Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk flere flykninger som mener dette, og de har opplevd begge deler

Anonymkode: 865d9...e48

I tråden er det en person med utenlandsk navn som mener dette. En. Ikke to, ikke flere. Og jeg tviler på at vedkommende har personlig erfaring med IS. 

At man i det hele tatt kan få seg til å sammenligne Norge og IS vitner om total mangel på gangsyn. Og det blir spesielt dumt når det kommer fra nordmenn som sitter trygt i sofaen og er sinna på nett. Jeg har full forståelse for at det er forferdelig å miste barna sine, men litt bakkekontakt er greit å ha. Derfor har jeg laget et par kontrollspørsmål: 

1. Har du blitt holdt som sexslave av den norske staten? 

2. Har den norske staten gitt ut hefter om hvordan du, og andre kvinner, kan fanges, voldtas, selges og holdes som slaver? 

3. Har du blitt steinet til døde av den norske staten? 

4. Har den norske staten voldtatt deg, og så steinet deg til døde for å ha blitt voldtatt? 

5. Bestemmer den norske staten hva du skal ha på deg? Og har Norge bestemt at du ikke kan gå ut uten en mannlig slektning? 

6. Har Norge lagt ned alle medisinske tilbud til kvinner? 

7. Nekter Norge deg utdanning og jobb? 

8. Har Norge straffet deg med offentlig pisking? 

9. Forsøker den norske staten å bortføre alle kvinner og jenter over 8 år, slik at de kan bli sexslaver? 

10. Har Norge prøvd å kutte hodet av deg i det siste? 

Nei? Nei. Da er med all sannsynlighet IS fortsatt verre for kvinner enn Norge er. 

 

Anonymkode: 9a5e2...605

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9a5e2...605,

når du skaper en så detaljert punkt-sammenligning mellom barnevern og IS, så innrømmer du indirekt at de kan faktisk sammenlignes.

Folk snakker om sine subjektive opplevelser - det er noe helt annet. 

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

9a5e2...605,

når du skaper en så detaljert punkt-sammenligning mellom barnevern og IS, så innrømmer du indirekt at de kan faktisk sammenlignes.

Folk snakker om sine subjektive opplevelser - det er noe helt annet. 

Anonymkode: 865d9...e48

Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Hvilken kunnskap har du egentlig om IS? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Hvilken kunnskap har du egentlig om IS? 

:'D 

 

Hallo? Les igjen. Og igjen. Og  igjen. Until it sinks in. 

Anonymkode: 9ea05...329

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:'D 

 

Hallo? Les igjen. Og igjen. Og  igjen. Until it sinks in. 

Anonymkode: 9ea05...329

Svar heller på spørmålet du.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Svar heller på spørmålet du.

Man tyr til hersketeknikk når man ikke har gode nok argumenter. At disse menneskene sammenligner bv med is, er så langt bak mål at en ikke ser ballen lengre.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 minutt siden, Honey Dew said:

Man tyr til hersketeknikk når man ikke har gode nok argumenter. At disse menneskene sammenligner bv med is, er så langt bak mål at en ikke ser ballen lengre.

Som sagt, det er hverken jeg eller 9ea05...329 som sammenligner bv med IS - dette gjør syriske flyktninger som opplevde begge deler og  bv-forsvarer 9a5e2...605 med sin punkt-sammenligning 😄 

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

9a5e2...605,

når du skaper en så detaljert punkt-sammenligning mellom barnevern og IS, så innrømmer du indirekt at de kan faktisk sammenlignes.

Folk snakker om sine subjektive opplevelser - det er noe helt annet. 

Anonymkode: 865d9...e48

God dag mann økseskaft. 

Alt kan i teorien sammenlignes. Man kan feks sammenligne mennesker med formloff og epler med murstein. Spørsmålet er hvor hensiktsmessig sammenligningen er.

I dette tilfellet sammenligner man forøvrig Norge, ikke BV, med IS. Det er en lite hensiktsmessig sammenligning, og man skal være langt inne i egen boble, uten kart og kompass eller forståelse for verden rundt seg, for å mene at det er en grei sammenligning. Og for å hjelpe deg litt på vei, den overfladiske og lite detaljerte lista med spørsmål burde ha fortalt deg nøyaktig hvor inn i hampen sammenligningen er. Du skal være i en egen liga selvopptatt og fjern for å sitte trygt i Norge og mene Norge og/eller BV kan eller bør sammenlignes med en terrorgruppe som er kjent for voldtekt, drap, krig og å skjære hodet av folk. Mener man det, så tenker jeg at det nok er en god grunn til at man mistet omsorgen for barna sine. 

