Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

Spennende med ny Tul. Har ikke bestilt noe ny ultralydtime enda, vurderer å ha en i uke 12.. Men samtidig kjenner jeg ikke på behovet for det heller..

Ble bare så lei av ultralyder under IVF og den lange prøveperioden, og selv sprellende babyer frister ikke å se. 

Er vel bare en forsvaksmekanisme, så redd at de skal finne noe galt. 

Nå for tiden glemmer jeg helt av at jeg er gravid, det er jo helt sykt når jeg faktisk har to i magen.. 

Gleder meg til jeg kan få kjenne på litt liv, men er vel 10 uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Fortunatus skrev:

Spennende med ny Tul. Har ikke bestilt noe ny ultralydtime enda, vurderer å ha en i uke 12.. Men samtidig kjenner jeg ikke på behovet for det heller..

Ble bare så lei av ultralyder under IVF og den lange prøveperioden, og selv sprellende babyer frister ikke å se. 

Er vel bare en forsvaksmekanisme, så redd at de skal finne noe galt. 

Nå for tiden glemmer jeg helt av at jeg er gravid, det er jo helt sykt når jeg faktisk har to i magen.. 

Gleder meg til jeg kan få kjenne på litt liv, men er vel 10 uker til.

Jeg kjenner veldig på at jeg egentlig ikke har lyst til ny TUL nettopp fordi det er så nervepirrende og som du skriver, er jo livredd for at de finner noe galt. På en annen måte så må jeg bare få sjekket at alt er OK nå som jeg har passert tiden det gikk galt sist. Det ligger i bakhodet og skurrer ganske ofte, så selv om jeg er kjempe nervøs nå tror jeg det vil bli lettere for meg å slappe litt mer av etter UL... håper jeg 😉

Du får vente til de tar utvendig UL, kanskje det blir litt "koseligere" da. Jeg er også veldig lei gyn stolene nå.. Skal du ha første time hos jordmor eller lege, og når?

Ja tenk at du har to små i magen😍 Det er godt å ha lite symptomer, samtidig litt rart for det føles så uvirkelig. Blir veldig spennende å kjenne liv. Får håpe dine to er venner inni der og ikke absolutt skal overgå hverandre på sparkingen hele tiden da🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tuppelene skrev:

Jeg kjenner veldig på at jeg egentlig ikke har lyst til ny TUL nettopp fordi det er så nervepirrende og som du skriver, er jo livredd for at de finner noe galt. På en annen måte så må jeg bare få sjekket at alt er OK nå som jeg har passert tiden det gikk galt sist. Det ligger i bakhodet og skurrer ganske ofte, så selv om jeg er kjempe nervøs nå tror jeg det vil bli lettere for meg å slappe litt mer av etter UL... håper jeg 😉

Du får vente til de tar utvendig UL, kanskje det blir litt "koseligere" da. Jeg er også veldig lei gyn stolene nå.. Skal du ha første time hos jordmor eller lege, og når?

Ja tenk at du har to små i magen😍 Det er godt å ha lite symptomer, samtidig litt rart for det føles så uvirkelig. Blir veldig spennende å kjenne liv. Får håpe dine to er venner inni der og ikke absolutt skal overgå hverandre på sparkingen hele tiden da🙈 

Hehe! Jeg og mannen er ganske rolige vesener, håper de tar etter oss 😉

Skal til legen denne uka, gleder meg. Han har jo fått alle papirene fra riksen så han vet jo hva vi har holdt på med.

Jordmor i min kommune er bare trasige greier. Dårlig jordmordekning. Så jeg ble henvist til å ta legetime først og så begynne å ringe rundt på diverse helsestasjoner for å få en time. Orker liksom ikke fortelle de sekretærene hele historien heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fortunatus skrev:

Hehe! Jeg og mannen er ganske rolige vesener, håper de tar etter oss 😉

Skal til legen denne uka, gleder meg. Han har jo fått alle papirene fra riksen så han vet jo hva vi har holdt på med.

Jordmor i min kommune er bare trasige greier. Dårlig jordmordekning. Så jeg ble henvist til å ta legetime først og så begynne å ringe rundt på diverse helsestasjoner for å få en time. Orker liksom ikke fortelle de sekretærene hele historien heller. 

