Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Fortunatus skrev:

Det gikk strålende i går. De vokser og er akkurat slik de skal være 😄 Så nå er det bare å vente på at magen skal vokse.. 🙂

 

Herlig 😊👏🏻  Å, jeg begynner å få lyst på en ny ul😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12+2:

Måtte ringe Ahus for og dobbeltsjekke at jordmor hadde sendt inn søknad, og det hadde hun heldigvis 😊 Den lå i bunken med mange andre januar terminer. Spurte om det var bestemt noen time for OUL enda, men det var det ikke. Innkalling kommer i posten sa damen pent. Hadde håpet å få vite når timen blir, men neida.. Veldig godt å vite at søknaden er sendt rett denne gangen da i hvert fall 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de i hvert fall har får søknaden. Skjønne godt at du håpet å få dato for OUL, men da kommer den vel i løpet av noen uker 😊 timen bør vel være i begynnelsen/midten av august, regner selv med å få i slutten, når jeg får søkt plass til uka 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+4:

Hva, 12+4 alt, tre dager til uke 13!! Hehe.. ja det var det jeg plutselig tenkte når jeg kikket på appen i dag😉 Føltes plutselig som tiden hadde gått veldig fort, selv om jeg synes den går så sakte. De siste dagene har jeg virkelig følt på at trøttheten er litt på vei bort. Legger meg tidlig og er som regel trøtt når jeg våkner, men resten av dagen går lettere og lettere. Kjenner jeg begynner å bli litt mer klar for å gjøre alle små tingene som vi må fikse på huset i sommer. God følelse😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Lenge siden sist. Her ser jo alt fint ut- SÅ BRA! Gratulerer så mye med overstått 12 uker!!! Er ikke det en god følelse vel? Hurra for deg!!! ❤️

Så utrolig bra at søknaden har kommet riktig denne gangen. Ahus har jeg hørt mye bra om forresten. Blir spennende å høre når du skal på OUL da, håper du får brev i posten fort. Det er liksom noe med det å ha datoer fremover å forholde seg til, det hjelper :)  Har du utlyst nyheten til familie og venner nå? Ellers, formen er fin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hei :) 

Lenge siden sist. Her ser jo alt fint ut- SÅ BRA! Gratulerer så mye med overstått 12 uker!!! Er ikke det en god følelse vel? Hurra for deg!!! ❤️

Så utrolig bra at søknaden har kommet riktig denne gangen. Ahus har jeg hørt mye bra om forresten. Blir spennende å høre når du skal på OUL da, håper du får brev i posten fort. Det er liksom noe med det å ha datoer fremover å forholde seg til, det hjelper :)  Har du utlyst nyheten til familie og venner nå? Ellers, formen er fin? 

Passerte uke 12 har vært veldig fint altså. Kjente litt på det i går at det allikevel fortsatt er litt skummelt, men prøver og nyte. Nå kan jeg pakke bort enda en bukse som har blitt for liten kjenner jeg. Sitter her på jobb med knappen oppe enda jeg sitter godt bakoverlent😂 Jeg håper jeg får brevet fra Ahus denne uken før jeg tar ferie og reiser bort🤞

De nærmeste familie og venner har jo lenge visst den gode nyheten en stund, så nå går det litt fortløpende på andre fremover som vi ser de😉 Men jeg har bedt moren min vente til etter jordmor timen min i morgen, med å rope ut at hun skal bli mormor. Har bare lyst på enda en bekreftelse, så håper virkelig at jordmor finner lyd og at mini ikke vrir seg unna🤞 Formen er veldig fin. Hatt mye vondt i nakke , skuldre og hodet siste ukene, men det kommer av lite trening og mye sofa kjenner jeg. Det eneste jeg kjenner på er fortsatt litt trøtthet, men det er på vei bort, så da er det ikke mye ubehag å klage etter nei 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+6:

I dag skulle jeg til jordmor, men så ringer de og avlyser siden hun er sykemeldt ut uka og neste uke har hun ferie. Stakkar hun kan jo ikke noe for at hun er sykemeldt men..utrolig irriterende! Hadde gledet meg til å kanskje få høre noe lyd.. Skal ringe legen i morgen tidlig slik at jeg får en akutt time der i morgen, så jeg i hvert fall får tatt blodprøver og evnt annet som må sjekkes. Legen min var ikke på jobb i dag, så de fikk ikke spurt om hun har doppler, for de visste ikke. Håper hun har.. Hvis hun ikke har får vi se om det blir UL til uka eller om tar en time hos den andre jordmoren i kommunen som har ledig tid om en uke, for hun hadde selvfølgelig ferie denne uka. Hormonene mine liker ikke endringer i planene kjenner jeg 😩😠🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneiii, så kjipt at jordmor er syk!!! Det skjønner jeg er fryktelig frustrerende altså 🙈😭 

