Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Jolene said:

Noen av oss sliter med å få fort vondt i halsen, og da er det veldig greit med skjerf - sommer som vinter. Har mange varianter da, så har gjerne et lite ett om sommeren, mens om høsten/vinteren er de større :)

Er det sånn det startet for deg? Når jeg har skjerf rundt halsen - uansett lengde og tykkelse - så føler jeg ´´tyngden´´av det, og får nesten litt vondt i nakken av det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjoler fra Ko:Ko er ekstremt kjerring i mine øyne.

Anonymkode: 87eee...c69

Ko:Ko har så mange forskjellige farger og fasonger at da må du jo nesten mene at kjoler generelt er ekstremt kjerring?

Uansett hvordan man kler seg så er det noen som mener at man ser kjerring ut. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skilpadden skrev:

Er det sånn det startet for deg? Når jeg har skjerf rundt halsen - uansett lengde og tykkelse - så føler jeg ´´tyngden´´av det, og får nesten litt vondt i nakken av det

Jeg også sliter med det, Bruker det når det er kaldt og en sjelden gang tynne sjal til kåpe ol.  Har det likedan med halterneckbikinier og kjoler.  Får vondt i nakken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo stilig! Tweedjakke og klær i naturstoffer med godt snitt. Hun har peiling.

Anonymkode: ed1f7...547

Er ikke helt ulikt slik som mange unge kler seg det der

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjolleri skrev:

Hvorfor skal man ha personlig trener når man utfører arbeid med å utforme politikk og sørge for prioriteringer i statsbudsjett? 

Om du følger med på mer enn tråder på KG så ser du at fargevalg ikke alltid er tilfeldig. Det er en grunn til at Erna ofte går i blått, og at Inga Marthe gjerne kan finne på å gå i noe rødt. Og, at Lan Marie gjerne har grønne detaljer fra tid til annen. 

De følger en slags politisk klestrend i kombinasjon med å kle seg etter oppdraget de har/skal på. I variasjon, selvsagt. Ikke alle følger den. 

Erna burde hatt personlig trener utelukkende med tanke på helsen hennes. Hun er jo en del overvektig

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Skilpadden skrev:

Jeg aner ikke! Ser kun skjerf på folk som har ´´livet på stell´´, for å dra alle under en kam. Har på følelsen disse menneskene har alltid gjort alt etter boken, eller kanskje er mennesker som prøver å gjøre alt etter boken nå. 

Riktignok bruker jeg mye skjerf selv på høsten og vinteren, men da er det gjerne store ullskjerf og det er for å holde varmen. Har det rundt meg som et pledd. Men å gå med skjerf slik det blir brukt på ´´dannede´´voksne kvinner, det kommer jeg A-L-D-R-I til å gå med. Klarer ikke å forstå hvorfor de bruker skjerf, og jeg klarer heller ikke å forstå hva jeg har imot det. 

Du sier noe. Det der høres ut som en fornuftig forklaring.. For det er jo nesten alltid kvinner som vi fremstå som ordentlige, prektige og damete, som bruker skjerf. Jeg kommer i alle fall ALDRI til å bruke skjerf. Det passer overhodet ikke til personligheten min, og dessuten får jeg helt klaus av å ha ting snurret rundt halsen. 

Anonymkode: 7b5e0...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe. Det der høres ut som en fornuftig forklaring.. For det er jo nesten alltid kvinner som vi fremstå som ordentlige, prektige og damete, som bruker skjerf. Jeg kommer i alle fall ALDRI til å bruke skjerf. Det passer overhodet ikke til personligheten min, og dessuten får jeg helt klaus av å ha ting snurret rundt halsen. 

Anonymkode: 7b5e0...a27

Jeg bruker sjerf om det er kaldt. Ikke kjekt å fryse i halsen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg bruker sjerf om det er kaldt. Ikke kjekt å fryse i halsen

Jeg kan under sterk tvil bruke et varmt skjerf dersom det er skikkelig beinkaldt ute. Aldri ellers.

Anonymkode: 7b5e0...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan under sterk tvil bruke et varmt skjerf dersom det er skikkelig beinkaldt ute. Aldri ellers.

Anonymkode: 7b5e0...a27

Samme her, det må være skikkelig kaldt skal jeg ta på meg skjerf! Føler meg kvalt med noe rundt halsen.

Anonymkode: 9f7d2...a86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse tantete blomstrende kjolene som er så trendy nå er jo akkurat det som var kjerring før! Det skal liksom se kult ut på unge slanke jenter, og så ser de ikke at de kler seg likt som tjukke gamle kjerringer. Det er bare alderen og håret som skiller. Selvsagt ser de unge bedre ut, men det er like kjerringaktig likevel!

Akkurat det der er det ganske rart å se på for oss som var barn på 70- og 80- tallet...

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alder og størrelse er ingen hindring for å være stilig. Det der er alt for "bråkete". De bør gå for bedre snitt, og holde det mer "clean". Ala feks: image.thumb.png.aa44204a319fab90a851bdf10c0eda0d.png

Anonymkode: ed1f7...547

Pent. Fra hvilken nettbutikk er dette? :)

1 time siden, Fjolleri skrev:

Hvorfor skal man ha personlig trener når man utfører arbeid med å utforme politikk og sørge for prioriteringer i statsbudsjett? 

Om du følger med på mer enn tråder på KG så ser du at fargevalg ikke alltid er tilfeldig. Det er en grunn til at Erna ofte går i blått, og at Inga Marthe gjerne kan finne på å gå i noe rødt. Og, at Lan Marie gjerne har grønne detaljer fra tid til annen. 

De følger en slags politisk klestrend i kombinasjon med å kle seg etter oppdraget de har/skal på. I variasjon, selvsagt. Ikke alle følger den. 

Dette er jeg fullstendig klar over. Jeg følger godt med på mer enn tråder på KG, men takk for den hyggelige insinuasjonen.

Anonymkode: 8307f...d25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Maleficenta skrev:

Erna burde hatt personlig trener utelukkende med tanke på helsen hennes. Hun er jo en del overvektig

Hvorvidt hun burde ha hatt personlig trener eller ikke har null og niks med jobben hennes å gjøre. Det er et personlig anliggende. Det er heller ikke sånn at de som er opphengt i vekta hennes er bekymret for vekten hennes, det er bare et skalkeskjul for å finne noe å klage på.

Anonymkode: 73445...6a5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jakker sydd av ulltepper er utrolig kjerringstil, og skikkelig stygt! Ser de ikke så ofte lenger nå, heldigvis. Men de som oftest gikk rundt i dette besynderlige antrekket, var typisk "fargerike" damer som gjerne stemte SV, og gjerne jobbet som pedagog eller sosionom, og som holdt på med husflid på fritiden. 😀

Relatert bilde

Anonymkode: 7b5e0...a27

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perelandra skrev:

Jeg synes ikke Erna Solberg har kjerringstil nå som hun er statsminister, men som statsråd for en del år siden, var hun virkelig "kjerring" med ufikst hår og klær som passet dårlig til kroppen. Jeg antar at hun som landets statsminister har proffe rådgivere og et adskillig større klesbudsjett enn da hun var kommunalminister.

Her er Erna anno 2005:

50fec2f0-48fb-45bd-9de5-7dd44724fd2f?fit

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun fikk vel hjelp av Julie Brodtkorb i Høyre? For å kvitte seg med Jern-Erna og fremstå som litt hyggeligere. Jeg synes hun har lykkes. Det bildet i tråden her er kanskje ikke det beste eksempelet.

Anonymkode: 72dbe...5f9

Enig i at Erna har kommet seg veldig. Hun har selv sagt at hun ikke bryr seg om klær det er helt ok!

Jeg klarte bare ikke la være å poste bildet av disse tre sammen!! 😛 De ser ut som om de er støpt i samme form. Til vanlig er jo Erna mye mer konservativt kledd. 

En avsporing: Jeg skulle på det lokale NAV kontoret og plukke opp et handicap bevis for en slektning. Jeg spurte hvem h*n hadde snakket med, og h*n fortalte hvordan denne saksbehandleren så ut. -Altså, mellom 40 og 60, ikke tynn og ikke tjukk, kort hår ubestemmelig farget hår (kommune? :p) briller, stort halssmykke og noe enda større og blomstrete eller paisleymønstret overdel. For å si det sånn, da jeg kom dit kunne beskrivelsen passet 98% av de ansatte.. 

Sylvi L, er også et strålende ekempel. Gi henne sveisen til Siv så er de også kloner. 

"Kjerring stil" har ikke noe med alder å gjøre. Se på Vendela, Åse Klevland, og Dorthe Skappel. :) 

Endret av Perle
Knoter på iPhone
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange her blander "gammel damestil" med kjærringstil.   De er ofte veldig forskjellige, og som nevnt over her kan en dame på 70 kle seg mer smakfullt, flatterende og klassisk en ei på 30. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Men disse tantete blomstrende kjolene som er så trendy nå er jo akkurat det som var kjerring før! Det skal liksom se kult ut på unge slanke jenter, og så ser de ikke at de kler seg likt som tjukke gamle kjerringer. Det er bare alderen og håret som skiller. Selvsagt ser de unge bedre ut, men det er like kjerringaktig likevel!

Akkurat det der er det ganske rart å se på for oss som var barn på 70- og 80- tallet...

 

Det kommer an på hvordan en blomstrete kjole er. En kan være kjerringstil, en ikke. Kan ikke si at alle blomstrerkjoler er kjerring...Det kommer også an på dama den sitter på og hvordan hun bærer kjolen...

Anonymkode: 52130...083

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både smykker, armbånd, armbåndsur og øredobber sammen. 

Anonymkode: 8307f...d25

Kan ikke si at dette er kjerring. Kommer an på hvilke smykke/r, armbånd, armbåndsur, øredobber osv. 

Anonymkode: 52130...083

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at noen har en veldig lav terskel for å kalle noe for kjerringstil. Jeg lurer virkelig på hvordan foreldrene deres går kledd. 

Anonymkode: 19fdd...eeb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...