Gå til innhold

Større barn med bikini/bh.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke lett å fortelle en 9-10 åring hva hun bør ha på seg...Forøvrig mener jeg at hvis gutter (og menn, usj) glor på jentene og får seksuelle assosiasjoner så er det kun deres eventuelle problem. Lær guttene at jenter ikke er fritt vilt uansett hva de måtte ha på seg og hvordan de måtte te seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, spektralkatt said:

Det er jo flott å høre 😊

 Vi måtte til og med bruke badehette. Det var hat, det. 

Joa, jenter med langt hår måtte bruke badehette eller binde det opp skikkelig.

Anonymkode: 9b77f...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg noterer meg personangrepene og ber deg lese forumreglene.

Nei, jeg har nok ikke «litt tungt for det» (om du forsøker å insinuere at jeg er mindre intellektuell eller dum siden jeg mener noe annet enn deg)

- om du erkjenner at det finnes plagg som er seksualiserte som ikke sømmer seg for barn så skjønner du jo også da at vi som mener barnet ikke skal bruke dette plagget ikke seksualiserer barnet men plagget.

Jeg er som sagt kvinne selv og har jentebarn selv. Jeg mener ikke kvinnekroppen er «farlig og fristende» men anerkjenner som sagt (slik du også innrømmer at du gjør) - at enkelte plagg er seksualiserte.

En bikinitopp er i så måde et plagg designet for å skjule kvinners pupper. Ergo hele plagget har en funksjon som utelukkende fokuserer rundt kvinners pupp. Dekker man til brystene er det fordi man formidler at «her er det noe jeg ønsker å skjule». Altså: pupp. Man ønsker å skjule pupp. Problemet er at 8-9åringer har ikke pupp. Derfor trenger de heller ikke bruke et plagg som utelukkende har som funksjon å dekke til noe de ikke har.

De bruker heller ikke bh til hverdags, hvorfor skal de da bruke det som svømmetøy..

Det er lov å være kritisk til trender og mote :)

 

Anonymkode: dc85e...5de

Jeg siktet til at du flere ganger har dratt paralleller mellom antrekk som åpenbart har seksuelle konnotasjoner (nettingstrømper o.l.), og badetøy, selv om flere har påpekt at de ikke ser på bikini som den type plagg. Selv om det var annerledes for 70 år siden, så ser ikke de fleste på det på den måten nå. 

Når det er sagt, så er det selvsagt forskjell på en vanlig bikini, som er mer som en todelt badedrakt, og type push-up og stringtruse. Det siste hadde ikke mine jenter fått gå i, men det har jeg heller ikke inntrykk av at er vanlig.

Anonymkode: 01959...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tusseladen said:

Ikke lett å fortelle en 9-10 åring hva hun bør ha på seg...Forøvrig mener jeg at hvis gutter (og menn, usj) glor på jentene og får seksuelle assosiasjoner så er det kun deres eventuelle problem. Lær guttene at jenter ikke er fritt vilt uansett hva de måtte ha på seg og hvordan de måtte te seg.

Ja det er ikke så vanskelig å lære. Homofile gutter som vokser opp med gutte/herregarderoben har ikke noe problem med det. Naturistbarn som ser begge kjønn og alle aldre fra de er små blir vant med det og lærer seg å ikke glo.

Hvis du er en heterofil gutt og forbinder det å se kvinners udekkede hode med sex så vil du selvfølgelig få reisning hvis du ser en jente med håret fritt. Hvis du vokser opp med toppløse damer i alle aldre rundt deg og det ikke har innebært noe som helst økt sjanse for sex så blir det forholdsvis uinteressant og ikke spesielt tennende.

Anonymkode: 9b77f...b1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tusseladen skrev:

Ikke lett å fortelle en 9-10 åring hva hun bør ha på seg...Forøvrig mener jeg at hvis gutter (og menn, usj) glor på jentene og får seksuelle assosiasjoner så er det kun deres eventuelle problem. Lær guttene at jenter ikke er fritt vilt uansett hva de måtte ha på seg og hvordan de måtte te seg.

