Pupsilure Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #201 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg prøver å planlegge hvem som skal passe storebror når jeg føder, men det er jo helt umulig når man ikke vet når det skjer. Jeg har i tillegg termin i vinterferien, så da må noen passe han på dagtid også. Mamma jobber turnus + flytter akkurat da. Svigermor er pensjonist, men en svært vanskelig og krevende dame, og jeg vil helst ikke ha henne her i huset vårt over flere dager. Vet hun kommer til å klage på alt fra renhold og rot til sittekomfort og teknologi. 🙈 Kanskje flaks hvis fødselen skjer i vinterferien, for da kan storebror være hos henne, uten at hun trenger å kjøre og hente han på skolen. Ellers har jeg en kusine som er hjemmeværende, men hun har 4 unger selv. Og en tante som bor i nærheten og ikke jobber. Noen av disse må vel kunne stille opp? Mamma er førstevalget da. ❤ Jeg har lest min gamle dagbok fra svangerskapet med storebror, og selv om jeg gikk 9 dager over ul termin, så er det 3 andre ultralyder som gav meg termin 3 dager senere, så kanskje jeg egentlig kun gikk 6 dager over. Menstermin stemte med oul, men jeg fikk ikke positiv test før 4 dager etter ikm. Datoen jeg har fått denne gangen er 17 februar, men menstermin + 3 tidlige ul sier ca 11 februar. Pluss på 6 dager med overtid, så kanskje hun kommer ca 17 februar da. Jeg vet det er håpløst å spekulere 😂🤣 Men takler dårlig å ikke kunne planlegge så store ting. Skal på samtale på Ahus i neste uke, fordi jeg er redd for overtid, og da skal jeg be om en kontroll 18 februar. Håper jeg får det! Har grudd meg mye til den samtalen, men nå føler jeg meg plutselig litt mer selvsikker. Og at det ikke er et urimelig krav jeg kommer med Jeg begynner å bli utålmodig... Og det er alt for tidlig 😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azumarill Skrevet 9. januar 2019 #202 Del Skrevet 9. januar 2019 Lykke til med samtalen med Ahus. Håper du treffer noen som forstår deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. januar 2019 Forfatter #203 Del Skrevet 14. januar 2019 På 9.1.2019 den 20.51, Azumarill skrev: Lykke til med samtalen med Ahus. Håper du treffer noen som forstår deg Tusen takk ❤ Vi skal straks dra dit, og jeg er veldig spent. Veksler mellom å tenke at det ikke er en stor ting jeg ber om, kun en tidligere sjekk, og at jeg bør få det uten for mye argumentasjon. Men så googler jeg litt da, og leser skrekkhistorier om babyer som dør på overtid, og leger som nekter å ta inn til kontroll, og sette igang fødsler langt på overtid. I to av de historiene jeg har lest nå har babyen hett det samme som vår... Hører aldri om unger med det navnet ellers! Men jeg har også lest litt forskning og det er svært lite sannsynlig at babyen dør ved overtidig svangerskap. Så kanskje jeg bare bør roe meg litt ned. Vi får bare se hvordan det går. Oppdaterer etter timen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. januar 2019 Forfatter #204 Del Skrevet 14. januar 2019 Samtalen gikk heldigvis veldig bra, og jeg fikk time til ultralyd, ctg og sjekk av modning 18 februar Hva som skjer videre etter det er ikke bestemt. Legen spurte hva jeg så for meg hvis alt er bra, men jeg vet ærlig talt ikke helt. Hun kunne uansett ikke gjøre noe mer enn å gi meg den timen, så får kollegaen hennes vurdere når neste time blir. Jeg er fornøyd med utfallet. Følte meg hørt, og fikk time den dagen jeg ville ha Men håper lillemor kommer før det, så timen blir avbestilt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 14. januar 2019 #205 Del Skrevet 14. januar 2019 SÅ deilig å bli hørt og tatt på alvor❤glad på dine vegne!