Gå til innhold

Større barn med bikini/bh.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom min datter vil ikke seg en hijab, fordi jeg går med det, skal jeg si "nei, jenta mi, noen mener at det blir å seksualisere deg, derfor kan du ikke bruke det". Hun vet ikke hva det vil si. Hun vil bare ligne mamma. Eller bikini. 

 

Anonymkode: bedd7...695

Mener du barn skal bruke hijab fordi mamma gjør det? 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du barn skal bruke hijab fordi mamma gjør det? 

Anonymkode: dc85e...5de

Om ungen vil gå med hijab så la ungen gå med hijab. Det er tullete å nekte dem det om de vil kle seg ut for å likne på mamma. 

Anonymkode: c9c83...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor følte du at du måtte dekke deg til når du var 9 år...? 

Anonymkode: dc85e...5de

Hvorfor tror du at bluferdighet kommer med pubertetsutviklingen?

Hvorfor skal du diktere hva en 9 år gammel jente skal føle?

Kjønnet er heller ikke ferdig utviklet da, men man nekter da ikke 9-årige gutter og jenter å ha på bikinibukse eller shorts fordi underlivet deres ikke har nådd puberteten enda. Pupper og ikke pupper er veldig personlig, og det hadde vært direkte skadelig om foreldre skulle stå og vurdere jentenes bryst og krangle på om de hadde nok pupper til å få kle på dem. 

Og måten du gjengir nabojentenes bryster i detalj og følger med på om det er antydning til begynnende utvikling, og grupperer dem og tillegger dem egenskaper ut fra om de bruker den ene eller den andre typen badetøy, vitner på ingen måte om noe avslappet og ikke-seksualisert forhold til små jenters kropper. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ungen vil gå med hijab så la ungen gå med hijab. Det er tullete å nekte dem det om de vil kle seg ut for å likne på mamma. 

Anonymkode: c9c83...3d9

Så får vi være enig om å være uenig. Jeg er prinsipielt imot hijab og tildekking av små jenter. Ganske treffende dog at samme retorikk som brukes for å kle på barn hijab brukes for å ikle dem bikini. 

4 minutter siden, Biloba skrev:

Hvorfor tror du at bluferdighet kommer med pubertetsutviklingen?

Hvorfor skal du diktere hva en 9 år gammel jente skal føle?

Kjønnet er heller ikke ferdig utviklet da, men man nekter da ikke 9-årige gutter og jenter å ha på bikinibukse eller shorts fordi underlivet deres ikke har nådd puberteten enda. Pupper og ikke pupper er veldig personlig, og det hadde vært direkte skadelig om foreldre skulle stå og vurdere jentenes bryst og krangle på om de hadde nok pupper til å få kle på dem. 

Og måten du gjengir nabojentenes bryster i detalj og følger med på om det er antydning til begynnende utvikling, og grupperer dem og tillegger dem egenskaper ut fra om de bruker den ene eller den andre typen badetøy, vitner på ingen måte om noe avslappet og ikke-seksualisert forhold til små jenters kropper. 

Jeg skjønner at du ønsker å spekulere om meg, noe som forøvrig er forbudt på forumet. Disse jentene løper inn og ut av huset vårt. Jeg synes de alle er nydelige flotte jenter, og jeg synes det er merkelig at de, som små barn (kanskje du anser 8-9 åringer som store barn, for meg er de ikke det) - kler seg som små voksne. 

De er jo ikke det. De er ikke tenåringer engang. 

Det ble argumentert med i tråden at 8-9åringer som har pupp må da få lov til å bruke bh. At det å nekte dem bikini var nærmest barnemishandling. I den konteksten påpekte jeg at såklart jenter som har behov for bh må få bruke det, men her er det snakk om jentebarn med barnekropp. Derfor synes jeg det er trist at de ikke er kledd som barn, men tenåringer. Og jeg nevnte i den sammenheng at et av barna faktisk var «mer utviklet» enn de andre, men stadig kledd som et barn. Noe jeg synes var flott å se. 

Jeg skjønner at du og flere med deg mener barn skal få kle seg som vokse. Bikini, bh, stringtruse, rød lebestift og falske vipper. Så er det oss som setter ned foten og sier «nei», som det er noe galt med. Fordi vi synes barn skal skjermes, og få være barn. 

