Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fjolleri skrev:

:P 

Men.........angående tråder om kongelige....dere har fått med dere at de følger visse kleskoder?

De SKAL jo tildels se kjerring/konservative ut, iallefall når de er på oppdrag som tilsier visse kleskoder.

De har jo egne ansatte som passer på garderoben og stiluttrykk. Tilogmed neglelakkfargen bestemmes jo i stor grad for dem - og hvilken veske de skal bruke i hvilke anledninger.

De hadde ikke sett riktig ut om en kongelig kom tilsvarende kledd som et moteikon fra Frankrike eller en eks-supermodell. Ikke får de anledning til å kle seg slik heller om de så hadde lyst. 

Det finnes jo en mellomting. Og MM har ikke i nærheten av de kleskodene de har i Storbritannia. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, Perle said:

Du er klar over at på østlandet, ihvertfall i på indre østlandet nær grensen, blir alle hunkjønn over tolv kalt for "kjerringer"? De kan til å med finne på og spørre om katta di er ei kjerring. Altså, om det er en "hunkatt".

Jeg var 16 år i 2000, og disse "Miss Sixty" hoftebuksene som du viser til, samt "tramp-stamp" tribal-tattooen var et vanlig skue. 

 

"Live with that!"  :arwen:

Det eneste som er verre enn kjerringstil er den fjortisstilen der.

Anonymkode: ebffb...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hactar skrev:

Man må jo bare misunne mannfolka. Det er bare å gå for bukse, skjorte, dressjakke og kanskje et slips, i passe størrelse og forholdsvis standard farge. Legg til noenlunde ryddige forhold på hodet, så skal det litt til å bomme helt.

Tja. Ikke si det. Finnes gubbete menn også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som er verre enn kjerringstil er den fjortisstilen der.

Anonymkode: ebffb...588

Bor på indre østland og er livredd for å bli dratt inn i kjerringstilen uten å merke det! 😱

Anonymkode: 28512...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fjolleri skrev:

:P 

Men.........angående tråder om kongelige....dere har fått med dere at de følger visse kleskoder?

De SKAL jo tildels se kjerring/konservative ut, iallefall når de er på oppdrag som tilsier visse kleskoder.

De har jo egne ansatte som passer på garderoben og stiluttrykk. Tilogmed neglelakkfargen bestemmes jo i stor grad for dem - og hvilken veske de skal bruke i hvilke anledninger.

De hadde ikke sett riktig ut om en kongelig kom tilsvarende kledd som et moteikon fra Frankrike eller en eks-supermodell. Ikke får de anledning til å kle seg slik heller om de så hadde lyst. 

Jeg har stor forståelse for at de må følge visse kleskoder, men av og til har jeg blitt overrasket over at enkelte nattkjolelignende kreasjoner faktisk er innenfor. 

3 timer siden, Malika skrev:

Jeg synes faktisk ikke MM er så ille. Hun har kostbar smak, ja, og det synes. Hun har funnet sin stil og det i seg selv synes jeg er pent og stilriktig.

Kleskoder for kongelige er nok til dels riktig, men man kan leke seg mye i en kleskode uten å bli kjerring og altfor konservativ og kjedelig. Avdøde Princess Diana er et strålende eksempel i så måte.

Disse kjolene kan koste så mye de vil! Det er ikke pent! ;)

mm i.jpg

mm ii.jpg

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Leo skrev:

Jeg har stor forståelse for at de må følge visse kleskoder, men av og til har jeg blitt overrasket over at enkelte nattkjolelignende kreasjoner faktisk er innenfor. 

Disse kjolene kan koste så mye de vil! Det er ikke pent! ;)

mm i.jpg

mm ii.jpg

Jeg må være enig i at disse to ikke akkurat er høydare i MM sitt klesskap. ;) 

Sånne rysjer og typisk huset-på-prærien-stil er vel kun pent på små jenter. Jeg ser Pia Tjelta har lagt sin elsk på akkurat den stilen, og jeg er ikke spesielt fan. Ei heller av alt det Ganni-helvete som alle influensere over 30 ser ut til å digge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes mye av det som postes i en viss annen kles-tråd her er skikkelig kjerring. Klær i ull, med syke mønstre, farget søm, heklede blomster som er sydd på osv... usj

Anonymkode: 47741...967

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
3 timer siden, funginger skrev:

Det finnes jo en mellomting. Og MM har ikke i nærheten av de kleskodene de har i Storbritannia. 

Nei, jeg er jo enig - og hun har jo ikke det.

Men jeg vil likevel ikke alltid kalle det kjerring, de blomstergreiene er vel mer bare.......ah, hva skal man si?

Jeg opplever det som en slags fornorsket versjon av den britiske kongefamilien - med et snev av konservativ sørlandspike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, funginger skrev:

 

Bilderesultat for duchess kate bad outfit

Synes både Kate og MM kler seg "kjerring" for sin alder. Ikke sosionom/lærer-kjerring, men allikevel. 