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #206 Del Skrevet 15. januar 2019 Kontroll på helsestasjonen i dag. Urin, sf mål og hjertelyd var bra. Hun kjente godt etter om babyen lå i hodeleie, og var litt usikker, men konkluderte med at den gjorde det. Mulig hun var litt ekstra nøye siden jeg har hatt uoppdaget sete før. Ellers snakket vi om fødsel. Mannen var med, og han fikk vite masse nytt. For meg var det ikke særlig mye ny info, annet enn at jeg fikk stilt noen spørsmål som jeg har lurt på. F.eks hvordan kjenner man hvor mange cm åpning, puttet man hele hånda inn til slutt 😂 (nei, man gjør ikke det). Og hvordan tar man vannet. Og hvorfor tar man ikke vannet med en gang. Det var en fin samtale, jordmora er fantastisk! Og hun har jobbet i 10 år på Ahus, så hun er godt kjent med rutiner der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. januar 2019 Forfatter #207 Del Skrevet 17. januar 2019 36 uker i dag 💖 Jeg har hatt vond nedpress noen ganger de siste dagene. Varer veldig kort, men akkurat som om noen stikker en kniv opp der. Skarp smerte i underlivet. Jeg har begynt å grue meg til fødsel... Jeg er ganske pysete, og uansett hvordan det går kommer jeg til å klage og syte noe vanvittig. Skulle ønske jeg ikke var sånn... Om en måneds tid kommer jeg til å skrive her at jeg trodde jeg skulle dø, og at jeg er traumatisert for livet. Ser på fødeavdelingen at noen stenger seg inne når de har vondt, mens jeg er en sånn som skriker høyest mulig. 🙈 Vet jeg svartmaler det veldig nå, men kjenner meg selv godt. Enda godt jeg bare skal gjøre det en gang. Vi skal ikke ha flere barn. Og så får jeg bare prøve å tenke på at det er en svært liten del av livet mitt der jeg ligger i så store smerter. Og at det faktisk kommer en premie på slutten, tenk om jeg bare var syk/skadet liksom... Fødsel er jo det koseligste som skjer på et sykehus. Jeg er heldig som er der for fødsel. Og jeg er heldig som kan få barn. Raskt og lett gravid ble jeg og. Og alt er bra med babyen. Mye å være takknemlig for ❤ En måned til termindatoen i dag. Om en måned er hun kanskje her, eller rett rundt hjørnet. Jeg har jo datoen 11 februar i bakhodet, at det er da hun egentlig er forventet. Men litt godt å forholde seg til datoen 17 februar også, for da slipper jeg kanskje den verste følelsen av overtid. Og ingen kommer til å begynne å mase om noe skjer før rundt 17 😂 Jeg har kjøpt babynest og vugge. Stokke home vugge, som ikke vugger fra side til side, men opp og ned liksom. Og et nydelig babynest fra sleepyhead med mrs. Mighetto trekk 💖 Jeg har også begynt å pakke fødebagen. Og kjøpt inn litt koseklær til å ha på barselavdelingen. Vi mangler fortsatt stellebord, og kluter. Og sikkert mye annet. Men det tar jeg som det kommer. Ellers går dagene med til TV, internett, lett husarbeid, familieliv og søvn. Sover ganske godt for tiden. Våkner av hetetokter 1-2 ganger hver natt, og drikker vann da. Tisser sjeldent om natta. Mye mindre plaget med halsbrann enn jeg var for noen uker siden. Vondt i ryggen og bekken ved anstrengelser, men stort sett smertefri hvis jeg tar hensyn. Jordmor sa at babyen ligger langt ned i bekkenet, og jeg kjenner at det er helt tomt under ribbeina mine, nesten så bredt som en hånd. Hun sparker på høyre side. Kjenner stadig en fot som stikker ut der. Syns ikke jeg kjenner følelsen av et babyhode mellom beina, som noen skriver. Ikke engang når jeg har de skarpe smertene. Nå skal jeg ut å lufte meg litt i kulda, storebror trenger nye hansker, lue og bukse. Han vokser så fort + ødelegger/mister ting. Syns det er vanskelig å få tak i utebukse i størrelsen hans nå. Hadde kjøpt en i 152, men den var for liten. Dro for å bytte den, men de hadde ikke større størrelser, så fikk heldigvis igjen pengene. Har vært i mange butikker uten å finne! I går brukte han min bukse på slalåmskolen 😂 Håper jeg kan finne en bukse til han på senteret. Kommer til å være ødelagt i kroppen når jeg kommer hjem igjen, men blir gal av å bare være inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. januar 2019 Forfatter #208 Del Skrevet 20. januar 2019 Søndag, og 4 uker igjen til teemindatoen ❤ Våknet av skikkelig halsbrann i natt. Hadde det på kvelden