Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

10+6:

Føler jeg er inne i en periode hvor tiden virkelig står stille. Fin blanding av å vente på den gylne 12. uken og snaaart ferie. To uker til ny jordmor time og vi får høre hjertebank, det blir veldig fint. Det har vært så fint med disse to UL, blir så gira og kjenner jeg har lyst til å se knøttet hele tiden. Men får holde meg i skinnet å vente til jordmor timen nå 😅

Ellers er formen ganske lik tidligere. Er endel trøtt, men føler allikevel at det begynner å lette litt i topplokket. Får veldig sjelden bølger med kvalme. Er kjempe tørst og drikker flere liter vann om dagen. Apetitten varierer litt, mest sulten rundt 9-10-tiden og i 15-tiden. Det går veldig mye i druer, gulrøtter og epler mellom måltidene. Puppene har virket ganske normale siste uken, men i går ble de til murstein igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legetimen gikk veldig fint. Men jeg må vente en uke til med ny legetime for å få unnagjort de offisielle blodprøvene og søke fødeplass.

Fikk automatisk 25% sykemelding pga tvillinger.. Vet ikke helt hva jeg føler om det, men er veldig greit å jobbe litt kortere dager for tiden 🙂

Går egentlig veldig fint her, formen varierer veldig i løpet av dagen. Skikkelig merkelig.. 

I dag skal jeg ringe og mase litt på jordmødre i kommunen, men tror ikke jeg får time før etter OUL. Vet ikke om jeg trenger det heller mentalt.  

Jeg har ei svigerinne som er gravid og får alle kontrollene på sykehuset; så jeg aner et lite håp om å få det samme når jeg er på OUL. Men skal ta meg en ringerunde i dag. Takler bare så dårlig å få avslag, selv om nå så lite.. Hormonell Deluxe hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fortunatus skrev:

Legetimen gikk veldig fint. Men jeg må vente en uke til med ny legetime for å få unnagjort de offisielle blodprøvene og søke fødeplass.

Fikk automatisk 25% sykemelding pga tvillinger.. Vet ikke helt hva jeg føler om det, men er veldig greit å jobbe litt kortere dager for tiden 🙂

Går egentlig veldig fint her, formen varierer veldig i løpet av dagen. Skikkelig merkelig.. 

I dag skal jeg ringe og mase litt på jordmødre i kommunen, men tror ikke jeg får time før etter OUL. Vet ikke om jeg trenger det heller mentalt.  

Jeg har ei svigerinne som er gravid og får alle kontrollene på sykehuset; så jeg aner et lite håp om å få det samme når jeg er på OUL. Men skal ta meg en ringerunde i dag. Takler bare så dårlig å få avslag, selv om nå så lite.. Hormonell Deluxe hvertfall. 

Så bra timen gikk fint, og kroppen har nok godt av mindre jobbing nå som den jobber litt ekstra mye ☺️ Regner med at du også har fått med deg at det blir noen flere uker i permisjon til tvillingforeldre? Det var virkelig på tide at de fikk gjennomslag for, er jo litt mer å henge fingrene i..

Jeg skal også ta blodprøver neste gang jeg skal til jordmor. Hun har ferie neste uke, så da måtte jeg vente en uke ekstra. Men det var merkelig at du måtte vente med å søke fødeplass da.. Lykke til med ringerunden. Håper du ikke får en haug med avslag. Regner nok med du kan få alle kontrollene på sykehuset etterhvert ja🤞 

Hehe.. Hormoneeeeer.. De hadde jeg faktisk veldig mye mer av ved forrige graviditet. Nå har det bare rabla litt ett par ganger. Har  ikke fått de samme rare blikkene av mannen, så tror hormon balansen fortsatt er god 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1: 

Fått time til OUL 9.august👏🏻 Men har fått time på sykehuset jeg ikke ville på🤔 Her må det ha skjedd en glipp hos jordmor. Krysser fingrene for at hun svarer raskt i morgen og at alt ordner seg. 

