Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

7 timer siden, FruFiolett skrev:

Våknet med mensen idag. Faen.

:klemmer:

5 timer siden, Frøya90 skrev:

Like greit å vente. Du merker når du er gravid :) Symptomene kommer fort. Jeg har ikke testet med noen av mine. Har kjent det på kroppen hver gang 

Bare fordi du merker det betyr det ikke at alle andre gjør det. :) Jeg var sikker på at jeg ikke greide det, hadde stadig lengre sykluser og hadde alt testet negativt to ganger. CD 35 testet jeg likevel positivt. CD 45 var første gangen jeg kjente noe symptomer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Tonio skrev:

:klemmer:

Bare fordi du merker det betyr det ikke at alle andre gjør det. :) Jeg var sikker på at jeg ikke greide det, hadde stadig lengre sykluser og hadde alt testet negativt to ganger. CD 35 testet jeg likevel positivt. CD 45 var første gangen jeg kjente noe symptomer. 

De første graviditetssymptomene for de aller fleste er jo uteblitt mens og ømme bryster. Finnes sikkert noen unntak, men hvis en er aktiv prøver tror jeg at noen synptomer dukker opp altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå har jeg lest hele dagboka di, spennende dette her med prosjekt jentebaby. Artig hvis det blir en jente! Synd vi aldri får vite om det faktisk var alle kjerringrådene som gjorde det, eller bare flaks hvis det blir jente. Er jo egentlig 50/50 sjanse 

😅

Håper det klaffer i neste prøveperiode 😊 Jeg misunner deg og mange andre som har blitt prøvere, jeg har såå lyst til å starte prøving selv!

Forresten! De småkvisene du har fått kan komme av at du har økt på med meieriprodukter.

Endret av Dovendyr1
Kvisetips 😂
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Hei! Nå har jeg lest hele dagboka di, spennende dette her med prosjekt jentebaby. Artig hvis det blir en jente! Synd vi aldri får vite om det faktisk var alle kjerringrådene som gjorde det, eller bare flaks hvis det blir jente. Er jo egentlig 50/50 sjanse 

😅

Håper det klaffer i neste prøveperiode 😊 Jeg misunner deg og mange andre som har blitt prøvere, jeg har såå lyst til å starte prøving selv!

Forresten! De småkvisene du har fått kan komme av at du har økt på med meieriprodukter.

Hei @Dovendyr1! Så koselig! ☺️ Ja, altså, dette prosjektet går jo foreløpig «så som så», men det er jo spennende å se hvordan det ender opp! Hva er i veien for å starte prøvingen for din del? 

Du, det var ingen dum tanke angående økningen av meieriprodukter! Kanskje det rett og slett er det som gir meg disse kvisene! 😱

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, så dette har vært en helg med de store humørsvingningene. Som dere vet gikk jeg mensen igår morges, og jeg gikk rett i kjelleren. Jeg ble så skuffa! Jeg har nok lagt enda mer forventninger i dette enn jeg kanskje trodde, for jeg ble veldig veldig lei meg. Kanskje også fordi min aller beste venninne ringte meg fredag kveld og satt på badet sitt med en positiv test i hånda (barn nummer to), og jeg innså i det sekundet hun fortalte det at jeg såååå gjerne ville vært gravid sammen med henne. Men det er jeg jo altså ikke nå, siden jeg fikk mensen. Problemet mitt nå er at jeg er neimen ikke sikker på om det var mensen jeg fikk! For jeg blødde i bare noen timer, og ikke sånn ordentlig, men sånn spotting som jeg ALLTID gjør første halve dagen av mensen. Greia er at det stoppa der. Og har ikke blødd noe siden, verken igår eller idag. Idag er jo dagen da mensen tidligst burde kommet, basert på tidligere perioder, da mensen sist dukket opp på dag 12. Jeg har ingen mensmurringer, ingen karbo-gravings, ingen tegn på mensen. Så jeg googlet og googlet, og kom over noe som ga meg et håp om at det kanskje var en festeblødning! Tok en graviditetstest i dag tidlig (ok, så tok jeg to da...), de var blendahvite. Ikke mulig å mistolke, de er så hvite som overhode mulig. Så nei, nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal tro. Så hva i alle dager var den blødningen?  Jeg er ikke gravid, og har heller ikke fått mensen idag. Den kommer sikkert imorgen eller tirsdag, og jeg er bare sur, trist, skuffa. Jeg har heller ingen tegn på graviditet, type ingen ømme pupper eller noe som helst annet, så det er bare ikke mulig at jeg kan være gravid heller. Neste prøveperiode er mannen borte, så nå blir det to runder til neste mulighet. Faen altså!!

