Gå til innhold

Større barn med bikini/bh.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes de jentene som kommer i puberteten tidlig. Og da er det gret å dekke seg. Men de andre jentene i klassen vil jo kunne se dette, kunne se at hun får lov til å ha en fin bikini (for min del var det badedrakt som var inn, men no er det bikini. Tror kanskje badedrakten er blitt litt inn igjen). Men de et poeng er jo at jenter uten bryster kan bli sjalu og også ville ha en slik topp som de jentene som har startet utviklingen har. Er det da feil å nekte dem det? Når skal de få lov? Hvor er grensa? For det finnes dem som nermest aldri får noe som helst og forblir flat resten av livet. Hadde det vert greit om en godt voksen dame gikk toppløs på stranda? "Ja men hun er jo flat og da er det jo greit...?" For jeg har mine tvil... 

Det er jo vi voksne som seksualiserer dey. For barn er en bikini et plagg. Det ser fint ut er kanskje og veldig jentete og flott! Kan ikke vi voksne slutte å seksualisere barn og la dem velge helt fritt selv hva de ønsker? (Uavhengig av alder).

Anonymkode: 08902...fc1

Det er god konsensus i tråden om at det å bruke bikini/bh når man er i pubertet, (uavhengig av om man har små eller store bryst), - er en helt annen diskusjon, enn at foreldre ikle barn som åpenlyst IKKE er i pubertet, bh/bikini.

 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

En «av dem»?  Vet ikke hvem «dem» er.

Nei, «alt» vi foretar oss har ikke utelukkende et praktisk formål,

men : å kle på barn undertøy eller badetøy er selvfølgelig primært for praktiske formål. Hva  skulle det ellers være ....??? 

Det er kanskje her det skurrer, når voksne ikke setter grenser rundt barns intimitet og de klær de skal bruke i den sammenhengen. Når denne delen blir bare enda endel av et sirkus eller utkledning, fordi mamma synes «baby i bikini er jo såååå søøøt»... 

 

Anonymkode: dc85e...5de

Ok, 

men da skjønner jeg ikke hvorfor små jenter og gutter ikke bare kan gå i tanga på stranda,

hvis den eneste praktiske funksjonen, er å forhindre at de «får sand i tissen».

Hvorfor denne trangen til at de må dekke til rumpeballene, også?

Høres ut som du seksualiserer de små barnerumper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, puppi said:

Kan det være, 

at det er nettopp du (og dere) som lider av vrangsynhet,

der ser på, og opplever 8 år gamle jenter, som «seksualisert», bare fordi de har på seg en bikinitopp?

Når barna er enda yngre (2-3 år), så er det jo helt vanlig, at de også bader og er på stranden nakne.

Vil du/dere da påstå, at i det barnet begynner bruke badebukse, så seksualiserer man dem?

Jeg bare spør :vetikke:

Det er et sentralt spørsmål her som er gjentatt flere ganger og som ingen svarer på: Hvorfor skal kvinner/jenter med normale/små/ingen bryster ha på seg bikinitopp når mennene går toppløse. Er svaret noe annet enn at brystene er blitt seksualisert? Hvis du kan gi en annen god grunn til at kvinnene skal dekke til brystene kan jeg være med på diskusjonen om at bikinitopper på småjenter ikke er seksualiserende. Men inntil noen kan komme med en annen plausibel grunn til at kvinner dekker seg til så er det en seksualisering av småjenter!

Anonymkode: 9b77f...b1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør du. Du seksualiserer små barn og ber at de skal dekke seg til. Det er helt sykt at du ikke forstår det selv. Du seksualiserer små barn! Du! Du! Du! Du skaper fordommene, du skaper kroppspress og ber barna fokusere på kroppen, ber dem dekke seg til! Det skal de gjøre fordi at de er jenter. Du seksualiserer kvinnekroppen. Ber du sønnen din dekke seg til?

Du prøve å kalle det hva du vil, men du seksualiserer små barn! Det er ubehagelig for deg at de ikke har på seg singlet, det er du som fokuserer på hvordan de ser og hvordan de er kledd! Du! Du! Du! Det plager deg at jenter ikke dekker seg til! Du! Du! Du! Du er den skyldige.