Altså, å få seksuell assosiasjon er ikke nødvendigvis noen sitt «problem».

Seksualitet er naturlig, og seksuell assosiasjon også. Det betyr dog ikke at man trenger å aggere ut ifra tankene sine. Det er umulig å straffe alle som har seksuelle TANKER.

Det er også litt absurd at tråden som i utgangspunktet skulle handle om en billiard industri som selger bikini til baby og småjenter, nå handler om at små gutter skal skamme seg om de ser på disse små jentene.

Jeg innser at det kommer av at jeg skrev at jeg hadde en sønn på 9 år i H.I, som var ment som en «åpning» for å forklare hvorfor dette var noe jeg ønsket å diskutere, enda jeg har understreket at jeg også har en datter, og det er mer i rollen som mor til en liten jente, (som jeg ikke ønsker skal bruke bikini, fordi jeg mener det er et plagg uegnet for små jenter), som var den opprinnelige motivasjonen for diskusjonen. 

 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg siktet til at du flere ganger har dratt paralleller mellom antrekk som åpenbart har seksuelle konnotasjoner (nettingstrømper o.l.), og badetøy, selv om flere har påpekt at de ikke ser på bikini som den type plagg. Selv om det var annerledes for 70 år siden, så ser ikke de fleste på det på den måten nå. 

Når det er sagt, så er det selvsagt forskjell på en vanlig bikini, som er mer som en todelt badedrakt, og type push-up og stringtruse. Det siste hadde ikke mine jenter fått gå i, men det har jeg heller ikke inntrykk av at er vanlig.

Anonymkode: 01959...87d

Mye er avhengig av hva man er vant med. Hvis jeg vært mye på naturiststrender en sommer og så besøker en tekstilstrand så opplever jeg den som veldig mye mer seksualisert med alle de fargeglade plaggene/"reklameplakatene" som skal tiltrekke seg oppmerksomhet mot "spennende" områder: "Jeg har noe hemmelig og fryktelig spennende!". Da gir bikinitopper på småjenter akkurat de samme assosiasjonene som om de brukte nettingstrømper. 

Anonymkode: 9b77f...b1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/18/2018 at 11:24 AM, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og 100 % enig med TS. Får veldig seksualiseringsvibber av småjenter i bikini, det er bare så feil. 

Synes godt foreldrene kan holde igjen på dette. Badebukse/bikinitruse holder lenge frem til de begynner å utvikle pupper. Eneste grunnen til at dette nå har endret seg, er ettergivende foreldre som gir bikinioverdel til stadig yngre jenter. 

Anonymkode: f6a46...d04

Kan det være, 

at det er nettopp du (og dere) som lider av vrangsynhet,

der ser på, og opplever 8 år gamle jenter, som «seksualisert», bare fordi de har på seg en bikinitopp?

Når barna er enda yngre (2-3 år), så er det jo helt vanlig, at de også bader og er på stranden nakne.

Vil du/dere da påstå, at i det barnet begynner bruke badebukse, så seksualiserer man dem?

Jeg bare spør :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye er avhengig av hva man er vant med. Hvis jeg vært mye på naturiststrender en sommer og så besøker en tekstilstrand så opplever jeg den som veldig mye mer seksualisert med alle de fargeglade plaggene/"reklameplakatene" som skal tiltrekke seg oppmerksomhet mot "spennende" områder: "Jeg har noe hemmelig og fryktelig spennende!". Da gir bikinitopper på småjenter akkurat de samme assosiasjonene som om de brukte nettingstrømper. 

Anonymkode: 9b77f...b1f

Du om det. 

Poenget er at 8-9 år gamle jenter går enten i badedrakt eller bikini, ikke i bare badetruse. Så spørsmålet blir hvorfor mange synes det er så galt at magen vises.

