Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oslo. Rot, veiarbeid, graving, stilaser og presenninger overalt. Jeg synes ofte det er flaut å vise utlendinger hovedstaden vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LittDiva said:

De som sier Oslo. Bor dere der eller reiser til?

Har bodd der i mer enn 10 år men er nå utflyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Haha, joda maten er helt topp den- jo sterkere, jo bedre! :sikle:

Yess! Men jeg kan være enig i at det ikke er spesielt pent der - selv om jeg har funnet noen perler også. :) 

Anonymkode: 920e2...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LittDiva skrev:

De som sier Oslo. Bor dere der eller reiser til?

Jeg har ikke sagt Oslo, men jeg synes ikke det er en veldig fin by. Aten er verre!

Nå skal det sies at jeg aldri har vært mye i Oslo, det ble noen turer for noen år siden når jeg var på jobbjakt. 

Ellers er det vanskelig for de (meg) som kjører gjennom å få se mye, på grunn av de "interessante" tunnelene. Men: når jeg ser på Olsenbanden virker Oslo som en triveligere by enn hva den er nå. Fine bygninger i forskjellige farger, og roligere. Nå virker alt så upersonlig, og det bygges i et forsøk på å bli nok en travel hovedstad. 

Kunne gjerne tatt en tur for å bli omvendt, men det er ikke akkurat billig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo. Førsteinntrykket i nedre del av Karl Johan er forferdelig, får lyst til å snu å reise hjem igjen.

Anonymkode: 33dea...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen, fin by, egentlig tror jeg, men av en eller annen grunn får jeg helt klaus når jeg er der, føler liksom at man er fanget av havet på ene siden, og fjellene på andre siden, og at utenfor selve byen er det bare *INGENTING*.

Anonymkode: 73672...7e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bergen, fin by, egentlig tror jeg, men av en eller annen grunn får jeg helt klaus når jeg er der, føler liksom at man er fanget av havet på ene siden, og fjellene på andre siden, og at utenfor selve byen er det bare *INGENTING*.

Anonymkode: 73672...7e7

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuppertahl i Ruhr-området i Tyskland. Er ikke sikker på innbyggertall, men er ikke så langt unna 500000.                                            Styggest totalt av det jeg sett, er Vyborg (Viborg) i Russland. Helt forjævlig.

Forøverig mener jeg at Oslo er penere enn Helsingfors, så nest styggeste hovedstad i Norden

Anonymkode: 081de...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Sorry men Paris.  Jeg synes den var møkkete og dyster . Vært der to ganger og jeg liker den forsatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liverpool. 

Har en nær slekt som bor der og det er eneste grunnen til at jeg reiser dit en gang i året. Selve shoppingstrøket er veldig greit, men byen er veldig grå, stedvis forsøplet og sliten... 

Anonymkode: ec4d7...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milano. Stor og grå. 

Brussel er en perle for den som vil oppleve jugendarkitektur. Fantastisk flott. Men man må vite hvor man finner den. 

Anonymkode: 2364b...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bergen, fin by, egentlig tror jeg, men av en eller annen grunn får jeg helt klaus når jeg er der, føler liksom at man er fanget av havet på ene siden, og fjellene på andre siden, og at utenfor selve byen er det bare *INGENTING*.

Anonymkode: 73672...7e7

" The Gateway to the fjords "  Er du helt …. ????    Vet du egentlig hvor mange turister som kommer til byen og omegn hvert år ???

" Skulle gått til specsavers "   tror jeg gjelder for deg       :fnise:

Anonymkode: 081de...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

" The Gateway to the fjords "  Er du helt …. ????    Vet du egentlig hvor mange turister som kommer til byen og omegn hvert år ???

" Skulle gått til specsavers "   tror jeg gjelder for deg       :fnise:

Anonymkode: 081de...420

Misforstå meg rett, jeg har vært i Bergen opptil flere ganger, har fått omvisningene og blitt holdt våken av Buekorpset som øver til 17. mai, og har slekt fra området rundt (Eikangervåg) og jeg syns selve byen er fin, men jeg får denne rare følelsen av at man liksom befinner seg i en liten oase, men er omringet av *ingenting* i det man kommer ut av hullet i fjellet og plutselig befinner seg i en by.

Anonymkode: 73672...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Passer best som mellomstopp på Oslo S når man skal videre.

Er vel bare der du har vært innom og høres det ut som. Ta deg en tur på Grünerløkka, Sagene, Torshov, St. Hanshaugen, Uranienborg, Frogner, Maridalen osv.

Anonymkode: 5d35a...2f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett, jeg har vært i Bergen opptil flere ganger, har fått omvisningene og blitt holdt våken av Buekorpset som øver til 17. mai, og har slekt fra området rundt (Eikangervåg) og jeg syns selve byen er fin, men jeg får denne rare følelsen av at man liksom befinner seg i en liten oase, men er omringet av *ingenting* i det man kommer ut av hullet i fjellet og plutselig befinner seg i en by.

Anonymkode: 73672...7e7

Byen starter når du kommer utav tunnelen og så sprer den seg i alle retninger, utenom der du kom ifra, nemlig tunnelen :) . Var ikke det veldig godt forklart ;) .

Anonymkode: 5ce41...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er da ikke en storby???

 

Ankara kommer høyt opp på lista mi over stygg storby.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er en "storby" som har lite og by på som hovedstad. Synes heller ikke at Oslo er en fin by når det gjelder bygninger/arkitektur, Og sammenlignet med jevnbyrdige byer som Stockholm, Gbg eller København så er Oslo en trist by. Og jeg er pilot hos SAS en stilling som jeg har besatt siden 2007, Så jeg kan nok med trygghet si at jeg har reist mer enn hva de flest medlemmene på dette forumet kan vise til.

Reiser man til hovedstaden så vil man oppleve en livlig storby, Ikke dyrelivet i byen eller og gå på fjelltur.

Selv så har jeg fått sansen for storbyer som London, Amsterdam, Las Vegas og Melbourne.

Anonymkode: 97176...208

Kult, jeg flyr også i et norsk selskap. Hva flyr du i SAS? 

Anonymkode: 39b2f...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...