også, men hjalp med samarin og gaviscon. Har ikke vært så plaget i det siste. Lillemor ligger godt nedi bekkenet i løpet av dagen og kvelden, men på natten kryper hun oppover og havner oppunder ribbeina mine. I morges måtte jeg stå opp tidligere enn jeg ville pga små føtter som sparket ved ribbeina. Det er vondt! Vi skulle egentlig til slalåmbakken i dag, men det er 15 minus ute. Storebror trenger egentlig å trene litt, men jeg orker ikke i sånn kulde. Mamma skulle møte oss der, så jeg hadde bare sittet i ro på benk med kakao. Men nå vurderer jeg andre aktiviteter, slik at vi har noe å gjøre i dag. Kanskje kino eller lekeland. Får så dårlig samvittighet når vi er hjemme hele dagen, det blir altfor mye spilling på gutten. Mannen vil helst ikke gjøre noe som helst, da han har helg og fri... Og terskelen for å dra ut er ganske høy for meg også. Det er så vanskelig å få på vinterstøvler med denne store magen, og få med oss slalåmutstyret ut. Jeg og sønnen krangler ofte i gangen fordi han vimser sånn. Har egentlig mest lyst til å gå å legge meg, og be gutta mine rydde og vaske litt her 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. januar 2019 Forfatter #209 Del Skrevet 24. januar 2019 37 uker i følge ultralydtermin i dag Og 37+6 etter egen beregning. Det går fremover! Jeg vet det er for tidlig å bli utålmodig, og begynne å tenke at det kan skje når som helst. Sist begynte jeg med det tidlig, og ble mer og mer frustrert etter som tiden gikk. Så jeg får prøve å stanse de tankene før de får godt feste. Det er lenge til hun kommer Formen er ikke så verst for tiden. Har mange smertefrie dager. Halsbrann litt av og på. I natt våknet jeg og måtte ta samarin. Var våken i 2-3 timer. Men det er ikke ofte, stort sett sover jeg godt gjennom hele natta. Opp på toalettet 0-1 ganger. Har gått opp ca 6 kg fra startvekt (men 5-6 til, hvis man regner med de kg jeg gikk ned i starten). Har ikke noe hevelser i bena. Ikke større pupper, og ingen antydning til melk. Men fått littegrann mørkere brystvorter. Ikke noen strekkmerker foreløpig. Jeg har pakket to små fødebager. En til baby og en til meg. Og jeg har planlagt å legge håndklær i bilen, og tisselaken på senga. Har også skrevet et fødebrev som ligger sammen med helsekortet. Om noen dager får jeg hjelp av foreldrene mine til å tømme babyrommet, og da kan jeg endelig begynne å innrede 💖 Har kjøpt en kjempefin mørkgrå Sebra seng. Jeg skal på kontroll hos jordmor om en uke. Er litt usikker på leiet hennes jeg, for nå har jeg begynt å kjenne hikking i navlehøyde. Og det er en stor kul som stikker ut under ribbeina mine. Minner om da jeg var gravid med storebror. Jordmor sa at den ene fastlegen på huset har ul apparat, og at vi eventuelt kan sjekke. Så mulig jeg vil det, med mindre hun er helt sikker. Ellers sparker og spreller den lille ganske mye 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #210 Del Skrevet 27. januar 2019 3 uker til termin 💖 Veksler mellom å tenke at jeg vil føde så fort som mulig for å bli ferdig med det, og å grue meg skikkelig og føle at jeg ikke er klar på mange måneder enda. Men man blir kanskje aldri helt klar? I går hadde jeg endel vond nedpress og da følte jeg veldig på å ikke være klar... I dag er jeg i god form og skulle ønske hun kunne komme nå 😂 Jeg har endel å gjøre i huset + innkjøp fremover, så det beste er nok om hun venter noen uker til. Og det har hun helt sikkert planer om også 😂 Ting jeg mangler som jeg vil få kjøpt før hun kommer: - Nyfødtinnlegg til ergo bæresele eller et bæresjal - To stellebord og to stellematter - Tykk sengekant, helst fra Sebra - Nyfødtsete til tripp trapp - Gulpekluter - Sengehimmel fra Sebra - Hentesett - Bleier og stelleprodukter (får sikkert noe i babypakkene, har ikke hentet enda) - Sete til badebalje - Bleiebøtte, tror det blir Ubbi Jeg gleder meg veldig til å gi besteforeldrene et barnebarn til. Og min mormor er også veldig spent på å få