Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

På 14.11.2018 den 14.29, tuppelene skrev:

32+0:

I dag har vi vært på UL for å sjekke morkake plassering og den ligger fortsatt foran. Ny kontroll om fire uker for å se om den har flyttet på seg, flytter den seg ikke blir det keisersnitt. Kjenner jeg er veldig spent nå altså. Blir det KS, blir jo dette før termin for å være sikker på at fødselen ikke setter i gang først... så vi håper det da evnt kan bli planlagt etter nyttårsaften og ikke i romjula🤞

Formen er fortsatt fin men blir fort sliten. I går sov jeg omtrent hele ettermiddagen/kvelden på sofaen før jeg la meg i senga. Frøkna er aktiv og rører mye på seg. Hun har fortsatt god plass og bytter på hvordan hun ligger. I går lå hun med hodet til høyre og i dag til venstre. Skikkelig sug i magen når hun snur seg rundt. 

Hei. Oi, så nervepirrende angående om det blir keisersnitt eller ikke da. Hva håper du selv på egentlig? Det er jo flere som ønsker keisersnitt, selvom vaginal fødsel skal være det beste som de sier. Jeg tror kanskje jeg hadde blitt litt lettet om jeg hadde fått beskjed om at det måtte bli keisersnitt, selvom det er litt flåsete å si. Jeg vet jo at det ikke er "bare-bare" det heller akkurat. Håper i hvertfall at du føler deg trygg i prosessen. 

Hvordan er det med jobb om dagen da? Jobber du fortsatt 100% eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hei. Oi, så nervepirrende angående om det blir keisersnitt eller ikke da. Hva håper du selv på egentlig? Det er jo flere som ønsker keisersnitt, selvom vaginal fødsel skal være det beste som de sier. Jeg tror kanskje jeg hadde blitt litt lettet om jeg hadde fått beskjed om at det måtte bli keisersnitt, selvom det er litt flåsete å si. Jeg vet jo at det ikke er "bare-bare" det heller akkurat. Håper i hvertfall at du føler deg trygg i prosessen. 

Hvordan er det med jobb om dagen da? Jobber du fortsatt 100% eller? 

Ja det blir virkelig spennende. Liker og ha litt kontroll, så det at vi ikke vet enda helt hva som skjer gjør meg litt nervøs. Ville gjerne hatt et svar nå så jeg kunne forberedt hodet på naturlig fødsel eller ks. Så da er det bare og fortsette å lese litt om begge deler. Synes faktisk begge deler er litt skummelt og jeg håper jo at morkaka flytter seg. Aller mest fordi det blir mest naturlig for min kropp og lille frøkna, men vi er også litt redd fødselsdatoen blir svært sent i 2018 dersom det blir ks. Ikke at det egentlig spiller noen rolle så lenge frøkna er frisk og rask, men kan vi velge ønsker vi januar.. 

Jobber fortsatt 100%, men det blir mer og mer slitsomt. Føler jeg ikke gjør annet enn å stå opp jobbe, spise, sove, spise litt til og så legge meg for natta. Vasker klær og strikker litt innimellom, men ikke så mye jeg skulle ønske. Tror jeg har brukt godt over en måned på en liten ullbukse nå, og det tar faktisk ikke mer enn et par dager egentlig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dere heller ønsker at det skal skje tidlig i 2019 enn sent i 2018. Vi krysser fingrene for det da, men selvfølgelig skjønner jeg hva du mener, det viktigste er jo at hun er frisk og rask. Blir spennende å følge med på :)

Så flink du er som fortsatt jobber fulltid. Husk å kjenn på formen nå da, og ikke slit deg helt ut! Viktig å trappe ned på jobben når du  kjenner at det er riktig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Skjønner godt at dere heller ønsker at det skal skje tidlig i 2019 enn sent i 2018. Vi krysser fingrene for det da, men selvfølgelig skjønner jeg hva du mener, det viktigste er jo at hun er frisk og rask. Blir spennende å følge med på :)