Jaja.. 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Allerede nå (hun er 9 mnd) har jeg blitt påtvunget badedrakt til henne i stedet for badetruse/ingenting. Sinnsykt irriterende.

Anonymkode: aee93...592

Hvordan i all verden har du blitt påtvunget badedrakt på babyen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Biloba skrev:

Hvordan i all verden har du blitt påtvunget badedrakt på babyen din? 

Du omtaler jo meg nærmest som pedofil, så les ditt eget innlegg så finner du da sagtens holdninger som tvinger frem tildekking av babyers bryst. :( 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så får vi være enig om å være uenig. Jeg er prinsipielt imot hijab og tildekking av små jenter. Ganske treffende dog at samme retorikk som brukes for å kle på barn hijab brukes for å ikle dem bikini. 

Jeg skjønner at du ønsker å spekulere om meg, noe som forøvrig er forbudt på forumet. Disse jentene løper inn og ut av huset vårt. Jeg synes de alle er nydelige flotte jenter, og jeg synes det er merkelig at de, som små barn (kanskje du anser 8-9 åringer som store barn, for meg er de ikke det) - kler seg som små voksne. 

De er jo ikke det. De er ikke tenåringer engang. 

Det ble argumentert med i tråden at 8-9åringer som har pupp må da få lov til å bruke bh. At det å nekte dem bikini var nærmest barnemishandling. I den konteksten påpekte jeg at såklart jenter som har behov for bh må få bruke det, men her er det snakk om jentebarn med barnekropp. Derfor synes jeg det er trist at de ikke er kledd som barn, men tenåringer. Og jeg nevnte i den sammenheng at et av barna faktisk var «mer utviklet» enn de andre, men stadig kledd som et barn. Noe jeg synes var flott å se. 

Jeg skjønner at du og flere med deg mener barn skal få kle seg som vokse. Bikini, bh, stringtruse, rød lebestift og falske vipper. Så er det oss som setter ned foten og sier «nei», som det er noe galt med. Fordi vi synes barn skal skjermes, og få være barn. 

Jaja.. 

Anonymkode: dc85e...5de

Stråmannsargumentasjon er bare fordummende. 

Jeg synes ikke det er noe spesielt flott med at en jente i begynnende pubertet går rundt avkledd. Jeg skjønner ikke hvordan du mener at det skal dra mindre oppmerksomhet til jentas kropp enn om hun hadde en overdel, tvert imot vil hun bli gjenstand for økt fokus, nysgjerrighet, og seksualisering.

Jeg var ikke voksen, seksualisert eller trakk oppmerksomhet fordi jeg hadde todelt badetøy før puberteten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, mener du niåringer ikke skal bruke bikini fordi du mener toåringer ikke skal det? Du holder deg ikke til saken! Ingen sier det er greit at toåringer bruker bikini for å skjule noe. Det er 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så får vi være enig om å være uenig. Jeg er prinsipielt imot hijab og tildekking av små jenter. Ganske treffende dog at samme retorikk som brukes for å kle på barn hijab brukes for å ikle dem bikini. 

Jeg skjønner at du ønsker å spekulere om meg, noe som forøvrig er forbudt på forumet. Disse jentene løper inn og ut av huset vårt. Jeg synes de alle er nydelige flotte jenter, og jeg synes det er merkelig at de, som små barn (kanskje du anser 8-9 åringer som store barn, for meg er de ikke det) - kler seg som små voksne. 

De er jo ikke det. De er ikke tenåringer engang. 

Det ble argumentert med i tråden at 8-9åringer som har pupp må da få lov til å bruke bh. At det å nekte dem bikini var nærmest barnemishandling. I den konteksten påpekte jeg at såklart jenter som har behov for bh må få bruke det, men her er det snakk om jentebarn med barnekropp. Derfor synes jeg det er trist at de ikke er kledd som barn, men tenåringer. Og jeg nevnte i den sammenheng at et av barna faktisk var «mer utviklet» enn de andre, men stadig kledd som et barn. Noe jeg synes var flott å se. 

