Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.4.2019 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Du ser ingen grunner til å stille spm ved barnevernet?
Ingen feil på det systemet?

Anonymkode: 2b3af...438

Jo, de har for lite ressurser, og er for passive med å hente ut barn fra hjemmet, og gir mishandlende og udugelige foreldre altfor mange sjanser.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.4.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Ikke bare...

Har dere sett den siste posten fra dama (fra Trondheim) som viser bilder av sin 14 år gammel sønn i barnevernets omsorg skadet av politi?

Hvis dere går på profilen hennes, så er det en video (for en uke siden) hvor det vises hvordan tre bevæpnet politifolk kommer inn og slår hardt den hjelpeløse gutten.

Denne dama sier at klagene hennes blir avvist, og eneste måten å beskytte sønnen er å  spre innlegget på internett. 

Derfor er denne gruppa absolutt nødvendig!

Anonymkode: 865d9...e48

Gutten smilte idet han slo på kameraet. Han var klar over at politiet kom, og at de ikke kom til å spørre først. Han smilte fordi han nå skulle dokumentere politivold, som det overhodet ikke var. 

 

Ang gruppa. Jeg studerer for å bli barnevernspedagog. Hadde en forelesning fra en som jobbet i barneverntjenesten. De har med jevne mellomrom store problemer med å samarbeide med folk med nye saker, da de leste mye på denne siden. En mor satt å leste I timesvis, hver dag, hadde blitt helt traumatisert før hun i det hele tatt hadde vært i møtet og det er svært lite gunstig for hennes sak. En kommer lang vei med å samarbeide, men når hun nekter og barnevernet er bekymret, så er jo det vanskelig..

Forøvrig er svak kognitiv funksjon hos foreldre en gjenganger hos de fleste omsorgsovertakelsene.. Som en kanskje ser igjen i disse gruppene. 

Anonymkode: 72159...464

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2019 at 2:37 PM, AnonymBruker said:

Gutten smilte idet han slo på kameraet. Han var klar over at politiet kom, og at de ikke kom til å spørre først. Han smilte fordi han nå skulle dokumentere politivold, som det overhodet ikke var. 

 

Ang gruppa. Jeg studerer for å bli barnevernspedagog. Hadde en forelesning fra en som jobbet i barneverntjenesten. De har med jevne mellomrom store problemer med å samarbeide med folk med nye saker, da de leste mye på denne siden. En mor satt å leste I timesvis, hver dag, hadde blitt helt traumatisert før hun i det hele tatt hadde vært i møtet og det er svært lite gunstig for hennes sak. En kommer lang vei med å samarbeide, men når hun nekter og barnevernet er bekymret, så er jo det vanskelig..

Forøvrig er svak kognitiv funksjon hos foreldre en gjenganger hos de fleste omsorgsovertakelsene.. Som en kanskje ser igjen i disse gruppene. 

Anonymkode: 72159...464

Guten har lov til å smile, vet du. Smilet betyr ingenting.

Mangel på informasjon og rettsikkerhet er grunnet til dårlig omdømme, og ikke gruppen selv.

 "Forøvrig er svak kognitiv funksjon hos foreldre en gjenganger hos de fleste omsorgsovertakelsene" - mens det skulle være fare for liv og helse.

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Guten har lov til å smile, vet du. Smilet betyr ingenting.

Så det at han smiler i det han skrur på kameraet når han vet politiet står på døra betyr ingenting?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 11.08, AnonymBruker skrev:

Nå må dere huske at denne gutten har vært en trussel for elever, rektor og ansatte på skolen, hvor det er innbladet kniv. Derav disse merkene på kroppen pga. Motstand før/ når han ble hentet av politiet. Slik at han ikke kunne skade noen eller seg selv. Det var et innslag i avisa på dette i fjor. Det er også grunnen til at blir lagt i bakken på filmen. Og dette for å ikke skade seg selv eller andre. Hvor mor har skrevet selv at det var fordi de trodde han hadde kniv på seg. Jeg har sett hvordan disse innleggene har blitt delt på facebook som ild i tørt gress, og det er skremmende hvordan folk går frem på å uttaler seg om saken uten å vite hvordan omfanget er.

