Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

På 19.5.2018 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Han var ikke prikk lik, med mindre "alle ikke-vestlige menn ser like ut". :)

Anonymkode: 25d76...a9b

Jeg også syntes han var prikk lik Nick, ble så forvirret....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.5.2018 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Hæ? Han var jo med i flyet!

Anonymkode: f8d33...213

Jeg trodde også det først, de var snarlik ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Puny skrev:

Jeg har SÅ lyst til å vite med om Lydia! Hva er hennes bakgrunn? Hvordan endte hun opp der, hva tenker hun egentlig?

Det er akkurat det. Lydia virker som en beinsterk dame som man ikke piller på nesen...så hvordan kom hun dit hun er nå? Hvorfor er hun med på denne undertrykkingen av medsøstre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ser mer til Lydia, men sin interessante personlighet. En slags merkelig sammensetning av ondskap og omsorg. Hvordan skjedde det at hun ble sånn? 😕

Jeg vil se hvordan forholdet mellom Serena og June vil utvikle seg i takt med graviditeten. Utrolig nok synes jeg faktisk synd på Serena. Ikke så mye som June så klart, men den delen av henne som ikke driver med utnytting av andre mennesker er det litt synd på. Hun er også undertrykket og feiler sin viktigste oppgave; å gi sin mann barn. Det er det komplekse ved serien jeg liker så godt, det er ikke bare det onde mot det gode.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mulig for Fred å overleve det angrepet der. Ofglen løp jo rett mot han, og eksplosjonen var enorm.  Jeg klarer ikke å synes synd på Serena. Hva hun gjør mot June overskygger liksom alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, miaw skrev:

Det er jo ikke mulig for Fred å overleve det angrepet der. Ofglen løp jo rett mot han, og eksplosjonen var enorm.  Jeg klarer ikke å synes synd på Serena. Hva hun gjør mot June overskygger liksom alt annet.

Egentlig enig, men det er utrolig hva hovedpersoner kan overleve ;)  

Var det Ofglen altså? Synes hun var et fremmed ansikt, men da gikk jeg glipp av noe. 

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig enig, men det er utrolig hva hovedpersoner kan overleve ;)  

Var det Ofglen altså? Synes hun var et fremmed ansikt, men da gikk jeg glipp av noe. 

Anonymkode: 87323...18d

Ja var Ofglen nr 2, hun andre som før var Ofglen er i kolonien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Egentlig enig, men det er utrolig hva hovedpersoner kan overleve ;)  

Var det Ofglen altså? Synes hun var et fremmed ansikt, men da gikk jeg glipp av noe. 

Anonymkode: 87323...18d

Jeg syntes det blir litt dumt om Fred overlever nå, men som du sier, utrolig hva hovedpersoner kan overleve! Men det er vel scener fra traileren fra sesong 2 med Fred som vi ikke har sett enda? Kan jo hende det er tilbakeblikk men.

Ja det var Ofglen, de tok tunga hennes, men hun klarte fortsatt å finne sin stemme for å si fra. Ikke ofte jeg heier på selvmordsbombere.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen er verken gode eller onde, nåkka mange ser ut til å dismisse. Heldigvis er denne serien med på å bidra til å vise forskjeller, ilikhet med game of thrones. 

 

Anonymkode: c05d1...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man utfører stygge handlinger er det mulig å føle med folk. Jeg forsto Serena langt mer da jeg så hun ble skutt i livmor/eggleder, noe som mest sannsynlig er grunnen til hennes infertilitet. Men samtidig har hun skapt et samfunn som lever av å drepe over en lav sko, samt oppfordrer til tortur, menneskehandel og voldtekt. Det gjør ikke at jeg ikke syns synd på henne, når alt hun ønsker er et barn og June helt tydelig gnir det inn. Jeg syns synd på undertrykkelsen hun har skapt for seg selv. Jeg syns synd på Fred som åpenbart sliter med livet de har innført, til tross for å sitte i ledelsen. Jeg syns sikkert synd på Aunt Lydia også, for noe må ha skjedd henne siden hun brenner så sterkt for det samfunnet. 

Det er egentlig synd i alle sammen, til en viss grad, men uansett for skakkjørt verden var før Gilead tilsidesetter jo ikke deres sorger og byrder hva de gjør mot folket nå.