oldebarn nr ti. ❤ Tror ikke folk helt hadde trodd vi skulle få flere pga at storebror er 8 år allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #211 Del Skrevet 27. januar 2019 (endret) Som jeg gleder meg til å få kroppen tilbake! Har gjort for mye i huset i dag, løftet litt for tungt, og nå har jeg så vondt Og jeg har tusen ting å gjøre. Kasser som skal åpnes. Og innhold som skal i boden, bilen eller andre rom. Ting som skal leveres på gjenvinningsstasjonen, ting som skal på loftet osv. Hjernen min har så mange ideer, og vil så gjerne flytte disse tingene, men nå streiker kroppen skikkelig. Vondt i ryggen, bekkenet, halebeinet, kynnere og vondt oppi "utgangen". Hatt litt nedpress i dag. Mamma og pappa kommer for å hjelpe meg i morgen. Er så håpløst å få hjelp av mannen til sånt, vi samarbeider dårlig på prosjekter. Han vil ikke løfte en finger før vi har en helt klar plan for hvor alt skal, og jeg klarer ikke å lage sånne planer på forhånd, jeg må se i hvilken retning prosjektet fører oss, prøve å feile. Det blir helt kræsj... Mye bedre å få hjelp av mamma og pappa. Men jeg vet ikke hvor lenge de blir her, om jeg får hjelp til alt, eller om de plutselig ikke gidder mer. Føler meg alene i ryddeprosjektet, og føler at tiden går fra meg. Bare tre uker til termin, og ikke noe babyrom. Klærne hennes og utstyr er uhensiktsmessig lagret Blir så mye ekstra frustrasjoner senere hvis jeg ikke får orden på dette nå. Kan jo håpe på sovebaby og masse tid etter fødsel da 😂 Endret 27. januar 2019 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. januar 2019 Forfatter #212 Del Skrevet 30. januar 2019 Kom plutselig på at jeg er 37+6 i dag! Og det er etter ul-termin. Da er jeg jo faktisk nesten 39 uker etter menstermin! Selv om jeg kjeder meg og vil ha ungen ut ganske snart, så fikk jeg litt panikk også. Tiden går sakte og fort samtidig. Jeg er egentlig ikke klar. Samtidig som jeg er veldig klar for å bli ferdig med ventetiden. Gruer meg til fødsel, men kanskje mest tiden etterpå. Å få livet snudd på hodet. Ikke sove, spise eller dusje når jeg vil. Jeg er veldig bortskjemt... Har jo en stor unge som det nesten ikke er jobb eller bråk med i det hele tatt. Glemmer nesten at jeg har barn fra før, for han er så selvstendig og grei. Det er nok ulempen med å få 8 års aldersforskjell mellom barna, jeg blir vant til å være "bare meg", helt til en liten en snur opp ned på alt. Jeg gleder meg også til hun kommer, det er ikke bare negative tanker. Men har med meg erfaringen fra sist i tankene, og da var det ikke mye kos. Men jeg tror egentlig det blir bedre denne gangen. Føler meg også mer knyttet til den lille mens hun er i magen enn det jeg gjorde med broren. Og så har jeg jo han som minner meg om hva som kommer i fremtiden, når babyen vokser til. ❤💙 Jeg fikk god hjelp av mamma og pappa til å rydde kasser. Og jeg og mannen hadde en god samtale om hvordan vi best kan samarbeide under ryddeprosjekter, så jeg har svelget noen kameler, og latt han få gjøre ting litt på sin måte, og fått god hjelp fra han også Nå er det babyutstyr på babyrommet. 💖 Stua mi er full av kasser, men jeg har en plan, og det ser verre ut enn det egentlig er. I løpet av uka nå skal vi få tatt alt sammen Så babyen kan hvertfall vente en uke før hun kommer. Og så gleder jeg meg til å style barnerommet 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 31. januar 2019 Forfatter #213 Del Skrevet 31. januar 2019 38 uker 💖 Jordmorkontroll i dag. Kanskje den siste? Vi satt opp time om to uker, og jeg regner med å få med meg den også Alt var bra, fosterets hjerteslag, mitt blodtrykk, urin, sf-mål. To jordmødre kjente grundig etter hvilket leie det var, og var enige om hodeleie. Så da er det nok det De mener at hodet er festet også. Det kan jo forklare hvorfor jeg nesten ikke har halsbrann lenger. Og bekkenet er også mye bedre. Men jeg trodde ikke det var festet fordi jeg kjenner henne så langt opp på