Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, tuppelene skrev:

Å nei, sliter du med fordøyelsen😞 jeg har heldigvis sluppet godt unna der også. Kommer litt innimellom bare, men for det meste er det god flyt👏🏻👏🏻 

😂 god flyt! Glad på dine vegne🤣👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20+1:

Sov på siden med pute mellom beina i natt. Det var virkelig godt altså. Våknet uten smerter i hofta👍

I dag har vi vært hos jordmor igjen og i dag fikk vi høre hjertebankene for første gang😍 Det var godt. Ble ikke veid denne gangen heller.. Husker sist at det var veiing fra første time. Men det har vel forandret seg litt. Ellers er alle prøver tipp topp. Men rubella vaksinen jeg tok for tre år siden er snart ute av kroppen igjen da. Så da blir det ny vaksinasjon etter fødsel. Rart kroppen min ikke vil ta til seg denne vaksinen. 

@Juni15 Jordmor sa også at noen hadde begynt å regne termin ut i fra dager i syklusen etc.. kanskje det er derfor vi ikke har like mange dager til termin🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at «rubella-nivået» mitt var i gråsonen, og at jeg burde ta ny vaksine når jeg er ferdig med svangerskapet. Usikker om jeg tok den vaksinen før vi var i Sør-Afrika for 5 år siden, eller om jeg ikke har tatt den siden jeg var barn.

Ja, kanskje det er derfor de har gitt oss litt ulik dato 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil, dunkingen jeg har inni magen...kjente jeg nå så vidt på utsiden😍 To små dytt *smelt* 💖👸🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tuppelene skrev:

Ingen tvil, dunkingen jeg har inni magen...kjente jeg nå så vidt på utsiden😍 To små dytt *smelt* 💖👸🏼

Så kooselig😍👏👏

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du har begynt å kjenne liv!!! 👏👏 Det gir virkelig en beroligende følelese det altså. Det er fint å kunne kjenne lille mini hver dag. Jeg merker selv at noen dager er det mer liv enn andre, noe som av og til har gjort meg litt stresset. Men, det handler kun om hvordan han ligger tror jeg. Det er så gøy å kjenne den lille krabaten, etterhvert begynner du å se at magen beveger seg også. Det er litt creepy men koselig samtidig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+5:

Jeg må flire litt. Hver gang jeg inntar mat eller noe søtt, slik som nå etter tre slurker med kakao, er det full action i magen. Ser for meg saltoer, dansing o.l.😂💃 Synd det ikke finnes hjemme UL, så en kunne sett litt på all denne sprellingen. Hadde vært så gøy😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kjenner mini bevege seg mer når du får i deg sukker eller andre ting 😄 Gleder meg til det samme, til nå har det vært veldig lite, bortsett kvelden 15+0 som jeg er sikker på jeg kjente liv første gang. Trøster meg med at morkaka ligger foran (det gjør den hos deg også?) og at det tidsnok vil kjennes her også 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Juni15 skrev:

Så gøy at du kjenner mini bevege seg mer når du får i deg sukker eller andre ting 😄 Gleder meg til det samme, til nå har det vært veldig lite, bortsett kvelden 15+0 som jeg er sikker på jeg kjente liv første gang. Trøster meg med at morkaka ligger foran (det gjør den hos deg også?) og at det tidsnok vil kjennes her også 😍

Jeg har morkaka bak mot ryggen i nærheten av exit😉 Men det går nok ikke lange ukene før du kjenner det tenker jeg😉 har ved ett par tilfeller kjent spark som virker som har gått en annen vei en rett ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0:

I natt våknet jeg av no helt forferdelige smerter i bekkenet. Har jo fungert å bruke pute mellom beina om natten, men ikke i natt nei. Klarte knapt og snu meg i en annen stilling. Når jeg skulle stå opp var det nesten helt gangsperre. Huff håper ikke dette kommer daglig på en goooooood stund altså🤞 Heldigvis går det over etter jeg får myket opp litt.

Ellers gått opp hele 100 gram siden forrige uke. Ser for meg at det plutselig eksploderer en dag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bevegelser.. Her er jo begge morkakene ut mot magen, så kjenner de bare når de er langt nede.. Og ikke mer enn kanskje 1-2 ganger daglig.

Men stresser ikke, syns ikke de bevegelsene var noe særlig koselig.. Litt skuffet, men er kanskje på grunn av at de sparker rett i morkakene.. Nå syns jeg hvertfall tiden har begynt å gå fort!!! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fortunatus skrev:

Så koselig med bevegelser.. Her er jo begge morkakene ut mot magen, så kjenner de bare når de er langt nede.. Og ikke mer enn kanskje 1-2 ganger daglig.

Men stresser ikke, syns ikke de bevegelsene var noe særlig koselig.. Litt skuffet, men er kanskje på grunn av at de sparker rett i morkakene.. Nå syns jeg hvertfall tiden har begynt å gå fort!!! 🙂

Ja tiden har begynt å gå skikkelig fort😉 Rart å tenke på at vi har kommet så langt! Jeg kjenner mest bevegelse nede i magen, i området trusestrikken og litt under. I går var det to spark litt ute på siden og det kilte skikkelig. Håper formen fortsatt er god😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja tiden har begynt å gå skikkelig fort😉 Rart å tenke på at vi har kommet så langt! Jeg kjenner mest bevegelse nede i magen, i området trusestrikken og litt under. I går var det to spark litt ute på siden og det kilte skikkelig. Håper formen fortsatt er god😊

Formen er helt fantastisk.. Jeg kjenner ingenting til at jeg er gravid, annet enn når jeg utøver fysisk aktivitet, da puster og peser jeg som en hval.... 

Og så våkner jeg x antall ganger om natten, men det må jeg vel bare bli vant med. Så alt er veldig fint for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0:

Maken til romstering på morgenkvisten i dag😍 Har den siste uken følt at skinnet er blitt mye trangere enn vanlig, ikke så rart kanskje når vekta øker 2 kg på ei uke. Tarmene går tregere, hemoridene er smått på plass igjen og jeg føler meg rett og slett litt stappa! Og det er fortsatt lang tid igjen😂 Heldigvis kommer snekker neste uke for å bytte alle vinduer og det blir så godt👏🏻 Da kan jeg endelig sette i gang med alle planene mine for pikerommet, «endelig»😊 Har endel vann/hoven i beina. De trives best i utstrekt posisjon. Om natten er jeg veldig varm, våkner som regel av å være gjennomvåt eller at jeg må på do.

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, den "stappa-følelsen" er ikke god altså 🙈Det var jo sånn jeg hadde det for noen uker siden, gikk opp masse i vekt på veldig kort tid osv. Heldigvis fikk jeg ikke hemeroider (bank i bordet) 😂Har du gått opp mye i vekt frem til nå? Det høres ut som du har fått en del vann i kroppen. 

Så digg det blir å få på plass de nye vinduene slik at dere sakte men sikkert kan begynne på barnerommet. Det er så utrolig koselig å drive med. Vi er så heldige altså 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åhh, den "stappa-følelsen" er ikke god altså 🙈Det var jo sånn jeg hadde det for noen uker siden, gikk opp masse i vekt på veldig kort tid osv. Heldigvis fikk jeg ikke hemeroider (bank i bordet) 😂Har du gått opp mye i vekt frem til nå? Det høres ut som du har fått en del vann i kroppen. 

Så digg det blir å få på plass de nye vinduene slik at dere sakte men sikkert kan begynne på barnerommet. Det er så utrolig koselig å drive med. Vi er så heldige altså 😍

7,5 kg opp nå. Skinnet er heldigvis ikke like stramt i dag, deg var litt ubehagelig. Ja fy, de beina er fulle av vann. Føles tunge og store. Merker etter buksa på leggene liksom, enda det ikke er sååå stramt😅 Ellers vil jeg jo si formen er veldig god. Er så takknemlig for det altså! Herregud så langt vi har kommet😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh sånn stappa følelse har jeg også!! Liksom mett hele tia,men med umettelig ulvehunger samtidig🤔 snål følelse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TeamWP skrev:

Åhh sånn stappa følelse har jeg også!! Liksom mett hele tia,men med umettelig ulvehunger samtidig🤔 snål følelse!

 

Haha.. ja snål følelse😅 Jeg er ikke sånn konstant sulten som jeg var i første trimester og er litt matlei, men når jeg setter i gang blir jeg jo aldri mett liksom😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+5:

I går var det 3 år siden vi mistet vårt lille mirakel laget på naturlig vis🦋 For en lykke å nå sitte her å kjenne at snuppa romsterer inni magen❤️ Samtidig fryktelig redd for at noe fortsatt skal gå galt.. men denne gangen skal det gå bra, hele veien🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...