Hehe, ja da får vi håpe de slekter på dere 😉 

Åh, så tungvint å måtte ringe rundt til flere.. Da hadde jeg valgt lege først også ja! Men om legen din er grei er det jo ikke noe i veien for å kun gå dit da. Jeg har fått ny lege som jeg ikke har vært hos enda, så tror egentlig jeg tar hele løpet hos jordmor om mulig. Jeg skal tilbake til jordmor når jeg er 12+6, da skal jeg ta blodprøver og fylle ut litt mer på helsekortet. Å det er så spennende tider å møte 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå ønsker deg masse lykke til med TUL nr 2💗🤞 Dette må da gå bra og blir fint å se igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Åå ønsker deg masse lykke til med TUL nr 2💗🤞 Dette må da gå bra og blir fint å se igjen! 

Takk💗 Ja det må jo bare det, ikke sant! Drømmer veldig mye om det om nettene nå, og det ender med begge utfallene annenhver gang ca. Men det skal jo ikke gå så feil på samme tidspunkt to ganger🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Gratulerer og lykke til på ultralyd :)

Tusen takk for lykkeønskninger😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0:

Endelig to sifret 🎉 Er fryktelig spent på UL i morgen og er så redd for å miste igjen. Føler jeg kjenner altfor mye etter symptomene nå nettopp fordi vi skal på UL i morgen. Symptomene er nogenlunde de samme, men det er nesten så jeg føler at buksen og bh’en har passet bedre et par dager. Det kan vel være tusen grunner til at jeg føler det slik men.. Leste på ene appen i dag at nå som symptomene kan roe seg litt kommer uvirkelighetsfølelsen tilbake. Kanskje det bare er denne jeg føler på🤞🏻😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏🏻 Lykke til med UL i morgen, håper vi begge får se et bankende hjerte på skjermen. Får man med seg bilder hjem også, eller er ikke det vanlig før på senere UL? Er vel ikke såå mye å se for meg da, men noe bør man jo kunne se 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Juni15 skrev:

👏🏻 Lykke til med UL i morgen, håper vi begge får se et bankende hjerte på skjermen. Får man med seg bilder hjem også, eller er ikke det vanlig før på senere UL? Er vel ikke såå mye å se for meg da, men noe bør man jo kunne se 😍

Lykke til til deg også😊 Er bare å glede seg altså. De kikker litt raskt rundt og vips så ser du lille klumpen med blinkende hjerte😍 smelter litt bare jeg tenker på det😉 Spurte om vi kunne få bilde hun printet ut siden hun ikke ga det rett til oss og det gikk fint. Også tok mannen bilder av skjermen, som ble enda bedre bilde. Men det fineste er allikevel det som ble printet ut som henger på kjøleskapet da😍 

Jeg håper på å se en mini baby som rører på seg imorgen💗 angrer nesten litt på at vi tok time på ettermiddagen. Det blir nok en lang dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Juni15 skrev:

👏🏻 Lykke til med UL i morgen, håper vi begge får se et bankende hjerte på skjermen. Får man med seg bilder hjem også, eller er ikke det vanlig før på senere UL? Er vel ikke såå mye å se for meg da, men noe bør man jo kunne se 😍

Vi fikk bilder i 2014 med sønnen, fra TUL💗 Koselig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Waldfee skrev:

Masse lykke til 💗💗💗

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ultralyd gikk strålende i dag, og at du fikk se et bankende hjerte atter en gang 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL vel overstått og der lå det en liten en med bankende hjerte. Det så ut som et lite menneske😍 Vi tror den sov, for gynekologen måtte dytte noen ganger i magen min før den rørte på seg. Da så det ut som den strakk seg, slik vi gjør når vi er trøtte😅 Rørte masse på armer og bein etter det. Så tydelig armer, hender og bein. Var i god størrelse ifht uker. Smelt, Fikk noen nye fine bilder også💗 Lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå herlig 💗💗💗💗 Gratulerer så utrolig mye, nå kan du begynne å senke skuldrene (eller nei, det er vel ikke før de blir 18😉) klem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, gratulerer 💕 Glad det stod bra til, og håper du klarer å ikke være like bekymret fremover 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Åååå herlig 💗💗💗💗 Gratulerer så utrolig mye, nå kan du begynne å senke skuldrene (eller nei, det er vel ikke før de blir 18😉) klem 😊

Haha.. ja det stemmer😉 Men kommer vel aldri til å ha lave skuldre lenger nå😅  Får nyte det nå mens jeg klarer❤️ Klem

 

8 minutter siden, Juni15 skrev:

Hurra, gratulerer 💕 Glad det stod bra til, og håper du klarer å ikke være like bekymret fremover 😄

Ja nå har bekymringene roet seg og jeg føler vi kan slappe av. Var godt å ha UL nå som symptomene er enda svakere også, så er det bare og tenke tilbake på i dag hvis angsten kommer tilbake når symptomene nesten blir borte etterhvert😉👍 Nå skal det gå så fint hele veien💗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...