Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, bondekone skrev:

Fått time til TUL etter påske, da er jeg 7+6❤

Så spennende 😃👏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende 🙏 Da har du virkelig noe å se frem til og telle ned til 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5

kvalmen har roet deg litt, og det bekymrer meg veldig😕 i starten sleit jeg med å gjøre noe som helst før kl 11. Nå er jeg klar rundt kl 9-9.30. Kvalmen er ikke så altoverskyggende og konstant, men kommer heller som plutselige brekninger. Ikke spydd noe, men brekker meg stort sett en gang pr. Dag. Vet jo det er normalt med endringer, men jeg trodde virkelig at det kom til å bli en del værre frem mot uke 7... 

Puppene har også blitt indre ømme😕

Er ellers en del trøtt, men helt overlevelig. Sover stort sett en halvtime-time på ettermiddagen, og vil legge meg tidlig. 

Aaah, vil skru frem tiden til TUL🙄 

Endret av bondekone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir bekymret når du opplever symptomer i mindre grad 😕 Men det går i rykk og napp, så det trenger ikke å være ensbetydende med noe negativt :) Jeg håper tiden går fort frem til tul 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0

selv om tiden går sakte, går det absolutt fremover! Har roet meg litt ned igjen siden sist. Jeg har en familie som sliter lite med mye kvalme i første trimester, og generelt har lette graviditeter bak seg, så velger å tenke at jeg er heldig å slekter på dem👌 jeg er definitivt kvalm, men gir seg som sagt etter et par timer. Puppene har økt i ømhet igjen. Hvem skulle trodd det var så vondt å ta av BH på kvelden?😂 stikkingene rundt livmor har og økt en del, så kjenner på en mye mer ro over at dette faktisk kan gå bra❤ 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såå mye med graviditeten!! 😊😊 Dette var gøy å lese! Ønsker deg masse lykke til på ultralyd neste uke 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

Gratulerer såå mye med graviditeten!! 😊😊 Dette var gøy å lese! Ønsker deg masse lykke til på ultralyd neste uke 🙏

Takk❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå herlighet for en kjekk nyhet å lese her inne. Gratulerer så masse! Dette fortjener du. Gleder meg til oppdatering etter tul😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Ååå herlighet for en kjekk nyhet å lese her inne. Gratulerer så masse! Dette fortjener du. Gleder meg til oppdatering etter tul😄

 

18 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Gratulerer med graviditeten 🥰

Takk dere❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 i dag, og kvalmen er tilbake. Spøy for første gang😷 ekstremt trøtt hele dagen for tiden, så ingen tvil om at ting skjer iallefall.😝 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2018 den 10.00, bondekone skrev:

Etter å ha snoket og sniklest rundt her lenge (og vært utrolig dårlig på å legge igjen spor), var det på tide å starte egen😀 prøver på 9. Periode nå, så er veldig klar for en liten spire.  

Syklusene mine er stabile på 25 dager, med eggløsning på CD 13/14, noe de har vært fra jeg sluttet på prevansjon. Jeg temper hver dag, og har sånn sett «full kontroll», men til nå uten nytte. Egentlig ikke full panikk enda, vi har vært enige om at vi ikke skal stresse (og dermed blir det heller ikke lagt inn aksjer SÅ ofte som det kanskje bør- men vi passer på å treffe selve EL). 

Var hos lege for sommeren og fikk bekreftet EL med progesteronmåling. Avtalen var da at om vi ikke er gravide ila sommeren, henviser hun oss videre til gynekolog. 

Eggløsning skal være i dag, og blir vi gravide denne gangen, vil vi sitte med positiv test på bryllupsdagen ❤ #håper

Masse seigt slim denne gangen (det pleier det ikke å være), så skal iallefall være tilrettelagt der 😀

Min store bekymring denne gangen er at jeg tok ibux for to dager siden. Jeg sliter med spenningsmigrene hvor ibux er det eneste som hjelper. Har likevel holdt meg konsekvent unna i lutealfasen og før EL. Men denne gangen klarte jeg det ikke. Håper, og tror, ikke det betyr at EL blir klusset til... legen min mener det skal gå helt greit å ta det en sjelden gang (mine migrener er såpass heftige at jeg tror ikke det har noe særlig positiv innvirkning å gå med det heller)

_________________

Oppdatering:

PP 9 12 jul - 5 sept.  25 dager, 11 dagers lutealfase

PP 10: 6 aug -1 sept. 27 dager, 13 dagers lutealfase

PP 11: 2 sept - 24 sept. 23 dager, 11 dagers lutealfase

PP 12: 25 sept - 18 okt. 

PP 13: starter opp på letrozol! 19 oktober -17 november (20 dagers lutealfase- kluss etter letrozolen

PP 14:  20 november - 13 desember

første ivf forsøk planlagt i februar!

