Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes synd på de barna som har biologiske foreldre aktive i disse gruppene og som skriver side opp og side ned offentlig om saken. Ikke alt barna kanskje ønsker å få utlevert på en gruppe med flere tusen medlemmer...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nettopp. Disse menneskene burde jobbe med seg selv. De vinner ingenting på å hetse og true de som jobber i barnevernet. Heller tvert imot. De viser tydelig hvorfor det er nødvendig at barnevernet må handle på barnas vegne.

Hvilke mennesker?

Anonymkode: 9ea05...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidligere bv barn. Og jerregud jeg er så lykkelig for at fb o.l ikke fantes når jeg vokste opp.

Å utlevere barn, sak osv som mange i den gruppa gjør, er GALSKAP😱 

Anonymkode: 716bc...ef9

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tidligere bv barn. Og jerregud jeg er så lykkelig for at fb o.l ikke fantes når jeg vokste opp.

Å utlevere barn, sak osv som mange i den gruppa gjør, er GALSKAP😱 

Anonymkode: 716bc...ef9

Helt klart, det er et svik i seg selv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått med dere sammenligningen mellom Brasil og Norge? Barnevernsbarn har det verre enn gatebarn i Brasil. 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått med dere sammenligningen mellom Brasil og Norge? Barnevernsbarn har det verre enn gatebarn i Brasil. 

Anonymkode: 8abde...ff3

Har sett verre sammenligninger i den gruppen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Har sett verre sammenligninger i den gruppen.

Hun ene kjenner visst mange barn som har blitt voldtatt i fosterhjem. Mange! 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun ene kjenner visst mange barn som har blitt voldtatt i fosterhjem. Mange! 

Anonymkode: 8abde...ff3

Og jeg vet om mange som er blitt voldtatt i sine biologiske hjem. Hva med å kjempe for bedre kontroll og tilsyn med fosterhjem istedenfor å kjempe for at foreldre skal kunne gjøre hva de vil med sine biologiske barn, men likevel få beholde omsorgen? 

Anonymkode: 86842...a1e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vet om mange som er blitt voldtatt i sine biologiske hjem. Hva med å kjempe for bedre kontroll og tilsyn med fosterhjem istedenfor å kjempe for at foreldre skal kunne gjøre hva de vil med sine biologiske barn, men likevel få beholde omsorgen? 

Anonymkode: 86842...a1e

Nei, for det er best å la foreldre ordne opp selv, uten innblanding fra andre. Familien vet ALLTID best. 

Anonymkode: 8abde...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for det er best å la foreldre ordne opp selv, uten innblanding fra andre. Familien vet ALLTID best. 

Anonymkode: 8abde...ff3

 

All fornuft sier meg at du er ironisk, men all erfaring med den gruppa der sier meg at hvis du er medlem der, så er dette faktisk noe du genuint mener. Ufattelig skremmende. Forøvrig barnevernsbarn selv heldigvis. Ellers hadde jeg garantert ikke hatt det så bra som jeg har det i dag.

Anonymkode: 3e529...958

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at barnevernet aldri gjør feil. Men når jeg har vært inne i disse gruppene blir jeg helt forferdet over hvordan folk vil fremstille seg selv. Det er åpenbart at mange der ikke er egnet til å være omsorgspersoner. 

Anonymkode: 502a4...c5f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

All fornuft sier meg at du er ironisk, men all erfaring med den gruppa der sier meg at hvis du er medlem der, så er dette faktisk noe du genuint mener. Ufattelig skremmende. Forøvrig barnevernsbarn selv heldigvis. Ellers hadde jeg garantert ikke hatt det så bra som jeg har det i dag.

Anonymkode: 3e529...958

Jeg var ironisk! Men de i den gruppa mener faktisk det, og det er ganske skremmende. 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men de fleste svarene under "homofile foreldre" var positive.

