Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

2 timer siden, tuppelene skrev:

Det er bra du klarer å nyte ;) ALT er jo normalt når det kommer til symptomer etc.. men så kommer tankene innimellom og gjør meg litt små-gal:fnise: Hadde litt mer energi i går, og det utnyttet jeg til det fulleste og fikk vasket terrassen og litt attått. Det var godt å få den klar til sommeren! På fredag tenker jeg at jeg skal ringe jordmor å få booket meg en time der i uke 9-10, slik at jeg kan få sendt inn søknad på fødeplass og kan få lytte på hjertebank om den/de ligger riktig. Håper det er samme jordmoren som er der nå som sist, for hun var så koselig. Har du bestilt time enda? Føler det er skikkelig tidlig å booke time, men så er det snart ferie på mange, også er det en ting mindre jeg trenger å tenke på da. 

 

Nei, har ikke det.. Er en del av meg som ikke vil jinxe ved å planlegge for mye. Tror ikke jeg tør før jeg har hørt hjertelyden. Selv om det sikkert er for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@tuppelene og @Fortunatus , ikke stress med at symptomene går litt opp og ned. Jeg har følt det veldig sånn at jeg har VELDIG ømme pupper i det ene øyeblikket, mens i det andre så er de som vanlig. Heldigvis skal det visst bare være sånn for noen av oss 😅

Rakk du å dra på mange ultralyder før sist graviditet tuppelene? Å hvordan var formen da? Håper du slipper den kvalmen som jeg har gjort! 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

@tuppelene og @Fortunatus , ikke stress med at symptomene går litt opp og ned. Jeg har følt det veldig sånn at jeg har VELDIG ømme pupper i det ene øyeblikket, mens i det andre så er de som vanlig. Heldigvis skal det visst bare være sånn for noen av oss 😅

Rakk du å dra på mange ultralyder før sist graviditet tuppelene? Å hvordan var formen da? Håper du slipper den kvalmen som jeg har gjort! 👍🏼

Ja de symptomene er ikke noe å stresse etter, men de var så konstant tilstede sist og da begynner hue å tenke litt for mye vet du😉 Sist var jeg ikke på UL, kun i 12+6 for å bekrefte det vi fryktet. Fant ut jeg var gravid i sommerferien så fikk ikke time hos jordmor før uke 10. Der prøvde hun å høre etter hjerteslag og hun holdt på lenge. Trodde hele tiden hun hørte noe. Men tilslutt ga vi opp alle sammen og konstanterer med at det var tidlig og at den gjemte seg bak noe slik at hun ikke fikk plukket opp lyden. Skulle komme tilbake to uker senere, for da ville vi høre den siden det var uke 12. (I uke 12 hadde jeg smått begynt å blø, og da hørte vi heller ikke noe).  Vi var en liten tur hos en turnuslege også, kun samtale, fordi vi var bekymret over evnt skade rubellavaksinen jeg nettopp hadde tatt kunne ha på foster. Lite forsket på.. fikk egentlig ikke noen gode svar. Husker jeg testet positivt rundt 40 dager etter forrige mens, trodde den bare var forsinket. Så jeg hoppet rett inn i uke 6. Ca en uke i forveien ble jeg kjempe sulten og brystvortene var så følsomme og såre at jeg måtte gå med trenings bh hele tiden. Dette ga seg i uke 11. Jeg hadde to dager hvor jeg var skikkelig kvalm, tror det var i uke 8-9. Kastet aldri opp. Ellers var jeg kjempe trøtt. Tok en liten tuppelur på jobb ett par ganger også😅 Håper jeg slipper unna kvalmen nå også🤞 Må tiden gå fort til TUL. Jammen godt det er mai og masse som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner godt at du blir engstelig og at tankene begynner å spinne rundt, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det for å si det sånn!!

Oi, ja, hørtes ganske heftig ut sist gang. Jeg har troa på at det er vår tur nå altså, men jeg håper også at tiden frem til TUL vil gå fort. Heldigvis er det mai og mye som skjer, som du sier. Så krysser jeg fingrene for at du slipper kvalmen og de verste plagene (selvom jeg tar i mot alt av plager, så lenge det her går bra). Det SKAL gå bra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, jeg skjønner godt at du blir engstelig og at tankene begynner å spinne rundt, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det for å si det sånn!!

