Gå til innhold

Hvilke tiltak og produkter bruker dere for å sinke aldringstegn? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilken maske bruker du tre ganger i uken? 

Anonymkode: 354e2...6ab

Bytter på oksygen masken fra dr brandt som er min favoritt og juvena miracle maske og detox masken fra ren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke derfor kollagen pulver og kollagen kosttilskudd har blitt så populært, fordi huden ikke tar det til seg med kremer, men må tilføres fra innsiden? Eller hjelper ikke det heller mener du?

Anonymkode: b5898...d24

Slankepiller er også populære, men det fungerer heller ikke. Nei, kollagen kosttilskudd har null effekt. Det tas ikke opp i huden, hverken via kosthold eller kremer. Det eksisterer i huden naturlig, og vil reduseres med alderen. Evt. kan det injiseres med sprøyte, men det er heller ikke anbefalt. Ulikt botox løses det ikke opp av seg selv, så dersom du angrer, må det fjernes kirurgisk. 

Anonymkode: afc3f...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor kjøper du svampen din? :)

Anonymkode: b5cc0...ffe

Jeg bor ikke i Norge :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Tar kollagen ja, og omega-3-fettsyrer. 

Anonymkode: 5dd00...333

Hvilken dagkrem og nattkrem bruker du, og hvilket kollagen?

Anonymkode: 354e2...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27, snart 28, og opplever ingen "aldringstegn" enda. Dvs. jeg er jo blitt eldre, men ser fortsatt ung ut. Mye handler om gener, hvilket jeg tror det vil fortsette å gjøre. Jeg har en del ansiktsfett og runde kinn, og min mor har det samme.

Det jeg "gjør", i den grad det kan kalles en rutine, er;

- Holde meg slank. Den største forskjellen jeg ser på jenter jeg gikk på skolen fra nå til da, er et ekstra "lag med padding" over hele kroppen. Jeg regner med at det har med en stillesittende jobb å gjøre. Noen har begynt å få barn, kanskje flere barn, og tar ikke av vekten mellom hver av dem. Da tror jeg det er hardt å komme tilbake til vekten du hadde som 20-åring. Med alderen vil hormoner også endre hvor fettet setter seg, og det finnes ingenting i verden som skriker middelalder mer enn magefett. Så jo lenger en holder midjen, desto bedre. 

- Nok vitaminer. Dette er bare en naturlig del.. Jeg spiser mye fet fisk, egg, grønnsaker. Lunsjen på jobb har mye grønt og er heldigvis veldig sunn. 

- Solkrem, begrens totaltiden i solen. 

- Trening, sex (evt. onani) - jevnlig blodomløp gir frisk og våken hud.

- Holder håret langt, klipper og kurer jevnlig. Langt, skinnende hår = vitalitet.

Anonymkode: afc3f...616

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Drikker mye vann, spiser massevis av grønnsaker og nok fett og unngår sminke og hudkremer så langt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: ccc89...278

Hvilket fett spiser du?

Anonymkode: 354e2...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Smører meg med fuktighetskrem og øyekrem. Bruker solkrem i ansiktet og caps for å skjerme pannen.

Jeg er 35 år, men blir ofte tatt for å være under 25 år 🙈

Anonymkode: bc4b3...928

Hvilken øye- og fuktighetskrem bruker du?

Anonymkode: 354e2...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slankepiller er også populære, men det fungerer heller ikke. Nei, kollagen kosttilskudd har null effekt. Det tas ikke opp i huden, hverken via kosthold eller kremer. Det eksisterer i huden naturlig, og vil reduseres med alderen. Evt. kan det injiseres med sprøyte, men det er heller ikke anbefalt. Ulikt botox løses det ikke opp av seg selv, så dersom du angrer, må det fjernes kirurgisk. 

Anonymkode: afc3f...616

Serum og krem ilag kan stimulere produksjonen av kollagen. Kollagen produseres i fibroblast cellene i det midterste hudlaget. Derfor man skal invistere i dyrere produkter som har en dyrere teknologi. Da er aktive ingredienser innkapslet slit at huden kan ta nytte av de, ikke bare fordampe når det kommer på huden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 27, snart 28, og opplever ingen "aldringstegn" enda. Dvs. jeg er jo blitt eldre, men ser fortsatt ung ut. Mye handler om gener, hvilket jeg tror det vil fortsette å gjøre. Jeg har en del ansiktsfett og runde kinn, og min mor har det samme.

Det jeg "gjør", i den grad det kan kalles en rutine, er;

- Holde meg slank. Den største forskjellen jeg ser på jenter jeg gikk på skolen fra nå til da, er et ekstra "lag med padding" over hele kroppen. Jeg regner med at det har med en stillesittende jobb å gjøre. Noen har begynt å få barn, kanskje flere barn, og tar ikke av vekten mellom hver av dem. Da tror jeg det er hardt å komme tilbake til vekten du hadde som 20-åring. Med alderen vil hormoner også endre hvor fettet setter seg, og det finnes ingenting i verden som skriker middelalder mer enn magefett. Så jo lenger en holder midjen, desto bedre. 

- Nok vitaminer. Dette er bare en naturlig del.. Jeg spiser mye fet fisk, egg, grønnsaker. Lunsjen på jobb har mye grønt og er heldigvis veldig sunn. 

- Solkrem, begrens totaltiden i solen. 

- Trening, sex (evt. onani) - jevnlig blodomløp gir frisk og våken hud.

- Holder håret langt, klipper og kurer jevnlig. Langt, skinnende hår = vitalitet.

Anonymkode: afc3f...616

Det er da virkelig ikke vanlig å ha noen aldringstegn før man er 30 engang.