Barn gjør mange desperate opprør og handlinger når det er vanskelig på hjemmefronten, det er ingen her eller på facebook som på noen helst måte vet hva som har foregått hjemme. 

Anonymkode: d32af...576

Trekker fram denne igjen fra tidligere i tråden. 

Anonymkode: d32af...576

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Herregud. En mann har lagt ut en spleis i facebook-gruppa om at han ønsker å samle inn penger til "sin samboer og hennes sønn" som er på rømmen fra barevernet. Stusser veldig over at han skriver "hennes sønn", og ikke "vår sønn" da jeg antar han er faren? Det er jo ikke noe rart NAV har stoppet utbetalingen heller. Det virker særs hjelpesløst og lite gjennomtenkt.

Anonymkode: ab459...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. En mann har lagt ut en spleis i facebook-gruppa om at han ønsker å samle inn penger til "sin samboer og hennes sønn" som er på rømmen fra barevernet. Stusser veldig over at han skriver "hennes sønn", og ikke "vår sønn" da jeg antar han er faren? Det er jo ikke noe rart NAV har stoppet utbetalingen heller. Det virker særs hjelpesløst og lite gjennomtenkt.

Anonymkode: ab459...46d

Altså, slike foreldre burde ha mistet barnetrygden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud. En mann har lagt ut en spleis i facebook-gruppa om at han ønsker å samle inn penger til "sin samboer og hennes sønn" som er på rømmen fra barevernet. Stusser veldig over at han skriver "hennes sønn", og ikke "vår sønn" da jeg antar han er faren? Det er jo ikke noe rart NAV har stoppet utbetalingen heller. Det virker særs hjelpesløst og lite gjennomtenkt.

Anonymkode: ab459...46d

Hvorfor er du så sikker på at barnet er hans sønn? Er det ikke vanlig i Norge å ha stefar? 

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tenk å ha slike vrangforestillinger at man må skrive slike ting!

" Jeg blir helt kvalm når jeg hører hva folk i andre land mener og tror om oss i Norge. Da vi var i Kroatzia pratet jeg mye med taxisjåførene. Da jeg fortalte at vi kom fra Norge rynket de på nesen. Er det ikke i Norge makten stjeler barn og det er lovlig og være pedofil sa de😳jeg prøvde ikke og benekte det engang...bare mumlet noe om at de muligens hadde et poeng. Han ene spurte meg rett ut om staten kidnappet barn for og bruke dem i pedomiljøer. Jeg prøvde og forklare at pedofili ikke er lovlig i Norge...men det nyttet ikke og overbevise dem om. "

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Hvem er interessert i hva dere skriver her? 🙂

Det er absolutt ingen ny informasjon man kan finne her, man kan lese offisielle brosjerer fra barnevern skrevet i forenklet språk - og man vet på forhånd alt som dere kan si ifra. (Unntatt mobbing av enkelte personer, selvfølgelig).

Anonymkode: 865d9...e48

Det er flere her som kjenner personene i denne fb-gruppen. Så ny informasjon kan av og til du finne her. Jeg kjente f.eks igjen en av naboene mine. Hun en av de mest ustabile og psykisk syke personer jeg har møtt. Helt forferdelige vrangforestillinger. Jeg var livredd henne som liten. Jeg beholdt kontakten med sønnen hennes som barnevernet fjernet. Historiene sønnen forteller er helt skrekkelige. Moren skriver på fb at barnevernet nekter henne kontakt med sønnen. Vet du hva sannheten er? Sønnen vil ikke ha kontakt med moren! Ikke etter den barndommen han hadde. Om du tar alt du leser i gruppen for god fisk skjønner jeg du tror du ikke finner ny informasjon her, da er det uansett ikke håp. 

Jeg har aldri lest noen brosjyrer fra barnevernet så hvorfor du drar dette inn aner jeg ikke. 

Anonymkode: 16f6a...abd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som skriver i den gruppen klarer ikke skrive korrekt norsk. Det er nok en sammenheng...

