Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, puppi skrev:

Enig, og Hamburg.

Hamburg er jo kjempekoselig!

 

For egen del: Oslo og London. Begge er søplete og har ingen sjarm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, LittDiva skrev:

Sorryyy! Tok meg friheten siden de har rett under 300000 innbyggere og ca 25 mill besøkende hvert år. Rapporter meg.

Ta det med ro. Trodde vi skulle holde oss til 500 000 innbyggere og over som HI sier. Men det var vanskelig for mange. 

Det er ganske få som bor på hovedøyen, som ofte er den eneste som blir besøkt av turistene, ca 50 000 bor der. Og det blir færre og færre innbyggere hvert år pga den voldsomme turismen. 

Anonymkode: 82327...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fame skrev:

San Francisco. Det er helt sikkert en fin by men vi bodde på et motell over en indisk pub som spilte musikk hele natta og narkomane hang og slang på utsiden. Fikk et dårlig inntrykk der altså.

Legg også merke til at det er venstresiden som styrer San Francisco. Det er en såkalt "sanctuary city", hvor byens lokale politimyndigheter ikke samarbeider med føderale politimyndigheter om illegale innvandrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er verdens fineste by ❤️

Styggeste byen må bli... nei, jeg vet faktisk ikke. Alle byer har sin sjarm.

Anonymkode: 51b3b...45a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli Warszawa. Liker byen altså, men særlig pent var det ikke der 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carressa
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Har sjelden sett så mange stygge bygninger. Det fins ingen varme i byen. Arkitekturen er fæl, og nei, det er bare et trist syn. En skal være godt kjent for å finne de fine bygningene og plassene. Sorry altså, men jeg er faktisk veldig glad i byliv, men Oslo gjør meg stort sett nedfor. 

Kunne ikke vært mer uenig. Det finnes bygning på bygning i mur fra slutten av 1800-tallet/tidlig 1900-tall. Frogner, St. Hanshaugen, Gamlebyen, de er overalt i sentrumsområdene. Smijernsbalkonger festet på bygninger som ser ut som de er hentet ut av Paris. Så har vi spenstige Barcode som jeg personlig liker veldig godt. Eller atmosfæren nede på Aker brygge/Tjuvholmen, i sommervarmen nå føltes det ut som man var på rivieraen, ikke midt i Oslo. Eller Telthusbakken eller gatene på Vålerenga, og vi må ikke glemme Kvadraturen med noen av Oslos eldste bygninger. Og nå snakker vi bare om arkitektur, og vi har bare såvidt pirket borti. Fin by 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Drakan skrev:

New York. 
Oslo er faen meg en fin by.

Nei, Oslo er ingen fin by. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Drakan skrev:

Folk som mener Oslo er en stygg by har faen ikke reist mye. :P 
Tro meg, Oslo er en natur perle mot mange av de gyselige svinestiene av noen byer i Amerika. >_<

Oslo er en "storby" som har lite og by på som hovedstad. Synes heller ikke at Oslo er en fin by når det gjelder bygninger/arkitektur, Og sammenlignet med jevnbyrdige byer som Stockholm, Gbg eller København så er Oslo en trist by. Og jeg er pilot hos SAS en stilling som jeg har besatt siden 2007, Så jeg kan nok med trygghet si at jeg har reist mer enn hva de flest medlemmene på dette forumet kan vise til.

Reiser man til hovedstaden så vil man oppleve en livlig storby, Ikke dyrelivet i byen eller og gå på fjelltur.

Selv så har jeg fått sansen for storbyer som London, Amsterdam, Las Vegas og Melbourne.

Anonymkode: 97176...208

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del må det bli Bangkok. Ikke sjarmerende med all den trafikken og plastmøbler på omtrent alle spisesteder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jolene said:

Hamburg er jo kjempekoselig!

 

For egen del: Oslo og London. Begge er søplete og har ingen sjarm.

Enig, liker Hamburg :rodmer:

Men syntes store deler av byen, er stygg og skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brussel. Grått og kjedelig.

Anonymkode: 82ad8...300

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warszawa.  Fin park og fin gamleby,  resten var triste greier.

Anonymkode: d2e08...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vært i en storby jeg synes er direkte stygg, føler alle har hver sin sjarm og hver sine problemer egentlig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Oslo er en fin by, men den blir "styggere" jo mer nytt de bygger. Alt for mye upersonlig betong og glass. Bjørvika er i ferd med å bli noe mystisk blottet for all sjel og personlighet. Synes de kunne tatt vare på gamle bygårder og laget nye med koselige butikker, cafeer og kulturtilbud.

Anonymkode: 54706...a16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo. Dialekten er fæl, innbyggerne uhøflige og tror de er noe. Byen er skitten og lite attraktiv. Passer best som mellomstopp på Oslo S når man skal videre.

Anonymkode: 653fa...6bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, hjertesukka skrev:

For min del må det bli Bangkok. Ikke sjarmerende med all den trafikken og plastmøbler på omtrent alle spisesteder.

Joooo! Jeg digger å sitte på en plaststol mens trafikken raser rett forbi og spise dødsdigg, kruttsterk thaimat! 😍

Anonymkode: 920e2...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo. Seriøst en av de styggeste storbyene i europa. 

Anonymkode: 77d4b...b26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Hamburg er jo kjempekoselig!

 

For egen del: Oslo og London. Begge er søplete og har ingen sjarm.

Jeg har ikke sett så mye søppel i Oslo jeg... 

Anonymkode: 920e2...cc9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joooo! Jeg digger å sitte på en plaststol mens trafikken raser rett forbi og spise dødsdigg, kruttsterk thaimat! 😍

Anonymkode: 920e2...cc9

Haha, joda maten er helt topp den- jo sterkere, jo bedre! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...