Håper legen din har dobbler slik at du får høre hjertebank!!! Når var sist du var på ultralyd, er det lenge siden? Jeg tok privat ul før jeg dro på ferie, kun for å få enda en bekreftelse. Det tror jeg gjorde at jeg klarte å slappe av enda bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åneiii, så kjipt at jordmor er syk!!! Det skjønner jeg er fryktelig frustrerende altså 🙈😭 

Håper legen din har dobbler slik at du får høre hjertebank!!! Når var sist du var på ultralyd, er det lenge siden? Jeg tok privat ul før jeg dro på ferie, kun for å få enda en bekreftelse. Det tror jeg gjorde at jeg klarte å slappe av enda bedre 😊

Var på UL 10+2. Tenkte egentlig litt å ta en neste uke, men er litt usikker. Mulig vi venter til siste ferieuken.. må nesten bare se hva som skjer i morgen før jeg bestemmer meg. Kjenner jeg ikke MÅ ha UL nå for å berolige meg selv, men er jo veldig kos å se mini læll da😍 DET er kjærlighet det💗 Føler meg mye «større» nede i magen nå enn forrige gang. Og puppene roper også gravid kontra sist gang. Så det er veldig deilig og roer meg masse😊 Går absolutt ikke med noen redsel i meg nå slik jeg gjorde før uke 10 heldigvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tuppelene skrev:

Var på UL 10+2. Tenkte egentlig litt å ta en neste uke, men er litt usikker. Mulig vi venter til siste ferieuken.. må nesten bare se hva som skjer i morgen før jeg bestemmer meg. Kjenner jeg ikke MÅ ha UL nå for å berolige meg selv, men er jo veldig kos å se mini læll da😍 DET er kjærlighet det💗 Føler meg mye «større» nede i magen nå enn forrige gang. Og puppene roper også gravid kontra sist gang. Så det er veldig deilig og roer meg masse😊 Går absolutt ikke med noen redsel i meg nå slik jeg gjorde før uke 10 heldigvis. 

Så bra! Da får du se det litt ann da. Men kjekt å hilse på den lille uansett ja 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0: wohoo🙌

Herregud er det mulig! Ringer legen for å få time som avtalt med ene kontordamen i går. Ny kontordame i dag: Nei, vi kan ikke gi deg akutt time i dag. Hun var enig med meg at det var fryktelig uheldig og love meg time, og skulle visst ta det videre. Jeg skjønner jo at de ikke kan gi meg akutt time, men da får de la være og love meg det da! Kunne få time hos turnuslege om en uke. Den takket jeg nei til og ringte tilbake til familiesenteret og fikk time hos den andre jordmoren der neste tirsdag. Så da er det bare å glede seg til tirsdag😊 Blir den andre jordmoren også syk, da klikker jeg i vinkel tror jeg. Men da får vi bare bestille time for «Første trimester kontroll» på Volvat. Aiaiai...

Hva har dere forresten gjort med folsyre, slutter dere helt med dette etter passerte 12 uker eller trapper ned? Jeg tar fortsatt, men synes jeg har lest at jeg kan trappe ned..

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så mye styr å frem og tilbake tilbake med disse timene da. Men jaja, da er det bare å glede seg til tirsdag. Hehe, får satse på at jordmoren ikke blir syk ;) 

Jeg sluttet på folsyre etter 12-13 uker forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+2:

Endelig ferie☀️ Blir veldig godt å slappe av og senke skuldrene, og ikke minst prøve å gå tur hver dag. Det er det lille målet for neste uke når vi skal være hjemme. De to siste dagene har jeg plutselig vært veldig trøtt etter jobb, men det har også vært mye mere trøkk på jobb nå rett før ferien, det har nok en sammenheng. Vi skal på fjellet deler av ferien og oppdaget nå plutselig at det ene fjellhotellet har mamma-spa på menyen. 90 minutter med "prinsesse tid" høres helt magisk ut, så tror nok jeg ryker på en time der altså😉 

Ellers måtte jeg flire litt i går når jeg satte bilde av magen min ved uke 5 og uke 13 ved siden av hverandre. Ser skikkelig mett ut nå kontra ved uke 5 altså😅 Mannen liker veldig godt at magen begynner å titte litt frem, føler han kan tro litt mere på det. Han er fortsatt veldig redd for at det skal skje noe, jeg er heldigvis litt roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+6:

Vært på kontroll hos den andre jordmoren i dag, som forresten virket helt fjern.. glad vi valgte den andre ja👍 Timen gikk greit og alle prøver ble tatt og spm besvart. Hun forsøkte å lytte etter lyd uten å finne noe. Synes ikke hun lette så lenge eller «grundig» heller egentlig. Men det var helt vanlig at de ikke hørte noe før etter ute 20, så jeg måtte ikke bli urolig. Var litt usikker på hvordan jeg ville reagere om vi ikke fant lyd og vet ikke helt hva jeg synes enda heller. Må tygge litt på det. Føler meg egentlig ganske rolig siden jeg føler hun gjorde en litt dårlig jobb, og vet jo at sjangsen er lav for å høre noe nå. Så pr nå tror jeg vi drøyer UL..