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Herregud. En mann har lagt ut en spleis i facebook-gruppa om at han ønsker å samle inn penger til "sin samboer og hennes sønn" som er på rømmen fra barevernet. Stusser veldig over at han skriver "hennes sønn", og ikke "vår sønn" da jeg antar han er faren? Det er jo ikke noe rart NAV har stoppet utbetalingen heller. Det virker særs hjelpesløst og lite gjennomtenkt.

Anonymkode: ab459...46d

Men de er ikke på flukt fra barnevernet, visstnok. Men fra den biologiske faren. 

Var visst noen som hadde vært i kontakt med denne fyren som la ut dette, og det var totalt uriktige opplysninger i den spleiser. De farer visst med løgn, ble det sagt, bare for å få sympati og penger......

Dette står i tråden der, om dere har lest den.

Anonymkode: 2d924...681

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest noe annet enn overskriften i tråden her. Men den gruppa har underholdt meg en stund. Hender jeg titter innom bare for å se på galskapen. På lik linje med gruppa "likestilling for fedre" eller hva den heter. 
Man kan se ut ifra bare profilbildene på medlemmene at noe ikke er helt i vater. Det finnes selvfølgelig mange feil barnevernet gjør, samtidig som det finnes de mødrene som nekter fedre samvær uten grunn eller for å få bidrag. Men de menneskene som blir utsatt for dette på ekte, de går ikke inn på grupper på facebook og syter, henger ut folk med navn og truer dem etc. 

Anonymkode: b1540...50a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som skriver i den gruppen klarer ikke skrive korrekt norsk. Det er nok en sammenheng...

Anonymkode: 2998d...0c4

Mener du da at personer med dysleksi eller innvandrerbakgrunn ikke skal ha barn? Kun høyt utdannede etniske nordmenn i gode stillinger og med godt nettverk kan være gode nok foreldre? Høres ut som Nazi-Norge.

Anonymkode: 9ea05...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du da at personer med dysleksi eller innvandrerbakgrunn ikke skal ha barn? Kun høyt utdannede etniske nordmenn i gode stillinger og med godt nettverk kan være gode nok foreldre? Høres ut som Nazi-Norge.

Anonymkode: 9ea05...329

Nazi?!. Er det virkelig nødvendig å dra sammenligningen så langt?

Anonymkode: 19bca...eb2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nazi?!. Er det virkelig nødvendig å dra sammenligningen så langt?

Anonymkode: 19bca...eb2

Dessverre er det nødvendig da mye av det barnevernet driver med er sosial kontroll og rasisme. Akkurat det samme drev nazistene med. 

Anonymkode: 9ea05...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det nødvendig da mye av det barnevernet driver med er sosial kontroll og rasisme. Akkurat det samme drev nazistene med. 

Anonymkode: 9ea05...329

Det er jo litt søtt at du går rundt og tror på slikt selv da.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MarianneE skrev:

Det er jo litt søtt at du går rundt og tror på slikt selv da.

Det er ikke noe jeg tror på, men noe som stadig flere har opplevd. Fint, at dette nå taes opp i Starsbourg. Flere og flere land vet nå hva som skjer i Norge. Dette har også en direkte påvirkning på nettoinnvandringen til Norge som dropper veldig raskt. 

Anonymkode: 9ea05...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest noe annet enn overskriften i tråden her. Men den gruppa har underholdt meg en stund. Hender jeg titter innom bare for å se på galskapen. På lik linje med gruppa "likestilling for fedre" eller hva den heter. 
Man kan se ut ifra bare profilbildene på medlemmene at noe ikke er helt i vater. Det finnes selvfølgelig mange feil barnevernet gjør, samtidig som det finnes de mødrene som nekter fedre samvær uten grunn eller for å få bidrag. Men de menneskene som blir utsatt for dette på ekte, de går ikke inn på grupper på facebook og syter, henger ut folk med navn og truer dem etc. 

Anonymkode: b1540...50a

Nettopp. Disse menneskene burde jobbe med seg selv. De vinner ingenting på å hetse og true de som jobber i barnevernet. Heller tvert imot. De viser tydelig hvorfor det er nødvendig at barnevernet må handle på barnas vegne.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...