Gå til innhold

Hvilke tiltak og produkter bruker dere for å sinke aldringstegn? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags solkrem bruker dere hver dag, er det da under dagkrem og foundation? Tenker bare på de 50 solfaktor-solkremene jeg selv bruker om sommeren som er kjempefete, om jeg skulle brukt sminke osv over hver eneste dag så ville jo ikke huden fått pustet? Utrolig ekkelt når man skal på jobb, videre på trening osv. Eller er det egne solkremer beregnet for hverdagsbruk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.5.2018 den 1.44, AnonymBruker skrev:

Botox i panne, sinnarynke og rundt øynene og Restylane i furene i området over overleppen, i «hjørnene» på leppene (munnvikene?) og i linjene fra nesevingene til munnen

Rynkene kom etter overgangsalderen, bortsett fra sinnarynken, der har jeg brukt botox siden jeg var 25

Anonymkode: 03cba...b59

Du har brukt botox i 20 år? Altså, du begynte i 1999? 

Anonymkode: 992a3...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingen produkter. Bruker kun fuktighetskrem i ansiktet etter bad/dusj. Går ikke i den fella og betaler i dyre dommer for kremer som lover gull og grønne skoger og anti-age og anti-rynke ditt og datt. De funker ikke, kort og godt.

Jeg har imidlertid (i en alder av 50) vært hos kirurg på privatklinikk og operert bort tunge øyelokk. Det ga meg et mye åpnere og våknere blikk. Tror ikke jeg ser noe særlig yngre ut av den grunn, men det var deilig å få vekk. Det var jo vanskelig å se om jeg hadde øyenskygge og mascara på før, når øyelokkene hang over! 🙂

Har aldri vurdert botox, fillers og restylane eller slike ting. Det gidder jeg ikke bruke penger på. Jeg har den alderen jeg har. Take it or leave it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viktigste "tiltakene" er etter min mening å holde seg i rimelig god fysisk form og sørge for å være velkledd og velstelt. Og det trenger ikke bety dyre klær og kremer etc. til tusenvis av kroner, men at klær er rene og hele og passer rimelig godt til anledningen samtidig som man har vasket seg og gredd seg, stelt neglene osv. Godt humør og god holdning virker også foryngende og det er helt gratis! ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold og søvn er det viktigste for meg. Spiser jeg dårlig mat blir jeg pløsete og får poser under øynene og lite søvn gjør meg dratt og sliten. Trening er det som holde meg sprek og som gir høy puls, dette gir oksygen rundt i systemet :)

Blide folk er mye mer attraktive en sure så en god latter og morsomme folk passer meg bra :)

Unngår mye sol for å bli minst mulig lik en tørr sviske, men litt sol på kroppen er fint. Bruke solfaktor i ansiktet og på brystet hver dag. For bedre hud tar jeg hylaruonsyre kapsler, leppene blir mye mer fluffy så da vil jeg tro huden også får et slags "plump av dette. Jeg spiser hjemmelaget kraft hver dag så får godt med kollagen, dette er jo så "i vinden om dagen.

Tar noen runder meg fruktsyrepeeling og bruker noen aktive stoffer som fjerne pigmenter iløpet av vinteren så flekkene ikke skal bli store. Bruker vit c i ansiktet på dagtid og ellers fukt og skrubb ved behov.

Kler meg stort sett sporty. Føler det er "safe" i hverdagen da jeg ikke er så feminin. Jeg er så lite opptatt av klær at jeg nok fort kan kle meg som en fjortis på tross av at jeg er laaangt over 40 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raggy skrev:

Kosthold og søvn er det viktigste for meg. Spiser jeg dårlig mat blir jeg pløsete og får poser under øynene og lite søvn gjør meg dratt og sliten. Trening er det som holde meg sprek og som gir høy puls, dette gir oksygen rundt i systemet :)

Blide folk er mye mer attraktive en sure så en god latter og morsomme folk passer meg bra :)

Unngår mye sol for å bli minst mulig lik en tørr sviske, men litt sol på kroppen er fint. Bruke solfaktor i ansiktet og på brystet hver dag. For bedre hud tar jeg hylaruonsyre kapsler, leppene blir mye mer fluffy så da vil jeg tro huden også får et slags "plump av dette. Jeg spiser hjemmelaget kraft hver dag så får godt med kollagen, dette er jo så "i vinden om dagen.

Tar noen runder meg fruktsyrepeeling og bruker noen aktive stoffer som fjerne pigmenter iløpet av vinteren så flekkene ikke skal bli store. Bruker vit c i ansiktet på dagtid og ellers fukt og skrubb ved behov.

Kler meg stort sett sporty. Føler det er "safe" i hverdagen da jeg ikke er så feminin. Jeg er så lite opptatt av klær at jeg nok fort kan kle meg som en fjortis på tross av at jeg er laaangt over 40 😂

Hva heter de hyalruonsyre kapslene du bruker?