De siste dagene har puppene vært harde, tunge og klødd noe veldig. Fikk bekreftet av jordmor at det ekle gulaktige greiene på selve brystvorten er litt lekk av råmelk. Dette husker jeg også fra forrige svangerskap. Spurte også hvor knøttet ligger sånn ca, og det er rundt der jeg tenkte meg, hvor jeg kjenner det buler litt mer enn vanlig rett under trusestrikken. Ellers har vi fortsatt ikke fått noe brev om OUL, så hvis vi ikke får noe brev ila uken tror jeg jeg må ringe og høre med dem. Er så nysgjerrig😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tuppelene skrev:

13+6:

Vært på kontroll hos den andre jordmoren i dag, som forresten virket helt fjern.. glad vi valgte den andre ja👍 Timen gikk greit og alle prøver ble tatt og spm besvart. Hun forsøkte å lytte etter lyd uten å finne noe. Synes ikke hun lette så lenge eller «grundig» heller egentlig. Men det var helt vanlig at de ikke hørte noe før etter ute 20, så jeg måtte ikke bli urolig. Var litt usikker på hvordan jeg ville reagere om vi ikke fant lyd og vet ikke helt hva jeg synes enda heller. Må tygge litt på det. Føler meg egentlig ganske rolig siden jeg føler hun gjorde en litt dårlig jobb, og vet jo at sjangsen er lav for å høre noe nå. Så pr nå tror jeg vi drøyer UL..

De siste dagene har puppene vært harde, tunge og klødd noe veldig. Fikk bekreftet av jordmor at det ekle gulaktige greiene på selve brystvorten er litt lekk av råmelk. Dette husker jeg også fra forrige svangerskap. Spurte også hvor knøttet ligger sånn ca, og det er rundt der jeg tenkte meg, hvor jeg kjenner det buler litt mer enn vanlig rett under trusestrikken. Ellers har vi fortsatt ikke fått noe brev om OUL, så hvis vi ikke får noe brev ila uken tror jeg jeg må ringe og høre med dem. Er så nysgjerrig😂

Så fint med kontroll, og så fint at det ikke er hun du skal bruke som jordmor fremover 😅🙈 Jeg har fortsatt ikke møtt min enda, skal ikke på første jordmortime før i august (har tatt alle tester hittil hos fastlege), men ja, må si jeg er spent. Tenker det er hyggelig om man har en god kjemi med jordmor, ikke minst at man stoler på at jordmoren har peiling. 

Kjedelig at du ikke fikk hilse ordentlig på, men heldigvis er det helt vanlig å ikke høre lyd så tidlig. Jeg må til og med lete etter lyd nå når jeg straks er 19 uker. Så ja, så har jeg hørt at det er vanlig at fosteret kan gjemme seg unna. Bra du ikke fortviler, det har du ingen grunn til heldigvis ❤️

Oi, du har begynt å lekke råmelk allerede?? Haha, gøy!! Jeg har vært litt oppmerksom på det i det siste, men ingen tegn til noe som helst her. Håper ikke det er et dårlig tegn med tanke på amming senere! Jeg VIL amme! 

Ang tid for OUL så var jeg så nysgjerrig at jeg måtte ringe sykehuset før jeg hadde mottatt noe som helst i postkassa. De kunne svare meg med en gang 😅 Ring de å hør!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Så fint med kontroll, og så fint at det ikke er hun du skal bruke som jordmor fremover 😅🙈 Jeg har fortsatt ikke møtt min enda, skal ikke på første jordmortime før i august (har tatt alle tester hittil hos fastlege), men ja, må si jeg er spent. Tenker det er hyggelig om man har en god kjemi med jordmor, ikke minst at man stoler på at jordmoren har peiling. 

Kjedelig at du ikke fikk hilse ordentlig på, men heldigvis er det helt vanlig å ikke høre lyd så tidlig. Jeg må til og med lete etter lyd nå når jeg straks er 19 uker. Så ja, så har jeg hørt at det er vanlig at fosteret kan gjemme seg unna. Bra du ikke fortviler, det har du ingen grunn til heldigvis ❤️

Oi, du har begynt å lekke råmelk allerede?? Haha, gøy!! Jeg har vært litt oppmerksom på det i det siste, men ingen tegn til noe som helst her. Håper ikke det er et dårlig tegn med tanke på amming senere! Jeg VIL amme! 

