Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jakker sydd av ulltepper er utrolig kjerringstil, og skikkelig stygt! Ser de ikke så ofte lenger nå, heldigvis. Men de som oftest gikk rundt i dette besynderlige antrekket, var typisk "fargerike" damer som gjerne stemte SV, og gjerne jobbet som pedagog eller sosionom, og som holdt på med husflid på fritiden. 😀

Relatert bilde

Anonymkode: 7b5e0...a27

Ta en tur på Kappahl! Disse er visst skikkelig inn igjen.... desverre!

Anonymkode: 930ba...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40 . Og har kort hår.  Rett å slett fordi jeg kler det bedre. 

Anonymkode: b794d...d6b

Jeg synes langt hår på damer over 60-70 år blir litt krampaktig. Synes langt hår passer bedre på yngre kvinner.

Anonymkode: d7807...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha 🤣 fy faen så mange kjærringer med jævlig stil klemt inn i et bilde. 

Anonymkode: 2c4fc...1d1

Men tipper de fleste av dem er langt hyggeligere enn det du er, og det teller mer enn klesstil.

Anonymkode: d7807...97e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker at noen har en veldig lav terskel for å kalle noe for kjerringstil. Jeg lurer virkelig på hvordan foreldrene deres går kledd. 

Anonymkode: 19fdd...eeb

Mulig det, men nå tror jeg ikke denne tråden er så alvorlig ment. Hva som er kjerringstil, er det ulike meninger om, som alt annet. 

Anonymkode: 7b5e0...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Stella Rose skrev:

Ikke jeg.

Ikke jeg heller. Spiller ingen rolle hvor gamle de er som bruker det (20 eller 80) men det var stygt.

Anonymkode: 23abd...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
8 timer siden, Perle skrev:

 

Enig i at Erna har kommet seg veldig. Hun har selv sagt at hun ikke bryr seg om klær det er helt ok!

Jeg klarte bare ikke la være å poste bildet av disse tre sammen!! 😛 De ser ut som om de er støpt i samme form. Til vanlig er jo Erna mye mer konservativt kledd. 

En avsporing: Jeg skulle på det lokale NAV kontoret og plukke opp et handicap bevis for en slektning. Jeg spurte hvem h*n hadde snakket med, og h*n fortalte hvordan denne saksbehandleren så ut. -Altså, mellom 40 og 60, ikke tynn og ikke tjukk, kort hår ubestemmelig farget hår (kommune? :p) briller, stort halssmykke og noe enda større og blomstrete eller paisleymønstret overdel. For å si det sånn, da jeg kom dit kunne beskrivelsen passet 98% av de ansatte.. 

Sylvi L, er også et strålende ekempel. Gi henne sveisen til Siv så er de også kloner. 

"Kjerring stil" har ikke noe med alder å gjøre. Se på Vendela, Åse Klevland, og Dorthe Skappel. :) 

Vendela, Åse Kleveland og Dorthe Skappel?

Tenker du alle andre aldersgrupper også skal se ut som (super)modeller og moteikoner? Det blir vel en merkelig forventning.

Forøvrig har jo både Vendela og SKappel lagt sin elsk på å være sminkefrie og gå med store strikkegensere over jeans - helt sikkert med Birkenstock. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Disse damene burde fått seg ny stylist, kulere frisyre og personlig trener. Flaut at de skal representere Norge. Se så nøytral og stilig Hareide er i forhold.

Anonymkode: 8307f...d25

Hareide er vel den verste kjerringa på det bildet.

Anonymkode: d7aba...0e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adele var kjerringmotebutikken de luxe. Vi sa forresten Adélé, men jeg ser nå at det var feil.

Anonymkode: d7aba...0e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Peonjenta skrev:

Mange her blander "gammel damestil" med kjærringstil.   De er ofte veldig forskjellige, og som nevnt over her kan en dame på 70 kle seg mer smakfullt, flatterende og klassisk en ei på 30. 

Joda, men folk har ulike meninger om hva som er kjerringstil. Må det være så seriøst at folk må pirke på hva som ikke er kjerringstil? Finnes det en fasit?

Anonymkode: 23abd...53e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra Gudrun Sjödén og lignende teltbutikker som Designforum er typisk kjerringstil.

I sommer har kjerringuniformen visst vært luftig capribukse (må ikke forveksles med culotter), fargesterk men formløs topp med bare skuldre og hvite joggesko. 9 av 10 med uniformen har kort sosionomfrisyre og "festlige"/"spreke" smykker/briller.

Anonymkode: dc7ce...0fe

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha 🤣 fy faen så mange kjærringer med jævlig stil klemt inn i et bilde. 