Ellers i grei form og sulten frem til lunch. Etter lunch kommer trøtten snikende på, og på kveldene hele uka har jeg sovnet på sofaen i 9-tiden før jeg rekker å få med meg hvor trøtt jeg egentlig er😴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra fo snart OUL 👏🏻 Eller, er jo noen måneder da, men sommeren går jo fort, også er du der 😄 Merkelig at du har fått UL på feil sykehus, men det ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Juni15 skrev:

Hurra fo snart OUL 👏🏻 Eller, er jo noen måneder da, men sommeren går jo fort, også er du der 😄 Merkelig at du har fått UL på feil sykehus, men det ordner seg sikkert.

Ja sommeren går fort, så føler det ikke er lenge til😊 Tenk da er jeg jo hele 18 uker, det er nesten rart å tenke på, føler meg så heldig❤️

Er ikke mange dagene siden jeg skrev her at hormonene var i fin balanse... Veeel, nå har det snudd gitt! Haha.. Så det er best for jordmor at jeg får byttet. Det er jo fritt sykehusvalg og lenge til termin, så det blir nok ikke noe problem. Bare kjedelig at det ikke blir riktig med en gang... Siden vi bor nærmere avdelingen på Ski enn selve Ahus, sa jordmor at vi mest sannsynlig ville få innkalling til OUL på Ski. Men om vi tar OUL på Ski eller Kalnes spiller jo ingen rolle, bare jeg får føde på Ahus😉 Faren min bor 10 minutter unna Ahus, Så vi tenke vi skulle sjekke inn der når det begynner å nærme seg👍 om det passer seg slik da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor hadde klart å sette på feil adresse når hun sendte søknaden ja.. Så da skulle hun ordne opp asap😄 Bra vi fortsatt har god tid da👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordnet seg! 😄 skjønner godt du vil ha Ahus. Var i grunn litt usikker selv, men med flere venninner i helsevesenet var de klar i sin tale om å velge Ahus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+5:

Har hatt veldig mye vondt i hodet, nakke og skuldre siste halvannen uka. Var bra i helga, men etter en time på jobb kom det tilbake som lyn fra klar himmel, og i dag har det vært helt drepen. Ikke tatt smertestillende siden en skal være litt forsiktig med det. Smertestillende hjelper veldig lite på hodevondtet mitt også, virker som regel en halvtimes tid før det kommer tilbake, og det er når jeg tar 1000g. Blir godt med ferie om to uker, da håper jeg det holder seg unna i hvert fall. Jeg trente bl.a. endel rygg og skuldre før med passe tunge vekter, så tror det er en fin blanding av treningsstopp og mye mer sofa som er grunnen til vondtene. Må prøve å begynne så smått igjen med lite vekter her hjemme før feriefrysen min er over i august. 

Ellers fortsatt ganske trøtt og puppene har vært mer oppblåste siste dagene. De er ømme om natten men ikke så mye ellers. Alltid oppe på do i 4-5 tiden. I dag lå jeg å hørte på en plagsom skjære og sovnet ikke igjen før 6.. fryktelig irriterende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+6:

Herregud at det går an å bli så sulten som jeg har vært i dag😂 idag har jeg spist som to og ikke for to. Aiai..

Klatret i en stige på jobb i dag og det var litt rart kontra for noen uker sider. Føltes veldig trangt ut plutselig og måtte gå opp med knærne pekende utover. Helt grei følelse det altså😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 🎉

Endelig kom dagen vi har ventet på😊 har også klart å dra på meg en hel kilo siden morroa startet😉 Forrige gang la jeg på meg 4 kg på 10 uker😯 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, og gratulerer 🎉 endelig er dagen her, og forhåpentligvis kan du slippe en del bekymringer fremover 💕

Jeg har ikke turt å veie meg siden en av dagene rett etter positiv graviditetstest 🙈 men er redd den viser mer enn den burde. Har meldt meg på yoga som starter i august, for å få inn en fast rutine på trening i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipp hurra, i dag er jeg også 12+0!! 