Ang tid for OUL så var jeg så nysgjerrig at jeg måtte ringe sykehuset før jeg hadde mottatt noe som helst i postkassa. De kunne svare meg med en gang 😅 Ring de å hør!! 😊

Ja, kjedelig og ikke høre lyd. Men heldigvis veldig veldig vanlig. Nå er det jo ikke så lenge til OUL heller da heldigvis. To av ukene er ferie og vips så er vi der. Gleder oss veldig😍 

Synes det var litt tidlig med denne råmelken, men var visst vanlig for noen å starte tidlig. Har lest litt om det på nett også, og ikke vær bekymret, det ligger klart selv om det ikke er lekk😉 

Opplever litt om dagen at jeg plutselig sitter å strammer magemusklene uten at jeg er klar over det. Kan det være fordi det begynner å presse på bak mon tro? Eller savner magen trening 😅🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja tenk det, ikke lenge til nå. Jeg følte tiden raste av gårdet når jeg og samboer var på ferie. Blir spennende med OUL, for oss begge 😉

Haha, spørs om magen savner trening ja 😂 det burde i hvertfall min gjøre, en evighet siden sist. Prøver å være flink til å få turer, men det blir liksom ikke det samme. Tørr ikke helt å pushe meg på gruppetreningstimer heller. Egentrening i sal føler jeg det er for varmt til. Jaja, her har jeg mange dårlige unnskyldninger på lur🙈 Men føler det seriøst er vanskelig å få lyst til å trene når det er SÅ varmt ute! 

Ang stramming av magen, kanskje det er fordi livmoren strekker seg og at den stadig blir større, at stramming av magemusklene blir en litt sånn ubevisst del av det? Nei, ikke vet jeg, nå driver jeg bare med gjetting her, meeen det er jo en del som skjer inni der 😅

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går nok litt raskere nå som det er ferie ja. Føler tiden går så trått på jobb.. Mange unnskyldninger for å ikke trene, jepp😂 Men nå er det seriøst for varmt. Blir så fort sliten av varmen. Så nå har jeg gått noen turer om morgenen før det blir for varmt. Om kvelden orker jeg ikke. Og så har jeg og mannen kappet og lagt terrassebord i 3 timer i dag, er ikke halvveis en gang, men jaggu er det litt trening i det også gitt 💪😜

Nei, gudene vet hvorfor jeg plutselig sitter og strammer magemusklene😅 Føles i hvert fall skikkelig smart ut!

Hvordan er magen nå? Er det blitt god kul? Jeg gleder meg sånn til den kommer skikkelig. Håper det skjer snart🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2:

Ringte sykehuset for å purre opp time for OUL. Sa det var tre uker siden jordmor sendte søknaden og to uker siden jeg ringte og finn bekreftet at den var fremme. Det var ikke registrert noe på meg hos de enda!!🤦🏼‍♀️ Hun som hadde med dette å gjøre hadde fri i dag, så damen jeg snakket med kunne ikke hjelpe meg. Hvis jeg ikke hørte noe ila neste uke måtte jeg ringe de tilbake igjen slik at de fikk ordnet time til meg. Jordmor terminen er 9.jan og da sa damen på tlf at jeg skulle ha time mellom 8.-15. August, så da håper jeg det ordner seg. Jordmoren min skal være tilbake på jobb neste uke hvis hun ikke er sykemeldt enda lenger da. Så lurer litt på å sende henne en melding å be henne purre opp sykehuset, så kan det hende det går litt raskere🤞🏻 (Også slipper jeg styre med det selv, som hadde vært helt himmelsk å slippe!)

Formen er fin og den trøttheten jeg har hatt har vært borte siste uken. Hjelper nok på å ha ferie ja. Puppene er ikke like «sprengte» som for en uke siden, men er tunge. Jeg leser alle steder at andre trimester er så fint, og ja, det er det pr nå for meg😉 Føler meg nesten litt normal igjen. Hatt ett par dager med tøying og strekking rundt livmor nå, så da gror det vel godt. Føler meg ikke like sulten om dagen, men spiser jevnt og ofte uansett så rekker vel ikke bli sååå sulten😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+4:

Har i noen dager lagt merke til en fin kul som kommer frem på magen på morgenen. Her trekker jeg inn magen så godt det lar seg gjøre og kulen starter rett under navlen💗 Våknet i 4-tiden i natt at jeg var kjempe sulten, og sovesveisen i bakgrunnen her hadde snorke konsert for både meg og naboene😴

D4D705B0-E727-4289-BCA5-B65A65EA4678.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...