TeamWP Skrevet 23. juni 2018 #121 Del Skrevet 23. juni 2018 44 minutter siden, kaffemor skrev: Flere som opplever forskjellig beregning av hvor langt dere er på vei i følge forskjellige apper? Jeg har tre forskjellige, og de sier tre forskjellige ting, til tross for at jeg tastet inn dagen for siste mens + hvor lang syklus jeg har. Så i dag er jeg både 5+1, 5+2 og 5+3 😂jaaa.... plotta inn TUL-termin på mine. En sier 10+2,én 10+3 og én 10+6 ... Velger å gå ut fra den siste😂 ikke baare fordi jeg er lengre på vei da,men fordi den sier det samma som gynekologen da jeg var på ul 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 23. juni 2018 Forfatter #122 Del Skrevet 23. juni 2018 1 hour ago, TeamWP said: Når du endelig har klart å sovna fra kvalmen på sofaen,og etter 5 hele minutter kommer kjæresten og vekker deg med ett kyss etter å hatt i seg en pose cheesedoodles🤢😥😂 grrrr 🤢 Åneii! Det er faktisk ikke lov!! 😄 1 hour ago, kaffemor said: Tusen takk! Og samme til deg! Heldig som nærmer deg 12 uker 😍 Her har også trøttheten kommet. Hadde glemt hvor overveldende den kan være. Helt i ørska jeg! Foreløpig holder heldigvis kvalmen seg unna. Jeg ble vel kvalm i uke 6 sist. Varte til ca uke 10. Var helt håndterlig, men kastet opp en gang om dagen ca i de ukene. Så ikke ille i det hele tatt sammenliknet med mange andre jeg hører om! Jeg hadde imidlertid mye problemer med bekkenet, fra allerede uke 10/rundt der. Er det din første eller? Haha oooh noo!! 😂 Jeg er 7+2 og er så trøtt at man skulle tro jeg ikke hadde sovet siden i fjor. Helt zombie rett og slett! Forrige svangerskap ble jeg kvalm rundt uke 9, og kastet opp daglig helt til den dagen han kom. Mange ganger. Det er det verste jeg har gått gjennom noen gang. Verdt det til slutt selvsagt, men jeg ga opp tusen ganger på de månedene. Krysser fingre, tær, armer og bein, hårstrå og øynene for å slippe det der igjen. 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnplante Skrevet 23. juni 2018 #123 Del Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, kaffemor skrev: Flere som opplever forskjellig beregning av hvor langt dere er på vei i følge forskjellige apper? Jeg har tre forskjellige, og de sier tre forskjellige ting, til tross for at jeg tastet inn dagen for siste mens + hvor lang syklus jeg har. Så i dag er jeg både 5+1, 5+2 og 5+3 Samme her! Men tror det er fordi de har ulike uker for termin alt etter land (og appene er kanskje utviklet i ulike land?). Så da vil det variere om appen beregner termin etter feks 40+0 eller 40+3. I preglife kan man justere dette selv. I Norge er det vel som regel 40+3 vi beregner som termin 😌👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnplante Skrevet 23. juni 2018 #124 Del Skrevet 23. juni 2018 Har visst bare sniklest litt og ikke sagt hei her jeg! Hei 👋 Er gravid med barn nummer to. 5+4 i dag og foreløpig beregnet termin er 22. feb. Fikk 3+ på clearblue 5+1 og syntes det var en ok måte å sjekke stigning. Men nå begynner jeg å klø etter en tidlig ultralyd for å få bekreftet at det faktisk er noe der 😌 Har dere andre hatt/skal ha TUL? Hvilken uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 23. juni 2018 #125 Del Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, grønnplante skrev: Har visst bare sniklest litt og ikke sagt hei her jeg! Hei 👋 Er gravid med barn nummer to. 5+4 i dag og foreløpig beregnet termin er 22. feb. Fikk 3+ på clearblue 5+1 og syntes det var en ok måte å sjekke stigning. Men nå begynner jeg å klø etter en tidlig ultralyd for å få bekreftet at det faktisk er noe der 😌 Har dere andre hatt/skal ha TUL? Hvilken uke? Hei😆 Jeg var på TUL da jeg var 6+3 ,fikk se et lite riskorn med et bankende hjerte😍dyrt men verdt det😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 23. juni 2018 #126 Del Skrevet 23. juni 2018 6 timer siden, kaffemor skrev: Tusen takk! Og samme til deg! Heldig som nærmer deg 12 uker 😍 Her har også trøttheten kommet. Hadde glemt hvor overveldende den kan være. Helt i ørska jeg! Foreløpig holder heldigvis kvalmen seg unna. Jeg ble vel kvalm i uke 6 sist. Varte til ca uke 10. Var helt håndterlig, men kastet opp en gang om dagen ca i de ukene. Så ikke ille i det hele tatt sammenliknet med mange andre jeg hører om! Jeg hadde imidlertid mye problemer med bekkenet, fra allerede uke 10/rundt der. Er det din første eller? Ja, det er vår første 😍 det blir veldig spennende og utfordrende, men håper det er noe av hva jeg forestiller meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 25. juni 2018 #127 Del Skrevet 25. juni 2018 Er det noen som har hatt farget utflod rundt 5+0? I går merket jeg en del lysebrunt utflod, med litt "grums" i... Var litt