Tok siste lutinustablett i går (kjipt med fryseforsøk..), så det føles fantastisk.

Skal på ultralyd i dag, synes det er greit å få gjort før ferien når vi skal treffe masse slektninger. Og nysgjerrig å se hvordan de har det 🙂 ikke sett de siden  7+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Fortunatus skrev:

hipp hurra, i dag er jeg også 12+0!! 

Tok siste lutinustablett i går (kjipt med fryseforsøk..), så det føles fantastisk.

Skal på ultralyd i dag, synes det er greit å få gjort før ferien når vi skal treffe masse slektninger. Og nysgjerrig å se hvordan de har det 🙂 ikke sett de siden  7+6.

Ja hipp hurra😁 Å du må bare glede deg til UL i dag. Jeg synes min så ut som en baby i uke 10, så nå vil de i hvert fall se ut som små babyer😉 Og ikke minst at de rører på seg gjør det hele litt mer virkelig enn den lille klumpen vi så rundt uke 8. Så deilig å være ferdig med lutinus da! Har formen blitt litt bedre da?

 

23 minutter siden, Juni15 skrev:

Hurra, og gratulerer 🎉 endelig er dagen her, og forhåpentligvis kan du slippe en del bekymringer fremover 💕

Jeg har ikke turt å veie meg siden en av dagene rett etter positiv graviditetstest 🙈 men er redd den viser mer enn den burde. Har meldt meg på yoga som starter i august, for å få inn en fast rutine på trening i høst. 

Endelig kom dagen😊 Jeg har også vurdert yoga. Det er egentlig noe jeg synes virker kjedelig og for "rolig". Men tenker at det er en veldig fin treningsform nå som magen skal blir stor og man blir andpusten av ingenting. Er det vanlig yoga du skal på eller gravid yoga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, blomst12 skrev:

Gratulerer med 12 uker!! Det er så digg å komme så langt :)

Takk! Veldig deilig. så nå må det bare fortsette slik 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, tuppelene skrev:

Endelig kom dagen😊 Jeg har også vurdert yoga. Det er egentlig noe jeg synes virker kjedelig og for "rolig". Men tenker at det er en veldig fin treningsform nå som magen skal blir stor og man blir andpusten av ingenting. Er det vanlig yoga du skal på eller gravid yoga?

Det er klassisk yoga for nybegynnere. Det er på et yogasenter i nærheten, de har hatt gravidyoga tidligere, så kontaktet de angående det, men siden de ikke planla å holde det kurset i høst ble jeg anbefalt dette i stedet. De hadde hatt flere gravide som har tatt kurset tidligere og fått mye ut av det. 

Selv har jeg testet klassisk yoga noen ganger på Sats før, uten at jeg var superfan. Men har trent en treningsform som ligner bikram yoga (yoga i varme) i flere år, og trivdes med det :) Så håper at med en voksende mage utover høsten, så er klassisk yoga fint for å få litt bevegelse i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Juni15 skrev:

Det er klassisk yoga for nybegynnere. Det er på et yogasenter i nærheten, de har hatt gravidyoga tidligere, så kontaktet de angående det, men siden de ikke planla å holde det kurset i høst ble jeg anbefalt dette i stedet. De hadde hatt flere gravide som har tatt kurset tidligere og fått mye ut av det. 

Selv har jeg testet klassisk yoga noen ganger på Sats før, uten at jeg var superfan. Men har trent en treningsform som ligner bikram yoga (yoga i varme) i flere år, og trivdes med det :) Så håper at med en voksende mage utover høsten, så er klassisk yoga fint for å få litt bevegelse i kroppen.

De har kjørt veldig mye yoga på treningssenteret jeg går på, så kanskje jeg skal høre litt med de. Er greit å kunne gå inn på en yoga time når regnet kommer til høsten😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

@Fortunatus  Håper alt gikk fint i går? 😊

Det gikk strålende i går. De vokser og er akkurat slik de skal være 😄 Så nå er det bare å vente på at magen skal vokse.. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...