Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, FrustrertFlue skrev:

Hei! Jeg har ikke vært medlem på KG før, men ofte vært innom som skuelystne "gjest". Denne tråden har jeg fulgt med så lenge jeg husker omtrent. Jeg har aldri kommentert før fordi jeg har klart å holde meg, men nå går det ikke lenger. Dette blir bare for dumt! Det er helt tragisk å bli så provosert at man oppretter bruker kún for å kommentere her.. Uansett. I ly av den siste tids hendelser på VP-bloggen og "nyankomne" brukere her, måtte jeg altså ty til dette skrittet. 

Jeg har lest bloggen lenge. Jeg liker interiørstilen hennes og oppussingen hun har gjort, om man ser bort i fra alt slurvet og hastverket da. Det begynte med små ting. Selvmotsigelser og andre rariteter. Nå blir jeg så provosert og irritert over gjentatt uthenging av familiemedlemmer, barn, samboere, kollegaer osv. Det aller værste er hylekoret i bakgrunnen som forguder dama. Hva i all verden? Jeg skal ikke påberope meg en oppsiktsvekkende høy IQ, men det tok ikke meg spesielt lang tid å lukte lunta. Hele bloggen er 30% interiør og 70% prosent drama og sutring. Så mye selvmotsigelser at hun må lyve minst 50% hele tiden. Er det så rart at noen reagerer på dette da? All den hetsen som brukerne av KG får på bloggen, men hvor er alt det slemme og negative som blir skrevet om Camilla her? Har som sagt lest her lenge og ingenting av det som blir skrevet er så ille som det de skriver om på bloggen. 

Jeg mener at intelligente mennesker er naturlig kritiske. Å ta alt det hun sier for god fisk, sier sitt om de det gjelder. 

Amen! Signerer alt du sier! Jeg er også ny bruker, men har fulgt med på KG lenge! God underholdning - det er sikkert :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del dreier det seg minst av alt om misunnelse. Det er mer - jada, jeg innrømmer det gjerne - nysgjerrighet! Det er jo ofte det som er opphav til "snakk". Like ofte som misunnelse. Det blir litt som en såpeopera, det er så mange intriger, problemer, så mye drama, at du bare MÅ se neste episode også,  for å se om man får mer svar. Triste greier i grunn, men det er sånn det er. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er bra at Camilla har gode venninner som vil støtte/forvare henne, men jeg har verken lest et sladreblad, forumer eller andre blogger som har utlevert kjæresten/xen eller andre man måtte være uenige med på den måten som Camilla har gjort med Hans. Selv om hun glemmer hva hun har sagt/skrevet, vel så gjør ikke alle andre det. Greit å være bitter og knust, men denne Hans er jo far til barnet hennes, synd om barnet skal få alt dette servert når det blir større. Så om de gode venninnene vil hjelpe henne, ja så får de henne til å slutte å utlevere faren til barnet sitt. Hjelper ikke å angre når det først er kringkastet. Og om det er noen som har rett til å hyle hets og sjikane, vel så må det være Hans. Beundringsverdig at han holder seg for god til å engasjere seg i et drama som ikke egner seg for offentligheten, der han er hovedpersonen.

Endret av Shoppingqueen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "Kari" på VP bloggen - hvem f*** er det?? Er det noen som mobber nå, så er det henne. Og hun går direkte på personer, det er faktisk ikke ok. Har en liten mistanke om denne Kari har skjuler seg bak flere brukernavn dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 12.21, Kristine79 skrev:
Den 7.2.2016 at 12.52, Blå politibil skrev:

Æsj fikk ikke vekk dette her, beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns egentlig synd på Camilla, men det er jo bare slik at de fleste tingene er hennes valg.... 

-Og misunnelig??

Ha ha! Nei, jeg har prøvd å være alenemor med ett dårlig forhold til far, og det SUGER!! Aldri i min villeste fyllefantasi ønsker jeg å oppleve noe slikt igjen! 

Og jeg har mann, og hus, men har sørget for sikkerhet som gjør at jeg klarer å sitte med huset, om han går ifra meg. Skal ALDRI flytte i leilighet igjen! (Har ett svært godt forhold da, men man kan jo aldri vite

-Så misunnelig???

Kunsten er å publisere mindre personlige ting på nett, og kanskje heller skrive mer samfunnsrelatert i tillegg til interiør og oppussing. Da blir det mindre kritikk også, garantert!!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere. For egen del så bryr jeg meg ikke om verken det ene eller det andre som blogginnehaveren har opplevd, alle kan gå på en smell, men jeg fascineres jo av alt hun SELV skriver. Leser sjeldent kommentarfeltene, men har skjønt at det skjer ting der også.

Grunnen til at jeg lar meg fascinere er at hun helt tydelig ikke er helt klar over hva som er sannheter eller ei. Hun sier i mot seg selv i samme innlegg, og det er umulig å vite hva som kommer. Samme grunnen til at jeg fascineres, er grunnen til at jeg også irriterer meg... og så synes jeg også litt synd på henne, hun er virret inn i et liv hun ikke har helt kontroll over.