Så flink du er som fortsatt jobber fulltid. Husk å kjenn på formen nå da, og ikke slit deg helt ut! Viktig å trappe ned på jobben når du  kjenner at det er riktig ;) 

Skal til legen neste uke, for noe ikke gravid relatert. Booket timen for en mnd siden, og skal si sjefen ble nysgjerrig og nesten fikk panikk når jeg sendte henne Mail om det uten å si hva det gjaldt😅 Hun er livredd for sykemeldinger virker det som. Blir oppgitt! Jeg kommer til og forhøre meg om noen prosent sykemelding på den timen. Som sagt kjent litt på det siste tiden og nå fungerer jeg ikke så godt på jobb etter lunch tider. i går etter å ha hengt opp en klesvask og pakket to julegaver var jeg så sliten og det verket i ryggen, så jeg satt meg ned og gråt i en time. Høres så tragisk ut, men vet jo at det ikke er det. Blir vel bare et slag i trynet når formen lenge har vært god og så har det plutselig gått litt for langt.. Mannen var på kveldsskift, men frøkna i magen prøvde og trøst så godt hun kunne med sparkene sine😍 Dagens klaging😉

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig bra med oss 🙂 Imponerende at du jobber 100% enda! Jeg har vært fullt sykemeldt siden uke 29. Savner det å være på jobb, men hadde ikke taklet å jobbe heller..

Så her er det full sofatjeneste, begynner å bli ganske lei.. Formen er ganske grei, men jeg merker jo godt 10-12 kg med babyer og tilbehør I magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Fortunatus skrev:

Det går veldig bra med oss 🙂 Imponerende at du jobber 100% enda! Jeg har vært fullt sykemeldt siden uke 29. Savner det å være på jobb, men hadde ikke taklet å jobbe heller..

Så her er det full sofatjeneste, begynner å bli ganske lei.. Formen er ganske grei, men jeg merker jo godt 10-12 kg med babyer og tilbehør I magen. 

Så bra alt står bra til😊 Og ja det kan jeg tro du merker godt. Jeg synes det er så ubehagelig og snu meg rundt om natta, hele magen henger jo igjen.. og jeg har bare en inni der😅 må gå en tur på do før jeg orker og skifte stilling. Har du fått vite kjønnet på begge da og er det lagt noen plan for fødsel enda? Er det vanlig med planlagt keisersnitt nå for tiden?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tuppelene skrev:

Så bra alt står bra til😊 Og ja det kan jeg tro du merker godt. Jeg synes det er så ubehagelig og snu meg rundt om natta, hele magen henger jo igjen.. og jeg har bare en inni der😅 må gå en tur på do før jeg orker og skifte stilling. Har du fått vite kjønnet på begge da og er det lagt noen plan for fødsel enda? Er det vanlig med planlagt keisersnitt nå for tiden?🤔

Det er en gutt og ei jente 🙂

Det blir epidural og antall folk inne på fødestua avhenger av hvor langt jeg er på vei. Så er vanskelig å legge noen plan. 

Men ser fødselslege hver uke (vekstestimering med UL), så har ikke så stort behov for å snakke om fødsel... Men har hørt at de er "rundere" i kantene ift. mine ønsker om keisersnitt.. Hvis det blir igangsetting så har en liten del av meg lyst på keisersnitt, stoler ikke helt på at denne kroppen min greier å føde naturlig. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fortunatus skrev:

Det er en gutt og ei jente 🙂

Det blir epidural og antall folk inne på fødestua avhenger av hvor langt jeg er på vei. Så er vanskelig å legge noen plan. 

Men ser fødselslege hver uke (vekstestimering med UL), så har ikke så stort behov for å snakke om fødsel... Men har hørt at de er "rundere" i kantene ift. mine ønsker om keisersnitt.. Hvis det blir igangsetting så har en liten del av meg lyst på keisersnitt, stoler ikke helt på at denne kroppen min greier å føde naturlig. Hva med deg?

Så fint med en av hver da😉 jeg hadde nok også følt litt mer for keisersnitt hadde jeg hatt to inni her, men ønsker naturlig fødsel med all smertelindring jeg kan få😉 Blir det så de bestemmer keisersnitt om tre uker går det også veldig greit, kjenner jeg idag. Mens andre dager vil jeg virkelig ikke ha det. Gleder meg til de tar en avgjørelse i hvert fall, slik at jeg kan forberede meg litt mer på en av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 7.38, tuppelene skrev:

Skal til legen neste uke, for noe ikke gravid relatert. Booket timen for en mnd siden, og skal si sjefen ble nysgjerrig og nesten fikk panikk når jeg sendte henne Mail om det uten å si hva det gjaldt😅 Hun er livredd for sykemeldinger virker det som. Blir oppgitt! Jeg kommer til og forhøre meg om noen prosent sykemelding på den timen. Som sagt kjent litt på det siste tiden og nå fungerer jeg ikke så godt på jobb etter lunch tider. i går etter å ha hengt opp en klesvask og pakket to julegaver var jeg så sliten og det verket i ryggen, så jeg satt meg ned og gråt i en time. Høres så tragisk ut, men vet jo at det ikke er det. Blir vel bare et slag i trynet når formen lenge har vært god og så har det plutselig gått litt for langt.. Mannen var på kveldsskift, men frøkna i magen prøvde og trøst så godt hun kunne med sparkene sine😍 Dagens klaging😉

Åh, irriterer meg de lederne som nærmest får panikk når man sier at man skal til legen. Det må kunne gå ann å sykemelde seg uten å måtte få dårlig samvittighet overfor leder. Enkelte er så uprofesjonelle synes jeg, min leder er akkurat lik (om ikke verre). Ta en ordentlig prat med legen din du, så blir dere enige sammen om hva som blir mest riktig for deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, irriterer meg de lederne som nærmest får panikk når man sier at man skal til legen. Det må kunne gå ann å sykemelde seg uten å måtte få dårlig samvittighet overfor leder. Enkelte er så uprofesjonelle synes jeg, min leder er akkurat lik (om ikke verre). Ta en ordentlig prat med legen din du, så blir dere enige sammen om hva som blir mest riktig for deg :)

 

Ja slike ledere er irriterende. I hvert fall så lenge jeg aldri har brukt en egenmelding på de 6 årene jeg har jobbet der, og kun vært borte fra jobb når jeg har måttet pga operasjon og IVF. Kommer på jobb selv om jeg har vært syk. Det samme gjelder ei til som stiller opp til tusen, nå er hun hjemme med sønnen som har operert, og det er helt krise i toppen på hue til leder. Flaks for leder så er hun arbeidsnarkoman og kommer for å jobbe noen timer på kvelden, så skjønner absolutt ikke hvorfor det er full krise😖 Nei, jeg får ha en god samtale med legen. Og som jeg har i bakhodet -som alle sier; det er ingen som takker deg for at du er snill.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja slike ledere er irriterende. I hvert fall så lenge jeg aldri har brukt en egenmelding på de 6 årene jeg har jobbet der, og kun vært borte fra jobb når jeg har måttet pga operasjon og IVF. Kommer på jobb selv om jeg har vært syk. Det samme gjelder ei til som stiller opp til tusen, nå er hun hjemme med sønnen som har operert, og det er helt krise i toppen på hue til leder. Flaks for leder så er hun arbeidsnarkoman og kommer for å jobbe noen timer på kvelden, så skjønner absolutt ikke hvorfor det er full krise😖 Nei, jeg får ha en god samtale med legen. Og som jeg har i bakhodet -som alle sier; det er ingen som takker deg for at du er snill.. 

