Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Skilpadden said:

Det der er noe jeg selv kunne gått med! Eneste som gjør det «kjerring» er skjerfbruket. Vet ikke hvorfor, men mange damer oppi alderen er begeistret for skjerf🤷🏻‍♀️

Virker som de prøver å skjule alderstegn på halsen (som i flere tilfelle botoxen ikke kan skjule)

Anonymkode: 4251d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Peanut skrev:

Poncho du tenker på? Gikk med det en del før jeg  :3 Jeg er ikke «fargerik», ikke stemmer jeg SV eller jobber som overnevnte eller sysler med husflid på fritiden... :blink:

For meg er kjerringstil en «satt» en. 

Ja, det er kanskje mer riktig å kalle det poncho. Vel, det eksemplet med at det er fargerike kvinner som stemmer SV, og som sysler med husflid på fritiden, var mer en personlig betrakning, et innrykk jeg har. Men ingen regel uten unntak, så klart. 

Kjerringstil kan være så mangt, og det kan være delte meninger om hva det er. Men jeg ser en klar tendens til at de fleste forbinder det med fargerike, flagrende overdeler, gjerne supplert med skjerf og tights eller skjørt. Fargerike, flagrende overdeler observeres ofte på kvinner mellom 50 og 75 år, mens grå/blå bingobukse (bukse i polyester med press og strikk i livet) er skikkelig oldemorstil, og ses oftest på kvinner over 75.  

Anonymkode: 7b5e0...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er kanskje mer riktig å kalle det poncho. Vel, det eksemplet med at det er fargerike kvinner som stemmer SV, og som sysler med husflid på fritiden, var mer en personlig betrakning, et innrykk jeg har. Men ingen regel uten unntak, så klart. 

Kjerringstil kan være så mangt, og det kan være delte meninger om hva det er. Men jeg ser en klar tendens til at de fleste forbinder det med fargerike, flagrende overdeler, gjerne supplert med skjerf og tights eller skjørt. Fargerike, flagrende overdeler observeres ofte på kvinner mellom 50 og 75 år, mens grå/blå bingobukse (bukse i polyester med press og strikk i livet) er skikkelig oldemorstil, og ses oftest på kvinner over 75.  

Anonymkode: 7b5e0...a27

Det er da ikke mange år siden alle gikk med poncho, og de solgte poncho tom på BikBok...

Anonymkode: 62613...61d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skilpadden skrev:

Er det sånn det startet for deg? Når jeg har skjerf rundt halsen - uansett lengde og tykkelse - så føler jeg ´´tyngden´´av det, og får nesten litt vondt i nakken av det

Det startet aldri, men har alltid vært sånn. Helt siden jeg var barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke mange år siden alle gikk med poncho, og de solgte poncho tom på BikBok...

Anonymkode: 62613...61d

Nå er det forskjell på ponchoer, da. Eksemplet med de fargerike  ullteppeponchoene, er ingenting annet enn kjerringstil på høyt nivå.

Anonymkode: 7b5e0...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jakker sydd av ulltepper er utrolig kjerringstil, og skikkelig stygt! Ser de ikke så ofte lenger nå, heldigvis. Men de som oftest gikk rundt i dette besynderlige antrekket, var typisk "fargerike" damer som gjerne stemte SV, og gjerne jobbet som pedagog eller sosionom, og som holdt på med husflid på fritiden. 😀

Relatert bilde

Anonymkode: 7b5e0...a27

Så faktisk flere voksne damer med slike over bunaden sist 17. mai. Så betydelig bedre ut en de hjemmestrikkede jakkene med dårlig etterligning av bunadmønstrene flere andre brukte. Strikkede jakker til bunader er kjerringaktig. Muligens praktisk men overhodet ikke pent.

Anonymkode: 4251d...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjolleri
12 timer siden, Maleficenta skrev:

Erna burde hatt personlig trener utelukkende med tanke på helsen hennes. Hun er jo en del overvektig

Spørsmålet er ikke om hun er overvektig, det er hun åpenbart - og hun vet det selv.

Poenget var om man kan inneha en maktposisjon i samfunnet om man er overvektig.

Og foreløpig har jo Erna Solberg, Grande og Jensen utvist en arbeidskapasitet og evner langt over gjennomsnittet av den norske befolkning. Jeg er normalvektig og trener på Elixia, og kunne aldri lagt inn det antallet arbeidstimer og press som kreves i de posisjonene. 

Så jeg lurer fortsatt på hva en PT med minimal utdanning skal ha å si for deres jobbutførelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fjolleri said:

Spørsmålet er ikke om hun er overvektig, det er hun åpenbart - og hun vet det selv.