Skulle ønske at de som gjør at hun tjener penger på bloggen, også ville lært henne litt ting.

Men misunnelig eller hetsende? Det har jeg ikke sett her. Kritikk? Så absolutt, men når ble det feil med kritikk? Det er helt innafor, særlig hvis den er konstruktiv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaana77
Spoiler

Nei, jeg er nok ikke venninne med Camilla. (som ei her trodde.) Må man være venn med henne for og ikke skrive noe negativt om henne her??? (Det sier i så fall sitt!) Kjenner henne faktisk like lite som dere! :-) Men forskjellen er at jeg ikke har behov for å skrive masse stygt om henne. (Jada, dere kaller det konstruktiv kritikk.) Ser at det er et par andre damer som virkelig får gjennomgå her inne. Måtte Google navnet deres for jeg visste ikke hvem de var. Folk er ikke noe bedre der. Ønsker dere en riktig god natt. Sov godt! :-)

Innlegg ryddet for brukerdebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vinglass skrev:

Forlot hun Håkon for Hans i sin tid?

Ja. Håkon og Hans var (er?) bestekamerater. Hans flyttet inn samme dag som Håkon flyttet ut...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si - når jeg leser blogger leser jeg aldri kommentarfeltene - ser det er der juicen ligger så kanskje jeg bør begynne meddet? Når det er sagt så leste jeg noen som mente at han Håkon og denne Hans hadde svart en leser veldig stygt, det ble linket til dette tidligere her. Nå leste jeg kommentaren til denne "Monica" som disse to mannfolkene svarte og det hun skrev var vulgært og stygt og fortjente absolutt å få med samme mynt tilbake. Jeg tror at hun og mange andre bloggere opplever MYE sånt - personer bak falske navn som lirer av seg de styggeste ting, jeg tror det er veldig lett å bli litt sånn at man raskere flyr i forsvar enn oss andre da. For man forventer crap.

Når alt det så er sagt så vil jeg si noe om dette sinnet mange føler virker det som, fordi de føler hun har løyet om graviditet og forhold Jeg mener bestemt at hun ikke skylder leserne sine noen som helst forklaring på hva som skjer i livet hennes til enhver tid. Jeg er også såpass voksen at jeg vet at ting er sjeldent bare omfattet av én ting. Det er nok mange,mange ting som har skjedd privat som har gjort at ting ble som det ble den gang da og er som de er nå. Gu bedre så mye jeg og samboer har gått igjennom, det har vært slutt tre ganger også til og med, likevel er vi her nå og har to barn sammen. Og det er mange mange grunner til at det ble oss til slutt likevel.

Man kan liksom ikke sitte å spekulere på glitteret som ligger på toppen, vi vet ingenting om hva som skjer der. Livet hennes er jo noe helt annet enn bloggen hennes.

Jeg håper virkelig at de får til dette på best mulig måte for seg selv og barnet de venter. Det blir sikkert kjempekoseligmed en liten baby når den har såpass store søsken som kan hjelpe til. Og så mener jeg faktisk at folk må være litt snille. Ikke heng dere opp i unødvendigheter, hun er gravid og de av oss som vet hvordan det er vet hvor følsom man blir, kan umulig være lett å motta all den hetsen der da i tillegg. Vi vet ingenting om hva de har vært igjennom for å ende opp her, så vær snille.

Å konstruktivt si noe negativt om bloggvirksomhet og sånne ting er en ting, men jeg kan faktisk si meg enig i at mye som skrives om henne og til henne faktisk er sjikanering, rart de som driver med det ikke ser det selv men heller blir sure fordi "ordet misbrukes ..." Personlig hån mot et menneske er sjikanering til "åpplyyysning!" ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaana77
29 minutter siden, Titan skrev:

Jeg vil si - når jeg leser blogger leser jeg aldri kommentarfeltene - ser det er der juicen ligger så kanskje jeg bør begynne meddet? Når det er sagt så leste jeg noen som mente at han Håkon og denne Hans hadde svart en leser veldig stygt, det ble linket til dette tidligere her. Nå leste jeg kommentaren til denne "Monica" som disse to mannfolkene svarte og det hun skrev var vulgært og stygt og fortjente absolutt å få med samme mynt tilbake. Jeg tror at hun og mange andre bloggere opplever MYE sånt - personer bak falske navn som lirer av seg de styggeste ting, jeg tror det er veldig lett å bli litt sånn at man raskere flyr i forsvar enn oss andre da. For man forventer crap.