Anonymkode: 01959...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg siktet til at du flere ganger har dratt paralleller mellom antrekk som åpenbart har seksuelle konnotasjoner (nettingstrømper o.l.), og badetøy, selv om flere har påpekt at de ikke ser på bikini som den type plagg. Selv om det var annerledes for 70 år siden, så ser ikke de fleste på det på den måten nå. 

Når det er sagt, så er det selvsagt forskjell på en vanlig bikini, som er mer som en todelt badedrakt, og type push-up og stringtruse. Det siste hadde ikke mine jenter fått gå i, men det har jeg heller ikke inntrykk av at er vanlig.

Anonymkode: 01959...87d

Det er mange som reagerer på at man putter bikini på babyer og småbarn. Bikini er en form for BH, da dens eneste funksjon er knyttet til kvinners bryst. Jeg skjønner at du ikke ser på plagget som seksuelt.

Jeg vet mange kvinner går med g-streng fordi det gjør at man får ikke «delt rumpe» i jeansen. Jeg gjør det også selv. Om jeg ser en voksen kvinne i g-streng så tenker jeg ikke nødvendigvis da at det er seksuelt, men praktisk.

Samtidig mener jeg jo at g-streng er uegnet for barn. 

Bikini blir det samme. Det er i utgangspunktet en BH man kan bade i. Majoriteten av barn på 8-9år trenger ikke BH, ergo de trenger heller ikke bikini. 

Som mor ønsker jeg da å sørge for at barnet mitt unngår å bruke seksualiserte plagg frem til hun selv begynner å komme i en alder hvor kroppen endres og puberteten er mer fremtredende, og hun tydelig trer ut av «barne-alder» og inn i «pubertet».

Det skjer selvfølgelig ikke på slaget på hennes 13 års fødselsdag, men de færreste 8-9åringer er hverken fysisk eller mentalt kommet i en slik livsfase.

Så hvorfor skal vi foreldre da kjøpe plagg eller validere og oppfordre dem til å tre inn i en slik verden, gjennom å kle dem opp eller heie frem og utøve en slik adferd, som åpenlyst er mer passende, for når de er en god del år eldre..? 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er mange som reagerer på at man putter bikini på babyer og småbarn. Bikini er en form for BH, da dens eneste funksjon er knyttet til kvinners bryst. Jeg skjønner at du ikke ser på plagget som seksuelt.

Jeg vet mange kvinner går med g-streng fordi det gjør at man får ikke «delt rumpe» i jeansen. Jeg gjør det også selv. Om jeg ser en voksen kvinne i g-streng så tenker jeg ikke nødvendigvis da at det er seksuelt, men praktisk.

Samtidig mener jeg jo at g-streng er uegnet for barn. 

Bikini blir det samme. Det er i utgangspunktet en BH man kan bade i. Majoriteten av barn på 8-9år trenger ikke BH, ergo de trenger heller ikke bikini. 

Som mor ønsker jeg da å sørge for at barnet mitt unngår å bruke seksualiserte plagg frem til hun selv begynner å komme i en alder hvor kroppen endres og puberteten er mer fremtredende, og hun tydelig trer ut av «barne-alder» og inn i «pubertet».

Det skjer selvfølgelig ikke på slaget på hennes 13 års fødselsdag, men de færreste 8-9åringer er hverken fysisk eller mentalt kommet i en slik livsfase.

Så hvorfor skal vi foreldre da kjøpe plagg eller validere og oppfordre dem til å tre inn i en slik verden, gjennom å kle dem opp eller heie frem og utøve en slik adferd, som åpenlyst er mer passende, for når de er en god del år eldre..? 

Anonymkode: dc85e...5de

Da håper jeg du understreker, når du sammen med datteren din skal kjøpe deres første bh,

at dette er ett seksualiserende plagg.

Bare sånn for å bevisstgjøre henne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, puppi skrev:

Kan det være, 

at det er nettopp du (og dere) som lider av vrangsynhet,

der ser på, og opplever 8 år gamle jenter, som «seksualisert», bare fordi de har på seg en bikinitopp?

Når barna er enda yngre (2-3 år), så er det jo helt vanlig, at de også bader og er på stranden nakne.

