Gå til innhold

Jeg behøver å treffe på henne og trenger tips til hvordan få det til uten at det blir stalking...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede sagt for mye. Jeg kan ikke kontakte henne pr tlf slik jeg ellers kunne ha gjort. Det er også søkt å sende brev. Det beste er om jeg treffer på henne.

Selvom jeg er eldre vet jeg svært godt hva stalking er. Kanskje det sier noe om mitt yrke. Jeg er fortsatt i full jobb. 

Jeg ønsker å hjelpe et menneske. Har ingen grunn til å "stalke" henne.  Jeg har min familie. Hun har barn å ta vare på.

En av dere har skjønt tegningen og er inne på noe med gode forslag og tips. Takk. Tar til meg dem.

Jeg klarer ikke se at det er noe ekkelt eller stalking ved å møte på et menneske tilfeldig. Men dere får ha deres meninger.

Vi er forøvrig en god del "eldre"  fyrer som er innom her av og til. Dvs 50 pluss. 

Jeg håper jeg får hjulpet henne. 

 

Anonymkode: 45094...15a

Er det ditt barn?

Anonymkode: bdc7f...738

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hjelpen blir for åpenbar og det er pinlig å ta i mot hjelp. Om jobbtilbudet blir presentert i en uformell setting som virker spontan, så fremstår ikke jobbtilbudet som almisser. 

Anonymkode: 1bab3...510

Uansett så er det bedre for henne enn å bli stalket og å eventuelt bli skremt av stalking.

Anonymkode: bdc7f...738

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hjelpen blir for åpenbar og det er pinlig å ta i mot hjelp. Om jobbtilbudet blir presentert i en uformell setting som virker spontan, så fremstår ikke jobbtilbudet som almisser. 

Anonymkode: 1bab3...510

Et jobbtilbud er da aldri en almisse, uansett!

Anonymkode: bdc7f...738

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, folkene her er helt utrolig. I stedet for å komme med nøytrale råd så går en haug mennesker nesten av skaftet fordi TS vil være privat. Og når de/dere ikke får det svaret dere vil ha så blir han beskyldt for å være stalker etc etc etc. Jeg forstår ts og jeg forstår at han har behov for at han ønsker at kontakten med denne damen skal skje tilfeldig og ikke etter en avtale. Han vil kanskje legge opp et treff på denne måten.

A: "Heisann, er du ute og lufter bikkja? Det er vel bare kos i dette været!"

B: "Hei! Ja, det ser skikkelig fint for tiden."

A: "Bla bla bla...".... "Og forresten... <Og her kommer det>..."

 

Forbehold om at ny info har kommet på de siste sidene jeg ikke har lest.

 

Anonymkode: c3d3d...011

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får låne deg en hund da ts, som du lufter.

Anonymkode: bdc7f...738

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss forestille oss (siden folk er så flinke til det her i tråden) at hun faktisk ER en som sliter økonomisk, men som er veldig skamfull over sin egen situasjon. Hun er alene og har ingen hjelp. Kanskje hun sliter psykisk og fungerer dårlig med ukjente mennesker.

Og la oss si at TS i en eller annen profesjonell setting har møtt henne og kjenner til situasjonen. Kanskje hun ikke engang åpent har innrømmet situasjonen overfor han, men han vet likefullt hvordan ståa er. Kanskje han har en jobb eller noen mindre oppdrag han vet hun kan makte med sitt utgangspunkt. Så ønsker han å tilby henne denne jobben på en så casual måte som overhode mulig for at ikke det skal virke regissert eller avsløre at han vet mer om hennes "skamfulle" situasjon enn hun er bekvem med.

Hva hadde du selv foretrukket? Et brev som åpenbart tilkjennegir at han vet om din "stakkarslige" situasjon tilbyr deg en jobb som kanskje vil fremstå som konstruert bare for å hjelpe deg, eller at du møter en du føler deg trygg på, dere slår av en prat, praten dreier inn på at han tilfeldigvis har noen oppdrag han hadde trengt litt hjelp til "Kanskje du kjenner noen? Eventuelt kunne du tenkt deg...?" Eller noe i den duren. Hva hadde gitt deg best følelse, tror du?

Anonymkode: 1bab3...510

Et brev, uten tvil! Mye mindre ubehagelig enn å plutselig stå å se noen inn i øynene som nettopp traff "tilfeldig" på deg. Husk at hun er uforberedt på møtet, og mange synes sånt er ubehagelig hvis de ikke er forberedt på det. Med et brev så får man også tenkt seg litt om i fred og ro, la det synke litt inn. Hadde blitt stresset av å møte en i farten som bare plutselig tok opp noe sånt uten at jeg var forberedt på det. Hadde føltes ubehagelig og ville bare ha avslått, kanskje jattet litt med, for å komme meg raskest mulig videre. Jeg har vært i en vanskelig situasjon selv før, så vet godt hvordan jeg hadde reagert i hvert fall. Jeg foretrakk meldinger med folk da, og siden dette er vanskelig her så er brev det nest beste.

Anonymkode: 067ce...7bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull

Jaja, ts, så fikk du i det minste et lite innblikk i dagens kvinners holdninger mot menn. De var sikkert mer vennligsinnede da du var ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, folkene her er helt utrolig. I stedet for å komme med nøytrale råd så går en haug mennesker nesten av skaftet fordi TS vil være privat. Og når de/dere ikke får det svaret dere vil ha så blir han beskyldt for å være stalker etc etc etc. Jeg forstår ts og jeg forstår at han har behov for at han ønsker at kontakten med denne damen skal skje tilfeldig og ikke etter en avtale. Han vil kanskje legge opp et treff på denne måten.