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man utfører stygge handlinger er det mulig å føle med folk. Jeg forsto Serena langt mer da jeg så hun ble skutt i livmor/eggleder, noe som mest sannsynlig er grunnen til hennes infertilitet. Men samtidig har hun skapt et samfunn som lever av å drepe over en lav sko, samt oppfordrer til tortur, menneskehandel og voldtekt. Det gjør ikke at jeg ikke syns synd på henne, når alt hun ønsker er et barn og June helt tydelig gnir det inn. Jeg syns synd på undertrykkelsen hun har skapt for seg selv. Jeg syns synd på Fred som åpenbart sliter med livet de har innført, til tross for å sitte i ledelsen. Jeg syns sikkert synd på Aunt Lydia også, for noe må ha skjedd henne siden hun brenner så sterkt for det samfunnet. 

Det er egentlig synd i alle sammen, til en viss grad, men uansett for skakkjørt verden var før Gilead tilsidesetter jo ikke deres sorger og byrder hva de gjør mot folket nå.

Anonymkode: aab53...397

Nå er det vel mannen til Serena som er steril. Kan selvsagt være at hun er steril også, men mannen hennes er ihvertfall det.

Anonymkode: 4ce34...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel mannen til Serena som er steril. Kan selvsagt være at hun er steril også, men mannen hennes er ihvertfall det.

Anonymkode: 4ce34...a05

De er nok steril begge to. 

Vi vet vel egentlig ikke at Fred er det. Men i følge legen og serena så er mange av mennene steril også. 

Anonymkode: af2a2...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen er verken gode eller onde, nåkka mange ser ut til å dismisse. Heldigvis er denne serien med på å bidra til å vise forskjeller, ilikhet med game of thrones. 

 

Anonymkode: c05d1...463

Avskjedige? Si opp? Avvise? Unnskylde?
Når du sliter med engelske ord så bruk heller norsk.

Anonymkode: 13eeb...aa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er det vel mannen til Serena som er steril. Kan selvsagt være at hun er steril også, men mannen hennes er ihvertfall det.

Anonymkode: 4ce34...a05

Hvorfor driver han da og har sex med en Handmaid for å prøve å gjøre henne gravid? Nei, hele utgangspunktet for serien er at kommandantene er fertile og konene deres er ikke det, så de har second class citizens til å ta seg av den biten for dem. Vi kan dog anta at Fred er steril, men det er ikke like sikkert som at Serena er det.

Anonymkode: 15ac5...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor driver han da og har sex med en Handmaid for å prøve å gjøre henne gravid? Nei, hele utgangspunktet for serien er at kommandantene er fertile og konene deres er ikke det, så de har second class citizens til å ta seg av den biten for dem. Vi kan dog anta at Fred er steril, men det er ikke like sikkert som at Serena er det.

Anonymkode: 15ac5...aab

Det er det vel ikke? Det er veldig få av handmaidene som er gravide, så det er naturlig å tenke seg at mennene er sterile. Akkurat som i gamle dager hvor det alltid var kvinnen sin feil hvis det ikke ble barn eller hvis barna var syke, er det i denne verdenen ganske utenkelig at menn kan være sterile. Menn er jo det overlegne kjønn. 

Anonymkode: d0b48...ac9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joseph Fiennes, som spiller Fred Waterford, er på rollelisten for samtlige av de 13 episodene av denne sesongen.

Anonymkode: 5af37...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Joseph Fiennes, som spiller Fred Waterford, er på rollelisten for samtlige av de 13 episodene av denne sesongen.

Anonymkode: 5af37...d82

Spoiler

Han er også med i den israelske traileren for episode 7. 

Utrolig mange "handmaid-kister". :( I tillegg til Marthas som skytes på åpen gate. :(

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Han er også med i den israelske traileren for episode 7. 

Utrolig mange "handmaid-kister". :( I tillegg til Marthas som skytes på åpen gate. :(

 

Anonymkode: 25d76...a9b

Nå kommer det VIRKELIG til å bli spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være så ukonsentrert på jobb neste torsdag. Det er da neste episode kommer, ikke sant? 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Fred er steril så er det jo ikke mulig å vite om Serena kan bli gravid. Og ut i fra denne episoden er det helt tydelig at de ikke har sex heller. Det er jo kun sex med mål om barn. 

Det som er interessant er at Serena har kjempet for en slags ideologi som ikke er til det beste for henne i det lange løp. Det må være vanskelig å takle. 

Anonymkode: 35b05...437

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...