Gå til innhold

Hvilke tiltak og produkter bruker dere for å sinke aldringstegn? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen rynker, 28.
Familiens eldre dammer ser ung ut. Jeg regner med jeg vil se ung ut til jeg dør. 
Det jeg gjør. Noen ganger vasker jeg ansiktet med vann. Oftest ikke. Ikke solfaktor eller lignende... ikke hudkrem... har fin hud. 
Kanskje litt rød i ansiktet på morgenen etter å ha springt i kåken og for å nå buss eller tog, men generelt rynkefri. 

Anonymkode: d1f30...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Botox i panne, sinnarynke og rundt øynene og Restylane i furene i området over overleppen, i «hjørnene» på leppene (munnvikene?) og i linjene fra nesevingene til munnen

Rynkene kom etter overgangsalderen, bortsett fra sinnarynken, der har jeg brukt botox siden jeg var 25

Anonymkode: 03cba...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fett spiser du?

Anonymkode: 354e2...6ab

Hva enn som passer til det jeg spiser/lager. Kokos-, raps- eller olivenolje, smør og naturlig fett fra avakado, nøtter, frø og melkeprodukter. Tror ikke jeg har funnet opp kruttet, akkurat, men jeg merker at huden min blir mindre elestisk og spenstig når jeg strammer for mye inn på fettet. 

Anonymkode: ccc89...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen rynker, 28.
Familiens eldre dammer ser ung ut. Jeg regner med jeg vil se ung ut til jeg dør. 
Det jeg gjør. Noen ganger vasker jeg ansiktet med vann. Oftest ikke. Ikke solfaktor eller lignende... ikke hudkrem... har fin hud. 
Kanskje litt rød i ansiktet på morgenen etter å ha springt i kåken og for å nå buss eller tog, men generelt rynkefri. 

Anonymkode: d1f30...fc1

Det er ikke vanlig å ha rynker når man er 28 år.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemoridekrem i ansiktet fungerer for noen. Men jeg bruker ikke det da, ikke bruker jeg det bak heller, så det er sagt.

Den beste løsningen for å holde seg ung, er å holde et ungt sinn. Vær i godt humør, og vær barnslig. Det tror ihvertfall jeg på. Blir en innbitt, alvorlig, sur og sint person, da tror jeg en eldes fortere. Mye forskjellige hudprodukter tror jeg også gjør mer skade enn nytte, og kan ødelegge huden, spesiellt i det lange løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten femti, men ser rundt ti år yngre ut. Får ofte kommentarer om det. Har brukt solkrem daglig fra jeg var femten og tatt vare på huden med hudpleie. 

Bruker mye fra The Ordinary av syrer, Vit. C, retinol og aktive stoffer, men nekter å bruke Botox og fillers da det ofte ikke er pent. Vil heller ha naturlig fast hud med jevn hudtone og glød. 

Unngår mye sol og bruker solhatt og caps i tillegg til høy faktor. Noen andre skrev at forebygging med solfaktorbruk er viktigst av alt, og det er jeg enig i. 

Og søvn! God natt! :sove:

Anonymkode: 9a444...9c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signeres !   Ikke samboer da, men (mye?) yngre elsker.  Bor alene og koser ræva av meg. Når psyken og humøret er på plass, kommer mye av seg selv. Ikke for å virke skrytete, men folk sier jeg stråler.

Anonymkode: 140b7...dd4

Bare nysgjerrig, men kan jeg spørre hvor mye yngre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ingenting for aldringstegn. Renser huden hver kveld, smører med fuktighetskrem etter jeg har dusjet. 

Jeg har fet hud så den er mer irriterende enn tør hud. Har ingen rynker, er 36 år. 

Anonymkode: 969ba...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bullehurk skrev:

Bare nysgjerrig, men kan jeg spørre hvor mye yngre ?

18 år yngre      Jeg er 43  (rødm)    :fnise:

Anonymkode: 140b7...dd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 16.5.2018 den 10.15, AnonymBruker skrev:

18 år yngre      Jeg er 43  (rødm)    :fnise:

Anonymkode: 140b7...dd4

You go girl! 
Jeg gjør nesten det samme selv: Kjæresten min er 16 år yngre enn meg. Jeg er kvinnen i forholdet.