Anonymkode: 2998d...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, snoren skrev:

Det er bra at vi har et barnevern her til lands som verner om barna, men i visse tilfeller kan man begynne å stusse (https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/8mEBb1/Mor-saksoker-staten-etter-at-datteren-ble-narkoman-under-barnevernets-omsorg)

Problemet er at barn over 15 år har partsrettigheter og det gjør at man har lite eller ingen virkemidler for å hjelpe de ut av rus. Samtidig er det altfor mange dårlige tilbud også til de mest sårbare barna. 

Anonymkode: 08e1d...272

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at barn over 15 år har partsrettigheter og det gjør at man har lite eller ingen virkemidler for å hjelpe de ut av rus. Samtidig er det altfor mange dårlige tilbud også til de mest sårbare barna. 

Anonymkode: 08e1d...272

Jo. De kunne ha hjulpet denne jenta. Hele Bergen visste at på et tidspunkt så kunne man komme dit for å kjøpe diverse narkotika. Det visste nok barnevernet også, de kunne i alle fall ha oppdaget det dersom de gjorde en god nok jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, snoren skrev:

Jo. De kunne ha hjulpet denne jenta. Hele Bergen visste at på et tidspunkt så kunne man komme dit for å kjøpe diverse narkotika. Det visste nok barnevernet også, de kunne i alle fall ha oppdaget det dersom de gjorde en god nok jobb.

Da burde noen ha tatt tak i dette, det også er et problem innenfor barnevernsinstitusjoner. Det er lov sende bekymringsmelding til fylkesmannen, om man vet saker om både institusjoner eller barnevernskontor. Man er helt avhengig av at man deler bekymring hvis man har det.

Anonymkode: 08e1d...272

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da burde noen ha tatt tak i dette, det også er et problem innenfor barnevernsinstitusjoner. Det er lov sende bekymringsmelding til fylkesmannen, om man vet saker om både institusjoner eller barnevernskontor. Man er helt avhengig av at man deler bekymring hvis man har det.

Anonymkode: 08e1d...272

De ansatte har sviktet. Ferdig snakka. Barnevernsinstitusjoner er noe tull. Særlig for vanskeligstilte ungdom. Kjenner så mange som har blitt myeee verre av å bo på institusjoner, noen kommer inn som ufordragelige fjortiser som liker røyk og sprit og kommer hjem igjen som tunge heroinmisbrukere som har opplevd overgrep i form av at de har solgt seg selv osv for å få penger til herroen sin.. Det finnes bevis på dette blant annet gjennom venninnen til denne personen som døde tragisk under barnevernets omsorg: https://www.dagbladet.no/magasinet/barnevernets-engler/69699811. Dette er sårbare folk som trenger kjærlighet, det kan de få hjemme, ikke på institusjoner av fremmede mennesker som egentlig gir faen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for det er best å la foreldre ordne opp selv, uten innblanding fra andre. Familien vet ALLTID best. 

Anonymkode: 8abde...ff3

Alltid? Selv om foreldre fysisk, psykisk eller sekuselt mishandler barna? Familien vet alltid best? Så du mener at barna selv da skal være hos foreldrene? 

Anonymkode: 395a4...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, snoren skrev:

De ansatte har sviktet. Ferdig snakka. Barnevernsinstitusjoner er noe tull. Særlig for vanskeligstilte ungdom. Kjenner så mange som har blitt myeee verre av å bo på institusjoner, noen kommer inn som ufordragelige fjortiser som liker røyk og sprit og kommer hjem igjen som tunge heroinmisbrukere som har opplevd overgrep i form av at de har solgt seg selv osv for å få penger til herroen sin.. Det finnes bevis på dette blant annet gjennom venninnen til denne personen som døde tragisk under barnevernets omsorg: https://www.dagbladet.no/magasinet/barnevernets-engler/69699811. Dette er sårbare folk som trenger kjærlighet, det kan de få hjemme, ikke på institusjoner av fremmede mennesker som egentlig gir faen.

Nei, de har det ikke bedre hjemme. Hvor har de fått rusproblemene sine ifra i utgangspunktet? Og folk på institusjon gir ikke faen, men de kan ikke alltid gjøre det som er riktig fordi det ikke er lov. Verden er ikke så svart/hvitt som folk tror. 

Anonymkode: 08e1d...272

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...