Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Sequel skrev:

Kan også være at når du er mer aktiv, så kjenner du ikke like godt etter, og får dermed heller ikke med deg aktiviteten så godt. Det merket i alle fall jeg, jeg glemte liksom å registrere det når jeg selv hadde det travelt :) 

Ja, det har jeg tatt høyde for hele tiden🙂 «problemet» er at han da ofte har hatt roligere kvelder og morgener, når jeg da har vært i ro selv. Heldigvis har det vært en god å aktiv dag i dag, veldig betryggende🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

28+0 

.....og tredje trimester😱💕

lille skal veie omtrentlig 1200 gr nå, og skal i grunnen bare legge på seg fremover. Hatt noen greie dager ift bevegelse i det siste, hvor han har vært jevnlig i aktivitet. Men det er nok en forholdsvis rolig fyr dette😉 iallefall foreløpig🙈 

Formen er nedadgående, men ikke helt ille. Har fortsatt vondt i ryggen, noe som hemmer en god del i hverdagen. Merker ellers at lunger og slikt ar dårligere plass, så kondisen er ikke eksisterende😅 Men totalsett er det ikke så galt. Vektoppgangen er mer enn nok (9,5 kg), så håper det kan stabilisere seg litt nå😅🙈 

Ting begynner å komme på plass, og mangeler hovedsakelig kun madrass, samt småting til stell o.l.😉 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+0😀 73 dager igjen. Baby skal veie omtrent 1600 g nå💕 

❤Trimester: 3 trimester

❤ Neste kontroll: vekstkontroll om to uker, og jordmortime uka etter det.

❤ Kjønn: gutt💙 

❤ Navn: ja vi har landet på et veldig fint navn💕

❤ Utålmodig: synes tida går veldig fort, men samtidig føler jeg meg veldig klar😉 

Innkjøp: har det meste, utenom madrass og litt smått med stelleprodukter osv. 

❤ Søvn: mye bedre, men begynt å våkne litt av bevegelse fra lille, samt at jeg generelt våkner tidlig uten å få sove igjen. 

Strekkmerker: nei

Hevelser og vann i kroppen: litt i fingrene

Har magen begynt å vise? absolutt, mistenker at jeg kommer til å bli rimelig stor innen termin🙈

❤ Vektøkning: +11 kg🙄🙈 kan gjerne roe seg synes jeg.

❤ Aktivitet: ja, og nå har det økt en god del også, så den bekymringen jeg hadde har roet seg. Etter uke 28 ble alle bevegelsene mer tydelige, og da kjenner jeg han jevnt gjennom dagen😉 nå beveger hele magen seg flere ganger om dagen, og det er så sprøtt å se😅 

❤ Sulten: helt normal

Mat craving? Nei

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? ikke så mye, utover at matlyste kan forsvinne litt plutselig. 

❤ Hodet ned: ja, på sist kontroll i uke 28 var det det iallefall!

❤ Tungt: begynner å merke det nå🙄

❤ Plager: tyngre i hele kroppen, lungene har minimalt med plass, så jeg sliter med å anstrenge meg😰 både rygg og bekkensmerter kommer i perioder, men akkurat nå er en ganske god periode igjen😉 

❤ Humør: relativt normalt

❤ Beste øyeblikk denne uken: tja, mye fine ting som skjer på privaten😉 

Savner du noe? å få kroppen min tilbake😅 jeg vil trene hester, gå tur uten å få pustebesvær og bøye meg uten å føle at alle innvollene mine blir skvist 

Sykehusbagen: nei

❤ Høygravid: Nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering! Deilig at du kjenner såpass til liv at du slipper bekymringene! 😊 

Men jeg må si, herlighet så fort tiden har gått! Nå har du han snart i armene dine, bare 10 uker igjen! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, vegasus skrev:

Så koselig oppdatering! Deilig at du kjenner såpass til liv at du slipper bekymringene! 😊 

Men jeg må si, herlighet så fort tiden har gått! Nå har du han snart i armene dine, bare 10 uker igjen! 🥰

