Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Sånne her ser jeg på ellers pene unge jenter. Kan ikke tenke meg mye som er mindre stilig!

For meg er det instant tantete! Har man sånn her så ser man motsatt av billig ut, men FOR mye! I tillegg har de gjerne en bluse som er kneppet trangt i halsen og et formløst skjørt med en lengde som ikke er flatterende for beina. Akkurat sånn gamle tanter så ut da jeg var barn. Mye av moten nå gjør at pene jenter ser frigide ut, hvis jeg kan si det såpass slarvete. 😄

IMG_2054.PNG

Det er fordi de ikke evner å ha en egen stil.  de må ofte bli fortalt hva de skal gå i.  De følger strømmen for å være mest mulig like jevnaldrende uansett hvor jævlig moten er.   Man ser det lett i jentegjenger på 16-20 år .  Alle kler seg nesten likt.  Det først når de blir eldre og skjønner at verdien deres som menneske ikke finnes i hvordan de kler seg at de tør å skille seg litt ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Har knallrød lebestift men klar neglelakk så slipper vel unna, enda en liten stund.

Frisøren min nekter å klippe meg kort, men hun vil gjerne helfarge håret mitt i alle de merkeligste farger

Men så har jeg et hår som tåler å helfarges flere ganger i mnd uten å ta skade 

Synes ikke du skal tenke sånn på det. Selv om noe kan være "kjerringstil" betyr det ikke at alle som bruker det blir kjerring. Det er faktisk nokså essensielt. Se på Isabella Rosselini med sin knallrøde lebestift som hun fortsatt bruker, selv om hun er 66 år. Har man en personlig stil man føler er "seg", kan man kle det meste. 

Anonymkode: 52130...083

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du skal tenke sånn på det. Selv om noe kan være "kjerringstil" betyr det ikke at alle som bruker det blir kjerring. Det er faktisk nokså essensielt. Se på Isabella Rosselini med sin knallrøde lebestift som hun fortsatt bruker, selv om hun er 66 år. Har man en personlig stil man føler er "seg", kan man kle det meste. 

Anonymkode: 52130...083

Dette. Se på Joan Dideon ❤️ og Anna Wintour. Engang alltid kul alltid kul. 😎

En slutter ikke å ha stil selvom man eldes, akkurat slik man ikke slutter å være musikalsk. 

5AB87425-E87F-41EA-A21D-CA37192EBA08.jpeg

I dag:

CB4F371F-E467-4C6C-A787-12859A1156D8.jpeg

Ung Anna:❤️

3AD2E672-25D8-4181-AFB9-F40BF42005EE.png

 

Endret av Perle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som at Trine S. G. har fått en mye finere frisyre enn i det først bildet. You go, Trine!

image.png.c73ebfbf5aa2f5ee17fc9aeb83975f4d.png

Anonymkode: 8307f...d25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser det ut som at Trine S. G. har fått en mye finere frisyre enn i det først bildet. You go, Trine!

image.png.c73ebfbf5aa2f5ee17fc9aeb83975f4d.png

Anonymkode: 8307f...d25

Litt bedre men jeg syns slike briller ødelegger.  De skulle vært mer nøytrale også skulle hun sminket eg mer ungdommelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perle skrev:

Ja, dette her ble jo bare rart. :blink:

Altså, hun øverste har jo pyntet seg, men det har ingenting med stil og mote å gjøre. Hun kunne vært på forsiden av Norsk Ukeblad eller Allers. At Pattie Smith skulle være "kjerring" er jo bare absurd. 😅 Atte, HÆ??!?

Ikke sant;)

Anonymkode: 52130...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Perle skrev:

Dette. Se på Joan Dideon ❤️ og Anna Wintour. Engang alltid kul alltid kul. 😎

En slutter ikke å ha stil selvom man eldes, akkurat slik man ikke slutter å være musikalsk. 

5AB87425-E87F-41EA-A21D-CA37192EBA08.jpeg

I dag:

CB4F371F-E467-4C6C-A787-12859A1156D8.jpeg

Ung Anna:❤️

3AD2E672-25D8-4181-AFB9-F40BF42005EE.png

 

Absolutt! Fantastiske bilder.

Anonymkode: 52130...083

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Litt bedre men jeg syns slike briller ødelegger.  De skulle vært mer nøytrale også skulle hun sminket eg mer ungdommelig.

Det hadde gjort seg med nøytrale briller, ja. Og andre øredobber.

Anonymkode: 8307f...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Hun er jo stilig! Tweedjakke og klær i naturstoffer med godt snitt. Hun har peiling.

Anonymkode: ed1f7...547

Gucci loafers også, er det ikke? 

Anonymkode: 9e44d...e14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Oi

Ja hun trengte kanskje å bli ny, men ... beklager har ikke ord... 

fail

Muligens noen striper i luggen kunne passet? 😊

Anonymkode: 9e44d...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde gjort seg med nøytrale briller, ja. Og andre øredobber.