Anonymkode: 9a5e2...605

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:

Man tyr til hersketeknikk når man ikke har gode nok argumenter. At disse menneskene sammenligner bv med is, er så langt bak mål at en ikke ser ballen lengre.

Jeg har lagt merke til at kunnskapsnivået i den gruppen ligger langt unna gjennomsnittet. De som er så «korka» at de kan sammenligne IS med BV bør takke høyere makter for at barna får bedre oppvekstvilkår. Det blir så dumt at en ikke vet om en skal le eller gråte.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

God dag mann økseskaft. 

.... 

Anonymkode: 9a5e2...605

Lurer bare på en ting: hvorfor blir jeg så ofte kalt for en mann på forumene som den?..

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer bare på en ting: hvorfor blir jeg så ofte kalt for en mann på forumene som den?..

Anonymkode: 865d9...e48

«God dag mann økseskaft» er et norsk uttrykk..

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

«God dag mann økseskaft» er et norsk uttrykk..

Uff, takk for oppklaring 😄 Ikke denne gangen da :-)

God dag 😄 

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sammenligner halshuggingen fra IS med Barnevernet...

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Merkelig nok, så har kanalen til han galingen RF blitt stengt... Ingen i gruppen forstår hvorfor, men herregud. Det er så innlysende. Fyren er klin galen

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 23.29, pessimistisk skrev:

Lesten den dommen som ble lagt ut, og jeg er helt sjokkert! Kjente igjen hvem det omhandla med en gang, men jeg trodde faktisk ikke det var så drøyt. Dette er et godt eksempel på hvorfor barnevernet er så viktig❤️ Han er nok ikke den eneste der inne som er dømt for alvorlige ting, men som likevel skriver om hvordan barnevernet kidnapper barnet uten grunn.

Link på pm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette går under kategorien "det skjedde aldri, men jeg elsker å få likes på FB". Herregud, folk tror dette skjedde!

 

" Jeg var innom en butikk forleden, og kom i prat med ekspeditøren. Det var en høflig og hyggelig mann. Og så prata vi litt om samfunn og politikk også. Og da jeg nevnte barnevernet, viste det seg at det var åtte år siden han hadde sett barnet sitt. Hjemme hadde barnet fått "feil" mat, og dermed kom Gestapo på døra. Når ekspeditør no 2 kommer med i samtalen, får vi vite at han også er et offer for barnevernet. 2 i samma butikk! Det er nok mange flere enn vi aner som er ramma, men som dessverre sitter stille, og knapt våger røre seg, skremt og trua til taushet. "Jeg kommer tilbake, detta skal vi snakke mer om" var min hilsen idet jeg ganske så sjokkert forlot butikken den dagen. "

Reddit, /thathappened

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig nok, så har kanalen til han galingen RF blitt stengt... Ingen i gruppen forstår hvorfor, men herregud. Det er så innlysende. Fyren er klin galen

Anonymkode: 2998d...0c4

Ja, rart det der.. Så legger han ut film hvor han snakker mens han kjører bil. Kanskje vente med videobloggingen og konsentrere seg om veien?

Anonymkode: ab459...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går under kategorien "det skjedde aldri, men jeg elsker å få likes på FB". Herregud, folk tror dette skjedde!

 

" Jeg var innom en butikk forleden, og kom i prat med ekspeditøren. Det var en høflig og hyggelig mann. Og så prata vi litt om samfunn og politikk også. Og da jeg nevnte barnevernet, viste det seg at det var åtte år siden han hadde sett barnet sitt. Hjemme hadde barnet fått "feil" mat, og dermed kom Gestapo på døra. Når ekspeditør no 2 kommer med i samtalen, får vi vite at han også er et offer for barnevernet. 2 i samma butikk! Det er nok mange flere enn vi aner som er ramma, men som dessverre sitter stille, og knapt våger røre seg, skremt og trua til taushet. "Jeg kommer tilbake, detta skal vi snakke mer om" var min hilsen idet jeg ganske så sjokkert forlot butikken den dagen. "

Reddit, /thathappened

Anonymkode: 2998d...0c4

Her må jeg faktisk fortelle deg at det ikke stemmer. Jeg kjenner personen som la ut dette, og det er ikke en hvilken som helst butikk det er snakk om eller dagligvarebutikk helt...for å si det sånn. Denne historien er anonymisert men sann! Damen er god til å snakke for seg og oppsøker steder der mennesker kan tenkes å ha en lignende erfaring som henne etter å ha snakket det frem

Anonymkode: d9979...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...