Poenget var om man kan inneha en maktposisjon i samfunnet om man er overvektig.

Og foreløpig har jo Erna Solberg, Grande og Jensen utvist en arbeidskapasitet og evner langt over gjennomsnittet av den norske befolkning. Jeg er normalvektig og trener på Elixia, og kunne aldri lagt inn det antallet arbeidstimer og press som kreves i de posisjonene. 

Så jeg lurer fortsatt på hva en PT med minimal utdanning skal ha å si for deres jobbutførelse? 

Holde dem i live og oppegående så de kan utføre den lenger? De damene er synlig utslag av "verdens beste land" statistikken, sånn sett er de utmerkede representanter på Norge og ikke noe værre enn tilsvarende overvektige mannfolk ville vært. Menn hadde fått atskillig færre negative og nedlatende kommentarer til vekt, men det er et utslag av at likestilling i statistikk og realitet ikke alltid samsvarer.

Anonymkode: 4251d...cff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en tur på Kappahl! Disse er visst skikkelig inn igjen.... desverre!

Anonymkode: 930ba...307

Kappahl er vel den kjedebutikken som har mest kjærringklær.   De har jo BARE slike klær.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som de prøver å skjule alderstegn på halsen (som i flere tilfelle botoxen ikke kan skjule)

Anonymkode: 4251d...cff

Er fordi jeg fryser rundt halsen, så fremst det ikke er 20+ så har jeg skjerf. Botox eller fikse på utseende kommer jeg aldri til å gjøre. Brukt skjerf i 15 år og er 40 nå.

Anonymkode: d7c13...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

image.png.573547c1c9e85e2b488dd0c7164c7716.png

Anonymkode: 82314...916

Foruten at jeg går i sneakers så kler jeg meg akkurat som det til hverdags om vinteren. Om sommeren er det kun maxikjoler.Så jupp, er kjærring😂

Anonymkode: d7c13...ec3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjoler fra Ko:Ko er ekstremt kjerring i mine øyne.

Anonymkode: 87eee...c69

Hva er det? Jeg er tydeligvis så kjerring at jeg ikke har fått med meg «kjerringmoten».

Nå tar jeg på meg det minimale skjørtet mitt som tenåringene mine misliker, og venter på neste julebord.

Anonymkode: 72384...578

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som de prøver å skjule alderstegn på halsen (som i flere tilfelle botoxen ikke kan skjule)

Anonymkode: 4251d...cff

Jeg går med skjerf når det er kaldt. Jeg er 44, har ikke botox eller rynker på halsen. Hendene mine (som tradisjonelt sett er en markør for alder), er mer rynkete enn en 89-åring sine. 

Anonymkode: 72384...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Peonjenta skrev:

Kappahl er vel den kjedebutikken som har mest kjærringklær.   De har jo BARE slike klær.

Så enig. Det er noe med snittet på klærne deres som uansett hvor mye de prøver, så blir det kjerring.

Bli ny med KK er også kjerring. Asymmetrisk sveis og briller med lilla stenger, "typete" og spreke klær. Niks. Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Malika skrev:

Så enig. Det er noe med snittet på klærne deres som uansett hvor mye de prøver, så blir det kjerring.

Bli ny med KK er også kjerring. Asymmetrisk sveis og briller med lilla stenger, "typete" og spreke klær. Niks. Triste greier.

Noen ganger syns jeg de som "blir nye" blir mer kjerring enn de var fra før.  Friskere og ofte finere men mer tantete på en måte.  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Malika skrev:

Så enig. Det er noe med snittet på klærne deres som uansett hvor mye de prøver, så blir det kjerring.

Bli ny med KK er også kjerring. Asymmetrisk sveis og briller med lilla stenger, "typete" og spreke klær. Niks. Triste greier.

Og har de noengang brukt leppestift på bli-ny-kvinnen som IKKE er korallrød??? Nei, det tror jeg ikke. De gangene jeg har lest KK på venterommet ulike steder, har jeg aldri sett at de har opplyst å ha brukt noe annet enn den "korall"fargen. ALLE får den på! Den make-up artisten de bruker i KK, være totalt opphengt i den fargen.

 

Endret av Million
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Disse buksene over her er jo knall! Personlig liker jeg de veldig godt. Har en fra 70tallet jeg har arvet etter svigermor, med tilhørende topp til. Omtrent alle som har sett meg bruke det, har spurt hvor jeg har kjøpt det 😄Har sett flere unge mennesker bruke det og, men kanskje en mer modernisert version. Samme med tweedjakker. 

Hilsen jente23 som elsker retro. ☺️ 

Anonymkode: 5989c...8e2

Enig!

Anonymkode: b630e...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...