Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

5 timer siden, blomst12 skrev:

Åh ja, den trykkinga. Spesielt på natta mens de egentlig sover. 😩 Litt godt at det er en tid for alt!😂 

Og ja,godt du finner noe positivt med det, selvom sjokolade er veldig godt da 🙈 

Ønsker dere ei god natt med masse søvn!😊

Ja nå er vi oppe for pupp. Herregud så lenge hun sov i natt! Husker litt dårlig, men hun sovnet da rundt kl 21 i fanget mitt. 6 timer søvn på meg selv🙌☺️ Bare synd jeg glemte ammeinnlegg når vi la oss, en smule små lekk ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med jenta 💕 Jeg har ikke fått oppdatert dagboken min, men jenta vår kom 16. januar, styrtfødsel etter mange timer med venting etter igangsettelse. Alt er bare bra, men fortsatt litt hektisk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Juni15 skrev:

Gratulerer så mye med jenta 💕 Jeg har ikke fått oppdatert dagboken min, men jenta vår kom 16. januar, styrtfødsel etter mange timer med venting etter igangsettelse. Alt er bare bra, men fortsatt litt hektisk 🙈

Åh gratulerer med frøkna 16.januar🥰 Så bra alt går fint. Hmm.. hektisk sier du?😅 Jeg føler jeg har kommet litt ut av den værste tåka nå. Og i natt sov vi jammen meg 7 timer i strekk🙌 Hun har blitt mye roligere nå etter vi kuttet tranen og jeg melkeprodukter. Men om det er pga det, ja det er jo ikke godt å si. 

Neste fredag skal jeg på barselgruppe. Spent på de andre der. Har en følelse av at det er mange unge damer, men håper det er noen på min alder. Har et håp om å kunne få meg en trille partner🤞🏻 Nå må bare snøen forsvinne igjen slik at det ikke blir så tungt å trille. Litt trege med måking her, men god trim da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen om unge damer på barselgruppe var helt feil. Alle godt over 30 og de fleste hadde barn fra før bortsett fra to. Jeg måtte flire litt når ungene ble lagt på bordet forran mødrene sine. Frøkna her var absolutt størst. mens de fleste fortsatt bruker noe i str 50, har jo vi begynt å snuse på 62😅 Nattesøvnen er fortsatt bra og nå har hun jammen meg sovnet ved puppen og sovet noen timer til... oppå meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lille klumpen er 9 uker i dag💗 herregud så fort noen av ukene går! Og 9 uker siden fødsel.. vel det kjennes ut som mange mange måneder. Må si det er helt genialt å få barn i januar. Så deilig med sol og trilleturer om dagen😍 Etter turene sover hun gjerne noen timer, og da får a mor kost seg i solveggen😎 åh, håper det blir et knall fint år værmessig i år altså.

Har også begynt å spare litt ekstra til ulønnet permisjon. Planen var og starte å jobbe igjen i slutten av november.. men jeg elsker jo desember/jul og vil ikke tilbake før januar har jeg funnet ut av. Vi får jo aldri denne første tiden tilbake tenker jeg. En måned fra eller til skal vi klare👍 Jeg tenker også ofte på at dette kan være det eneste barnet vi får, for det er ikke sikkert det går neste gang. Derfor vil jeg ikke stresse tilbake til jobb. Jeg vil nyte tiden og ikke angre på noe😉

Forrige uke begynte vi på babysang og det var virkelig gøy for frøkna. Koste seg skikkelig og oppførte seg eksemplarisk💗 

Og, jeg går rundt og tror hun er sulten hele tiden. Spiser og smatter så mye på hendene sine! Men neida, ikke sulten hver gang og vil nesten aldri ha smokken heller🤦🏼‍♀️ Jaja.. Nå våkner jeg av at hun smatter om morgenen og ikke av armer og bein som romsterer sammen med klynking. Hun er kjempe flink og sover i senga si om natten og våkner som regel 5-7 timer etter hun sovner. Neste søvnøkt frem til morgenen når vi står opp varer i 3-4 timer. Fungerer helt utmerket synes jeg, og av en eller annen grunn er jeg ikke i koma på natten og sovnet raskt igjen👍 Nå har hun vært flink med nattesøvn i en måneds tid, og jeg håper virkelig det fortsetter slik frem til hun sover heeeele natten igjennom🤞🏻Ellers øver vi litt på soving om dagen, for hun sover enten oppå meg eller i vogna når vi går tur. Har en gang fått henne til å sove i senga, men da puppet jeg henne i søvn først. Og en gang har hun sovnet i vogna inne etter å ha trillet den frem og tilbake i 30 min. Da sov hun bare 40 min siden det nærmet seg mat igjen.  Hun har heller ikke fått mme hver dag fordi hun virker mer ennnfornøyd med det hun får av meg. Blir jo litt smånervøs, men hun går opp i vekt og har det fint, så da må jeg bare stole på at hun får nok. Blir jo litt smårar i hodet når det var så mye vektfokus i starten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...