Anonymkode: 44242...fc7

Les hele tråden, mine barn har gått naken, eller i truse/bleie, pga praktiske årsaker. 

Jeg mener ikke de skal dekkes til av seksuelle grunner.

nettopp derfor trenger ikke prepubertale jenter bruke bh/bikini.

Du må lære deg å skille mellom et plagg som er seksuelt og den som bruker plagget. Dette er understreket gjentatte ganger i tråden. 

Som mor føles det unaturlig å skulle kjøpe bh/bikini til den lille jenta mi, da jeg mener hun er for ung.

Men da mener du altså det er galt av meg? Jeg bør ha på henne bh/bikini, fordi da seksualiserer jeg henne ikke.. .. ? 

Forstå det den som kan.. 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, puppi said:

Vil du/dere da påstå, at i det barnet begynner bruke badebukse, så seksualiserer man dem?

Jeg bare spør :vetikke:

Nei, badebukse brukes også av hygieniske årsaker.

Anonymkode: 9b77f...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, puppi skrev:

Ok, 

men da skjønner jeg ikke hvorfor små jenter og gutter ikke bare kan gå i tanga på stranda,

hvis den eneste praktiske funksjonen, er å forhindre at de «får sand i tissen».

Hvorfor denne trangen til at de må dekke til rumpeballene, også?

Høres ut som du seksualiserer de små barnerumper. 

Du får nok mye sand i rumpa om du skal løpe rundt og leke på stranda i g-streng. 

Bleie g-streng tror jeg må være fryktelig upraktisk. Men du skal få tommelen opp for god fantasi 👍😂

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et sentralt spørsmål her som er gjentatt flere ganger og som ingen svarer på: Hvorfor skal kvinner/jenter med normale/små/ingen bryster ha på seg bikinitopp når mennene går toppløse. Er svaret noe annet enn at brystene er blitt seksualisert? Hvis du kan gi en annen god grunn til at kvinnene skal dekke til brystene kan jeg være med på diskusjonen om at bikinitopper på småjenter ikke er seksualiserende. Men inntil noen kan komme med en annen plausibel grunn til at kvinner dekker seg til så er det en seksualisering av småjenter!

Anonymkode: 9b77f...b1f

De gjør det fordi vi gjør det. Det kommer også fra omverdenen. Jentene her var jo livredde for å dusje sammen når de skulle starte svømming. Serr lissm, andre jenter skal se meg naken. Helt til jeg forklarte for henne at ALLE skulle være nakne og at dere ser HELT like ut, og det er ingen som kommer til å peke og le. Det var awkward første gangen, og nå går det greit.

Man blir snakket om om man går uten bikinitopp. Om man som jente kun går i truse på stranda når man har bikka 6-7 år, da er ikke de andre jentene nådige altså. Dessverre. Jeg lar heller min jente bruke, en anstendig, bikinitopp, enn at hun skal bli baksnakket og fryst ut av klassevenninner.

Barn ønsker å være som sin mamma, eller som sine venninner. De vil ikke være den eneste som ikke har noe.

Anonymkode: 6faa4...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De gjør det fordi vi gjør det. Det kommer også fra omverdenen. Jentene her var jo livredde for å dusje sammen når de skulle starte svømming. Serr lissm, andre jenter skal se meg naken. Helt til jeg forklarte for henne at ALLE skulle være nakne og at dere ser HELT like ut, og det er ingen som kommer til å peke og le. Det var awkward første gangen, og nå går det greit.

Man blir snakket om om man går uten bikinitopp. Om man som jente kun går i truse på stranda når man har bikka 6-7 år, da er ikke de andre jentene nådige altså. Dessverre. Jeg lar heller min jente bruke, en anstendig, bikinitopp, enn at hun skal bli baksnakket og fryst ut av klassevenninner.

Barn ønsker å være som sin mamma, eller som sine venninner. De vil ikke være den eneste som ikke har noe.

Anonymkode: 6faa4...343

Viktig rettelse til siste setning. JENTEBARN ønsker å være som sin mamma eller venninner.

Anonymkode: 6faa4...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, badebukse brukes også av hygieniske årsaker.

Anonymkode: 9b77f...b1f

Riktig, man får ikke være i svømmehallen uten badetøy eller badebleie på de aller minste.