Anonymkode: 8307f...d25

Men da hadde jo ikke Åker-Trine vært den krysningen av en kåt Dame Edna og en kulturelitistisk Per Sandberg som vi elsker!

You go, Grandis!

Endret av Veneke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerring-skjerf, design forum(?)-klær(sosionom/lærer/steinerstil)

Bilderesultat for kongsvik skole

Bilderesultat for duchess kate bad outfit

Synes både Kate og MM kler seg "kjerring" for sin alder. Ikke sosionom/lærer-kjerring, men allikevel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tar helt av...Patti Smith er så langt fra kjerring som hun kan komme! Hallo, hun er en av de største rocke/poesi ikonene idag! 

Anonymkode: 52130...083

Dette var poenget mitt. Er mannfolk og rockeikoner helt immune mot kjerringstil- beskyldninger? For å unngå kjerringstil- beskyldninger, kan man bare kle seg som en mann, så er saken biff?? Og... Er alle kvinneklær potensielt kjerringframkallende?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av det de selger på Lindex, Kapphal og Ellos synes jeg er kjerringstil. Til og med mamma (som har passert 50) handler sjeldent klær derfra

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
1 time siden, funginger skrev:

Kjerring-skjerf, design forum(?)-klær(sosionom/lærer/steinerstil)

Bilderesultat for kongsvik skole

Bilderesultat for duchess kate bad outfit

Synes både Kate og MM kler seg "kjerring" for sin alder. Ikke sosionom/lærer-kjerring, men allikevel. 

:P 

Men.........angående tråder om kongelige....dere har fått med dere at de følger visse kleskoder?

De SKAL jo tildels se kjerring/konservative ut, iallefall når de er på oppdrag som tilsier visse kleskoder.

De har jo egne ansatte som passer på garderoben og stiluttrykk. Tilogmed neglelakkfargen bestemmes jo i stor grad for dem - og hvilken veske de skal bruke i hvilke anledninger.

De hadde ikke sett riktig ut om en kongelig kom tilsvarende kledd som et moteikon fra Frankrike eller en eks-supermodell. Ikke får de anledning til å kle seg slik heller om de så hadde lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Peonjenta skrev:

Litt bedre men jeg syns slike briller ødelegger.  De skulle vært mer nøytrale også skulle hun sminket eg mer ungdommelig.

De brillene ødelegger alt! Samt den brunrøde leppestiften. Håret er ok, men bærer preg av for mye hårspray og styling. Ligner for mye på velpleide damer på sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Peonjenta skrev:

Litt bedre men jeg syns slike briller ødelegger.  De skulle vært mer nøytrale også skulle hun sminket eg mer ungdommelig.

Hvor gammel er hun? Må msn prøve å se yngst mulig ut uansett alder? På et tidspunkt ser man kjerring ut uansett hva man gjør for er man over 50 ja da er man kjerring

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo bare misunne mannfolka. Det er bare å gå for bukse, skjorte, dressjakke og kanskje et slips, i passe størrelse og forholdsvis standard farge. Legg til noenlunde ryddige forhold på hodet, så skal det litt til å bomme helt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fjolleri skrev:

:P 

Men.........angående tråder om kongelige....dere har fått med dere at de følger visse kleskoder?

De SKAL jo tildels se kjerring/konservative ut, iallefall når de er på oppdrag som tilsier visse kleskoder.

De har jo egne ansatte som passer på garderoben og stiluttrykk. Tilogmed neglelakkfargen bestemmes jo i stor grad for dem - og hvilken veske de skal bruke i hvilke anledninger.

De hadde ikke sett riktig ut om en kongelig kom tilsvarende kledd som et moteikon fra Frankrike eller en eks-supermodell. Ikke får de anledning til å kle seg slik heller om de så hadde lyst. 

Jeg synes faktisk ikke MM er så ille. Hun har kostbar smak, ja, og det synes. Hun har funnet sin stil og det i seg selv synes jeg er pent og stilriktig.

Kleskoder for kongelige er nok til dels riktig, men man kan leke seg mye i en kleskode uten å bli kjerring og altfor konservativ og kjedelig. Avdøde Princess Diana er et strålende eksempel i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Perle skrev:

Du er klar over at på østlandet, ihvertfall i på indre østlandet nær grensen, blir alle hunkjønn over tolv kalt for "kjerringer"? De kan til å med finne på og spørre om katta di er ei kjerring. Altså, om det er en "hunkatt".

Jeg var 16 år i 2000, og disse "Miss Sixty" hoftebuksene som du viser til, samt "tramp-stamp" tribal-tattooen var et vanlig skue. 

"Live with that!"  :arwen:

Æsj, jeg tapte 😢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...