Anonymkode: b6bbe...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt, frukt, frukt, og mere frukt. Antioksidanter er det som hindrer oss i å eldes og dø.

Anonymkode: 2b0de...a1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 51 og nettopp begynt med ansiktspleie. Litt sent ja, men har ikke hatt fokus på det. Brukte fuktighetskrem frem til for ca 15 år siden, men sluttet da jeg fikk kunnskap om skadelige stoffer, og fant ingen uten på det tidspunkt, og det tok helt til nå jeg tenkte tanken igjen, og nå finner flere produkter uten farlige stoffer i. 

Har da alltid vasket ansiktet med vann, bruker ikke sminke, kun maskara
Bruker nå Neutrogena Ageless Intensives Deep Wrinkle Moisture, Night, og La Roche-Posay fuktighetskrem + solkrem
Drikker alltid vann, spiser sunt, mye fisk og grønnsaker + frukt/bær og sover 9 timer hver natt
Har aldri vært den som soler seg, meg finner du i skyggen :)  går 10 km hver dag
Røker/drikker ikke

 

Anonymkode: 6d7a0...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ansiktet med vann hver morgen påfører fuktighetskrem.

Er 40 år, men får høre jeg ser ut som 27-28 år. 

Drikker mye alkohol, sover mye og drikke minimalt med vann.

Anonymkode: b6ae4...2ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vasker ansiktet med vann hver morgen påfører fuktighetskrem.

Er 40 år, men får høre jeg ser ut som 27-28 år. 

Drikker mye alkohol, sover mye og drikke minimalt med vann.

Anonymkode: b6ae4...2ed

Godt å høre. Elsker flaska, men er stresset for at den gjør meg eldre 😬

Anonymkode: bd317...d3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 25 år og har heldigvis ikke hatt problemer med kviser eller utslett, men gjør ganske mye for å motvirke aldringstegn:

soler meg aldri og bruker høy solfaktor hver dag. Drikker aldri alkohol pga at det tørker ut huden og skaper innflammasjon i kroppen som gjør at du eldes mye raskere.

bruker retinol annenhver natt med nypefrøkjerneolje og tar en kjempisk peeling 1-2 ganger i uken. Bruker også niacinamide og zink på huden hver morgen for å få en jevnere og glattere hud.

tar kollagen, antioksidanter fra blåbær og solbær, omega 3 hver morgen samt hvit te som skal være bra for huden.

trener yoga, styrke og løping 4 ganger i uken for å redusere stress og få energi. Har lest at løping fornyer cellene i kroppen.

bruker en jaderull for å drenere ansiktet hver morgen. Vet ikke om dette virker, men er sykt digg å kjenne den kalde stenen rulle rundt i ansiktet når man er litt trøtt og hoven, spesielt rundt øynene! Har blitt litt som et ritual for meg. Bruker den med øyekrem fra the ordinary med koffein i, beste øyekremen som fins!

drikker også mye vann, minimalt med bearbeidet mat, mye salater og grønnsaker. Prøver å få en god tarmflora med kefir og fermentert mat. Har lest at dette også skal være bra for huden og helsen generelt. Prøver dog ikke å spise så mye melkeprodukter og hvete.

 

kanskje dette høres litt crazy ut for en som er såpass ung, men jeg liker det:)

Anonymkode: 212dc...926

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 42 år og heldigvis ikke nevneverdig plaget med rynker enda, selv om de nå begynner å komme. 

Morgen:

Renser huden med Waso quick gentle cleanser (men pleier ofte å variere rens) eller event Bioderma micellar water

Origins a perfect world toner

The Ordinary the buffet serum

The Ordinary caffeine solution, en dråpe fordelt på begge øyne

Ole Henriksen banana bright eye cream 

Ole Henriksen sheer transformation perfecting moisturizer

 

Kveld: 

Ole Henriksen wonderful feel double cleanser

Pixie Glow tonic

Bare Minerals ageless genius serum

Bare Minerals ageless genius øyekrem

Ole Henriksen sheer transformation perfecting moisturizer eller Waso Shiseido clear mega hydrating cream

 

En kveld i uken bruker jeg Elisabeth Arden Pro invigorating scrub, etterfulgt av Glam Glow sin hvite dyprensende maske og avslutter med Erborian Bamboo waterlock mask eller en annen fuktighetsmaske. 