PP 15: 14 desember-9.januar

PP 16 (siste mulighet før IVF):10 januar-1 februar

første IVF forsøk! (S. 23) - endte med totalfrys av 6 egg

PP 17: (mems vi venter på innsett av fryst blasto) 19 februar -21 mars

April 2019:1 innsett! Endte i SA 5+6 💔(s.40)

August 2019: 2 innsett! Endte i SA/kjemisk 4+6💔

oktober 2019: 3 innsett - negativ s.50

Mars 2020: 4.innsett - GRAVID 💖 - s.55

Leste ikke hele tråden.. Skal mest sannsynlig på IVF, og begynner å miste håper her.. Ditt 4.innsett - måtte du betale for det? Er det bare 3 innsett som dekkes av staten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym546u skrev:

Leste ikke hele tråden.. Skal mest sannsynlig på IVF, og begynner å miste håper her.. Ditt 4.innsett - måtte du betale for det? Er det bare 3 innsett som dekkes av staten? 

Ikke mist håpet❤ det er tøft med IVF, me de fleste lykkes! Jeg var heldig å fikk ut mange egg på første uttak, så alle innsettene er fra første forsøk. Man regner et forsøk som uttak+innsett. Eventuelle flere innsett fra samme uttak er kun bonus😉 så det er tre fulle forsøk som dekkes av staten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, bondekone skrev:

Ikke mist håpet❤ det er tøft med IVF, me de fleste lykkes! Jeg var heldig å fikk ut mange egg på første uttak, så alle innsettene er fra første forsøk. Man regner et forsøk som uttak+innsett. Eventuelle flere innsett fra samme uttak er kun bonus😉 så det er tre fulle forsøk som dekkes av staten. 

Takk, snille deg ❤ og gratulerer med graviditeten 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym546u skrev:

Takk, snille deg ❤ og gratulerer med graviditeten 😊😊😊

Takk, og lykke til👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym546u skrev:

Leste ikke hele tråden.. Skal mest sannsynlig på IVF, og begynner å miste håper her.. Ditt 4.innsett - måtte du betale for det? Er det bare 3 innsett som dekkes av staten? 

Signerer det bondekone skriver, ikke mist håpet. Det er utrolig tøft å gå i gjennom og forhåpentligvis er det verdt det til slutt. Jeg har selv to uttak bak meg, et ferskforsøk og tre fryseforsøk. Mistet etter første fryseforsøk, hadde så nytt uttak, to påfølgende negative innsett (fersk+frys) og ble gravid på tredje frys. Er i dag gravid 21+0 ❤️ Jeg var langt nede før det siste forsøket, hadde lite tro på at vi skulle lykkes igjen og var på nippet til å gi opp hele privatklinikken 😕 Vi var under nesten kontinuerlig behandling hos klinikken fra oktober/november -18 til desember -19.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja det er fint å lese hvor godt det har godt for dere bondekone og Patriotpaula. 

Jeg har hatt 3 uttak uten å få barn. Har embryo på frys enda, så krysser fingrene. Men det er beintøft og jeg vet ikke om vi når målet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Signerer det bondekone skriver, ikke mist håpet. Det er utrolig tøft å gå i gjennom og forhåpentligvis er det verdt det til slutt. Jeg har selv to uttak bak meg, et ferskforsøk og tre fryseforsøk. Mistet etter første fryseforsøk, hadde så nytt uttak, to påfølgende negative innsett (fersk+frys) og ble gravid på tredje frys. Er i dag gravid 21+0 ❤️ Jeg var langt nede før det siste forsøket, hadde lite tro på at vi skulle lykkes igjen og var på nippet til å gi opp hele privatklinikken 😕 Vi var under nesten kontinuerlig behandling hos klinikken fra oktober/november -18 til desember -19.

Tusen takk for støttende ord. Jeg tenker at jeg blir så deprimert av dette, at det er noe som feiler meg, at jeg  ikke er normal. Jeg kjenner jeg blir  super stresset og klarer ikke å slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Uff ja det er fint å lese hvor godt det har godt for dere bondekone og Patriotpaula. 

Jeg har hatt 3 uttak uten å få barn. Har embryo på frys enda, så krysser fingrene. Men det er beintøft og jeg vet ikke om vi når målet... 

Men alt håp er jo heldigvis ikke ute for dere heller ❤️ Jeg har full forståelse for at du synes at det er utrolig tungt å stå i, og for mange IVFere er det nå uvissheten om og eventuelt når man lykkes som er det aller verste. Jeg var rimelig langt nede før fjerde innsett og hadde egentlig mistet alt motet for at jeg noen gang skulle få bli mamma. Tror jeg kjente på det meste av følelsesspekteret... Jeg kommer til å følge med på deg til dagen du også er gravid ❤️

15 minutter siden, Anonym546u skrev:

Tusen takk for støttende ord. Jeg tenker at jeg blir så deprimert av dette, at det er noe som feiler meg, at jeg  ikke er normal. Jeg kjenner jeg blir  super stresset og klarer ikke å slappe av. 

Vet du at det er noe galt med deg eller bare tror du det? Det er mange dagbøker her inne i hvert fall som jeg tror du kan finne støtte i - for du er absolutt ikke alene om å stå i en slik situasjon ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Uff ja det er fint å lese hvor godt det har godt for dere bondekone og Patriotpaula. 

Jeg har hatt 3 uttak uten å få barn. Har embryo på frys enda, så krysser fingrene. Men det er beintøft og jeg vet ikke om vi når målet... 

Alt håp er ikke ute for deg❤ krysser så fingrene for deg! Er som patriotpaula sier, det værste er den uvissheten... en dag sitter du der med voksende mage, og da er vi mange som jubler med deg❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...