Jeg skjønner at du og flere med deg mener barn skal få kle seg som vokse. Bikini, bh, stringtruse, rød lebestift og falske vipper. Så er det oss som setter ned foten og sier «nei», som det er noe galt med. Fordi vi synes barn skal skjermes, og få være barn. 

Jaja.. 

Anonymkode: dc85e...5de

Det er ingen, INGEN her som sier noe om stringtruser, sminke, bh, "kle seg som voksne". Ingen andre enn deg. Samtlige skriver at en  (sportslig) bikinitopp er ok på sommeren for ni-tiåringer som ønsker det, selvom de ikke trenger det. De der barna som løpet inn og ut i stringtruser og med falske øyevipper hjemme hos deg, snakk med deres foreldre da vel. Du kjenner tydeligvis barna godt nok. 

Anonymkode: 5825c...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, mener du niåringer ikke skal bruke bikini fordi du mener toåringer ikke skal det? Du holder deg ikke til saken! Ingen sier det er greit at toåringer bruker bikini for å skjule noe. Det er 

Det er ingen, INGEN her som sier noe om stringtruser, sminke, bh, "kle seg som voksne". Ingen andre enn deg. Samtlige skriver at en  (sportslig) bikinitopp er ok på sommeren for ni-tiåringer som ønsker det, selvom de ikke trenger det. De der barna som løpet inn og ut i stringtruser og med falske øyevipper hjemme hos deg, snakk med deres foreldre da vel. Du kjenner tydeligvis barna godt nok. 

Anonymkode: 5825c...5b8

Ja hun bruker tydeligvis mye tid på å studere dem... 

Anonymkode: c9c83...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Biloba skrev:

Stråmannsargumentasjon er bare fordummende. 

Jeg synes ikke det er noe spesielt flott med at en jente i begynnende pubertet går rundt avkledd. Jeg skjønner ikke hvordan du mener at det skal dra mindre oppmerksomhet til jentas kropp enn om hun hadde en overdel, tvert imot vil hun bli gjenstand for økt fokus, nysgjerrighet, og seksualisering.

Jeg var ikke voksen, seksualisert eller trakk oppmerksomhet fordi jeg hadde todelt badetøy før puberteten.

Norske 8-9åringer er som regel ikke i pubertet, den starter noen år senere. 

Det er klart at en 8åring som overhodet ikke er i nærheten av pubertet, og dermed har samme overkropp som en jevnaldrende gutt, drar mer oppmerksomhet med å gå i stringbikini, enn en singlet eller t-shirt.

Hvorfor følte du at du måtte dekke til brystene dine allerede som barn, før du ovehodet var i pubertet? 

 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, mener du niåringer ikke skal bruke bikini fordi du mener toåringer ikke skal det? Du holder deg ikke til saken! Ingen sier det er greit at toåringer bruker bikini for å skjule noe. Det er 

Det er ingen, INGEN her som sier noe om stringtruser, sminke, bh, "kle seg som voksne". Ingen andre enn deg. Samtlige skriver at en  (sportslig) bikinitopp er ok på sommeren for ni-tiåringer som ønsker det, selvom de ikke trenger det. De der barna som løpet inn og ut i stringtruser og med falske øyevipper hjemme hos deg, snakk med deres foreldre da vel. Du kjenner tydeligvis barna godt nok. 

Anonymkode: 5825c...5b8

Les tråden. Det argumenteres for at barna kopierer bare de voksne, det må de få lov til. 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ulrikke skrev:

Fortell sønnen din at jenter/kvinner skal kunne gå i hva de vil uten at han glor eller mister konsentrasjonen... Like greit at han lærer det NÅ....

Når det er sagt, så synes jeg ikke nødvendigvis at det er flott at 8-10-åringer kler seg som "mini-voksne" - men sønnen din skal klare å la dem gå i det de gjør uten å glo på dem...

tosk😂tullete utsagnet må du bare slutte med,sønnen har da ikke sagt en dritt,å glo er lovlig så slutt med den tåpelige retorikken

Anonymkode: 64a93...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du omtaler jo meg nærmest som pedofil, så les ditt eget innlegg så finner du da sagtens holdninger som tvinger frem tildekking av babyers bryst. :( 

Anonymkode: dc85e...5de

Jeg er småbarnsmor, som mine venninner, og har aldri møtt på noen holdninger om at jentebabyer må dekkes på overkroppen. Så jeg lurer på hvordan AB kan være påtvunget badedrakt for sin baby.