Ja det er virkelig helt nydelig å ikke gå å være konstant bekymret🙄 

Enig, gått kjempefort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må av og til inn og sjekke om det går bra med deg, og det er så kjekt å lese at det går veien 😍 I år er det du som feirer jul med et lite nurk på brystet, for en magisk det tid det blir 💕🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bokdamen skrev:

Må av og til inn og sjekke om det går bra med deg, og det er så kjekt å lese at det går veien 😍 I år er det du som feirer jul med et lite nurk på brystet, for en magisk det tid det blir 💕🎄

Å, så fin kommentar💕 ja, dette blir virkelig en helt magisk jul🌲 driver for øyeblikket å strikker et sett han skal ha på seg på julaften, og det er altså så fint😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde baby på 6 uker i fjor jul og det var det kosleigste i verden. Endelig sitte der med baby selv:-) Bare å glede seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Jeg hadde baby på 6 uker i fjor jul og det var det kosleigste i verden. Endelig sitte der med baby selv:-) Bare å glede seg!!

Å såså koselig💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekstkontroll, og lille vokser helt etter normalen💕 meeeen luringen har snudd seg med rompa godt ned, håper virkelig han får bedre retningsans ganske raskt🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

34+4  og offesielt HØYGRAVID😍😬 nå veier lille rundt 2400 g, det er så sprøtt å tenke på! ting begynner å falle på plass, og vi føler oss mer og mer klar for hva som kommer. 

❤Trimester: 3 trimester

❤ Neste kontroll: jordmor og innskrivingssamtale om 1,5 uke 

❤ Kjønn: gutt💙 

❤ Navn: ja, det er klart😉

❤ Utålmodig: ja nå vil jeg bare ha han ut😂 har fortsatt ting i huset som må ordnes før fødsel, så han bør vente litt, men jeg er lei, og ønsker å begynne på et nytt kapittel🙈

Innkjøp: har alt nå, tror jeg. Mangler sikkert litt smått, men det er ting jeg i stor grad finner ut underveis og kan kjøpe da😉 

❤ Søvn: begynner å bli dårligere. Våkner ofte på natta av smerter i rygg og bekken, og våkner generelt tidlig

Strekkmerker: et bittelite rundt navlen

Hevelser og vann i kroppen: litt i hender, men ikke spesielt plagsomt

Har magen begynt å vise? åja, #hvalross😰

❤ Vektøkning: +13,5 kg sist jeg veide meg. Hadde da stått stille i to uker, men er sikkert gått opp masse mer nå🙄 

❤ Aktivitet: absolutt😉noen ganger plasserer han noen solide spark i ribbeina, men stort sett ikke mer enn at det er koselig😉 

❤ Sulten: relativt normal, kan bli litt mer kjesken for tiden, men godt mulig det bare er dårlig selvbeherskelse😂

Mat craving? Nei

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? egentlig ikke.

❤ Hodet ned: litt usikker, da han har flyttet på seg mellom hver kontroll til nå. Håper han plasserer seg godt med hodet ned til neste kontroll

❤ Tungt: åja, alt er tungt nå. Å gå, puste osv. Alt av vanlige gjøremål er blitt tungt.

❤ Plager: kan nok ikke klage, jeg har nok relativt lite plager. Men, bekkenet låser seg når jeg har vært stille ei stund, ryggen værker på slutten av dagen, har litt kramper i leggene. I tillegg har jeg en del kynnere, samt nedpress (?- det stikker iallefall en del «der nede» uten at jeg helt vet hva det er). 

❤ Humør: relativt normalt

Savner du noe? å få være aktiv å bruke kroppen uten å være bekymret for magen🙄

Sykehusbagen: nei, den er vel neste på lista

❤ Høygravid: ja!😀

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.10.2020 den 8.47, bondekone skrev:

34+4  og offesielt HØYGRAVID😍😬 nå veier lille rundt 2400 g, det er så sprøtt å tenke på! ting begynner å falle på plass, og vi føler oss mer og mer klar for hva som kommer. 