En kveld i uken bruker jeg The Ordinary Alpha lipoic acid 5%

Er huden ekstra sår, dehydrert, trenger noe litt mer, så bruker jeg Decleor rose d’orient natt balm

Hvis jeg føler at jeg trenger det, eller ved behov da, så varierer jeg og kan bytte på eventuelt legge til ansiktsmasker på andre dager. Andre ansiktsmasker jeg elsker er

- Dermalogica Age smart multi vitamin power ansiktsmaske som gir fukt, glød og bekjemper aldringstegn. 

- Ole Henriksen hygge clay mask når jeg vil ha en detox maske som ikke er like aktiv som Glam Glow sin

- Origins drink up intensive overnight mask, men har begynt å foretrekke Erborian sin istedenfor

- Forskjellige sheet masks som feks en oppstrammende eller glødgivende hvis jeg skal noe spesielt, øyemaske for å dempe poser rundt øynene, fuktighetsgivende eller dyprensende og exfolierende alt etter hva huden trenger. Bubble sheet masks e.l

En ting jeg bruker ca total tre ganger pr uke er noen dråper av Clarins Golden Glow booster dråper i dag eller nattkrem. Det er selvbruningsdråper som gjør at jeg får litt farge uten at det ser ut som man har brukt selvbruning. Man får mer en frisk ansiktsfarge, istedenfor helt kritt hvit som jeg vanligvis er på vinteren. Bruker også denne om sommeren da jeg prøver å unngå for mye sol i ansiktet. 

Jeg tar vitaminer, spiser sunt og prøver å sørge for nok søvn. Prøver også å sørge for å holde meg velstelt i form av å gå til frisøren, fine klær, velstelte negler. Jeg har perioder jeg bruker sminke, men for det meste bruker jeg ikke sminke, da huden holder seg finere når jeg ikke bruker det. Så nå for tiden bruker jeg stort sett bare sminke hvis jeg skal noe spesielt. 

Jeg er hverken for eller veldig imot botox, jeg tenker hva enn man føler man trenger eller har lyst til. Foreløpig har jeg ikke sett behovet, og er egentlig litt redd for nåler. Men det hadde vært spennende og prøvd det en gang for å se om jeg så noen effekt, mest fordi jeg er nysgjerrig. Men det som stopper meg er hvor mange som blir helt avhengig og ikke ser ut. 

For mange er dette sikkert mye hudpleie, men det er min lille guilty pleasure som gir meg litt egenpleie i en ekstremt hektisk hverdag. 

Anonymkode: 77ca4...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solkrem - men der ble vel mye skade gjort under oppveksten, desverre... 

Føler jeg ser 10 år eldre ut når jeg ikke har sovet nok eller om jeg har drukket mye alkohol  (blir jo gjerne en kombo, det er helt krise 🙈

Ellers prøver jeg meg frem med ulike produkter med glykol, retinol og vitamin c.. 

tenkte å teste behandling med dermapen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ansiktet om morgenen. Solkrem om sommeren. Fuktighetskrem hvis jeg husker det, men som regel ikke.

Bruker ikke sminke utover mascara, røyker ikke og drikker ikke alkohol. 

Har fått høre at jeg ser relativt ung ut. Er 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Decleor rose d’orient natt balm

Denne har jeg lett etter i mange år, finner den ikke i tollen lenger! hvor har du kjøpt den?? 

Anonymkode: 26434...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Solfaktor 50 året rundt.

Røyker ikke.

Drikker så og si aldri alkohol.

Rent kosthold

Hverdagsaktivitet

Renser ansiktet hver morgen og kveld

Bruker Bio Oil og jojobaolje kombinert med en fet krem pluss øyekrem hver morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...