Nei vettu hva, kjør på og gjør det som er best for deg og for babyen din i magen ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D8F0ADEA-58DC-464E-8AD4-37CE2CAD8298.thumb.jpeg.e9584e4c5601cd21da4f7cbea32721c7.jpeg Det begynner og komme seg nå. Mannen har laget sky-hyller til rommet og det ble så bra. Perfekt natt amme lys ble det også😉78C078FD-3583-4215-92ED-0E2B00D6B9D8.thumb.jpeg.fdfb4601a9f301841257e044cbe672d3.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33+6:

Drømmene løper løpsk om natten. I to netter har jeg drømt om keisersnitt. I natt fikk jeg to tvilling gutter, veldig søte. La dem i strikke kurven min hvor jeg har garn, mykt og godt tenkte jeg😅 Men ble litt trangt da, så måtte flytte dem over i en annen kurv. Tross mye rart våkner jeg opp og virkelig gleder meg til å møte frøkna vår, det blir så fint😍 

Ellers er formen sliten og trøtt. Noen netter sover jeg hele natta uten og våkne mens andre netter ligger jeg mye våken. Sitter store deler av dagen på jobb og får helt gangsperre av det. Drømmer om å legge meg litt nedpå med beina høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+1:

I går var det akkurat som frøkna vokste veldig mye på en gang. Ser henne enda bedre i magen og bevegelsene ble enda tydeligere. Magen er tung og det presser skikkelig godt ned i bekkenet. Nattesøvnen varierer, men sover somregel godt. Sover alltid på ettermiddagen. 

Vekta er nå opp 14,5 kg. Er ikke lenger en hel kilo i uken men noen 100g mindre😅 

Timen hos legen gikk fint og hun synes jeg skulle ha 40% sykemelding, selv om jeg ba om mindre. Det blir jo ikke mindre slitsomt som hun sa.. så var nok smart. Veldig deilig med kortere dag i dag👍 Sjefen virket til å ta det pent ovenfor meg, men fikk høre hun friket litt ut i går🤦🏼‍♀️ Jaja.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til, selv om det begynner å bli tyngre 😊 nå nærmer det seg virkelig, og det blir spennende å høre om du kan føde vaginalt eller om det ender med ks. 

Er alt ferdig handlet og på plass? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Juni15 skrev:

Godt å høre at alt står bra til, selv om det begynner å bli tyngre 😊 nå nærmer det seg virkelig, og det blir spennende å høre om du kan føde vaginalt eller om det ender med ks. 

Er alt ferdig handlet og på plass? 💕

Ja, og i dag har det vært skikkelig tungt og nedpress, måtte sette meg ned her hjemme, skikkelig trykk. Hun beveget litt på seg så hun kom nok i en ny stilling som ga skikkelig press ja. Er så spent på den morkaka.. nå har jeg vent meg til tanken på KS, så nå tror jeg at alt ordner seg og det blir normal fødsel istedenfor😅 Så nå er det en veldig skummel tanke.. hehe.. blir godt å få et svar. 

Ja, nå er vel alt handlet inn. Venter på noen få ting jeg har bestilt på nett bare. Er vel bare sprinkelsenga som gjenstår å få opp, men vi drøyer til litt nærmere jul med den. Skal inn på vårt rom. Til helgen kommer mor og mormor for å bytte julegaver og moren min hadde visst fått med masse gaver fra alle fille-fille tantene mine (mors venninner) som er flinke med håndarbeid. Spennende hva de har funnet på😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+2:

Ny time hos jordmor i dag. Nå har hun snudd seg med hodet ned👏🏻 Litt før vi skulle inn og når jordmor skulle lytte på hjertelyden ble hun helt vill og sparket som bare det. Hjertet slo i 170 og vi måtte ut på venterommet igjen. 25 minutter senere var det inn for å lytte på nytt. Hjertet hadde roet seg, men økte når hun rørte på seg. Heldigvis mer som normalen kontra første måling. Sprek og aktiv baby står det på helsekortet😉 

14 dager igjen til permisjon. Det blir litt godt kjenner jeg. Klar for å møte frøkna, men ikke helt klar for fødsel/KS enda kjenner jeg😅 Regner med det snur om noen uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Juni15 skrev:

Når har du neste kontroll av morkaka? 😄

På fredag👍 Spent altså. Blir godt å få et svar slik at jeg kan forberede meg på en av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...