❤Trimester: 3 trimester

❤ Neste kontroll: jordmor og innskrivingssamtale om 1,5 uke 

❤ Kjønn: gutt💙 

❤ Navn: ja, det er klart😉

❤ Utålmodig: ja nå vil jeg bare ha han ut😂 har fortsatt ting i huset som må ordnes før fødsel, så han bør vente litt, men jeg er lei, og ønsker å begynne på et nytt kapittel🙈

Innkjøp: har alt nå, tror jeg. Mangler sikkert litt smått, men det er ting jeg i stor grad finner ut underveis og kan kjøpe da😉 

❤ Søvn: begynner å bli dårligere. Våkner ofte på natta av smerter i rygg og bekken, og våkner generelt tidlig

Strekkmerker: et bittelite rundt navlen

Hevelser og vann i kroppen: litt i hender, men ikke spesielt plagsomt

Har magen begynt å vise? åja, #hvalross😰

❤ Vektøkning: +13,5 kg sist jeg veide meg. Hadde da stått stille i to uker, men er sikkert gått opp masse mer nå🙄 

❤ Aktivitet: absolutt😉noen ganger plasserer han noen solide spark i ribbeina, men stort sett ikke mer enn at det er koselig😉 

❤ Sulten: relativt normal, kan bli litt mer kjesken for tiden, men godt mulig det bare er dårlig selvbeherskelse😂

Mat craving? Nei

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? egentlig ikke.

❤ Hodet ned: litt usikker, da han har flyttet på seg mellom hver kontroll til nå. Håper han plasserer seg godt med hodet ned til neste kontroll

❤ Tungt: åja, alt er tungt nå. Å gå, puste osv. Alt av vanlige gjøremål er blitt tungt.

❤ Plager: kan nok ikke klage, jeg har nok relativt lite plager. Men, bekkenet låser seg når jeg har vært stille ei stund, ryggen værker på slutten av dagen, har litt kramper i leggene. I tillegg har jeg en del kynnere, samt nedpress (?- det stikker iallefall en del «der nede» uten at jeg helt vet hva det er). 

❤ Humør: relativt normalt

Savner du noe? å få være aktiv å bruke kroppen uten å være bekymret for magen🙄

Sykehusbagen: nei, den er vel neste på lista

❤ Høygravid: ja!😀

Hurra! Så gøy! Husker du fulgte litt med på mitt «prosjekt» for omkring to år siden. 
Så gøy at du nå endelig er så nære 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.10.2020 den 8.25, Patriotpaula skrev:

Hurra for høygravid 🥰🥳

🙏

21 timer siden, Butter skrev:

Hurra! Så gøy! Husker du fulgte litt med på mitt «prosjekt» for omkring to år siden. 
Så gøy at du nå endelig er så nære 🥰

Ja, for to år siden, nøyaktig, ble vi henvist for IVF, helt sprøtt å tenke på! Spennende nå som dere er i oppstarten igjen👌 leser, men ikke lagt igjen noe spor🙈

5 timer siden, Strikkesokken skrev:

Hurra for høygravid! Krysser fingrene for at han snur seg med hodet ned i god tid før han skal ut! 

Yay🙏 ja, det håper jeg virkelig😬 lite gira på setefødsel kjenner jeg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

37+0😱 

nå regnes han ikke lengre som prematur, og han kan egentlig bare komme. Jeg må selvsagt innstille meg på å gå til termin, og gjerne over, men det er fullt lov å komme nå kjenner jeg😬 

Permisjonen er rett rundt hjørnet, men jeg begynte faktisk sykemelding nylig. Har mye kynnere og murringer, så prøver å slappe av. Satser på at kroppen jobber mot modning☺ 

Helt rart å tenke på at vi nå er i innspurten, og at det bare er noen små uker til vi treffer han. Vi gleder oss💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så koselig å lese! Nå er det ikke mange uker igjen til du endelig blir mamma 🥰❣️ Slapp av og lad opp til kanskje livets største begivenhet 🌟

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...