Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, de har det ikke bedre hjemme. Hvor har de fått rusproblemene sine ifra i utgangspunktet? Og folk på institusjon gir ikke faen, men de kan ikke alltid gjøre det som er riktig fordi det ikke er lov. Verden er ikke så svart/hvitt som folk tror. 

Anonymkode: 08e1d...272

Er du så ignorant at du tror at foreldre har skyld i alle rusproblemer? Nei vettu hva, selv om de er ungdommer kan de stå for litt selv. Vokste opp i et miljø der de fleste ruset seg (de fleste bare på alkohol og hasj) og mange kom fra helt ordinære familier som elsket dem og prøvde å gjøre alt for dem. Så kom politiet inn på hjemmefester og skrev opp navn og sendte bekymringsmeldinger til barnevernet. Skjer dette et par tre ganger og man i tillegg prester dårlig på skolen eller har en fjortiskrangel med far er man allerede en god kandidat for institusjonsinnmat i barnevernets øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, snoren skrev:

Er du så ignorant at du tror at foreldre har skyld i alle rusproblemer? Nei vettu hva, selv om de er ungdommer kan de stå for litt selv. Vokste opp i et miljø der de fleste ruset seg (de fleste bare på alkohol og hasj) og mange kom fra helt ordinære familier som elsket dem og prøvde å gjøre alt for dem. Så kom politiet inn på hjemmefester og skrev opp navn og sendte bekymringsmeldinger til barnevernet. Skjer dette et par tre ganger og man i tillegg prester dårlig på skolen eller har en fjortiskrangel med far er man allerede en god kandidat for institusjonsinnmat i barnevernets øyne. 

Dine referanser gir meg ingenting, og det er løgn at man havner så fort på institusjon, det er ikke plasser. Og nei de fleste som ruser seg kommer ikke fra «kjærlige og gode hjem», tvert om. Ferdig snakka!

Anonymkode: 08e1d...272

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dine referanser gir meg ingenting, og det er løgn at man havner så fort på institusjon, det er ikke plasser. Og nei de fleste som ruser seg kommer ikke fra «kjærlige og gode hjem», tvert om. Ferdig snakka!

Anonymkode: 08e1d...272

Hvorfor er der ikke plasser? Fordi de blir fylt opp hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snoren skrev:

Hvorfor er der ikke plasser? Fordi de blir fylt opp hver dag.

Herregud, det er på tide å ta kvelden. Det du skriver er bare løgn og tull. Ferdig snakka!

Anonymkode: 08e1d...272

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er på tide å ta kvelden. Det du skriver er bare løgn og tull. Ferdig snakka!

Anonymkode: 08e1d...272

Okei, si hva du vil, men jeg har jo sett dette med mine egne øyne. Mine egne venner ble hentet av en stokk politimenn fordi de var litt utagerende i ungdomstiden, her snakker vi ungdomsopprør+. Det var fortvilte foreldre som var lei av at ungen deres var full annenhver helg fordi de var bekymra. Da kom barnevernet opp med denne fantastiske løsningen med å sende ungen på institusjon. Foreldrene ble lovet gull og grønne skoger og var dum nok til å sende kidsa bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, innhold med opphavsrett og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro det eller ei, men de fleste svarene under "homofile foreldre" var positive.

Anonymkode: 2998d...0c4

"Jeg er veldig redd veps og insekter men ikke homofile"

Litt søtt da.

Anonymkode: a2cab...827

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har det ikke bedre hjemme. Hvor har de fått rusproblemene sine ifra i utgangspunktet? Og folk på institusjon gir ikke faen, men de kan ikke alltid gjøre det som er riktig fordi det ikke er lov. Verden er ikke så svart/hvitt som folk tror. 

Anonymkode: 08e1d...272

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid? Selv om foreldre fysisk, psykisk eller sekuselt mishandler barna? Familien vet alltid best? Så du mener at barna selv da skal være hos foreldrene? 

Anonymkode: 395a4...aa7

 

11 timer siden, snoren skrev:

De ansatte har sviktet. Ferdig snakka. Barnevernsinstitusjoner er noe tull. Særlig for vanskeligstilte ungdom. Kjenner så mange som har blitt myeee verre av å bo på institusjoner, noen kommer inn som ufordragelige fjortiser som liker røyk og sprit og kommer hjem igjen som tunge heroinmisbrukere som har opplevd overgrep i form av at de har solgt seg selv osv for å få penger til herroen sin.. Det finnes bevis på dette blant annet gjennom venninnen til denne personen som døde tragisk under barnevernets omsorg: https://www.dagbladet.no/magasinet/barnevernets-engler/69699811. Dette er sårbare folk som trenger kjærlighet, det kan de få hjemme, ikke på institusjoner av fremmede mennesker som egentlig gir faen.