Anonymkode: 2c4fc...1d1

Er det ikke lov å påpeke stilen til folk du ikke kjenner som itilleg er på et bilde? 🤣 Jeg syntes det er en helt grusom stil og det får dem til å se eldre ut enn de er (kjærringer). Du virker ikke så veldig hyggelig du heller når du skal rakke ned på meg som PERSON når jeg barne nevnte klesstilen til noen på et bilde, som er akkurat hva denne tråden er laget for. Meninger om kjærring stil. 

Anonymkode: 2c4fc...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tipper de fleste av dem er langt hyggeligere enn det du er, og det teller mer enn klesstil.

Anonymkode: d7807...97e

  7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha 🤣 fy faen så mange kjærringer med jævlig stil klemt inn i et bilde. 

Anonymkode: 2c4fc...1d1

Er det ikke lov å påpeke stilen til folk du ikke kjenner som itilleg er på et bilde? 🤣 Jeg syntes det er en helt grusom stil og det får dem til å se eldre ut enn de er (kjærringer). Du virker ikke så veldig hyggelig du heller når du skal rakke ned på meg som PERSON når jeg barne nevnte klesstilen til noen på et bilde, som er akkurat hva denne tråden er laget for. Meninger om kjærring stil. 

Anonymkode: 2c4fc...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt fra Gudrun Sjödén og lignende teltbutikker som Designforum er typisk kjerringstil.

I sommer har kjerringuniformen visst vært luftig capribukse (må ikke forveksles med culotter), fargesterk men formløs topp med bare skuldre og hvite joggesko. 9 av 10 med uniformen har kort sosionomfrisyre og "festlige"/"spreke" smykker/briller.

Anonymkode: dc7ce...0fe

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

skien-by-prikken-over-minkpels-3.jpg

Anonymkode: 21797...bef

HÆÆÆ? Takk for den´a. :kaklehone:  Denne er fin og lun jo. Er ikke kjærring i mine øyne. Hun har jo skinnbukser på også:bolledeig:  Bingo-buksene der i mot :(

 

Her er med annen styling; 6a18a1ad9cdd2ec0068d2066e8c12888.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun fikk vel hjelp av Julie Brodtkorb i Høyre? For å kvitte seg med Jern-Erna og fremstå som litt hyggeligere. Jeg synes hun har lykkes. Det bildet i tråden her er kanskje ikke det beste eksempelet.

Anonymkode: 72dbe...5f9

Jeg synes det er et ganske godt eksempel på hvordan Erna så ut for noen år siden før hun ble statsminister, men absolutt ikke typisk for slik hun er nå.

Bildet av Erna fra 2005 er godt eksempel for det jeg legger i kjerringstil. Den typiske "kjerringa" er for meg en som i liten grad bryr seg og klær og stil, og kler seg gjerne fargeløst og uten særpreg. Hun har nedprioritert seg selv til fordel for omgivelsene og setter familien og jobben foran seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flagrende tunika (gjerne med mønster og mye farge) tights og crocks er skikkelig kjerringstil! Ser alltid noen godt voksne  på campingplassen gå kledd slik :P

Endret av Minnie23
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette! Og gjerne klær som var populært 2005-2010.

F0BC29CB-95DD-407F-BFF8-9846C915EDF8.jpeg

6E8EEFAE-A3A2-4331-9845-47E0E62DA697.jpeg

9D00C8EC-3354-4684-8735-C7FD1B89AC1B.jpeg

1D640688-EF52-4B1E-AD6D-C46F1527CBEF.jpeg

Anonymkode: 9e910...3f6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jakker sydd av ulltepper er utrolig kjerringstil, og skikkelig stygt! Ser de ikke så ofte lenger nå, heldigvis. Men de som oftest gikk rundt i dette besynderlige antrekket, var typisk "fargerike" damer som gjerne stemte SV, og gjerne jobbet som pedagog eller sosionom, og som holdt på med husflid på fritiden. 😀

Relatert bilde

Anonymkode: 7b5e0...a27

Poncho du tenker på? Gikk med det en del før jeg  :3 Jeg er ikke «fargerik», ikke stemmer jeg SV eller jobber som overnevnte eller sysler med husflid på fritiden... :blink:

For meg er kjerringstil en «satt» en. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Perelandra skrev:

Jeg synes det er et ganske godt eksempel på hvordan Erna så ut for noen år siden før hun ble statsminister, men absolutt ikke typisk for slik hun er nå.

Bildet av Erna fra 2005 er godt eksempel for det jeg legger i kjerringstil. Den typiske "kjerringa" er for meg en som i liten grad bryr seg og klær og stil, og kler seg gjerne fargeløst og uten særpreg. Hun har nedprioritert seg selv til fordel for omgivelsene og setter familien og jobben foran seg selv.

Enig. 

Anonymkode: 19fdd...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...