Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok

tuppelene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er bare å glede seg altså😍 jordmoren skrev opp termindatoen (13.01) vi fikk av riksen på helsekortet mitt som ultralyd termin, men ut i fra målingene er termin 11.01. Liten forskjell, så da ville hun ha termindatoen riksen hadde regnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at OUL gikk bra. Hadde selv i forrige uke, og det var sååå fint. Vi var der inne i en hel time og jordmora var bare så hyggelig og positiv. Nå er det bare å vente på at de skal vokse seg store og sterke 😄

Tenk at vi er kommet så langt siden april!!! 

Min termin  er 11.01, var den jeg fikk fortalt på riksen, så rart vi har fått forskjellig når vi satte inn på samme dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Så fint at OUL gikk bra. Hadde selv i forrige uke, og det var sååå fint. Vi var der inne i en hel time og jordmora var bare så hyggelig og positiv. Nå er det bare å vente på at de skal vokse seg store og sterke 😄

Min termin  er 11.01, var den jeg fikk fortalt på riksen, så rart vi har fått forskjellig når vi satte inn på samme dag..

Så bra at din kontroll også gikk bra😊 Skal du ofte inn på kontroll fremover? 

Ja tenk på det😃 Dette året har gått så fort, med så mye opp og nedturer. Føles ut som det har vart over flere år. Vel, det har det jo egentlig også da. Hvem hadde trodd det skulle ta 5 år å bli gravid liksom.. Synes fortsatt det er litt uvirkelig å være gravid innimellom men nyyyyter det til det fulleste😍 Er så takknemlig!! 

Den termin regningen deres er litt rar. men da har stemmer ultralyd terminen min med din da😅👍 

I dag var jeg på Coop for å handle etter jobb. Vipps kom jeg hjem med to janus bodyer gitt, salgsstativ😅 Første rosa plagget💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 15.49, Fortunatus skrev:

Hadde dere uttak samme dag også? Det er vel den som termin blir regnet utifra 😊 Jeg hadde uttak 14 dager etter tuppelene (02.05), men har fått termindato 12 dager etter henne fra riksen 🙈 har OUL på torsdag, så spent på hva de sier der 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Juni15 skrev:

Hadde dere uttak samme dag også? Det er vel den som termin blir regnet utifra 😊 Jeg hadde uttak 14 dager etter tuppelene (02.05), men har fått termindato 12 dager etter henne fra riksen 🙈 har OUL på torsdag, så spent på hva de sier der 😍

Vi hadde innsett samme dag. Fortunatus satt inn frys. Mener å huske de var 5-dagers også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tuppelene skrev:

Vi hadde innsett samme dag. Fortunatus satt inn frys. Mener å huske de var 5-dagers også? 

Jepp, jeg satt inn to 5-dagers på samme dag som deg. 

Jeg har jo tvillinger og kommer neppe til å gå over tiden, så har ikke så mye å si sånn sett.. Men greit å forholde seg til en dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+4:

dag har vi vært og kjøpt oss barnevogn😍 Datteren til ei bekjent av moren min skulle selge vognen sin, som er brukt i knapt 6 mnd. Sittedelen var ikke brukt engang. Så da ble det som ønsket en grå Emmaljunga duo Edge på oss, til den nette sum av 4.500kr!! Herregud for et kupp på ei vogn som ser helt ny ut😅 Vi synes begge at den var mye lettere enn vi hadde sett for oss. Så det var veldig positivt👍 Og den fikk fint plass i bagasjen til min Ford Focus stasjonsvogn, med understellet på ene siden og baggen ved siden av. Fortsatt plass til mere ting😉

Det er mye dunking i nedre del av magen om dagen. Kan det være snuppa mon tro? Ellers er bekkenet litt kranglete om jeg går tur i for hurtig tempo.. og underlivet virker til tider hovent. Ikke vondt, men litt ubehagelig i noen sittestillinger. Så det må jeg huske å nevne for jordmor på torsdag. 

Ny time for UL er 14.11. For å sjekke at morkaka har flyttet seg bort fra exit utgangen. Blir fint å se snuppa igjen også 💖

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig med det kuppet! Kjenner jeg er misunnelig 😄

Det du kjenner er helt garantert snuppa 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juni15 skrev:

Så heldig med det kuppet! Kjenner jeg er misunnelig 😄

Det du kjenner er helt garantert snuppa 😍

Ja der hadde vi flaks😁

denne uken du har OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppelene skrev:

Ja der hadde vi flaks😁

denne uken du har OUL?

Ja, på torsdag 👏🏻 Vi er så spente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Juni15 skrev:

Ja, på torsdag 👏🏻 Vi er så spente.

Ja det skjønner jeg, og det er så koselig😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+0 💖 Halvveis. 