Jeg kaller deg ikke pedofil (hvor påstår jeg at du tenner på barn?), men ser deg som unyansert, overfortolkende og overopptatt av kropp og klærs betydning for selvbildet hos barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun bruker tydeligvis mye tid på å studere dem... 

Anonymkode: c9c83...3d9

Herregud så lavmål. Så jeg bruker «tydeligvis mye tid på å studere dem» fordi jeg ser at barn utvikler seg ulikt..? 🙄 Snakk om å sparke «below the belt».

 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Biloba skrev:

Jeg er småbarnsmor, som mine venninner, og har aldri møtt på noen holdninger om at jentebabyer må dekkes på overkroppen. Så jeg lurer på hvordan AB kan være påtvunget badedrakt for sin baby.

Jeg kaller deg ikke pedofil (hvor påstår jeg at du tenner på barn?), men ser deg som unyansert, overfortolkende og overopptatt av kropp og klærs betydning for selvbildet hos barn. 

Å si at noen er «overopptatt» av små barns kropp er ganske insinuerende.. ganske fin måte å få noen til å tie på.

Det er klart jeg mener klær kan ha stor betydning for barn. Det har det jo også for oss voksne. Har du ingen grenser for hva du mener er greit at barn går i, eller ikke? - om du er kritisk til at en toåring bruker bh, hvorfor er du kritisk til det, og ikke en 8-åring? Er 8-9åringer i din verden pubertale og seksuelle, og bør derfor tildekkes? 

 

Anonymkode: dc85e...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var i syden som barn (jeg brukte ikke topp, syns det var ukomfortabelt, og syns vel egentlig det enda - var sikkert 6-7 år og hadde ingen pupper), så kom det en mann bort til pappa og ba han kle datteren sin anstendig da jeg kunne bli utsatt for pedofile................................... Satt seg selv i et riktig godt lys der ja.

Anonymkode: daa7c...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske 8-9åringer er som regel ikke i pubertet, den starter noen år senere. 

Det er klart at en 8åring som overhodet ikke er i nærheten av pubertet, og dermed har samme overkropp som en jevnaldrende gutt, drar mer oppmerksomhet med å gå i stringbikini, enn en singlet eller t-shirt.

Hvorfor følte du at du måtte dekke til brystene dine allerede som barn, før du ovehodet var i pubertet? 

 

Anonymkode: dc85e...5de

Pubertet er normalt fra 9 års alder hos jenter. På 15 år har tidspunkt for start av pubertet gått ned med 1 år. 

Hvor kom stringbikini fra nå? Har aldri sett noe stringbadetøy på et barn. Todelt badetøy har derimot vært vanlig i mange tiår for store barn. 

Småjenter "drar ikke oppmerksomhet" på stranden. Hvem mener du glor etter dem? Som heller interesserer seg for å se flate bikinitopper enn nakne brystvorter? 

 Jeg kan ikke huske når jeg begynte å oppfatte bryster som en privat del av kroppen, men det var tidlig. Har aldri blitt indoktrinert noe av foreldrene mine, men ønsket selv å ha overdel eller badedrakt. 

For meg var jentebrystene mine like private som andres utviklete bryster. Private, IKKE sexy. Jeg hadde aldri noe syn på barnekroppen som sexy, eller at bikini var sexy eller seksualiserende. Det er bare tull å tillegge alle småjenter i bikini slike oppfatninger om kropp, bare fordi de har todelt badetøy og ser på brystet som privat.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Biloba skrev:

Pubertet er normalt fra 9 års alder hos jenter. På 15 år har tidspunkt for start av pubertet gått ned med 1 år. 

Hvor kom stringbikini fra nå? Har aldri sett noe stringbadetøy på et barn. Todelt badetøy har derimot vært vanlig i mange tiår for store barn. 

Småjenter "drar ikke oppmerksomhet" på stranden. Hvem mener du glor etter dem? Som heller interesserer seg for å se flate bikinitopper enn nakne brystvorter? 

