Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, LineG skrev:

Hvordan går det så langt med vektøkning/nedgang hos dere? Hvis det er lov å spørre om :sjenert:

16+6 i dag og -3 kg. Regner med jeg tar dem igjen snart, har fått bedre matlyst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15+0 og ikke gått opp noe enda, kanskje 0,5kg. Men det var akkurat likt sist og totalen endte på nærmere 30 opp 🙈  Alt sammen raste på etter jeg var halvveis. Håper å kunne begrense det denne gangen. Prøver med sunne valg. Vil absolutt ikke ha svangerskapsforgiftning eller diabetes og er i risikogruppen for begge (SF forrige gang og diabetes i familien...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har supertips mot kvalme/brekninger og oppkast? Er i uke 14, om det er relevant... og det er først nå det har blitt ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg siden 12+0 men da hadde jeg gått opp 4,5 kilo :ler: :danse: Stresser overhodet ikke med det, men jeg gikk ned utrolig mye med ammingen sist, slet med å komme meg opp igjen på matchvekten. Så nå gidder jeg ikke stresse med vekten, spiser uansett veldig sunt og variert, så de kiloene som kommer kommer fordi jeg trenger dem :) Forrige graviditet gikk jeg vel opp 15 kilo, men gikk ned over 20 kilo i løpet av de første månedene etter at han kom til verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I uke 19 hadde jeg gått opp 2,5 kg. Etter beskjeden jeg fikk fra legen og høy bmi og helseskade for baby har jeg vel ikke gått opp noe særlig på de to ukene sidene sist jeg veide meg. Er svært forsiktig m med mat.. Tror jeg lar vær å veie meg før neste gang til legen også,blir bare stress..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide meg for en uke siden (18+2) hadde jeg gått opp 8,5kg 🙈 ganske mye i grunn, og med stor risiko for sd, burde jeg egentlig passe enda mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 den 11.26, Kaiaermeg skrev:

Noen som har supertips mot kvalme/brekninger og oppkast? Er i uke 14, om det er relevant... og det er først nå det har blitt ille.

Så utrolig kjipt :( For meg hjalp det veldig med prostafen.. håper det gir seg snart for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, kaffemor skrev:

Så utrolig kjipt :( For meg hjalp det veldig med prostafen.. håper det gir seg snart for deg! 

Har klart å holde det i sjakk med svært hyppige, små måltider, heldigvis. Haha, men den vekta vil nok skyte fart 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 

Vi fikk i forrige uke vite at vi venter en liten gutt 💙 ellers begynner energien å komme litt tilbake, men begynner å merke litt i bekkenet

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen dårlig dessverre med kraftig migreneliknende hodepine hver dag. Har hatt det i varierende grad de siste 3-4 ukene, men nå har jeg ikke klart å gå på jobb på en uke pga det :( skal til legen til uka, får høre hva han sier.. går mot iallfall delvis sykemelding, noe som er såå kjipt :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er okey, sover veldig dårlig for tiden og må nok vurdere å se på muligheten for å jobbe redusert pga bekkenet. Ellers går det fint og er jo fantastisk hver gang lillegutt har sparkemarraton i magen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen god og bekkenet verker litt, ellers sover jeg dårligere og er mere trøtt igjen. Men laaangt unna så trøtt som i 1.trimester😉 Jeg også elsker sparkemaraton😍 på onsdag lå hun med beina ut og det var så tydelig og mye hele dagen. De siste dagene har hun ligget mer med beina inn, så det har ikke vært like tydelig. Nesten litt nedtur etter den herlige onsdagen😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+5. Her er det kun bekkenet som er problemet, ikke trøtt, kvalm eller noe annet. Men til gjengjeld er bekkenet så vondt at jeg ikke får gjort stort. 100 % sykemeldt, og ser ut som det blir ut svangerskapet. Lange, kjedelige dager hjemme der jeg nesten ikke får gjort husarbeid engang. Lille i magen er ei rolig frøken, det er ikke mye jeg kjenner, så sjekker innimellom med doppler. Ordinær ul i neste uke, så spent på det! 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19+0 

Idag var det endelig vår tur å komme på ultralyd. En jente som såg frisk og fin ut 💕 Gjømte seg litt, og var i bevegelse. For en deilig følelse! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lene25 skrev:

19+0 

Idag var det endelig vår tur å komme på ultralyd. En jente som såg frisk og fin ut 💕 Gjømte seg litt, og var i bevegelse. For en deilig følelse! 

Herlig! Gratulerer med jente💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2018 den 13.59, tuppelene skrev:

Herlig! Gratulerer med jente💖

 

På 17.9.2018 den 14.22, Azumarill skrev:

Gratulerer med en frisk og fin jente i magen :)

Vi var på ultralyd forrige uke, og skal igjen i morgen. Blir fulgt ekstra opp denne gangen pga vekstavvik sist. Alt  så flott ut sistuke, hver uke som kan krysses av med god fostervekst er fantastisk :strix: Vi vil ikke vite kjønn denne gangen heller, vi da. Noen flere som ikke vil vite? :nigo: 

Tusen takk dere 💕 

 

Spennende med å ikke vite kjønn da :) Dette er vår første, og vi var veldig nyskjerrige😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...