Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

God helg og gratulerer med nytt dagboknavn! Ellers kan jeg trøste deg med at det skal bli fint vær igjen i morgen. For min del behøver det ikke å bli like fint som i går, da satt jeg rett under taket på lesesalen og holdt på å smelte. I dag måtte det til gjengjeld gjerne være litt fint, i og med at vi skal på kanalrundtfart... :-?

Nok om været! Ha en flott lørdag med masse graving...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da satser vi på at værutsikten holder seg Piglet, og at vi får tilbake finværet i morgen. Så kan man jo bare benytte denne dagen til å gjøre noen andre ting istedet. :kvalmende-positiv-smiley: :ler:

Jeg skulle på kanalrundtfart med noen kollegaer for et par uker siden foressten. Da regnede det sidelengs, oppned og bakfra så vi ble nødt til å avlyse hele greiene.. I dag regner det da i det minste ikke hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du, malou, nå må jeg komme med en liten "bekjennelse". :ler:

Jeg har nemlig ikke fått med meg før i det siste at du har en samboer - jeg har liksom alltid forestilt meg deg og kaninen din, alene.

Og så er det en mann med i bildet!??! :ler:

Kjekt med mannfolk da, for kaniner er vel kanskje gode til å grave, men å betjene maskiner er de vel heller dårlig på! :wink:

Ha en finfin lørdag - med eller uten finvær!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør vel kanskje bli flinkere til å omtale "mannen i huset" her inne da. For selv om jeg kanskje ikke skriver så mye om han her inne, så fyller han en stor del av livet mitt allikevel. Jeg tror bare jeg har en tendens til å ikke skrive så mye om andre her inne. Ren egotripp med andre ord: MEG! MEG! MEG! :ler:

Det var ikke så veldig koslig å gjøre husarbeid i lengden, så jeg tok meg en tur på plantesenteret istedet. :sjarmor: Desverre hadde de gått bort fra utvidet vår/forsommer åpningstider igjen, så jeg hadde ikke mer enn 15 minutter. :o Rev med meg en halvstor sort zinkpotte i villpanikk! :ler: Jeg trengte den potta altså, den var faktisk en av de tingene jeg var ute etter, men hadde jo håpet på å få tid til å kikke litt mer da. Kan jo alltids stikke ut igjen i morgen hvis jeg får lyst..

Siden jeg skrev her forrige gang har sola kommet tilbake, så hva i all verden gjør jeg her da? Jeg tenkte jeg skulle plante om de ceriserosa spanske marguerittene i den nye potta også skal jeg male strøk nummer to på den gamle trekrakken jeg kjøpte på loppemarked i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Malou!

Ser du har skiftet navn på dagboken din! Morsomt!

Ble inspirert jeg, nå! Kanskje jeg må finne på noe artig å kalle min. Æh. Hva med "væromslag"? Det er jo som kjent et annet navn på kjønnsleppene til sauen, så det blir kanskje litt på kanten? Æsj, etter et par glass rødvin i kveld gjør det ingenting! :ler:

Det er knall å rusle rundt på plantesenter, så jeg skjønner godt at et kvarter var i minste laget! Det kan fort bli farlig dyrt, da! :roll:

Håper du får en superfin helg sammen med din kjære!

Klem til deg fra meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg kosa meg også i gartneriet i dag - litt feberør, men jeg fikk da handla meg litt! :) Det er gøy med planter og potter! :wink:

VÆROMSLAG - utrolig bra, Væren!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går litt i rykk og napp med denne dagboka..

Er nettopp kommet ut av dusjen og er fortsatt varm etter gåturen min. Kombinasjonen av deilig varm kveldssol og forholdsvis høyt tempo sørger nok for at jeg holder varmen resten av kvelden..

Ja ikke sant det er gøy med planter og potter Kverula. Før vi kjøpte hus for 2½ år siden tror jeg ingen hadde klart å innbilde meg at jeg skulle få så sansen for sånt.

Jeg lider av shoppelyst igjen. Har lyst på sorte sandaler (fortsatt, finner ingen jeg liker) og et par sommeroverdeler, gjerne med 3/4 lange armer. Kjøpte meg en grønn gjennomsiktig en med paljetter på fredag, men trenger et par til for å ha litt mer å variere med på jobb. Selv om jeg har en del å velge i fra før synes jeg at jeg går i det samme igjen og igjen hver uke.

Nå skal jeg kose meg med det eneste bladet jeg for tiden abonnerer på, BoligLiv. Jeg har abonnert på dette ganske lenge nå, men vurderer litt og si opp abonnementet for å ha muligheten til å variere litt mer hva jeg kjøper. Jeg mener, hvis jeg angrer kan jeg jo bare kjøpe det i løssalg, eller melde meg som abonnement igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shop 'till you drop!!!!

Det er motto i boken her tror jeg :ler:

Sikkert kjempegreit å ha flere ulike antrekk på jobben. Er ikke så avansert jeg som har uniform. Lettvint er det iallefall.

Så du har kveldssol du? Vi har det i kveld vi og, men det er innimellom store, tunge svarte skyer det. Når jeg våkner i morgen håper jeg alt av skyer er blåst vekk....