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter de hyalruonsyre kapslene du bruker?

Anonymkode: 0f4c4...2ae

https://www.iherb.com/pr/Now-Foods-Hyaluronic-Acid-50-mg-60-Veg-Capsules/641

Jeg har ikke funnet ut hva dette tilskuddet egentlig gjør for kroppen, men tar jeg fire av disse i noen dager så har jeg merkbart større lepper :) går ned til to stk pr dag etterhvert

Endret av Raggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raggy skrev:

https://www.iherb.com/pr/Now-Foods-Hyaluronic-Acid-50-mg-60-Veg-Capsules/641

Jeg har ikke funnet ut hva dette tilskuddet egentlig gjør for kroppen, men tar jeg fire av disse i noen dager så har jeg merkbart større lepper :) går ned til to stk pr dag etterhvert

Oi så spennende! Ei venninne av meg slet med slapp hud i ansiktet og kjøpte denne, hun er meget fornøyd og nå har jeg også bestilt den. Jeg vil prøve kapslene dine også :)

https://uk.iherb.com/pr/Now-Foods-Solutions-Hyaluronic-Acid-Firming-Serum-1-fl-oz-30-ml/7264

 

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raggy skrev:

https://www.iherb.com/pr/Now-Foods-Hyaluronic-Acid-50-mg-60-Veg-Capsules/641

Jeg har ikke funnet ut hva dette tilskuddet egentlig gjør for kroppen, men tar jeg fire av disse i noen dager så har jeg merkbart større lepper :) går ned til to stk pr dag etterhvert

Ps, hyaluronsyre binder store mengder vann og fuktighet i huden slik at den blir mer fyldig, ikke rart leppene dine blir større, hele ansiktet ditt og leddene dine får sikkert god smøring :)

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi så spennende! Ei venninne av meg slet med slapp hud i ansiktet og kjøpte denne, hun er meget fornøyd og nå har jeg også bestilt den. Jeg vil prøve kapslene dine også :)

https://uk.iherb.com/pr/Now-Foods-Solutions-Hyaluronic-Acid-Firming-Serum-1-fl-oz-30-ml/7264

 

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Ja det er jo sjelden et produkt faktisk gjør en forskjell så det er bare å glede seg :) Si fra til meg når du har brukt dem i noen dager. Gøy å høre om andre også har nytte av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raggy skrev:

Ja det er jo sjelden et produkt faktisk gjør en forskjell så det er bare å glede seg :) Si fra til meg når du har brukt dem i noen dager. Gøy å høre om andre også har nytte av dem :)

Det skal jeg gjøre, gleder meg til de kommer! Håper på litt strammere og finere hud, blir ikke lei meg om leppene blir litt større og 😀

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Raggy skrev:

Kosthold og søvn er det viktigste for meg. Spiser jeg dårlig mat blir jeg pløsete og får poser under øynene og lite søvn gjør meg dratt og sliten. Trening er det som holde meg sprek og som gir høy puls, dette gir oksygen rundt i systemet :)

Blide folk er mye mer attraktive en sure så en god latter og morsomme folk passer meg bra :)

Unngår mye sol for å bli minst mulig lik en tørr sviske, men litt sol på kroppen er fint. Bruke solfaktor i ansiktet og på brystet hver dag. For bedre hud tar jeg hylaruonsyre kapsler, leppene blir mye mer fluffy så da vil jeg tro huden også får et slags "plump av dette. Jeg spiser hjemmelaget kraft hver dag så får godt med kollagen, dette er jo så "i vinden om dagen.

Tar noen runder meg fruktsyrepeeling og bruker noen aktive stoffer som fjerne pigmenter iløpet av vinteren så flekkene ikke skal bli store. Bruker vit c i ansiktet på dagtid og ellers fukt og skrubb ved behov.

Kler meg stort sett sporty. Føler det er "safe" i hverdagen da jeg ikke er så feminin. Jeg er så lite opptatt av klær at jeg nok fort kan kle meg som en fjortis på tross av at jeg er laaangt over 40 😂

Ps, kan du fortelle litt i detalj hvordan du lager kraften? Jeg er veldig glad i kraft selv, men usikker på hvordan jeg lager den. Legger jeg bare kraftbein og grønnsaker i en gryte, koker opp, skrur ned og lar det trekke en stund?

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps, kan du fortelle litt i detalj hvordan du lager kraften? Jeg er veldig glad i kraft selv, men usikker på hvordan jeg lager den. Legger jeg bare kraftbein og grønnsaker i en gryte, koker opp, skrur ned og lar det trekke en stund?

Anonymkode: 0f4c4...2ae

Akkurat hvordan kraft lages er det flere meninger om... Jeg velger å lage den slik at den blir som stiv gele når den er avkjølt, det sier meg at den er full av kollagen. Jeg gjør det helt enkelt. Koker(trekker ikke) bein i ca tre timer, siler og avkjøler. Har i plastbokser som jeg fryser ned og har alltid en boks i kjøleskapet :) Nå sist kokte jeg svineknoker. Billig og gir godt kjøtt og god smak på kraften. De gangene jeg prøvde å trekke bein lenge på svak varme slik noen oppskrifter sier ble ikke kraften til stiv gele når den ble avkjølt, så da tror jeg ikke kollagenet ble trukket ut av beina. Men jeg vet ikke, er ingen proff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Raggy skrev:

Akkurat hvordan kraft lages er det flere meninger om... Jeg velger å lage den slik at den blir som stiv gele når den er avkjølt, det sier meg at den er full av kollagen. Jeg gjør det helt enkelt. Koker(trekker ikke) bein i ca tre timer, siler og avkjøler. Har i plastbokser som jeg fryser ned og har alltid en boks i kjøleskapet :) Nå sist kokte jeg svineknoker. Billig og gir godt kjøtt og god smak på kraften. De gangene jeg prøvde å trekke bein lenge på svak varme slik noen oppskrifter sier ble ikke kraften til stiv gele når den ble avkjølt, så da tror jeg ikke kollagenet ble trukket ut av beina. Men jeg vet ikke, er ingen proff :)

At kraften får konsistens som gele har å gjøre med hvor konsentrert den er. Den mest vanlige fremgangsmåten er at man koker inn kraften etter at man har latt den trekke og tatt ut kraftbeina og evt. tilsetninger (Grønnsaker og urter) slik at den blir mer konsentrert. Når du lar den koke for fullt hele tiden gjør du på en måte begge deler samtidig. På den annen side tror jeg det er vanskelig å koke kraft helt feil bare man lar den koke lenge nok. Mine favoritter til kraftkoking er for øvrig oksehaler og høner. Førstnevnte får ekstra god smak hvis man bruner dem i ovnen eller stekepannen først. Høyrygg av okse (Helst stykker med mye bein) er også ypperlig til kraft. Meeen dette må vel være tidenes avsporing!? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Leo skrev:

At kraften får konsistens som gele har å gjøre med hvor konsentrert den er. Den mest vanlige fremgangsmåten er at man koker inn kraften etter at man har latt den trekke og tatt ut kraftbeina og evt. tilsetninger (Grønnsaker og urter) slik at den blir mer konsentrert. Når du lar den koke for fullt hele tiden gjør du på en måte begge deler samtidig. På den annen side tror jeg det er vanskelig å koke kraft helt feil bare man lar den koke lenge nok. Mine favoritter til kraftkoking er for øvrig oksehaler og høner. Førstnevnte får ekstra god smak hvis man bruner dem i ovnen eller stekepannen først. Høyrygg av okse (Helst stykker med mye bein) er også ypperlig til kraft. Meeen dette må vel være tidenes avsporing!? :ler:

En bittelite avsporing ja... 😂 Så lenge jeg får "gele" så er jeg fornøyd. Høne ja, det hadde jeg glemt, det er en flott og billig råvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg gjøre, gleder meg til de kommer! Håper på litt strammere og finere hud, blir ikke lei meg om leppene blir litt større og 😀

Anonymkode: 0f4c4...2ae

171  kr i shipping!!   Blir ikke kapsler på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SupaWoman said:

171  kr i shipping!!   Blir ikke kapsler på meg. 

Bare velg et rimeligere shippingalternativ da.

Anonymkode: ecfb8...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- har alltid passet på å ikke rynke på panna. Har nesten ikke en linje der, men studerer jeg nøye så ser jeg jo at det er bittelitt, men det har faktisk 20 åringer og. 

- ikke smile for mye.

- solfaktor, solfaktor og solfaktor.

- antirynkekrem

- ikke røyk og alkohol.

- være forsiktig med å få sol i ansiktet.

- sove på ryggen... sover du på magen så ligger du jo også på ansiktet ditt og da rynkes det jo.

Anonymkode: acfe3...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

- har alltid passet på å ikke rynke på panna. Har nesten ikke en linje der, men studerer jeg nøye så ser jeg jo at det er bittelitt, men det har faktisk 20 åringer og. 

- ikke smile for mye.

- solfaktor, solfaktor og solfaktor.

- antirynkekrem

- ikke røyk og alkohol.

- være forsiktig med å få sol i ansiktet.

- sove på ryggen... sover du på magen så ligger du jo også på ansiktet ditt og da rynkes det jo.

Anonymkode: acfe3...12c

Hilsen k 27

Anonymkode: acfe3...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...