Når alt det så er sagt så vil jeg si noe om dette sinnet mange føler virker det som, fordi de føler hun har løyet om graviditet og forhold Jeg mener bestemt at hun ikke skylder leserne sine noen som helst forklaring på hva som skjer i livet hennes til enhver tid. Jeg er også såpass voksen at jeg vet at ting er sjeldent bare omfattet av én ting. Det er nok mange,mange ting som har skjedd privat som har gjort at ting ble som det ble den gang da og er som de er nå. Gu bedre så mye jeg og samboer har gått igjennom, det har vært slutt tre ganger også til og med, likevel er vi her nå og har to barn sammen. Og det er mange mange grunner til at det ble oss til slutt likevel.

Man kan liksom ikke sitte å spekulere på glitteret som ligger på toppen, vi vet ingenting om hva som skjer der. Livet hennes er jo noe helt annet enn bloggen hennes.

Jeg håper virkelig at de får til dette på best mulig måte for seg selv og barnet de venter. Det blir sikkert kjempekoseligmed en liten baby når den har såpass store søsken som kan hjelpe til. Og så mener jeg faktisk at folk må være litt snille. Ikke heng dere opp i unødvendigheter, hun er gravid og de av oss som vet hvordan det er vet hvor følsom man blir, kan umulig være lett å motta all den hetsen der da i tillegg. Vi vet ingenting om hva de har vært igjennom for å ende opp her, så vær snille.

Å konstruktivt si noe negativt om bloggvirksomhet og sånne ting er en ting, men jeg kan faktisk si meg enig i at mye som skrives om henne og til henne faktisk er sjikanering, rart de som driver med det ikke ser det selv men heller blir sure fordi "ordet misbrukes ..." Personlig hån mot et menneske er sjikanering til "åpplyyysning!" ;)

Flott skrevet. Godt å se 1 oppegående og fornuftig menneske her inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Titan skrev:

Hvis ikke man vil ha kommentarer på det som skjer i livet til enhver tid, da må man ikke kringkaste det som skjer i livet til enhver tid.

Skriver hun om interiør vil hun få kommentarer på interiør, mens skiver hun hint om graviditet vil folk kommentere hintene om graviditet. Hun kan ikke få i pose og sekk - få berømmelse, men ikke merke berømmelsens bakside. 

Vil du ha privatliv må du være privat. Enkelt og greit.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bluebird1992

@Titan,

Vi har alle våre private utfordringer, men forskjellen er at de færreste legger ut om dette i det offentlige rom. Velger man å gjøre det så må man forvente at folk vil ha en mening om det i et samfunn med ytringsfrihet. 

Du mener leserne skal se gjennom fingrene med utbruddene hennes fordi hun er gravid. Det er noe umyndiggjørende over at vi skal være så ekstra snille, selv om hun selv direkte er årsaken til all den, stort sett, konstruktive kritikken i denne tråden. Da må noen ta fra henne tastaturet, i såfall, og erklære henne umyndig.  At hun skriver grovt injurerende påstander om eksen og den framtidige barnefaren er faktisk ganske alvorlig og muligens også straffbart, og i et fritt samfunn kan man ikke holde på slik uten at det skaper reaksjoner og debatt. Det er grunnleggende årsak- virkning.

Da får man heller håpe at noen som bryr seg om henne setter en stopper for alt hun velger å skrive diverse steder og heller bruker energien på noe annet en stund. Man kan ikke stå bukseløs på torget og hyle at ingen kan få stirre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at vi kun kommenterer det vi har lest? Ingen kommenterer noe annet, vel?

Vil man ikke at ting skal kommenteres så lar man vel være å skrive det på bloggen, da? Har man åpen nettside stiller man seg laglig til, både for skryt, oppmerksomhet og kritikk. Tåler man ikke det, så kan man ikke ha blogg.

OG; kritikk og hets er ikke samme ting. Å være uenig er ikke hets heller. Når skal folk forstå det!!?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Titan skrev:

Selvsagt skylder hun ikke leserne noen forklaring men når hun skriver så mye dritt om Hans som det hun gjorde for noen dager siden så må hun tåle kommentarer på det.

Hadde noen skrevet så stygt om meg i en åpen blogg så hadde jeg faktisk anmeldt det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernefrukt skrev:

Hvis ikke man vil ha kommentarer på det som skjer i livet til enhver tid, da må man ikke kringkaste det som skjer i livet til enhver tid.

Skriver hun om interiør vil hun få kommentarer på interiør, mens skiver hun hint om graviditet vil folk kommentere hintene om graviditet. Hun kan ikke få i pose og sekk - få berømmelse, men ikke merke berømmelsens bakside. 

Vil du ha privatliv må du være privat. Enkelt og greit.

Det har jo ingenting med saken å gjøre at man ønsker å ha en blogg og opptrer sånn sett som en offentlig person at man dermed skal synes det er helt ok at folk mener de har rett til å få vite det i det øyeblikket ClearBlue stripa er der og man har klina med eksen?! Og synes heller ikke at det er ok at folk mener det er helt innafor å skrive de styggeste ting til folk basert på rykter og slarv, eller uenighet i en livsstil for den saks skyld, bare fordi man KAN ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...