Anonymkode: 6faa4...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden provoserer meg helt sinnsykt, merker at jeg blir helt skjelven!

 

Jeg er den lille jenta som ble nektet å ha på bikinikropp eller lignende før jeg fikk pupper, og jeg husker de sommerene som helt jævlige! Jeg var/er/har alltid vært veldig sjenert av natur, og pupper har vært privat for meg både som flatbrystet og med utviklede bryst. 

Jeg husker jeg ble tvunget av med klærne... det resulterte i at jeg gjemte meg på hemsen en hel sommerferie når vi hadde leid hus i Danmark (og da var det til og med kun mamma og stefar som så meg toppløs). Jeg husker også at jeg gruet meg fryktelig til sommerferier på hytta fordi da måtte overdelen av. Gikk med armene i kors hele sommeren, og fikk selvfølgelig tilsnakk for det også. 

Nei noe så jævlig synes jeg ikke små jenter skal utsettes for. La heller barna lære og erfare at de eier og bestemmer over sin egen kropp! Ikke tving dem til nakenhet de ikke er komfortable med!! Det er helt sykt at mange her tror at det er Ok!! Jeg blir så sinna at jeg skjelver her jeg sitter!

 

 

Anonymkode: 8d323...4ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne tråden provoserer meg helt sinnsykt, merker at jeg blir helt skjelven!

 

Jeg er den lille jenta som ble nektet å ha på bikinikropp eller lignende før jeg fikk pupper, og jeg husker de sommerene som helt jævlige! Jeg var/er/har alltid vært veldig sjenert av natur, og pupper har vært privat for meg både som flatbrystet og med utviklede bryst. 

Jeg husker jeg ble tvunget av med klærne... det resulterte i at jeg gjemte meg på hemsen en hel sommerferie når vi hadde leid hus i Danmark (og da var det til og med kun mamma og stefar som så meg toppløs). Jeg husker også at jeg gruet meg fryktelig til sommerferier på hytta fordi da måtte overdelen av. Gikk med armene i kors hele sommeren, og fikk selvfølgelig tilsnakk for det også. 

Nei noe så jævlig synes jeg ikke små jenter skal utsettes for. La heller barna lære og erfare at de eier og bestemmer over sin egen kropp! Ikke tving dem til nakenhet de ikke er komfortable med!! Det er helt sykt at mange her tror at det er Ok!! Jeg blir så sinna at jeg skjelver her jeg sitter!

 

 

Anonymkode: 8d323...4ac

Og jeg må presisere at det hadde i gen ting med at jeg ville være som mamma eller eldre søsken. Mamma gikk som regel alltid toppløs (som jeg også synes var ubehagelig til tider), og søsken hadde jeg ikke.  Jeg var, og er fortsatt, rett og slett naturlig sjenert. Den dag i dag føles de sommerene jeg ble tvunget toppløs som et slags overgrep, og jeg blir fysisk uvel av å minnes dem.

Anonymkode: 8d323...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør det fordi vi gjør det. Det kommer også fra omverdenen. Jentene her var jo livredde for å dusje sammen når de skulle starte svømming. Serr lissm, andre jenter skal se meg naken. Helt til jeg forklarte for henne at ALLE skulle være nakne og at dere ser HELT like ut, og det er ingen som kommer til å peke og le. Det var awkward første gangen, og nå går det greit.

Man blir snakket om om man går uten bikinitopp. Om man som jente kun går i truse på stranda når man har bikka 6-7 år, da er ikke de andre jentene nådige altså. Dessverre. Jeg lar heller min jente bruke, en anstendig, bikinitopp, enn at hun skal bli baksnakket og fryst ut av klassevenninner.

Barn ønsker å være som sin mamma, eller som sine venninner. De vil ikke være den eneste som ikke har noe.

Anonymkode: 6faa4...343

Dette er jo veldig trist å lese. Jeg mener jo at problemet åpenlyst ligger hos de jentene i bikini som baksnakker BARNA uten bikini (husk, vi snakker om BARN!!) - og at man som foreldre har gitt etter for presset.

Her er det «bikini foreldrene» som har fullstendig sviktet, på alle plan. Og de barna som enda går rundt uten å dekke seg til, som blir flirt av og mobbet, er jo de barna som i realiteten har foreldre som har gjort en god jobb, og sørget for at barna har beholdt sin uskyld til at de i fet minste ble SYV (!!) år.