Oi, ja, hørtes ganske heftig ut sist gang. Jeg har troa på at det er vår tur nå altså, men jeg håper også at tiden frem til TUL vil gå fort. Heldigvis er det mai og mye som skjer, som du sier. Så krysser jeg fingrene for at du slipper kvalmen og de verste plagene (selvom jeg tar i mot alt av plager, så lenge det her går bra). Det SKAL gå bra :Nikke:

Vi må alltid ha troa, da er det lettere å holde seg positiv tenker jeg😊 og det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+1: I dag begynner hjerte å slå 💕 Litt rart å tenke på at et 1-3mm embryo kan gjøre meg så trøtt og «blåse opp» puppene ikke like, men heller litt annenhver gang😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chickenwings85 Husker du vi snakket om altfor nysgjerrige folk oppi denne prosessen? Fy fader, holdt på og falle av stolen i dag tidlig. Tikket inn en snapp fra ei jeg jobbet med tidligere, med gratulasjoner og bitmoji-bilder med babyer og sommerfugler, hjerter++.  Hun har hele tiden gravd og spurt så jeg har bevisst holdt henne utenfor med informasjon etter første forsøket, fordi det rett og slett blir for mye. Men så har ei jeg jobber med, som innimellom tar en kopp kaffe med henne, vært litt stor i kjeften og fortalt at jeg er gravid. Att det går an, hvorfor kan ikke jeg få lov til å fortelle det selv når jeg har lyst til det?! Hvorfor skal andre gå rundt å annonsere MIN nyhet? Jeg hadde i hvert fall aldri gått rundt å fortalt om andres graviditet. Skyllebøtte utlevert og beklagelse mottatt. Skikkelig fint at det bare er oss to på jobb i dag.. :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tuppelene skrev:

@Chickenwings85 Husker du vi snakket om altfor nysgjerrige folk oppi denne prosessen? Fy fader, holdt på og falle av stolen i dag tidlig. Tikket inn en snapp fra ei jeg jobbet med tidligere, med gratulasjoner og bitmoji-bilder med babyer og sommerfugler, hjerter++.  Hun har hele tiden gravd og spurt så jeg har bevisst holdt henne utenfor med informasjon etter første forsøket, fordi det rett og slett blir for mye. Men så har ei jeg jobber med, som innimellom tar en kopp kaffe med henne, vært litt stor i kjeften og fortalt at jeg er gravid. Att det går an, hvorfor kan ikke jeg få lov til å fortelle det selv når jeg har lyst til det?! Hvorfor skal andre gå rundt å annonsere MIN nyhet? Jeg hadde i hvert fall aldri gått rundt å fortalt om andres graviditet. Skyllebøtte utlevert og beklagelse mottatt. Skikkelig fint at det bare er oss to på jobb i dag.. :frkk:

Nei fysøren, er det muuulig?!? Kjenner jeg blir ordentlig irritert!!! Jeg kjenner meg SÅ igjen i de nysgjerrigperene. Bra du gav en ordentlig skyllebøtte altså, det der går ikke ann. Enkelte eier ikke skam! 😩😠🤬😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frekt!!! 

Vi har to stk i familien som kommer til å få vite det sist, de er verre enn jungeltelegrafen..

Mannen har begynt å si det til folk, synes også det er irriterende.  Var liksom ikke vennene hans vi skal møte på lørdag som skulle være de første som skulle få vite det. Men fyren er jo bare så glad for at vi har lykkes og er lei av å fortelle "intet nytt" når de tidligere har spurt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fortunatus skrev:

Så utrolig frekt!!! 

Vi har to stk i familien som kommer til å få vite det sist, de er verre enn jungeltelegrafen..

Mannen har begynt å si det til folk, synes også det er irriterende.  Var liksom ikke vennene hans vi skal møte på lørdag som skulle være de første som skulle få vite det. Men fyren er jo bare så glad for at vi har lykkes og er lei av å fortelle "intet nytt" når de tidligere har spurt.

 

Ja det er helt utrolig hvor mye noen plaprer altså! Her er også mannen veldig åpen, spesielt til gutta på jobben. Før var han veldig hysj hysj om prøvingen, men etter mange år er det plutselig null sperre innimellom virker det som. Han senket skuldrene litt etter han fikk mye av de samme svarene tilbake, "vi brukte også prøverør".. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja det er helt utrolig hvor mye noen plaprer altså! Her er også mannen veldig åpen, spesielt til gutta på jobben. Før var han veldig hysj hysj om prøvingen, men etter mange år er det plutselig null sperre innimellom virker det som. Han senket skuldrene litt etter han fikk mye av de samme svarene tilbake, "vi brukte også prøverør".. 