i dag tidlig også... Kjenner jeg faller helt i kjelleren... Akkurat slik SA'en startet sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azumarill Skrevet 25. juni 2018 #128 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) ... Endret 24. april 2019 av Azumarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 25. juni 2018 #129 Del Skrevet 25. juni 2018 15 minutter siden, Azumarill skrev: Har du nettopp hatt sex? Vet det er flere som blør litt etter samleie fordi slimhinnene er så skjøre. I forrige svangerskap blødde jeg om omtrent ukentlig, noen ganger daglig, hele svangerskapet fra 2 dager etter positiv test frem til fødsel. Så det er ikke alle blødninger som fører til spontanabort! Men, jeg veit akkurat hvor forferdelig den følelsen av å se blod på papiret er. Håper det bare er en helt uskyldig blødning for din del Nei, hadde sex på fredag... men har vært en veldig hektisk helg med bryllup og lite søvn, men vet ikke om utfloden kan bli påvirket av det... Godt å høre erfaringen din Tørr nesten ikke å håpe på at dette ikke er negativt... har fått meg time for tidlig UL senere i dag, håper vi får sett ett eller annet. Vi skal jo være langt nok til å se hjerteslag egentlig... Jeg har lest at hjertet skal begynne å slå 22-23 dager etter befruktning, og EL var 1. juni, så. Men kommer vel også litt an på utstyret. Får se... ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineG Skrevet 25. juni 2018 #130 Del Skrevet 25. juni 2018 2 timer siden, Kaiaermeg skrev: Er det noen som har hatt farget utflod rundt 5+0? I går merket jeg en del lysebrunt utflod, med litt "grums" i... Var litt i dag tidlig også... Kjenner jeg faller helt i kjelleren... Akkurat slik SA'en startet sist... Opplevde det selv i uke 8 og i natt faktisk selc, sist sto jeg rett til gynokologen men alt viste seg å være fint. Vi og hadde hatt sex noen dager før, så skylder på det. Var en del grums i uke 8. Denne gangen så tror og håper jeg også at det er samme grunn, men ringer ikke for å få time da jeg skal dit på torsdag uansett. Kjenner veldig følelsen med å falle i kjelleren, prøv å tenk på begge sider og ikke bare tenk SA! Krysser alt jeg har for at dette bare er etter samleie og at dette går veien for oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 25. juni 2018 #131 Del Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, LineG skrev: Opplevde det selv i uke 8 og i natt faktisk selc, sist sto jeg rett til gynokologen men alt viste seg å være fint. Vi og hadde hatt sex noen dager før, så skylder på det. Var en del grums i uke 8. Denne gangen så tror og håper jeg også at det er samme grunn, men ringer ikke for å få time da jeg skal dit på torsdag uansett. Kjenner veldig følelsen med å falle i kjelleren, prøv å tenk på begge sider og ikke bare tenk SA! Krysser alt jeg har for at dette bare er etter samleie og at dette går veien for oss!! Huff Håper du har rett... Det må gå bra denne gangen ❤️ Fikk 3+ på CB Digital i dag tidlig, og veldig, veldig sterk strek på strimmeltest, så hcg-nivået er der det skal være tror jeg. Krysser fingrene for oss begge ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azumarill Skrevet 25. juni 2018 #132 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) ... Endret 24. april 2019 av Azumarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 25. juni 2018 #133 Del Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, Azumarill skrev: Lykke til på ultralyd! Oppdater hvordan det har gått Og du - prøv å ikke få helt panikk hvis du ikke ser noe hjerteaksjon da, i og med at det virker som det er litt i grenseland enda. Takk Ja, er klar over at vi kanskje ikke får se hjertebank, det må vi bare belage oss på. Men de kan vel se andre ting som kan tyde på at utviklingen går bra, typ livmor str, plommesekk/fostersekk/ i dunno? Evt. at hun råder meg til å ta blodprøve. Skal uansett til den timen som var satt opp 3. juli, i tilfelle det ikke viser noe i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #134 Del Skrevet 25. juni 2018 Lykke til på ultralyd @Kaiaermeg ! Skjønner at tankene går mot SA, men husk at det ikke trenger å være det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 25. juni 2018 #135 Del Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, Puffin skrev: Lykke til på ultralyd @Kaiaermeg ! Skjønner at tankene går mot SA, men husk at det ikke trenger å være det! Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #136 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Vet noen av dere om (hemmelig) termingruppe for jan/feb 19 på Facebook enda? Kanskje litt tidlig? Endret 25. juni 2018 av Puffin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 25. juni 2018 #137 Del Skrevet 25. juni 2018 På 23.6.2018 den 19.06, TeamWP skrev: 😂jaaa.... plotta inn TUL-termin på mine. En sier 10+2,én 10+3 og én 10+6 ... Velger å gå ut fra den siste😂 ikke baare fordi jeg er lengre på vei da,men fordi den sier det samma som gynekologen da jeg var på ul 😆 Haha jaa ikke sant. Akkurat samme her. Tror jeg også går ut i fra den som sier lengst as På 23.6.2018 den 19.31, Puffin skrev: Åneii! Det er faktisk ikke lov!! 😄 Jeg er 7+2 og er så trøtt at man skulle tro jeg ikke hadde sovet siden i fjor. Helt zombie rett og slett! Forrige svangerskap ble jeg kvalm rundt uke 9, og kastet opp daglig helt til den dagen han kom. Mange ganger. Det er det verste jeg har gått gjennom noen gang. Verdt det til slutt selvsagt, men jeg ga opp tusen ganger på de månedene. Krysser fingre, tær, armer og bein, hårstrå og øynene for å slippe det der igjen. 😛 Åneii! Sånn kvalme må være det verste av alle svangerskapsplagene! Krysser alt for at du slipper det denne gangen! På 23.6.2018 den 19.36, grønnplante skrev: Samme her! Men tror det er fordi de har ulike uker for termin alt etter land (og appene er kanskje utviklet i ulike land?). Så da vil det variere om appen beregner termin etter feks 40+0 eller 40+3. I preglife kan man justere dette selv. I Norge er det vel som regel 40+3 vi beregner som termin 😌👌 Jaa sant det, men jeg har justert det i Preglife til 40+3, likevel mener den at jeg er litt lengre på vei enn de andre På 23.6.2018 den 21.09, grønnplante skrev: Har visst bare sniklest litt og ikke sagt hei her jeg! Hei 👋 Er gravid med barn nummer to. 5+4 i dag og foreløpig beregnet termin er 22. feb. Fikk 3+ på clearblue 5+1 og syntes det var en ok måte å sjekke stigning. Men nå begynner jeg å klø etter en tidlig ultralyd for å få bekreftet at det faktisk er noe der 😌 Har dere andre hatt/skal ha TUL? Hvilken uke? Gratulerer!! Da er vi nesten likt! Fikk termin 23.02 av jordmor i dag Jeg tenkte å dra på TUL i uke 8/ 9 og i uke 13! På 24.6.2018 den 1.03, Juni15 skrev: Ja, det er vår første 😍 det blir veldig spennende og utfordrende, men håper det er noe av hva jeg forestiller meg. Herlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 25. juni 2018 #138 Del Skrevet 25. juni 2018 Det var for tidlig å si noe på UL... eneste hun kunne si var at jeg var "lukket", så det var positivt. Ellers så vi fostersekk som målte omtrent 7 mm, og det var helt kurrant størrelse sa hun. Der var også en liten "ting" i ene "veggen" som hun sa kunne være noe, men det var umulig å si. Hun så heller ingen plass hvor det blødde fra. Hun ville ta blodprøver, en i dag og en på onsdag, så skulle hun ringe meg enten onsdags kveld eller torsdags morgen. Hun ville verken være positiv eller negativ, da det var helt umulig å si - men samtidig så alt normalt ut til å være så tidlig på vei... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 25. juni 2018 #139 Del Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, Kaiaermeg skrev: Det var for tidlig å si noe på UL... eneste hun kunne si var at jeg var "lukket", så det var positivt. Ellers så vi fostersekk som målte omtrent 7 mm, og det var helt kurrant størrelse sa hun. Der var også en liten "ting" i ene "veggen" som hun sa kunne være noe, men det var umulig å si. Hun så heller ingen plass hvor det blødde fra. Hun ville ta blodprøver, en i dag og en på onsdag, så skulle hun ringe meg enten onsdags kveld eller torsdags morgen. Hun ville verken være positiv eller negativ, da det var helt umulig å si - men samtidig så alt normalt ut til å være så tidlig på vei... Da krysses alt som krysses kan for at dette går veien Har lest at det er veldig vanlig med litt farget utflod slik du beskrev. Men skjønner godt du blir redd Det er ingen god følelse! Har du blødd noe mer i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 25. juni 2018 Forfatter #140 Del Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, Kaiaermeg said: Det var for tidlig å si noe på UL... eneste hun kunne si var at jeg var "lukket", så det var positivt. Ellers så vi fostersekk som målte omtrent 7 mm, og det var helt kurrant størrelse sa hun. Der var også en liten "ting" i ene "veggen" som hun sa kunne være noe, men det var umulig å si. Hun så heller ingen plass hvor det blødde fra. Hun ville ta blodprøver, en i dag og en på onsdag, så skulle hun ringe meg enten onsdags kveld eller torsdags morgen. Hun ville verken være positiv eller negativ, da det var helt umulig å si - men samtidig så alt normalt ut til å være så tidlig på vei... Det er jo mest positivitet i det jeg leser her da. Krysser fingrene for at det bare var litt spotting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå