Gå til innhold

Hvilke tiltak og produkter bruker dere for å sinke aldringstegn? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Hvilke tiltak gjør dere? Som å unngå sol, bruke solhatt, sitte i skyggen osv

Og hvilke produkter bruker dere som en del av daglig eller ukentlig hudpleie? Som solkrem, peptider, c vitaminer, retinol, øyekrem, kollagenkrem osv

Skriv helst navnet på produktet også :)

Anonymkode: b5898...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo starte da :
Jeg har nettopp begynt med solfaktor i ansiktet hver dag, noe jeg aldri har gjort før fordi jeg ville bli brun.
Drikker mere vann enn før og tar biotin og kollagen pulver.  Har trappet drastisk ned på røyking med mål om å slutte.

Har kjøpt en flaske Mizon Peptides, men ikke begynt å bruke
Bruker OST C20 C vitamin serum annenhver kveld
Bruker Niacinamide serumet til The Ordinary annenhver dag
Bytter på å bruke Mizon Snail Gel og Forest Heal C Vitamin/Retinol fuktighetskrem
Har brukt Elixir Smoothing Cream med AHA/Glycolsyre som nattkrem fast men siden den er så dyr er det sjeldnere nå
Har begynt med Etude House Collagen Moistfull Eye Cream

Jeg føler når jeg googler rundt på bloggreviews og amazon at det er minst 80 andre produkter jeg trenger, men så tenker jeg litt om det jeg allerede har om jeg egentlig trenger alt det?
Alt skal jo være bra for huden og motvirke aldringstegn, men jeg aner ikke hvem som er mest effektivt, eller om det i det hele tatt er effektivt siden jeg rullerer på produktene og ikke bruker de samme hver dag..?

Håper dette kan bli en tråd for oss som er opptatt av huden, og ikke en debatt om at "aldringstegn er naturlig" osv, for det vet vi jo fra før, men helt ok å prøve å sakte ned prosessen litt :) Jeg er 30 i år og har alltid hatt babyface, men bare fra jeg var 29-30 så har aldringstegnene kommet som et *pang* så har fått veldig fokus på huden det siste året :)

Kom med dine produkter og tips, kanskje har du tips eller erfaring med noen andre nyttige "knep"? (Som argan olje, en type frukt eller mat man bør spise eller kutte ut osv?)

 

Anonymkode: b5898...d24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg soler meg ikke.

That's it.

Anonymkode: 46e91...714

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen. Jeg er som jeg er og aldringen tar over uansett. 48 år og driter i det. Gidder virkelig ikke det styret.

Anonymkode: 7ac25...cc3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker solkrem hver dag i ansiktet, samt renser og peeler huden. Ellers smører jeg meg med øyekrem morgen og kveld, samt fuktighetskrem etter behov.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som faktisk gjør noe svare i denne tråden. Dere andre får gjøre som dere vil;)

-slutta å sole meg (var eeeekstremt opptatt av å være brun før, det slo tilbake ganske hardt kan man si😳😭)

-solfaktor 50 hver dag

-botox i panna og rundt øynene

-skinbooster

-z.o produkter

-tar multivitamin og udos choice (i pilleform, brekker meg av olja). 

- burde drikke mer vann og spise sunnere også, men selvdisiplin fra helvete. Tomater er vel ansett som veldig bra for huden?

Er 33 år, ser ut som 43.

Anonymkode: d54ee...b25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solkrem, fuktighetskrem og bra kosthold.

Anonymkode: 4bf9e...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tanken på å måtte forholde meg til alt hun ene over har, gir meg ekstra rynker 😜

Jeg passer på å aldri bli solbrent, jeg trener og spiser passelig sunt. En trent kropp gjør mye mer for oppfattelsen av alder enn antall rynker, det gjør også at man kan bruke de klærne man vil. Er faktisk mer nøye med å stelle meg, føler at jeg ikke kommer unna med å se slaskete ut på samme måten som jeg kunne før 🙄 F eks gjør slitte tupper ikke så mye for en på 20 som kan komme unna med å være "beach-kul", men for en på 40 ser det mer slitent ut.

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem hver dag i ansiktet, faktor 50. Sitter minimalt i sola ellers. Fuktighetskrem hver dag og peelingpads noen ganger i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fuktighetskrem med solfaktor 30 i ansiktet hver dag. Om natten bruker jeg en «antiage-krem». That,s it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Hvilke tiltak gjør dere? Som å unngå sol, bruke solhatt, sitte i skyggen osv

Og hvilke produkter bruker dere som en del av daglig eller ukentlig hudpleie? Som solkrem, peptider, c vitaminer, retinol, øyekrem, kollagenkrem osv

Skriv helst navnet på produktet også :)

Anonymkode: b5898...d24

Retinol burde du ikke bruke i sola 🙈 

Jeg har fått scannet huden min mange ganger og har 1 på alle i solskader. Alltid brukt solkrem og cityfilter. Veldig glad i elisabeth arden sitt city filter.

Av hudpleie bruker jeg mye forskjellig. Men fjerner sminke med oljerens for så rense huden med ansiktsrens. Nå bruker jeg dior sin olje, clinique sin rense såpe og ren sin aha ansiktsvann.

Bruker booster (bytter på ren sin og shisheido) bruker serum, har alltid 2 jeg bytter mellom. Nå har jeg 3 siden jeg soler meg litt. Dior sin nye med plumping, dr brandt kapsel serum og clinique moisture surge. Så har jeg dr brandt pores no more dagkrem. Har og kjøpt den nye Dior sin men ikke åpnet enda bare prøvd prøver av den. 

På natten bruker jeg serum og natkrem. Bruker eester lauder sitt nye nattserum, men likte det ikke så godt som andre så bruker den over alt forn bli tom. Liker prevage serum på natten fra elisabeth arden, og dr brandt sitt. Bruker også nattpeelingen til ren 2-3 ganger i uken. Nattkremen er elisabeth arden. 

Du må finne ut hva du liker og hvordan huden din er. Vær forsiktig med sol, og beskytt selv om det er overskyet. Jeg bruker solkrem til øyne over vanlig øyekrem og olje på natten. Maske 3 ganger i uken og peeling 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Obagi Retamax a-vitaminkrem hver kveld, og øyekrem fra samme merke. På dagtid bruker jeg alltid en rik solkrem fra Skin Tech (faktor 50) som både pleier og beskytter. Bruker mineralsminke. Soler meg ikke. Nøye med å rense huden. Bruker litt ulike merker på renseprodukter. Først krem eller renseolje og avslutter med renseserviett fra MAC.

Bruker ansiktmasker fra Exuviance (rense og stramme opp) og Dermalogica (fukt).

Anonymkode: 57175...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie

Jeg gjorde ingenting før jeg var 31, da kom aldringstegnene over natten og siden da har jeg fått noen rutiner inn. 

-bruker dagkrem med solfaktor hele året

-tørr hud om vinteren smører jeg som en gal, ser for meg at tørr hud sprekker og strekkes (smører med skin food)

- masserer ansiktet med konjacsvamp hver kveld i dusjen 

- soler meg ikke, bortsett fra bena. På stranda bruker jeg solhatt og en slags gjennomsiktig solkjole over bikinien (er redd for føflekkreft også)

- bruker REN nattkrem mot aldring 

- peeler huden

I tillegg er det en ting jeg alltid har gjort - moren min har en veldig rynkete panne og sinnarynker, derfor har jeg alltid vært redd for å få det. Prøver derfor alltid å la være å rynke pannen. Kråketær og smilerynker er liksom hyggeligere enn å ha en permanent sinnafure i panna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, endelig en tråd hvor langt fremskreden alder kan være en fordel! Vel, det verste først, jeg er 59 år gammel.  Men jeg er fremdeles relativt rynkefri. Har brukt dag-, øyne- og nattkrem fra jeg var i midten av tyveårene. Merkene har variert litt, Lancome i mange år, så mye Biotherm, de siste årene har Shiseido vært min favoritt. Huden renses hver morgen og hver kveld. Jeg har ikke brukt og vil adri bruke botox ellers fillers. Har vært mye ute i sola, litt varierende hvor flink jeg har vært med å smøre meg. Men jeg orker sjelden ligge lenge stille og bruker ofte en stor solhatt eller har selve ansiktet i skyggen. Brun blir en allikevel! Spiser godt, norsk kosthold. Men spiser ikke søtt av helsegrunner. Drikker ikke kaffe, men bøttevis med te. Tar en vitamintablett daglig. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox, eneste jeg har funnet som faktisk funker. 

Anonymkode: c69e8...43d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvilke tiltak gjør dere? Som å unngå sol, bruke solhatt, sitte i skyggen osv

Og hvilke produkter bruker dere som en del av daglig eller ukentlig hudpleie? Som solkrem, peptider, c vitaminer, retinol, øyekrem, kollagenkrem osv

Skriv helst navnet på produktet også :)

Anonymkode: b5898...d24

Tar ingen tiltak for det egentlig. Er 26 og får høre at jeg ser ut som 19.

Men spiser normal kost, røyker ikke, fester lite, sminker meg sjeldent på huden, holder meg slank og tar lite sol. 

Anonymkode: 44e69...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trener mye og drikker mye vann hver dag. Bruker minst mulig produkter. Renser med en mild rens morgen og kveld, god nattkrem og en dagkrem. Faktor 50 i solen, uten unntak. Går mest mulig uten sminke. Sørger for å få i meg nok sunt fett. 

Anonymkode: 5dd00...333

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trener mye og drikker mye vann hver dag. Bruker minst mulig produkter. Renser med en mild rens morgen og kveld, god nattkrem og en dagkrem. Faktor 50 i solen, uten unntak. Går mest mulig uten sminke. Sørger for å få i meg nok sunt fett. 

Anonymkode: 5dd00...333

Tar kollagen ja, og omega-3-fettsyrer. 

Anonymkode: 5dd00...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar kollagen ja, og omega-3-fettsyrer. 

Anonymkode: 5dd00...333

Huden kan ikke ta til seg kollagen. At det har andre helseeffekter kan være, men desverre fungerer ikke kroppen slik at den tar opp via huden🙄

Anonymkode: 79eaa...39d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huden kan ikke ta til seg kollagen. At det har andre helseeffekter kan være, men desverre fungerer ikke kroppen slik at den tar opp via huden🙄

Anonymkode: 79eaa...39d

Er det ikke derfor kollagen pulver og kollagen kosttilskudd har blitt så populært, fordi huden ikke tar det til seg med kremer, men må tilføres fra innsiden? Eller hjelper ikke det heller mener du?

Anonymkode: b5898...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...