Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 hours ago, Ulla Ullsokk said:

Men disse tantete blomstrende kjolene som er så trendy nå er jo akkurat det som var kjerring før! Det skal liksom se kult ut på unge slanke jenter, og så ser de ikke at de kler seg likt som tjukke gamle kjerringer. Det er bare alderen og håret som skiller. Selvsagt ser de unge bedre ut, men det er like kjerringaktig likevel!

Akkurat det der er det ganske rart å se på for oss som var barn på 70- og 80- tallet...

 

Nettopp.

Å vise bilde av en kjerring med klær sier ikke så mye om hva som er kjerringstil. Da veldig mye blir kjerringstil på en kjerring. Skal man vise hva som er «kjerringstil», bør man bruke bilder av noen som IKKE er kjerringer, men der stilen er kjerring. 

 

Anonymkode: 385e1...d1b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Hva er festlig laibis (lebestift)?

Men jo er livredd for å våkne opp en dag og finne ut at det er noe for meg

Jepp. Lebestift i en skikkelig knæsj farge. (Glemte å nevne matchende neglelakk) Som jeg sa, så er vel ikke dette kjerring, men et veldig vanlig uttrykk når man har kommet dit at en ikke kler seg som en utfordrende tenåring lengre fordi en innser at at på ingen måte kler DET mer, men det er så vanlig at en da går hen og blir festlig. Og jeg har hatt frisører som har prøvd seg når de skal stripe min grå ettervekst. Jeg elsker mine festlige kollegaer i 50 årene med kort hår til alle kanter og alt det som jeg beskrev, jeg mener virkelig ikke dette nedlatende, men det er et statement som jeg rett og slett ikke ser meg selv i. Men som jeg av og til har mareritt om at jeg også  kommer til å falle for en vakker dag...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i kjerringalder og vel så det.

Hadde før kuttet av meg hele hodet før jeg hadde valgt en "kort og gøyal frisyre med gøyale briller til". Min mann har fått beskjed om at dersom jeg kommer på sånne tanker, får han lov til å forlate heimen for godt. Og ta med seg alle verdisakene. 

Anonymkode: c3867...36f

😂

Anonymkode: 28512...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hennes kjole minner om mønstrene til Marimekko.

Anonymkode: 52130...083

Men den assosiasjinen hadde du Ike fått om det var Jenny Skavlan som hadde den på.

Anonymkode: 385e1...d1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men den assosiasjinen hadde du Ike fått om det var Jenny Skavlan som hadde den på.

Anonymkode: 385e1...d1b

Det er noe med helhetsinntrykket også som avgjør om noe er kjerring eller ikke. 

Anonymkode: 28512...01d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås nå glatt i hva folk på KG mener om hva du velger og liker :ler: 

Kle deg og klipp deg akkurat sånn som du liker og kler.

Anonymkode: c853f...ac1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hun i midten vært ung eller tynn ville man ikke kalt det kjerringstil. 

Anonymkode: 385e1...d1b

Nei, men nå er hun jo ikke det da ;) og det bør jo taes hensyn til. 

For å kunne bære en A-formet stormønstret kjole må man være petit. Poenget med denne "Twiggy-kjolefasongen" er jo at den skal ha et rett snitt uten kurver. 

Egentlig av Grande, Jensen og Erna er det jo Grande som ihvertfall har en "bevisst" stil. Hun mestrer offentlig sektor/sosialist og feminist stilen perfekt. Erna er stort sett plettfri og konservativ, men hun har ikke satt sammen disse antrekkene selv, og det inrømmer hun jo gladelig. Det er derfor Erna ser best på ofisielle oppdrag, da det jo da er noen som velger for henne. 

Siv er værst i grunn. Hun kler seg nok selv, og da kan det dukke opp litt av vært. Hehe. 💄 Siv var pen, og for oss som er så gamle at vi husker henne på tiden rundt Søviknes-saken er det jo ikke tvil om at hun hadde potensiale. Men hun er ikke stilsikker, ei elegant og så har alderen, røyken og jobben tatt henne igjen. 

Igjen, jeg jeg er glad de gjør jobben sin, og hvordan de kler seg er jo irrelevant vare de er fornøyd selv. :) Dette er jo et diskusjonsforum og det må være lov med litt skråblikk og generalisering. 

3E96B5D2-0243-4A0D-9B55-460A169A2DDD.jpeg

57782877-FBF1-46FA-8254-2DEB68B466E1.jpeg

A6836C54-82CA-44A5-A9E9-A8501388796D.jpeg

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Olaug Olsen skrev:

Ja, Twiggy er heldig. Hun kan kle seg i hva fan hun vil!

Jepp! ❤️ 

53C915BB-2159-49F1-BE56-D49C7DBB4649.jpeg

2597FB9F-D295-4CF3-922E-9C07D5B0F6F7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Ja, Twiggy er heldig. Hun kan kle seg i hva fan hun vil!

Vel, hun har jo blitt en godt voksen dame hun også, med ganske flere kilo enn på 60-tallet. Likevel er hun fremdeles stilig. image.thumb.png.c8d20e24090e118634fdd8bf77c0b460.png

Anonymkode: ed1f7...547

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hun har jo blitt en godt voksen dame hun også, med ganske flere kilo enn på 60-tallet. Likevel er hun fremdeles stilig. image.thumb.png.c8d20e24090e118634fdd8bf77c0b460.png

Anonymkode: ed1f7...547

Fin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er godt ekempel på at stilsans er noe man har, og som ikke forsvinner med alder. 💃  :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

👆Dette er ikke kjerringstil! Dette er "trash alà 2000" -stil.

*grøss*

Endret av Perle
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

👆Dette er ikke kjerringstil. Dette er trashy 2000-talls-stil. *grøss*

Likefullt ble de omtalt som kjerringer, og de hadde altså den stilen. Live with it.

Anonymkode: 8c1c2...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ullvott skrev:

For flere MM-kriser: sjekk de blomstrete nattkjolene på denne Totland-bloggen: https://blogg.tv2.no/kongebloggen/2015/08/02/forza-italia-for-alle-pengene/ Jeg nekter å tro at han mener det han skriver selv her :fnise: 

Den røde kjolen, som vi dessverre bare ser på avstand, ser mindre ille ut. Og den lyseblå, som var fra et bilde fra 2004, var veldig pen. Hun er blitt verre med årene!!

Ikke kjerring, men hun kler seg som hun var 5 år på det øverste bildet. Hva er greia med den hårbøylen? Hello Kitty er neste nivå.

Anonymkode: 8307f...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hun har jo blitt en godt voksen dame hun også, med ganske flere kilo enn på 60-tallet. Likevel er hun fremdeles stilig. image.thumb.png.c8d20e24090e118634fdd8bf77c0b460.png

Anonymkode: ed1f7...547

Flott!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miss summers skrev:

Flott!! 

Pøh. jeg mistenker at hun har sminket stilen til Patti Smith! Forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...