Anonymkode: 275d8...042

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Brukte Filorga 50+ solkrem for ansiktet men den er det visst problemer med å få kjøpt nå så jeg har brukt Shisheidos 50+ solkrem for ansiktet. Bruker det hver dag uansett vær. Holder meg vekke fra solen mellom 12-16. Bruker solhatt på hodet. Tester ut for øyeblikket Guerlains Abeille Royale Daily Repair Serum og so far so good. Ellers gjør jeg svært lite med huden egentlig :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trikken said:

En egen fra shisheido

IMG_0945.JPG

Tusen takk :) 

Anonymkode: 354e2...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

morfaren min er/var hudlege, og bestemoren min mistet nesa til hudkreft, så moren min har alltid vært småfanatisk når det kommer til solbeskyttelse. Hun er snart 60 og har ikke en eneste rynke, bare smilelinjer. Jeg er 32 og har blitt badet i solkrem siden jeg ble født omtrent, har heller ingen tegn på aldring ennå. Så alt jeg gjør, etter anbefaling fra morfarhudlege og min egen hudlege er bare å rense huden to ganger daglig med en mild rens, bruke solfaktor på dagen, (og påføre gjennom hele dagen) uansett vær, og så bruke en krem på natten som er mild nok til å kunne brukes under øynene, øyenkrem er somregel bare den vanlige dagkremen fra et merke som har blitt gjort mildere (og mindre effektiv) 

Jeg bruker mye hatt/caps og jeg soler meg ikke.

Anonymkode: 6f3b7...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp 32 og får stadig høre at jeg ser veldig ung ut. Ikke en rynke å skimte på dette fjeset. Kanskje fordi:

- Jeg sover MINIMUM 9 timer per natt. Gjerne mer i helgene

- Verken drikker, røyker eller snuser

- Spiser ikke kjøtt og drikker masse vann hver dag

- Går tur hver dag, og bruker SPF 50

- Prøver å få til å komme ca annenhver dag :P

- Har ikke barn og generelt få bekymringer/lite stress

Og så tenkte jeg skulle begynne med botox når jeg føler det begynner å bli på tide.

Anonymkode: ecfb8...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :) 

Anonymkode: 354e2...6ab

Jeg bruker også city filter hele året. Har elsk på elisabeth arden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på å rense huden, og holde den myk med fuktighetskrem. Jeg bruker olje når jeg fjerner sminke, og rensekrem som ikke trekker fuktigheten ut av huden (mest pga sensitiv hud, bruker jo en evighet på å bygge opp fuktigheten i huden igjen). 

Prøver å sove nok, og slappe av med ansiktet sånn jevnt gjennom dagen (har en lei tendens til å bruke en del unødvendige gimikker når jeg lytter og kommuniserer, og sånn generelt). Men huden er egentlig ikke grunnen til det. Prøver generelt bare å jobbe med å være avslappet i en stressende jobb og situasjoner. I livet generelt.

Bruker alltid solkrem om våren og sommeren. Jeg bruker bare en solkrem til både kropp og ansikt. Ønsker bare ikke å bli brent, og er ikke så nøye på særegne kremer for ansikt og øyne.

Gammel vil jeg jo alltids bli, men jeg er bare opptatt av å holde på fukten i huden mens jeg blir det for å unngå tørr og 'stiv' hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble nettopp 32 og får stadig høre at jeg ser veldig ung ut. Ikke en rynke å skimte på dette fjeset. Kanskje fordi:

- Jeg sover MINIMUM 9 timer per natt. Gjerne mer i helgene

- Verken drikker, røyker eller snuser

- Spiser ikke kjøtt og drikker masse vann hver dag

- Går tur hver dag, og bruker SPF 50

- Prøver å få til å komme ca annenhver dag :P

- Har ikke barn og generelt få bekymringer/lite stress

Og så tenkte jeg skulle begynne med botox når jeg føler det begynner å bli på tide.

Anonymkode: ecfb8...243

Mener du at du onanerer annenhver dag? :P 

Anonymkode: 354e2...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du at du onanerer annenhver dag? :P 

Anonymkode: 354e2...6ab

Ja? Jeg har i hvert fall ambisjoner om det, men det er ikke alltid jeg har tid eller lyst.

Anonymkode: ecfb8...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rundt 40. Har brukt solfaktor hver dag siden jeg var 18. Aldri tatt solarium. Har vært solbrun bare én gang og da var jeg 14 år. Har aldri brukt snus eller røyket. Har drukket alkohol kanskje 20 ganger til sammen og nå er det minst 15 år siden.

Det er bedre å forebygge enn å reparere.

Anonymkode: 29815...334

Så du lar vær å drikke og sole deg kun fordi du vil se ung ut?   Hva med å leve mens du lever?  Hva gjør du på sommeren?  Sitter inne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta said:

Så du lar vær å drikke og sole deg kun fordi du vil se ung ut?   Hva med å leve mens du lever?  Hva gjør du på sommeren?  Sitter inne?

Nei, selvfølgelig ikke. Tror du jeg begynte å tenke på aldring da jeg var 14 år?  Jeg liker ikke alkohol og synes det er drepende kjedelig å sole meg, så jeg ligger aldri i sola. . Og nei, jeg sitter ikke inne. Om sommeren bruker jeg solfaktor 50.

Anonymkode: 29815...334

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Peonjenta said:

Så du lar vær å drikke og sole deg kun fordi du vil se ung ut?   Hva med å leve mens du lever?  Hva gjør du på sommeren?  Sitter inne?

Å ligge på en solseng i timesvis kun med tanke på å bli brun er jo bare dødskjedelig. This girl's got stuff to do. This girl har heller ikke lyst på hudkreft.

Anonymkode: ecfb8...243

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...