Ja, han må vel egentlig også få lov til å takle det på sin måte. Innser jo egentlig det, så får prøve å bare være positiv nå som helga kommer. :-) 

Alle i den gjengen har fått barn, Så blir jo fullt av unger der, så kanskje ikke fokuset blir så mye på meg :-) 

Har jo egentlig ikke noe mot at folk vet at vi driver med IVF, har aldri hørt noe negativt angående det heller. Men er ikke alltid jeg har så lyst til å snakke om det, da det for meste bare er deprimerende.. Og ikke kan jeg gå i detalj, for de sitter bare der som spørsmålstegn når jeg forklarer om prosessen.. :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fortunatus skrev:

Ja, han må vel egentlig også få lov til å takle det på sin måte. Innser jo egentlig det, så får prøve å bare være positiv nå som helga kommer. :-) 

Alle i den gjengen har fått barn, Så blir jo fullt av unger der, så kanskje ikke fokuset blir så mye på meg :-) 

Har jo egentlig ikke noe mot at folk vet at vi driver med IVF, har aldri hørt noe negativt angående det heller. Men er ikke alltid jeg har så lyst til å snakke om det, da det for meste bare er deprimerende.. Og ikke kan jeg gå i detalj, for de sitter bare der som spørsmålstegn når jeg forklarer om prosessen.. :-p 

Nei, det er ikke alle som er laget for detaljene :fnise:  Har ei venninne som er god på å lytte til prosessen og spør endel spørsmål uten at det er "mas", også husker veldig godt hva jeg sier. Tar av meg hatten for henne at hun "gidder" å sette seg så inn i prosessen. Er veldig godt å kunne snakke med henne uten at det er spørsmålstegn hver gang liksom.

Håper det ikke blir for mye "press" på lørdag da, hjelper nok litt på at det er masse barn der. Da blir ofte de litt mer i fokus ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 15.08, Chickenwings85 skrev:

Hæ? skal du ta siste progesteronen allerede i dag? Jeg går fortsatt på progesteron. Men jeg går på Cyclogest da, kanskje det er forskjell fra merke til merke? Sist jeg var på ul fikk jeg beskjed om at jeg i hvert fall skulle gå på progesteron til ultralyden som jeg skal ha nå på fredag, å da er jeg 9+1. Jeg synes det er skummelt å skulle slutte, og vil helst gå på det til jeg er 12 uker på vei. Men jeg skal snakke med klinikken når jeg skal dit på mandag. Men dobbeltsjekk med de om hva som er grunnen til at du skal slutte på progesteron allerede nå...

Jeg hadde i hvert fall ville brukt opp det jeg har hadde jeg vært deg :)

Går du fortsatt på progesteronen eller har du sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tuppelene skrev:

Går du fortsatt på progesteronen eller har du sluttet?

Jeg tar fortsatt cyclogest. Klinikken sa jeg kunne slutte med det, men om jeg synes det var skummelt å alutte helt så kunne jeg trappe ned til en tabl om dagen. Så ja, nå tar jeg en om dagen til esken er tom 🙈 Hehe, kjempeskummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg tar fortsatt cyclogest. Klinikken sa jeg kunne slutte med det, men om jeg synes det var skummelt å alutte helt så kunne jeg trappe ned til en tabl om dagen. Så ja, nå tar jeg en om dagen til esken er tom 🙈 Hehe, kjempeskummelt! 

Ja det skjønner jeg. Jeg har hentet ut så jeg har til uke 10-11, med nedtrapping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5:

Alt er som tidligere, oppblåste pupper (såre innimellom), sulten og trøtt. Fredag og lørdag sovnet jeg på sofaen rundt 20.30, selv om vi hadde besøk. Øynene ville ikke være oppe. Ellers har jeg begynt å bli ganske kvalm når jeg blir sulten, er ikke slik til vanlig. Da er det bare å få i seg et knekkebrød så går det fort over. 2 uker og 2 dager til TUL. Herregud så spente vi er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja man blir så sykt trøtt! 😴😂 Bra du klarer å regulere kvalmen med mat da om ikke annet, får håpe det fortsetter sånn 😊

Åh, 2uker og 2 dager igjen. Skjønner godt at du er spent. Litt av et nervedrama det her 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...