Vil du/dere da påstå, at i det barnet begynner bruke badebukse, så seksualiserer man dem?

Jeg bare spør :vetikke:

Mine barn har badet fullstendig naken eller med truse/bleie. Trusen/bleien har da utelukkende et praktisk formål: at de ikke skal tisse/bæsje i badevannet eller få sand i tissen. 

Men  en BH eller bikinitopp har ingen praktisk funksjon på en 8-9åring, det er utelukkende «estetisk».

 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, puppi skrev:

Da håper jeg du understreker, når du sammen med datteren din skal kjøpe deres første bh,

at dette er ett seksualiserende plagg.

Bare sånn for å bevisstgjøre henne på det.

Herregud så dum kommentar.

Når hun får en BH så er det fordi den har en praktisk funksjon, og hun trenger den. (Hun har fått pupp)

Tror du ikke hun evner selv å oppdage at det motsatte kjønn kan finne på å reagere med seksuelt interesse om hun går rund i den? 

Var det noe du trengte informasjon om? 

Eller var det noe annet du forsøkte å komme fram til, med kommentaren din..? 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mine barn har badet fullstendig naken eller med truse/bleie. Trusen/bleien har da utelukkende et praktisk formål: at de ikke skal tisse/bæsje i badevannet eller få sand i tissen. 

Men  en BH eller bikinitopp har ingen praktisk funksjon på en 8-9åring, det er utelukkende «estetisk».

 

Anonymkode: dc85e...5de

Åja, du er en av dem.

Alt man overhodet foretar seg, om det er på vegne av seg selv, eller andre/sine barn, må ha et praktisk formål.

Da er det jo meningsløst å diskutere, 

5 år gamle jenter og gutter, må bruke badebukse, «for å ikke få sand i tissen»?

Jøss, da må jo tanga-badetruse være perfekt for dem! :nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Herregud så dum kommentar.

Når hun får en BH så er det fordi den har en praktisk funksjon, og hun trenger den. (Hun har fått pupp)

Tror du ikke hun evner selv å oppdage at det motsatte kjønn kan finne på å reagere med seksuelt interesse om hun går rund i den? 

Var det noe du trengte informasjon om? 

Eller var det noe annet du forsøkte å komme fram til, med kommentaren din..? 

Anonymkode: dc85e...5de

På hvilken måte «trenger» ei 13-år gammel jente, der puppen såvidt har begynt å utvikle seg, bh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Jeg har ikke lest mer enn HI i tråden, men jeg vil veldig gjerne svare i tråden for jeg syns det er et viktig tema. Jeg har en datter på denne aldere, faktisk litt yngre. Og jeg HATER å handle klær til henne. Butikkene bugner over av magetopper, trekantbikini, korte shortser. Ikke tenk på det! Du finner ikke èn lang shorts til større jenter 134-170. Og siden alle andre har det så er det vanskelig å si nei. Jeg kan gi meg på mye, men akkurat klær gir jeg meg ikke på!

Min datter får tights som går under kneet. Skal hun ha korte shortser på så må hun ha kjole over. Vi kjøpte en magegenser, men den er et par størrelser for stor, og hun får ikke bruke den uten singlet under. Kjøpte en bikini til henne, måtte innom fire butikker før jeg fant en sånn med lang overdel og grei størrelse på trusa. Det er rett og slett vanskelig å finne klær som passer alderen i butikkene rundt om. KappAhl er etter min mening best i klassen så langt med tanke på shortser og bikinier, selv om shortsene der også er i korteste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, puppi skrev:

Åja, du er en av dem.

Alt man overhodet foretar seg, om det er på vegne av seg selv, eller andre/sine barn, må ha et praktisk formål.

Da er det jo meningsløst å diskutere, 

5 år gamle jenter og gutter, må bruke badebukse, «for å ikke få sand i tissen»?

Jøss, da må jo tanga-badetruse være perfekt for dem! :nordvesta:

En «av dem»?  Vet ikke hvem «dem» er.