morgenen, rett under ribbeina. Og så sklir hun lenger ned etter at jeg står opp. Jeg har shoppet litt i dag. Kjøpt bæresjal, og håndmuffe til vogna. Var en tøff tur på senteret, går/vagger sakte 😂 Men innbiller meg at det er bra å presse meg litt. Være litt i aktivitet. Men merker at enkelte bevegelser er blitt mye verre i det siste. Har begynt å få store problemer med å komme meg ut av bilen og senga blant annet. Var med storebror på slalåmkurs i går, og utebuksa mi passer dårligere og dårligere for hver uke, får den snart ikke over rumpa lenger 😂 Godt jeg hadde lang jakke over. Nå var det nok siste gangen jeg ble med. Det er så tungt å få med seg utstyret ut i bilen. Hjelpe en 8 åring på 45 kg opp når han ikke klarer det selv, ta på han trange og harde slalåmstøvler. Jeg klarer ikke det mer. Brøt helt sammen da jeg kom inn døra her i går, med alt utstyret, og ber mannen eller sønnen ta skiene fort. Ingen av dem reagerte, og begynte å klage. 🤬 Var like før jeg bare slapp skiene ned og ødela både ski og fliser. Men jeg klarte å styre meg. Ble skikkelig forbanna, for jeg hadde SÅ vondt og var så sliten, og trengte hjelp fort. Ble mye grining og klaging etterpå. Mannen syntes nok at jeg var hormonell. Måtte ta Paracet og legge meg etterpå. Tror jeg glemmer litt at jeg faktisk er høygravid, og ikke kan gjøre alt mulig. Og så glemmer mannen det også. Vi trenger to kommoder fra ikea, en til å ha stellematte på, og en på frøknas rom. Hadde tenkt til å dra å kjøpe det alenei dag, men måtte bare si at det ikke går. Jeg kan ikke prøve å få de pakkene i bilen på egenhånd, det går bare ikke! Så vi bestilte hjemlevering i går. Kostet 400, og det er det verdt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. februar 2019 Forfatter #214 Del Skrevet 1. februar 2019 I går kveld kjente jeg noen nye symptomer, en nedpressfølelse som ikke var like skarp som før, men mer vedvarende, og murringer nederst i magen. Følte liksom et press og at vannet plutselig skulle gå. Det gjorde selvfølgelig ikke det 😂 Jeg våknet og var like gravid og litt skuffet over at det ikke hadde skjedd noe. Det er jo litt tidlig, og egentlig vil jeg ikke føde enda, har altfor mye å gjøre, men vil liksom at noe skal skje også... Jeg er 39 uker i dag etter mensen, eggløsningstest, tid for positiv graviditetstest og tidlige ultralyder, så det er jo ikke så usannsynlig at det skjer snart. Lurer på hva som har mest å si for når babyen kommer, om det er hvor gammel eller hvor stor den er. Jeg vet at det ikke er noe vits å spekulere eller prøve å finne frem til et svar, det skjer når det skjer. Jeg får ikke påvirket det særlig uansett. Ingen vet når og hvordan det skjer. Det er vanskelig å godta for en kontrollfreak! Jeg får heller bruke energien min på å gjøre unna husarbeid, slappe av og kose meg Jeg tenker mye på det praktiske rundt barnevakt, få med oss fødebag, vann som går i senga osv. Har gjort de forberedelsene jeg kan, men er fortsatt mye uklart rundt det. Og så vil jeg virkelig ikke ha svigermor som barnevakt i mitt hus. Men hun er mest sannsynlig mest tilgjengelig. Mamma skal passe storebror i helgen, så hvis det hadde skjedd nå ville det vært bra sånn sett. Men hun kommer nok i vinterferien om to uker tenker jeg 😂 Jeg gjetter 20 februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #215 Del Skrevet 3. februar 2019 Har hatt litt murring, nedpress og løs avføring de to siste dagene. Virker som kroppen forbereder seg. Det er jo egentlig ikke så rart med tanke på at vi allerede har nådd 3 februar, og frøkna er ventet om bare 1-2 uker. Sykt å tenke på... Snart har jeg en liten baby her 💖 Jeg har endelig fått lagt håndkle under lakenet i tilfelle vannavgang på natta. Jeg gruer meg til fødselen. Aner jo ikke hva jeg går til, annet enn at jeg vet at det er høyst individuelt hva folk opplever, og at mange tror de skal dø. Og at mye kan gå galt så det faktisk er fare for liv. Sykt takknemlig for