A: "Heisann, er du ute og lufter bikkja? Det er vel bare kos i dette været!"

B: "Hei! Ja, det ser skikkelig fint for tiden."

A: "Bla bla bla...".... "Og forresten... <Og her kommer det>..."

 

Forbehold om at ny info har kommet på de siste sidene jeg ikke har lest.

 

Anonymkode: c3d3d...011

Ja huff, ingen råd om hvordan stalke andre mennesker. Vi er fæle 😂

Anonymkode: 72922...ba4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Jaja, ts, så fikk du i det minste et lite innblikk i dagens kvinners holdninger mot menn. De var sikkert mer vennligsinnede da du var ung.

Shut up! 

Anonymkode: 08bc0...a4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Eldre kristen bemidlet herre som henger på KG og bruker ord som «stalking» faktisk....Jauda! Den kjøper vi 🙄

Anonymkode: 4bc2b...dda

:fnise:

Anonymkode: 3cb3c...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja huff, ingen råd om hvordan stalke andre mennesker. Vi er fæle 😂

Anonymkode: 72922...ba4

Synd du ikke klarer å forholde deg til fakta, men heler velger å tolke ting i verste mening. Men det er vel kanskje det som gir deg energi til å holde på her. ;)

Anonymkode: c3d3d...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Jaja, ts, så fikk du i det minste et lite innblikk i dagens kvinners holdninger mot menn. De var sikkert mer vennligsinnede da du var ung.

Hva har andre menn med denne saken å gjøre? Den eneste negative holdningen mot et helt kjønn, kvinner kommer fra deg, Herr bæsjeprumpehull. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
Just now, Snaskesnusken said:

Hva har andre menn med denne saken å gjøre? Den eneste negative holdningen mot et helt kjønn, kvinner kommer fra deg, Herr bæsjeprumpehull. 

Syns bare det er merkelig å automatisk anta at TS er en slags Josef Fritzl. Ser for meg en hyggelig, eldre, kristen herremann som bare har vært så opptatt med sin egen familie at han ikke har fått med seg at det er slutt på de tidene da også menn kunne ha gode hensikter, og gjøre...noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said:

Syns bare det er merkelig å automatisk anta at TS er en slags Josef Fritzl. Ser for meg en hyggelig, eldre, kristen herremann som bare har vært så opptatt med sin egen familie at han ikke har fått med seg at det er slutt på de tidene da også menn kunne ha gode hensikter, og gjøre...noe som helst.

Du syns denne historien er sannsynlig altså? En kvinne som ikke har telefon, som man ikke kan sende brev til og som man må stalke for å "hjelpe"? Herremin.

Om man ikke har noen andre måter å "hjelpe" folk på så lar man være.

Anonymkode: 3cb3c...3f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Syns bare det er merkelig å automatisk anta at TS er en slags Josef Fritzl. Ser for meg en hyggelig, eldre, kristen herremann som bare har vært så opptatt med sin egen familie at han ikke har fått med seg at det er slutt på de tidene da også menn kunne ha gode hensikter, og gjøre...noe som helst.

En person er ikke nødvendivis snill selv om han hevder at han er det. Å ikke sluke alt fremmede mennesker sier på Internett er fornuftig. Mennesker som er opptatt av å formidle at de er så snille, kristne, velbemidlede er nødvendigvis ikke det. Det finnes mennesker der ute som har onde hensikter. Å tro noe annet er naivt. Naivitet kan føre til at du havner i farlige situasjoner. 

Dersom denne mannen hadde lov til å kontakte kvinnen ville han ikke skrevet om det på kvinneguiden og spurt om råd.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
Just now, AnonymBruker said:

Du syns denne historien er sannsynlig altså? En kvinne som ikke har telefon, som man ikke kan sende brev til og som man må stalke for å "hjelpe"? Herremin.

Om man ikke har noen andre måter å "hjelpe" folk på så lar man være.

Anonymkode: 3cb3c...3f0

Tror nok det er en trolletråd. Men for diskusjonens skyld kan jeg lett komme på flere scenarioer hvor det kunne vært troverdig, og som ikke innebærer en Fritzl-kjeller eller andre ulumskheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Jaja, ts, så fikk du i det minste et lite innblikk i dagens kvinners holdninger mot menn. De var sikkert mer vennligsinnede da du var ung.

Det har da ingenting med å være vennligsinnet å gjøre. Men vi er faktisk litt mer sårbare enn dere menn i enkelte situasjoner, og noen menn og situasjoner kan skremme oss. Skjønner at det er vanskelig å forstå hvis man ikke er kvinne selv. Dette er følelser som kvinner alltid har kjent på, gjennom alle tider, det kan jeg garantere. Har ingenting med å ikke like menn å gjøre, vi liker faktisk de fleste menn, de fleste menn er greie. Men vi har instinkter vi også, instinkter som forteller oss at vi må være forsiktige slik at ikke noe skjer som ikke skal skje. 

Anonymkode: 067ce...7bc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er rapportert. Får håpe TS blir utestengt. 

Anonymkode: 108b4...24b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said:

Tror nok det er en trolletråd. Men for diskusjonens skyld kan jeg lett komme på flere scenarioer hvor det kunne vært troverdig, og som ikke innebærer en Fritzl-kjeller eller andre ulumskheter.

Hvilke scenarioer da?

Anonymkode: 3cb3c...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Tror nok det er en trolletråd. Men for diskusjonens skyld kan jeg lett komme på flere scenarioer hvor det kunne vært troverdig, og som ikke innebærer en Fritzl-kjeller eller andre ulumskheter.

som feks?

Anonymkode: bdc7f...738

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...