Jeg blir like «overrasket» hver uke jeg leser om ny uke. Tenk at vi har kommet så langt. Det er så rart, jeg er så takknemlig og lykkelig. Hehe.. og ja, fikk tårer i øynene bare jeg skrevet nå😉

Noen dager er jeg kjempe sulten, og er fysen hele dagen. Andre dager er matlysten mindre. Spiser allikevel mer til lunch og middag, men ikke så mye i mellom på de dagene jeg ikke er så sulten. Jeg veier meg en gang i uken når jeg starter på ny uke. Har hittil gått opp 5,5 kg. Er det lite🤔 Får tro det stiger jevnt og trutt, og at det ikke plutselig kommer 10-20 kg rett i fanget😅 

Halsbrannen har for det meste holdt seg unna og kommer bare i korte perioder som ikke er for ubehagelig👍 Søvnen derimot har forandret seg siste uken. Er så varm og våkner gjennomvåt. Drømmer mye, ligger vondt og våkner mye. Våkner ikke for at jeg må på do enda da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for halvveis!😃 er vi såå nære ja,jeg var 20+0 i går😄

5,5kg nå er akkurat perfekt på snittet det,ift til en tabell jeg lette opp etter jeg hadde veid meg. Så gjør du det samme du har gjort hittil slipper du nok at det raser på videre utover✌

Så deilig at halsbrannen holder seg unna! Det har den gjort her og,i forrige svangerskap derimot knaska jeg lovehearts som en gal. Godt å slippe jaa😃

Åh de drømmene!! Jeg våkner heller ikke i løpet av natta for å opp på do,men sover en ujevn søvn med masse oppvåkninger pga drømmene. Har til vanlig et aktivt drømmeliv,men når jeg er gravid tar det helt av. Sikkert noe med at vi tenker så utrolig mye ting mens vi går og venter på at livet vårt skal endre seg så radikalt😅må jo bearbeides alle de tankene.

Ønsker deg en god ny dag,og håper dagen går fort,det er vel UL imorgen? ⚘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, du er halvveis. Det er en god følelse det!!! 😍

5,5 kg er ikke mye. Tenk på meg da, som har gått opp 9kg. Herregud. Kanskje 10kg til og med. Jeg var mye sulten og fulgte ikke helt med på vekta, før plutselig, PLUTSELIG så bare lyste tallet mot meg! Huff! Heldigvis er det viktigste at babyen i magen har det bra. Kiloene skal av etter fødselene, briste eller bære! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, TeamWP skrev:

Hurra for halvveis!😃 er vi såå nære ja,jeg var 20+0 i går😄

5,5kg nå er akkurat perfekt på snittet det,ift til en tabell jeg lette opp etter jeg hadde veid meg. Så gjør du det samme du har gjort hittil slipper du nok at det raser på videre utover✌

Så deilig at halsbrannen holder seg unna! Det har den gjort her og,i forrige svangerskap derimot knaska jeg lovehearts som en gal. Godt å slippe jaa😃

Åh de drømmene!! Jeg våkner heller ikke i løpet av natta for å opp på do,men sover en ujevn søvn med masse oppvåkninger pga drømmene. Har til vanlig et aktivt drømmeliv,men når jeg er gravid tar det helt av. Sikkert noe med at vi tenker så utrolig mye ting mens vi går og venter på at livet vårt skal endre seg så radikalt😅må jo bearbeides alle de tankene.

Ønsker deg en god ny dag,og håper dagen går fort,det er vel UL imorgen? ⚘

Hurra for deg også🎉 Nei jeg har ikke UL i morgen, det er Juni15😉 Men jeg har time hos jordmor i morgen. Håper allikevel dagen går fort! Har to kunder fra helvette som trappa opp i mailboksen min samtidig. Pluss en gretten sjef idag😩 

Fy søren ujevn søvn er litt slitsomt, men greit å få øvet litt på det før snuppa kommer og tar oss med storm da😅💖  I går natt våknet jeg av en fryktelig romstering i magen. Tenkte at dette må da kjennes på utsiden! Men var så trøtt at jeg orket ikke kjenne etter da😂 

Super dag til deg også😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Hurra for deg også🎉 Nei jeg har ikke UL i morgen, det er Juni15😉 Men jeg har time hos jordmor i morgen. Håper allikevel dagen går fort! Har to kunder fra helvette som trappa opp i mailboksen min samtidig. Pluss en gretten sjef idag😩 

Fy søren ujevn søvn er litt slitsomt, men greit å få øvet litt på det før snuppa kommer og tar oss med storm da😅💖  I går natt våknet jeg av en fryktelig romstering i magen. Tenkte at dette må da kjennes på utsiden! Men var så trøtt at jeg orket ikke kjenne etter da😂 

Super dag til deg også😊

Haha uups unnskyld☺stokka seg litt der😁

Ahh gleder meg til jeg får kjenne noe fra magen annet enn kynnere og fordøyelsesbesvær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ååå, du er halvveis. Det er en god følelse det!!! 😍

5,5 kg er ikke mye. Tenk på meg da, som har gått opp 9kg. Herregud. Kanskje 10kg til og med. Jeg var mye sulten og fulgte ikke helt med på vekta, før plutselig, PLUTSELIG så bare lyste tallet mot meg! Huff! Heldigvis er det viktigste at babyen i magen har det bra. Kiloene skal av etter fødselene, briste eller bære! ;)

Enig! At baby har det bra kommer først og kiloene detter av hvis man vil senere👍 Synes nesten 5,5 er lite, siden jeg gikk opp 4 kg på 10 uker sist jeg var gravid😅 

Nei Fydda.. klokken er 09.40 og jeg har ikke spist mellom måltidet mitt enda😂 pleier å være utsultet før kl 09! Så da får jeg vel ta meg et knekkebrød😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TeamWP skrev:

Haha uups unnskyld☺stokka seg litt der😁

Ahh gleder meg til jeg får kjenne noe fra magen annet enn kynnere og fordøyelsesbesvær! 

Å nei, sliter du med fordøyelsen😞 jeg har heldigvis sluppet godt unna der også. Kommer litt innimellom bare, men for det meste er det god flyt👏🏻👏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...