 

11 timer siden, snoren skrev:

Jo. De kunne ha hjulpet denne jenta. Hele Bergen visste at på et tidspunkt så kunne man komme dit for å kjøpe diverse narkotika. Det visste nok barnevernet også, de kunne i alle fall ha oppdaget det dersom de gjorde en god nok jobb.

Kan dere vennligst slutte å avspore tråden? Denne tråden handler IKKE om bv. Det handler om en facebook-gruppe.

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler om en fb-gruppe, ikke om barnevernet

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler om en fb-gruppe, ikke om barnevernet

Anonymkode: 2998d...0c4

Det er visst mange som har store problem med å forstå dette. De klarer heller ikke å lage en egen tråd, der de kan diskutere barnevernet på generell basis.

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

" Ingen barn trenger fosterhjem. I ytterste nødfall, trenger dem midlertidig beredskapshjem. Det er dem 5 private barnevernkonsern, som trenger barn til å fylle opp sine fosterhjem, så dem får feite tilskudd fra statskassen!"

Det var jo veldig logisk. Hun som postet dette er helt ute å kjøre, hun er på godt norsk, gal

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

" Ingen barn trenger fosterhjem. I ytterste nødfall, trenger dem midlertidig beredskapshjem. Det er dem 5 private barnevernkonsern, som trenger barn til å fylle opp sine fosterhjem, så dem får feite tilskudd fra statskassen!"

Det var jo veldig logisk. Hun som postet dette er helt ute å kjøre, hun er på godt norsk, gal

Anonymkode: 2998d...0c4

Vet godt hvem hun er. Jeg deltok i tråden hennes og krevde dokumentasjon på div utsagn. Hun gikk rett i taket😂 

Så jeg gjorde det samme i dag og da ble jeg kasta ut av gruppen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jauda skrev:

Vet godt hvem hun er. Jeg deltok i tråden hennes og krevde dokumentasjon på div utsagn. Hun gikk rett i taket😂 

Så jeg gjorde det samme i dag og da ble jeg kasta ut av gruppen.

Saken hennes er godt kjent. Stakkars barna som måtte leve under så grov omsorgssvikt, og jeg håper av mitt hele hjertet at barna fikk den hjelpen dei trengte i fosterhjemmet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

" Ingen barn trenger fosterhjem. I ytterste nødfall, trenger dem midlertidig beredskapshjem. Det er dem 5 private barnevernkonsern, som trenger barn til å fylle opp sine fosterhjem, så dem får feite tilskudd fra statskassen!"

Det var jo veldig logisk. Hun som postet dette er helt ute å kjøre, hun er på godt norsk, gal

Anonymkode: 2998d...0c4

Ojojoj, ja hun er cray cray! Bf profilen hennes var rett og slett skummel😟

Anonymkode: 1c237...626

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ojojoj, ja hun er cray cray! Bf profilen hennes var rett og slett skummel😟

Anonymkode: 1c237...626

Jobbet ikke hun som lærer en stund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Her er et av svarene

 

Pedofile har til alle tider søkt seg til steder og jobber hvor de har lett tilgang på barn. Denne sannhet bør være det viktigste argumentet for alle til å kreve at dagens bv system og fosterhjemsindustri blir lagt ned for evig og alltid. Hvor mange barn som gjennom tidene har opplevd overgrep i statens omsorg, vet jeg ikke, men jeg vet at det er altfor mange. Samfunnet trenger ett familievern, med ett hjelpeapparat som hjelper i stedet for å bryte mennesker ned, som de gjør i dagens system.

Anonymkode: 2998d...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Her er et av svarene

 

Pedofile har til alle tider søkt seg til steder og jobber hvor de har lett tilgang på barn. Denne sannhet bør være det viktigste argumentet for alle til å kreve at dagens bv system og fosterhjemsindustri blir lagt ned for evig og alltid. Hvor mange barn som gjennom tidene har opplevd overgrep i statens omsorg, vet jeg ikke, men jeg vet at det er altfor mange. Samfunnet trenger ett familievern, med ett hjelpeapparat som hjelper i stedet for å bryte mennesker ned, som de gjør i dagens system.

Anonymkode: 2998d...0c4

Jepp. Ekstrem h#n også,burde vært tvangsinnlagt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er en tråd hvor man baksnakker og kritiserer andre? 

Jeg har aldri hørt om denne siden, men må bare spørre om det dere holder på med er noe bedre?🙄 

Anonymkode: 5ae92...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...