Vakker kjole!  :hjerte:

Jeg skulle gjerne hatt en slik selv, men den er sikkert dyr. Klærne de kongelige bruker, pleier å være utenfor min økonomi. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Hva er det? Jeg er tydeligvis så kjerring at jeg ikke har fått med meg «kjerringmoten».

Nå tar jeg på meg det minimale skjørtet mitt som tenåringene mine misliker, og venter på neste julebord.

Anonymkode: 72384...578

https://www.kokonorway.no/?language_set=true

Jeg synes egentlig ikke dette er typisk kjerring-stil men en del av kjolene er grusomme. Og en del synes jeg er fine :)

På 16.8.2018 den 15.24, Aurora** skrev:

 

blackbird new 026-1.jpg

Hallå! Man skal ha guts for å gå med sånne briller! Hun til venstre kjører definitivt kjerringstil men hun til høyre er ihvertfall ei kul kjerring! :)

 

Det som er med kjerringstil er at det endrer seg hele tiden. Det vi syntes var skikkelig kjerring da jeg var ung, er moderne blant ungjentene nå. Om noen år er det kjerring med rotete hårtopp og crop tops. De opptegna, markerte øyenbrynene i str L kommer også til å bli kjerring om få år, mark my words!
Og Rhianna trør til med ny kjerring-mote på øyenbrynsfronten:

_102788491_vogue-rihanna.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ardwinna skrev:

https://www.kokonorway.no/?language_set=true

Jeg synes egentlig ikke dette er typisk kjerring-stil men en del av kjolene er grusomme. Og en del synes jeg er fine :)

Hallå! Man skal ha guts for å gå med sånne briller! Hun til venstre kjører definitivt kjerringstil men hun til høyre er ihvertfall ei kul kjerring! :)

 

Det som er med kjerringstil er at det endrer seg hele tiden. Det vi syntes var skikkelig kjerring da jeg var ung, er moderne blant ungjentene nå. Om noen år er det kjerring med rotete hårtopp og crop tops. De opptegna, markerte øyenbrynene i str L kommer også til å bli kjerring om få år, mark my words!
Og Rhianna trør til med ny kjerring-mote på øyenbrynsfronten:

_102788491_vogue-rihanna.jpg

Hva er øyebryn i str L?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva er øyebryn i str L?

Slike overdrevne tusjtegnede bryn som alle bloggere, kjendiser og instagrammere har.  Det er ingen som kler det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 21.21, Peonjenta skrev:

Det meste av Desigualklær er ûberkjerring. 

Ja, men det er litt pussig. De prøvde å treffe unge. Isteden gikk det inflasjon i Desigualklær for kvinner i 50-60-årene. Det gjør det lettere å kle seg fargerikt  i «designerklær» på greit budsjett. 

Det gikk så fort fra «fargerikt og artig» til «lettgjennkjennelig kjerringklær»

Forsåvidt er det lov å være « kjerring» når man er 60 :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/17/2018 at 12:28 PM, Hactar said:

Man må jo bare misunne mannfolka. Det er bare å gå for bukse, skjorte, dressjakke og kanskje et slips, i passe størrelse og forholdsvis standard farge. Legg til noenlunde ryddige forhold på hodet, så skal det litt til å bomme helt.

Synes egentlig det hadde vært fint om kleskodene til menn var litt mer varierte enn å møte opp i mørk dress når man skal kle seg pent. 

 

Anonymkode: 6cd62...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 16.12, Leo skrev:

Jeg har stor forståelse for at de må følge visse kleskoder, men av og til har jeg blitt overrasket over at enkelte nattkjolelignende kreasjoner faktisk er innenfor. 

Disse kjolene kan koste så mye de vil! Det er ikke pent! ;)

mm i.jpg

mm ii.jpg

Enig. Og jeg lurer faktisk seriøst på om MM har et arr eller utslett på brystet eller sliter med nakken siden vi aldri ser henne i noe annet enn kjoler som er godt sammensnurpet i halsen?

Anonymkode: 6d555...681

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.8.2018 den 10.54, Maleficenta skrev:

Hvor gammel er hun? Må msn prøve å se yngst mulig ut uansett alder? På et tidspunkt ser man kjerring ut uansett hva man gjør for er man over 50 ja da er man kjerring

Hvis dette er sant, er det bare litt over to år igjen til jeg blir kjerring enten jeg vil eller ikke. Da kan jeg likegodt begynne å øve nå. :jepp:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perelandra skrev:

Hvis dette er sant, er det bare litt over to år igjen til jeg blir kjerring enten jeg vil eller ikke. Da kan jeg likegodt begynne å øve nå. :jepp:

Er ingenting galt i å være kjerring. Det betyr min kjære kone. I bygdene kalles ofte kona til en mann for kjerring om de er unge eller eldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er ingenting galt i å være kjerring. Det betyr min kjære kone. I bygdene kalles ofte kona til en mann for kjerring om de er unge eller eldre.

Det stemmer ikke. Kjerring kommer av kerling som igjen er avledet av ordet kar

Hva betyr ordet «kjerring» og hva kommer det av?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...