Dette er AKKURAT den trenden og utviklingen jeg har observert og som jeg synes er GRUSOM!! Håper alle «bikini-forkjempere» som sier at JEG seksualiserer barn fordi jeg IKKE synes de skal bruke bh/bikini, leser dette innlegget!

 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden provoserer meg helt sinnsykt, merker at jeg blir helt skjelven!

 

Jeg er den lille jenta som ble nektet å ha på bikinikropp eller lignende før jeg fikk pupper, og jeg husker de sommerene som helt jævlige! Jeg var/er/har alltid vært veldig sjenert av natur, og pupper har vært privat for meg både som flatbrystet og med utviklede bryst. 

Jeg husker jeg ble tvunget av med klærne... det resulterte i at jeg gjemte meg på hemsen en hel sommerferie når vi hadde leid hus i Danmark (og da var det til og med kun mamma og stefar som så meg toppløs). Jeg husker også at jeg gruet meg fryktelig til sommerferier på hytta fordi da måtte overdelen av. Gikk med armene i kors hele sommeren, og fikk selvfølgelig tilsnakk for det også. 

Nei noe så jævlig synes jeg ikke små jenter skal utsettes for. La heller barna lære og erfare at de eier og bestemmer over sin egen kropp! Ikke tving dem til nakenhet de ikke er komfortable med!! Det er helt sykt at mange her tror at det er Ok!! Jeg blir så sinna at jeg skjelver her jeg sitter!

 

 

Anonymkode: 8d323...4ac

Det er trist at du har opplevd dette. Ingen mener barn skal blottes. Det finnes alternativ til bh/bikini. 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere har skrevet i tråden så kom de selv i puberteten rundt 8-9 års alder, det gjorde jeg også og flere av mine klassevenninner. Det  begynner å bli 20 år siden jeg var barneskoleelev, men jeg husker utrolig godt følelsen av å bli glodd på av guttene i klassen og ikke minst voksene.

Moren min høres litt ut som ts i denne tråden egentlig, en som vil alt godt. Men moren min ville også vente med bikinitopp, husker jeg syns det føltes som å gå uten klær på stranden. Tok også litt tid før jeg fikk bh selvom jeg fikk det å på barneskolen. Det ble til at jeg gikk i badedrakt, eller satt og svettet i t-skjorte og bikini underdel på stranda. Ellers så ville jeg heller ikke gå med hvite eller stramme t-skjorter fordi jeg ikke ville vise at jeg hadde kommet i puberteten. Det å få en BH og en bikinitopp ble en enorm lettelse og gjorde at jeg slapp og tenke på kropp og blikk. Da kunne jeg faktisk være barn litt til uten å skjule kroppen min. Gutter på 8-9 år glaner de å, så argumentet om at jenter på rundt 8-9 år kan få blikk av eldre gutter om de går med bikinitopp holder ikke helt vann. 

å kle på jenter t-skjorter og singleter regnet for å bade i (om det ikke er for å beskytte for solen) blir ganske dumt syns jeg, og også veldig upraktisk for dem. Barn med g-streng bikini har jeg aldri sett. En vanlig bikini truse og en vanlig bikinitopp (av mer sporty type) ser jeg ikke problemet med. 

Har dere lest tråden med jenta som ble ertet på skolen fordi noen gutter i klassen (de var med sine mødre inn i damegraderoben)  hadde sett jenta i garderoben med moren sin. Hun ble ertet for å ha bli sett uten klær. Husker det var flere i klassen min (meg selv inkludert) som ble ertet for å ikke gå med bikinitopp. Er virkelig argumentet og synspunktet til voksene viktigere enn å bare la barn få en bikinitopp og en bh for å ikke bli ertet? 

 

Anonymkode: c9fd1...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist at du har opplevd dette. Ingen mener barn skal blottes. Det finnes alternativ til bh/bikini. 

Anonymkode: dc85e...5de

Poenget her i tråden er jo at jenter skal gå toppløse på lik linje med gutter. 

Anonymkode: 8d323...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er god konsensus i tråden om at det å bruke bikini/bh når man er i pubertet, (uavhengig av om man har små eller store bryst), - er en helt annen diskusjon, enn at foreldre ikle barn som åpenlyst IKKE er i pubertet, bh/bikini.