å bo i Norge! Jeg er redd for smertene, jeg er redd det skal trekke ut alt for lenge i tid. Jeg er redd det skal oppstå alvorlige komplikasjoner. Jeg er redd for å være fanget i en situasjon med intense smerter og frykt som jeg ikke kan kontrollere eller komme meg ut av. Men hva skal man gjøre da... Jeg må jo bare. Og jeg får bare håpe at det går bra. Og uansett så går det jo over til slutt, selv om det kanskje ikke føles sånn der og da. Jeg spurte jordmor om mammas fødsel kan ha innvirkning på min. Og hun sa faktisk ja til det, jeg trodde egentlig det var en myte. Mamma hadde en superlett fødsel uten smertestillende. Jeg ble nesten født i taxi. Hun rakk ti minutter på sykehuset før jeg kom ut. Men skal sies at hun var 19 og jeg nesten 35 😂 Lille S hikker i magen nå, og hun styrer fælt, snur seg litt, strekker seg og sparker. Du kan komme ut vet du, mye større plass her ute! ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 5. februar 2019 #216 Del Skrevet 5. februar 2019 Åh❤ikke lenge igjen nå nei! Skjønner du er redd,da😘bare å håpe og gå utfra at alt går bra🤗gjør jo som oftest det❣ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #217 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg har en følelse av at det kan skje noe snart. Brun utflod, murringer og litt vondt i magen, noe nedpress og stikking nedentil. Det er vel sikkert bare modning... Spennende! Og skummelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #218 Del Skrevet 7. februar 2019 Tok Paracet kl 20 pga murringer i magen og smerter i ryggen + korsryggen, og gikk og la meg i senga med Netflix. Hadde vært på slalåmkurs med sønnen, så hadde nok ekstra vondt i kroppen pga det, selv om mannen var med og gjorde alt det tunge. Pilla og hvilen tok bort smerten i ryggen, men murringer og korsryggen fortsatte å verke. Nå er klokka 1 og jeg har stått opp. Har fått sove litt, fra ca 22. men kjent smerter mens jeg sov. Og til slutt nå måtte jeg opp. Det er en ganske jevn smerte og murring, ikke takvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #219 Del Skrevet 8. februar 2019 Det har ikke blitt noe fødsel enda, men syns jeg har mye modningstegn, mye mer enn jeg kan huske fra sist! Smerter og murringer, stikking og nedpress. Våkner av vondt, og har vondt i søvne. Smerter i livmorhalsen og øm nedentil. Kommer fortsatt brunt blod og slim. Sikkert slimproppen som holder på å gå. Men det kan vel ta mange dager allikevel... 10 dager til overtidskontrollen, jeg tror jeg vil be om igangsettelse da. Men må se an hvordan babyen har det, og hva legen sier. Orker egentlig ikke tanken på 10+ dager til. Men jeg er jo ikke helt klar heller 😂 Det optimale er vel om hun kommer om 4-5 dager. Da får vi helgen på oss til å fikse de siste tingene, og jeg er nok så lei av modningen at jeg bare vil ha henne ut. Mamma starter ferie i dag, så nå er jeg tryggere ang barnevakt også Har gått gjennom fødebagen nå, og har ganske god kontroll på alt som skal være med. Jeg har bestilt to stellematter og to bleiebøtter som jeg tror kommer i dag. Jeg har ikke turt å si til mannen at jeg tok to bleiebøtter 🙈 Men jeg klarte ikke å bestemme meg for Ubbi eller We-too, og vi har jo to bad, så da måtte det bli en av hver da... 1650 kr bare i bleiebøtter 😂 Hadde egentlig bare tenkt å ha oppe, men så kom jeg på at jeg sikkert ikke gidder å gå opp trappa for hvert bleieskift. Og det blir sikkert endel babybesøk av barselgruppe og venninner, og da er det jo praktisk å ha stellebord og bleiebøtte nede også. Har fått opp en kommode på badet oppe, men nede har vi kun en liten, lav kommode, som jeg er usikker på om kan fungere som stelleplass. Mulig jeg må få tak i et lite stellebord. Ser at folk på finn gir bort små stellebord, men har ikke giddet å dra å hente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #220 Del Skrevet 8. februar 2019 Nå gikk deler av slimproppen Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå