Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

Åh, jeg kjenner meg så igjen i den redselen du skriver om, livredd for at noe skal gå galt. Men hei, tenk så langt vi er kommet nå! Åh, jeg elsker å kjenne babyen i magen, men gruer meg til han kommer lenger oppover. Du skjønner, venninnen min brakk ribbein pga at babyen sparket så hardt i magen. Auuuu! 😳😳

Ellers så håper jeg at formen er tipp topp? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, jeg kjenner meg så igjen i den redselen du skriver om, livredd for at noe skal gå galt. Men hei, tenk så langt vi er kommet nå! Åh, jeg elsker å kjenne babyen i magen, men gruer meg til han kommer lenger oppover. Du skjønner, venninnen min brakk ribbein pga at babyen sparket så hardt i magen. Auuuu! 😳😳

Ellers så håper jeg at formen er tipp topp? 

 

Ja fy søren, nå er det jo bare koselig med uskyldig bevegelse. Må bare nyte det før de blir store og sterke😉 Ellers er formen god. Noen dager er jeg stappet med energi og kaster meg på husvask etter jobb, andre dager er jeg så trøtt at jeg ikke får gjort annet en å sovne på sofaen. Heldigvis har ikke bekkenet tullet så mye mer, bare litt gangsperre om morgenen, ved lange turer og ved brå bevegelser. Og heldigvis har gubben nok av energi, ordner og holder på med alt mulig vi skulle ha gjort før vinteren kommer😉👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg på den energien, blir så lei meg når jeg kommer hjem og egentlig har kjempe lyst til å sy babyklær, men alt jeg orker er å ligge rett ut på sofaen 😖

Vil du dele noen av planene for babyrommet, eller? 😍 tenker mye på det selv, men klarer ikke bestemme meg for om vi skal kaste ut gjestesenga allerede, eller om vi skal vente. Trenger heldigvis ikke å gjøre noe annet enn å innrede der, veggene er mintgrønne, så tenker egentlig mest å møblere og henge opp litt på veggen. Har plass til både sprinkelsenga og en gjesteseng, så tenker det ville vært fornuftig å beholde dobbeltsengen der inne i hvert fall ett år til 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et litt avlangt babyrom. Grå/brune vegger som passer veldig godt til rosa👸🏼Har en ikea dagseng der, og den kommer vi til å beholde. Har så å si all familie 3 timer unna, så den blir nok stående. Har matchende klesskap til senga, så vi beholder nok det også, selv om jeg kunne tenke meg en større kommode istedenfor egentlig. Så der krangler jeg litt med meg selv oppi toppen😅 Så blir det en kurvstol med saueskinn i som amme/kose stol. Denne står nå i gangen, så da bytter den og barnevogna plass. Alt dette andre nipset har jeg sett for meg ørten slag av, så det må jeg nok se an litt når ting får in rette plass ila neste uke😍 nipset blir mest kos da😉 Nå er vinduet byttet, men gjenstår litt listing. Deilig med nye vinduer altså!

har du noen koselige planer for rommet enda, eller er du litt på vent med mange ideer fortsatt?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan bli et veldig koselig barnerom 💕 har tenkt masse, selv om det er mye som er litt abstrakt oppi hodet mitt enda. Har lagret bilder på Pinterest for barnerom i flere år 🙈 kunne gjerne tenkt meg et tema for rommet, enten natur eller reise/verdensrom. Har noen små veggplakater som passer til det første, og har sett meg ut et teppe på Bohus som også passer. Bortsett fra det tenkte jeg å male en gammel sprinkelseng i mellomgrønn eller mørkegrønn, så den står i stil til veggene. Kunne også tenkt meg en ørelappstol fra IKEA i mørkegrønn velour, som amme/kosestol. Men hvis gjesterommet får bestå, er jeg usikker på om det blir plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinterest er litt farlig til tider, for mye inspirasjon😂 Men veldig mye fint da! Tror vi (eller jeg😅) kommer til å gå for endel hvitt og gammelrosa. Har også lyst på noen bilder som jeg har sett på pinterest, men vet ikke hvor jeg kan få tak i det. Det er to bilder, kanin sett forfra på ene og med rumpa i verdet på andre. Søtt! Ellers har jeg arm-strikket et lite teppe i kjempe tykt ullgarn, og har lyst til å bruke dette under et stativ (babygym) vi kan lage selv i tre. Så dette på pinterest, med en sky form i toppen og søte ting hengede ned. Har også noen hyller som ser ut som hus, i tre med 3 ulike grå toner inni, så tror jeg skal male over gråfargene i ulike rosa toner og bruke disse. Åh, nå ble jeg litt gira, fikk lyst til å dra hjem og begynne med en gang kjenner jeg, men må nok bare pent vente til ledige helger🙊

Tror jeg skjønner hvilken stol du vil ha, og den ville egentlig jeg også ha, er så fin og deilig å sitte i.. Men her blir det gjenbruk takket være gubben som kom på den kurvstolen vi har🙈 

-----------------------

23+0:

Vekten er på stedet hvil etter forrige ukes store hopp. Føler allikevel magen har poppet ut litt til de siste dagene og jeg KLØR! Smører og smører flere ganger om dagen men hjelper lite. Frøkna hadde noen dager hvor hun var litt roligere eller lå med beina inn. Men nå er det full fart igjen og det er så koselig😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja, du er i full gang med å planlegge barnerom ser jeg ;) Pinterest har jeg også brukt en del, mye fin inspirasjon der, men det blir nesten litt for vanskelig å velge ut hvilken stil og fargekombinasjon en vil ha. Jeg var å hentet en gratis sprinkelseng via Finn her om dagen. Planen er å pusse og male den gråblå. Men, litt usikker på om jeg orker og om jeg skal gå for det litt mer nøytrale. Jeg blir fort lei farger og tenker heller å pynte opp med puter/pledd/bilder. Vi får se ;) 

Dere har laget babygym i tre ja? Vi har bestilt babygym i tre på nettet. De er såå fine, MYE finere enn all de babylekene i knæsje farger. Å den kommer til å matche sprinkelsengen, hehe. Tror det blir litt "indie-stil" på mini-en her ;) 

@Juni15, jeg er og på utkikk etter en amme/kosestol. Skal sjekke ut den du snakker om! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke laget babygym enda, men må få tatt en "sløyd time" i garasjen før det blir for sent 😉 Mye finere enn alt det andre ja! Er også litt på finn om dagen å kikker etter sprinkelseng. Ønsker en seng hvor vi kan senke ene siden, siden mannen sliter litt med ryggen innimellom. Koster 2000.- ny, og får de jo til 400.- på finn 😄 Men ikke så lett å finne noen uten merker og slitasje på, så må nok frem med malekosten ser det ut til. Mange med lite slitasje der da, men nok til at frøken pirk må male 😂 Har ikke lyst, men det får gå! Jeg blir også litt fort lei, så her blir det nok mest dill rundt som setter farge på rommet. Åh det blir sååå kos☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chickenwings85 Har ikke prøvd den selv, men mange skryter av at den er god som ammestol. Tror den heter Strandmon eller noe. Har aller mest lyst på en ammestol fra Wallebeck, men klarer ikke å forsvare prisen, som er 10.000kr 🙈

Jeg har fått helt dilla på alt som er grønt de siste årene, så tror det kommer til å prege barnerommet 🙈 synes det er en fin farge til begg kjønn, så kan jeg supplere litt med rosa- eller ferskenfarge på tekstiler osv 😍 dere må gjerne slenge ut noen bilder av rommene dere innreder, når dere kommer litt i gang 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Juni15 skrev:

@Chickenwings85 Har ikke prøvd den selv, men mange skryter av at den er god som ammestol. Tror den heter Strandmon eller noe. Har aller mest lyst på en ammestol fra Wallebeck, men klarer ikke å forsvare prisen, som er 10.000kr 🙈

Jeg har fått helt dilla på alt som er grønt de siste årene, så tror det kommer til å prege barnerommet 🙈 synes det er en fin farge til begg kjønn, så kan jeg supplere litt med rosa- eller ferskenfarge på tekstiler osv 😍 dere må gjerne slenge ut noen bilder av rommene dere innreder, når dere kommer litt i gang 😄

Her er min inspirasjon til barnerommet. Enkelt og greitig lett å forandre på om jeg skulle gå lei. Sprinkelsengen (gulliver i trehvit) fikk vi gratis på finn. Like fin om ny! 