 

Anonymkode: dc85e...5de

Poenget jeg prøvde å få frem er at jenter kommer i puberteten i ulik alder. De som er veldig sein, skal de nektes å bruke de samme klærne som andre venninner, bare pga. de ikke har begynt å utvikle seg? Er det da riktig? "Nei kjære deg, du kan ikke få gå med de samme klærne/bikini som dine venninner for du har ikke fått pupper enda"... den situasjonen er ikke riktig.

ts nevnte alder 8-9 år. Og er den alderen jeg har basert mine in legg på. Er flere jenter som er i puberteten da og som har små knopper som de selvsagr føler for å dekke til (det er en sårbar aldrr). 

Trenger mann å kle en baby opp i bikini. Nei selvsagt ikke. 

Når barna blir gamle nok til å bry seg om klær, ja da hadde jeg personlig latt dem velge. Neste helt, string-bikini er nå aldri greit spør du meg :sjokkbla:

Anonymkode: 08902...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.5.2018 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på hvor du bodde. Dette var i perioden hvor toppløsheten (blant voksne) var på topp. Ved Sognsvann var 100% av damene toppløse. Hvis du tror at småjentene hadde topper når mødrene var toppløse så får du tro om igjen.

Anonymkode: 9b77f...b1f

Ikke meg som skrev det du siterte, men jeg var også 10 i 83. Jeg brukte bikini på den tiden, men det var i nabolaget og ved lek i elva. Litt senere på 80 tallet solte jeg meg også toppløs. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har nok ikke «litt tungt for det» (om du forsøker å insinuere at jeg er mindre intellektuell eller dum siden jeg mener noe annet enn deg)

Anonymkode: dc85e...5de

Med vennlig hilsen damen som gjentatte ganger kaller foreldre med andre meninger om bikini enn henne selv for HJERNEDØDE...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

De gjør det fordi vi gjør det. Det kommer også fra omverdenen. Jentene her var jo livredde for å dusje sammen når de skulle starte svømming. Serr lissm, andre jenter skal se meg naken. Helt til jeg forklarte for henne at ALLE skulle være nakne og at dere ser HELT like ut, og det er ingen som kommer til å peke og le. Det var awkward første gangen, og nå går det greit.

Man blir snakket om om man går uten bikinitopp. Om man som jente kun går i truse på stranda når man har bikka 6-7 år, da er ikke de andre jentene nådige altså. Dessverre. Jeg lar heller min jente bruke, en anstendig, bikinitopp, enn at hun skal bli baksnakket og fryst ut av klassevenninner.

Barn ønsker å være som sin mamma, eller som sine venninner. De vil ikke være den eneste som ikke har noe.

Anonymkode: 6faa4...343

Da sier da at fordi moten krever det som må vi gjøre det. Det har ingenting å si om moten er fornuftig eller ikke.  Bare det at moten krever det gjør det fornuftig. Så hvis moten krever at damene skal være toppløse men med en malt grønn firkant på venstre bryst, en rød runding  på høyre og en blå trekant rundt navlen og en antenne festet på hodet så aksepterer vi det. Det behøver ikke være fornuftig i det hele tatt. Vi følger moten. 

Anonymkode: 9b77f...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt mine egne bikini fra den tiden. Samt det året jeg ikke hadde bikini. Hvor flaut det føltes å være toppløs. Og året hvor jeg bare hadde badedrakt. Hvor flaut det var å komme i gymmen på høsten med så stort skille. Ingen som sa noe skillet, ikke snakk om seksualisering, men likevel var det litt flaut. 

Slik jeg husker det, var bikini ganske så vanlig blant oss jentene. Og da var det ganske vanlig med trekantbikinier.

Nå har jeg ei jente på 8. Hun har både bikini og badedrakt. Ingen trekantbikini. Hun kan finne på å løpe naken rundt på hytta, eller i bare badebukse, eller i bikini. I svømmehallen velger hun badedrakt, da det er mest praktisk. Hennes ord. 

Jeg elsker mangfoldet. Det å kunne være nakennog naturlig, men også leke påmpleneni bikini eller velge det praktiske i svømmehallen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...