 Jeg kan ikke huske når jeg begynte å oppfatte bryster som en privat del av kroppen, men det var tidlig. Har aldri blitt indoktrinert noe av foreldrene mine, men ønsket selv å ha overdel eller badedrakt. 

For meg var jentebrystene mine like private som andres utviklete bryster. Private, IKKE sexy. Jeg hadde aldri noe syn på barnekroppen som sexy, eller at bikini var sexy eller seksualiserende. Det er bare tull å tillegge alle småjenter i bikini slike oppfatninger om kropp, bare fordi de har todelt badetøy og ser på brystet som privat.

1.) Enkelte av barna her har stringbikini. Det er ikke snakk om «barnebikini» iform av todelt barnebadetøy men mer typisk bikini voksne ville valgt eller helst en ungdom.

2.) kroppen min har alltid vært privat men hadde heldigvis ikke behov for å dekke meg til før jeg faktisk hadde noe å dekke til. Sprang splitter naken om sommeren frem til jeg sikkert var fire, fem. Brukte badetruse/badedrakt etter det, (VELDIG egnet for barn, med stjerner, hjerter osv) og bikini når jeg faktisk VAR blitt tenåring. 

3.) ikke snakk om at jenter «trekker oppmerksomhet» (fra voksne) men kler seg som ungdom/tenåringer/unge voksne - når de egentlig faktisk er barn. Hva med å skjerme barna slik at barn kan få være barn, lengst mulig..? 

4.) nei, de fleste 9årige norske jenter er IKKE pubertale. Vertfall ikke kjønnsmodne. Noen få kan starte tidlig pubertet, men i denne tråden er det snakk om den «gjengse» typiske norske 8-9åring. Og de er IKKE pubertale.

 

Anonymkode: dc85e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går morges, 17. Mai, satt min vesle frøken midt på golvet, splitter naken, i lotus stilling og fønte håret. Jeg, store bror, og far var til stede. Vi skulle ha på oss klær, sløyfer, mansjetter, og vanlig 17. Mai kaos. Jeg tenkte hun var naturlig avslappet til egen nakrnhet, og tenkte kanskje burde hun nå ha blitt litt mer blyg. 

Det var 17. Mai feiring, og hjem til middag. Da var bunaden hennes ukomfortabel og jeg ville unngå flekker. Hun skulle ta den av. Den var liten, og da den skulle trekkes over hode, var det 200% krise at skjorta trektes med, og puppene syntes. 

Forstå det den som kan, samme dag var det OK å sitte naken på skrevs midt på gulvet, og på ettermiddagen krise om mage, pupper syntes i få sekunder. 

Anonymkode: 3a0ff...c39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si at noen er «overopptatt» av små barns kropp er ganske insinuerende.. ganske fin måte å få noen til å tie på.

Det er klart jeg mener klær kan ha stor betydning for barn. Det har det jo også for oss voksne. Har du ingen grenser for hva du mener er greit at barn går i, eller ikke? - om du er kritisk til at en toåring bruker bh, hvorfor er du kritisk til det, og ikke en 8-åring? Er 8-9åringer i din verden pubertale og seksuelle, og bør derfor tildekkes? 

 

Anonymkode: dc85e...5de

Jeg mener at en 8-9-åring uten brystutvikling fritt kan få velge mellom badedrakt, bikini/todelt, kun badeunderdel eller shorts.

En prepubertal jente blir ikke sexy av å kle på en badetopp på flat brystkasse. 

Hvis en norsk mor tar todelt badetøy på 2-åringen sin er det høyst sannsynlig bare for moro skyld, akkurat som at jeg knipser bilde av toåringen min som har dratt på seg bestefars svære gummistøvler eller den store fetterens kule caps og trakker stolt rundt i stua.

Niesen min har før 3 års alder både badedrakt, todelt drakt med Frost-motiver fordi Frost er stort i barnehagegruppa, og går gjerne også i badetruse, kun bleie eller naken på stranden. En toåring blir ikke seksualisert med en todelt badedrakt, like lite som at en mor seksualiserer toåringen sin om hun velger badedrakt fremfor kun badeunderdel.

Nei, jeg insinuerer ikke at du er pedofil selv om jeg sier du er overopptatt av barnekropp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...