Håper du får en fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et fabelaktig forslag til sambo i går. (An offer he could not refuse..) Siden det var han som tok meg med til New York, og dermed åpnet opp for min indre sko, vesker, klær og smykker shoppelyst, skulle det vel nesten bare mangle at han også finansierte halvdelen av den etterfølgende shoppemani?? :sjarmor:

Men det er faktisk ikke så ofte jeg 'shop 'till I drop' Monja, jeg bare tenker en del på det! :ler:

Ugh, trøtt i dag. :Gjesp: Har sovet skikkelig dårlig i natt og vært våken mange ganger. Håper denne arbeidsdagen (og de resterende 28 deprimerende arbeidsdagene før ferie) går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Shopping har jeg ingenting å utsette på, nei! :ler: Men så vanskelig det skulle være å finne et par svarte sandaler som du liker da. Lurer på om du er like kresen i skoveien som det jeg er, jeg... :wink:

Lillelørdag allerede, du vet det, vel? Så godt som halvveis i arbeidsuka! (For din del da...jeg er sykmeldt, jeg da...)

Det er så vanvittig herlig vær her om dagen (ikke les nå, monja...) og det er bare så fryktelig surt å sitte inne og se ut på den knallblå himmelen, sola som stråler, den overfrodige hagen vår med alle de fine blomstene våre, de lange, lyse, deilige sommerkveldene... Fryktelig surt å måtte sitte inne. :-(

Håper du får shoppa litt snart, da, malou! :)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars syke Kverula. :trøste:

Jeg er kanskje litt kresen når det gjelder sko, spesielt når det gjelder jakten på de perfekte sorte sandalene som nesten skal kunne brukes til alt. De skal ikke være helt flate, men ikke med så veldig mye hel heller, de skal sitte pent over foten og dekke akkurat det den skal dekke, de skal være gode på selvfølgelig etc.. Ellers har jeg andre sko som ikke absolutt har skulle leve opp til alle mulige krav altså! *prøver å forsvare seg selv* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har også lett for å forestille meg hvordan skoene skal være - men det er sjelden jeg finner noen som oppfyller alle ønsker på en gang. Ofte er det prisen som er det verste! :ler:

Det tar tid for meg å vende meg til skomoten. Ikke så rart man faller av lasset heller da, i løpet av *svosj* så skulle man gå fra sylspisse til helt runde tupper på skoen. :sjokk:

Men, men - mote er mote, og takk og lov for at den endrer seg - hva skulle vi ellers har brukt tid og penger på? :klø:

Takk for trøsten, forresten. Det hjelper alltid! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Fant dette i blog'en til en danske som bor i Norge, malou:

Onsdag er dagen midt i ugen. Den kaldes lille lørdag heroppe. Jeg er ikke helt sikker på oprindelsen til udtrykket, men det virker på en eller anden måde rigtigt

Har prøvd å finne opprinnelsen til uttrykket, uten hell foreløpig! :wink:

Merkelig at du som er norsk i Danmark heller ikke har hørt uttrykket, selvom det kanskje ikke er så rart at det ikke blir brukt i Danmark da, siden denne dansken ikke kjenner til det. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har (også) jaktet desperat på de siste dagene. Trengte noen brune sko til intervjuet mitt i dag, og fant selvfølgelig ikke noe som helst. Sånn er det jo alltid - når man ikke har penger og bare skal kikke, så finner man alt mulig, men når man skal ha noe nytt, så finner man ingen ting!

Piglet

PS Jeg har hørt om berepet lille-lørdag, selv om jeg er normann i DK...

PPS Og jeg viste at du hadde en samboer, Malou. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja endelig er det fredag igjen, og ikke bare min dag, men mine dagER! :hoppe: I tillegg ser det jammen meg ut til at jeg holder en uplanlagt fridag på mandag også, så ikke bare er det helg, men lang helg! :hoppe: :hoppe:

Arbeidslysten er det så som så med i dag. Startet dagen med brunch fordi en av mine kollegaer har 10 år jubileum i firmaet i dag. Etter det så har det bare gått en vei for meg... Mot helg!

Jeg har foressten hørt om lille-lørdag altså, så helt borte er jeg ikke. Jeg har bare aldri helt forstått opprinnelsen/betydningen. Noe skal man jo også lure ha å fundere på.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

LANGHELG! Det høres fortreffelig ut, malou! :Hehe:

Egentlig begynte jo aldri denne arbeidsuka for min del, så med litt godvilje så har vel egentlig jeg hatt ei sabla lang helg, helt siden forrige fredag! :ler:

Er den godkjent?

Kose deg i helga da, Helga! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kverula! :D

Jeg har endelig fått tak i den amerikanske utgaven av InStyle! :hoppe: Tredje gang jeg kjørte inn til KBH sentrum kun for å kjøpe dette magasinet hadde de det endelig! Det høres kanskje en anelse sinnsykt ut å gjøre så mye ut av å få tak i et enkelt magasin, men var så innmari fornøyd med det jeg kjøpte når jeg var i New York. Har kjøpt den engelske utgaven en gang i mellomtiden og det var også ok, men ikke riktig så bra som det amerikanske. Minner meg om New York gjør det også, sukk.. Dessuten koster det også mindre enn det engelske, men det teller neppe lenger etter tre ganger omvei på vei hjem fra jobb. :roll:

Nå skulle vel egentlig helgafreden senke seg i Malouhjemmet, men den gang ei.. Jeg skal på sykkeltur! Er aldri så lite stolt over at det er andre gang denne uka jeg skal ut å mosjonere alene, på eget initiativ. Ikke dårlig etter å ha vært nede i en skikkelig treningsbølgedal i vår. Nå er det i det minste ikke kun dårlige uker på den fronten lenger, selv om det fortsatt mangler litt på de helt gode rutinene igjen.

Nå må jeg se å komme meg avgårde så jeg kan komme hjem igjen og kose meg med InStyle og ha god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Imponerende! Både de turene inn til Køben for å få tak i et magasin - og den derre sykketuren.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...