@tuppelene, jeg kjøpte troll bedside crib som vi skal ha på vårt soverom. Da kan du senke ene siden. Tror jeg blir veldig fornøyd med den. Betalte 700kr på Finn, uten en eneste skramme. Madrass kjøpe jeg på barnas hus til 399. 

73E045CC-7C4B-4C66-B982-D56B868F189B.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, tuppelene skrev:

@Chickenwings85 hvilken madrass kjøpte du? Akkurat passe myk/hard?😉

Åja, til Troll sengen? Da kjøpte vi en skumgummi på barnas hus til 399,-. Ikke noe fancy, men heller ikke dårlig. Damen som hjalp meg sa at det var mer enn innafor når de er så små :) Til sprinkelsengen kjøpte vi en mellomtykk madrass på Ikea, var vel 3-4stk man kunne velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åja, til Troll sengen? Da kjøpte vi en skumgummi på barnas hus til 399,-. Ikke noe fancy, men heller ikke dårlig. Damen som hjalp meg sa at det var mer enn innafor når de er så små :) Til sprinkelsengen kjøpte vi en mellomtykk madrass på Ikea, var vel 3-4stk man kunne velge mellom.

Jeg tenkte på til Troll sengen ja. Men Troll sengen vi skal ha er sprinkelseng med 60x120cm madrass, med nedfellbar side😉 Har kikket på madrassene på ikea og tenkte å kjøpe der. Må bare dra dit å kjenne litt på dem tror jeg. Men da har jeg tenkt litt riktig ang madrass til den gamle sengen etter moren min da. For den blir kun brukt helt i starten og tenkte på skumgummi. Den er i helt andre mål enn dagens mål, litt lettere å skjære til en skumgummi madrass☺️ så det var fint du nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23+4:

I går kom sprinkelsengen i hus. Kom plutselig over Troll Lux sengen jeg vil ha på finn til 400kr. Den er brukt av to tette gutter og jeg fant vel hele to små merker på senga😅 De hadde brukt sengen slik vi har planer om. I starten med ene siden senket ned og bunnen hevet opp, en stor bedside crib. Fikk også kjøpt en billig trappegrind, lenge til vi får tatt den i bruk da men greit å ha i hus så gubben får planlagt hvordan han skal montere den🙊 

Ellers så er snekkerne ferdig innvendig og helgen går med på å rydde og vaske bort alt det fine støvet etter sagingen. Begynt å rydde litt inne på pikerommet og har fått montert opp ny gardinstang og rullegardin. Tok selvfølgelig dette etter shoppingen går når jeg var litt sliten. Mange dumme skruer en kan grine over når en er gravid altså, så gleder meg virkelig til fortsettelsen i dag😂 Kjenner det godt i rygg og bekken når jeg holder på en hel dag, så hyppige pauser gjør susen. 

Nå sitter jeg å lurer på hvor mye ullklær jeg trenger til snuppa, og skulle ønske jeg var synsk og visst hvordan vinteren blir. Tenger vi egentlig bobledress de første månedene? Kommer vi til å trille mye? Jeg skjønte på moren min at vi i hvert fall får en dundress i størrelse «reise hjem fra sykehuset». Men trenger vi i alle størrelser? Vognposen er en lammeskinnspose, og med gode ullklær på burde der jo holde når det ikke er for kaldt? 

Sitter også og lurer litt på permisjon. 80% eller 100%🤔 vil være lengst mulig hjemme, og helst gradert permisjon mot slutten. I en kalkulator får jeg opp en diff på 18.000kr og at det da lønner seg med 100% uttaksprosent. Men «taper» vi 18.000kr om vi velger 80%, kontra 100% med 10 uker ulønnet permisjon? Hvis vi går for 100% med 10 uker ulønnet, ønsker jeg evnt å gå ned på stillingen min de første månedene får å få en myk start. Føler det er rett for meg. Huff, er så mye tull på jobb om dagen og det har blitt mer og mer av det etter at sønnen til sjefen startet opp. Samtlige er ute å snuser på nye jobber og jeg kommer selv til å søke andre jobber i permisjonen. Det er så synd, for jeg elsket jobben min før og ikke minst så slipper jeg pendle! Nå har det bare gått nedover siste året. Det er også en stor grunn til at jeg vil være lengst mulig hjemme. Har også lyst til å være hjemme lengst mulig av den enkle grunn at det er jo ikke sikkert vi kan få en til. Da vil jeg i hvert fall være hjemme og kose meg med frøkna nå 😍 Uansett utfall på permisjon så har vi jo råd til det, men alltid kjedelig å «tape» penger hvis en ikke må. Hvordan løser dere permisjon?

Endret av tuppelene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bobledress, har jeg lest at det ikke er nødvendig den første vinteren 😊 i bilstol og vogn er ullklær best, ikke tykke bobledresser.

Vi skal ha 100%, med noe ulønnet hvis vi ikke får barnehageplass i februar 2020. Kommer til å dele det slik: Jeg har min permisjon og fellespermisjon, deretter ferie. Da er jeg tilbake i jobb i oktober. Da starter samboer hans ferie og permisjon. Han er da ferdig i slutten av februar. Hvis ikke vi har barnehageplass, tenker vi at han tar ulønnet permisjon 60% (han tjener minst av oss), og jeg har to dager ferie i uken helt til juli. I juli tar han 80% permisjon, og mamma passer en dag i uka frem til barnehagestart i august 😊

Tror du taper minst på 100% og ulønnet permisjon 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

Når det gjelder bobledress, har jeg lest at det ikke er nødvendig den første vinteren 😊 i bilstol og vogn er ullklær best, ikke tykke bobledresser.

Vi skal ha 100%, med noe ulønnet hvis vi ikke får barnehageplass i februar 2020. Kommer til å dele det slik: Jeg har min permisjon og fellespermisjon, deretter ferie. Da er jeg tilbake i jobb i oktober. Da starter samboer hans ferie og permisjon. Han er da ferdig i slutten av februar. Hvis ikke vi har barnehageplass, tenker vi at han tar ulønnet permisjon 60% (han tjener minst av oss), og jeg har to dager ferie i uken helt til juli. I juli tar han 80% permisjon, og mamma passer en dag i uka frem til barnehagestart i august 😊

Tror du taper minst på 100% og ulønnet permisjon 😊

Oh, da har jeg tenkt litt riktig om bobledress og ull da. En tykk ulldress med ull under gjør nok susen. Ønske jeg kunne sy som deg, vil også sy ulldress😉 Klarer ikke strikke ulldress tror jeg, for utålmodig😂 Så jeg får håpe mor eller tante kan gjøre det. De er dyre å kjøpe nye i hvert fall.

Med permisjon spørs det nok om det kanskje blir 100% med ulønnet og ferie etter, men at jeg går ned på stillingen min de første månedene. At jeg går ned i stilling for en periode tror jeg går veldig fint på jobb og i heimen. I dag var jeg med på intervju for ei som mest sannsynlig skal vikariere for meg, både jeg og sjefen ble veldig begeistret og ser vel for oss at hun kan fortsette selv om jeg kommer tilbake fra permisjon. Det passer jo fint dersom jeg går med i stilling eller finner meg noe annet.. Så krysser fingrene for at alt klaffer der🤞

-------------------

Dere kikkhullsopererte; Hvordan ser arret ved navelen ut nå som magen vokser? Mitt har blitt litt rødt i kanten nå som magen vokser. Føler jeg skal revne, men vet at det ikke skjer da🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at de vil strikke ulldress til deg 😍 har en svigermor og søster som har satt igang strikkeproduksjonen her, og mamma strikker litt enkle ting. Så blir det jo en del hjemmesydd også, så koselig å pusle med 💕 er bare så sinnsykt usikker på hvor mye som trengs av hver størrelse, spesielt de aller minste størrelsene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...