Nei, «alt» vi foretar oss har ikke utelukkende et praktisk formål,

men : å kle på barn undertøy eller badetøy er selvfølgelig primært for praktiske formål. Hva  skulle det ellers være ....??? 

Det er kanskje her det skurrer, når voksne ikke setter grenser rundt barns intimitet og de klær de skal bruke i den sammenhengen. Når denne delen blir bare enda endel av et sirkus eller utkledning, fordi mamma synes «baby i bikini er jo såååå søøøt»... 

 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes de jentene som kommer i puberteten tidlig. Og da er det gret å dekke seg. Men de andre jentene i klassen vil jo kunne se dette, kunne se at hun får lov til å ha en fin bikini (for min del var det badedrakt som var inn, men no er det bikini. Tror kanskje badedrakten er blitt litt inn igjen). Men de et poeng er jo at jenter uten bryster kan bli sjalu og også ville ha en slik topp som de jentene som har startet utviklingen har. Er det da feil å nekte dem det? Når skal de få lov? Hvor er grensa? For det finnes dem som nermest aldri får noe som helst og forblir flat resten av livet. Hadde det vert greit om en godt voksen dame gikk toppløs på stranda? "Ja men hun er jo flat og da er det jo greit...?" For jeg har mine tvil... 

Det er jo vi voksne som seksualiserer dey. For barn er en bikini et plagg. Det ser fint ut er kanskje og veldig jentete og flott! Kan ikke vi voksne slutte å seksualisere barn og la dem velge helt fritt selv hva de ønsker? (Uavhengig av alder).

Anonymkode: 08902...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

Jeg har ikke lest mer enn HI i tråden, men jeg vil veldig gjerne svare i tråden for jeg syns det er et viktig tema. Jeg har en datter på denne aldere, faktisk litt yngre. Og jeg HATER å handle klær til henne. Butikkene bugner over av magetopper, trekantbikini, korte shortser. Ikke tenk på det! Du finner ikke èn lang shorts til større jenter 134-170. Og siden alle andre har det så er det vanskelig å si nei. Jeg kan gi meg på mye, men akkurat klær gir jeg meg ikke på!

Min datter får tights som går under kneet. Skal hun ha korte shortser på så må hun ha kjole over. Vi kjøpte en magegenser, men den er et par størrelser for stor, og hun får ikke bruke den uten singlet under. Kjøpte en bikini til henne, måtte innom fire butikker før jeg fant en sånn med lang overdel og grei størrelse på trusa. Det er rett og slett vanskelig å finne klær som passer alderen i butikkene rundt om. KappAhl er etter min mening best i klassen så langt med tanke på shortser og bikinier, selv om shortsene der også er i korteste laget.

TAKK! 

Hilsen mamma med samme verdier! ❤️

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bikini blir det samme. Det er i utgangspunktet en BH man kan bade i. Majoriteten av barn på 8-9år trenger ikke BH, ergo de trenger heller ikke bikini. 

Hva gjør dine barn da? Får du på de badedrakt? Jeg har kompromisset med min datter. Hun får bruke bikini så lenge toppen er lang.

Anonymkode: 6faa4...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Nei, jeg seksualiserer ikke barn, jeg er bevisst.

Anonymkode: dc85e...5de

Jo, det gjør du. Du seksualiserer små barn og ber at de skal dekke seg til. Det er helt sykt at du ikke forstår det selv. Du seksualiserer små barn! Du! Du! Du! Du skaper fordommene, du skaper kroppspress og ber barna fokusere på kroppen, ber dem dekke seg til! Det skal de gjøre fordi at de er jenter. Du seksualiserer kvinnekroppen. Ber du sønnen din dekke seg til?

Du prøve å kalle det hva du vil, men du seksualiserer små barn! Det er ubehagelig for deg at de ikke har på seg singlet, det er du som fokuserer på hvordan de ser og hvordan de er kledd! Du! Du! Du! Det plager deg at jenter ikke dekker seg til! Du! Du! Du! Du er den skyldige.

Anonymkode: 44242...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...