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo absolutt hende du er gravid...hvis det var festeblødning du hadde, tipper jeg det går noen dager før testen blir positiv!! Spennende!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg mensen på ordentlig. Som en foss, bokstavelig talt, så det blir ikke tydeligere enn det. Hva den blødningen igår var, det aner jeg ikke, men dette er det ingen tvil om. Vi er to skuffa tryner her i huset nå, og selv om jeg vet at det kommer til å gå over, så er det skikkelig kjipt akkurat nå. Neste prøving blir mest sannsynlig da ikke før i september, for mannen er borte fra det som nå blir min syklusdag 16 til og med dag 21, og med historikk på EL på syklusdag 19 de to siste rundene, blir det klin umulig å få til noe forsøk den måneden. Så nå blir det uendelig lenge å vente, og med både gravid bestevenninne OG søster vil det nok føles litt ekstra lenge. 

Æsj, beklager sytinga og klaginga her nå, men akkurat nå syns jeg bare litt synd på meg selv.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruFiolett skrev:

Hei @Dovendyr1! Så koselig! ☺️ Ja, altså, dette prosjektet går jo foreløpig «så som så», men det er jo spennende å se hvordan det ender opp! Hva er i veien for å starte prøvingen for din del? 

Du, det var ingen dum tanke angående er! Kanskje det rett og slett er det som gir meg disse kvisene! 😱

Samboeren min er ikke helt klar enda, noe praktisk som gjenstår for hans del og også litt mentalt tror jeg. Jeg har derimot vært klar leeenge! Noen dager blir jeg nesten gal av å vente 🙈 Har fått en ca tid å forholde meg til, og det er til våren/sommeren 2019.. 

 

Hvorfor får dere ikke prøvd denne perioden? Hvis han reiser bort dag 16 og du har EL rundt 19 er det vel sjanser for at det klaffer? Sædcellene kan jo leve noen dager.. Jeg som ikke helt skjønner dette enda kanskje 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Samboeren min er ikke helt klar enda, noe praktisk som gjenstår for hans del og også litt mentalt tror jeg. Jeg har derimot vært klar leeenge! Noen dager blir jeg nesten gal av å vente 🙈 Har fått en ca tid å forholde meg til, og det er til våren/sommeren 2019.. 

 

Hvorfor får dere ikke prøvd denne perioden? Hvis han reiser bort dag 16 og du har EL rundt 19 er det vel sjanser for at det klaffer? Sædcellene kan jo leve noen dager.. Jeg som ikke helt skjønner dette enda kanskje 😂

Åhja, men da skjønner jeg at dere venter☺️ Og jeg skjønner at et år føles veldig lenge, men plutselig er dere der så dere kan begynne å prøve! 

 

Altså, joda, vi får jo gjort et sånt halvveis forsøk med sex på dag 15 da, men når de sædcellene ikke klarer å befrukte et egg når de ankommer kun to dager før, har jeg absolutt ingen tro på at de klarer det når de må ligge og vente i fire hele dager. Og med en liten dose uflaks blir EL enda en dag forsinket sånn at det ikke slipper før dag 20, og da er det jo helt umulig. Så neste periode gir elendige odds, og det er så kjipt! Det er liksom så innmari lenge å vente nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Er det ikke slik at de gangene det passer dårlig eller er "umulig" at det klaffer? :Nikke:

Åååå, jeg håper det! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at dette begynner å ligne skremmende mye på en klassisk sutreblogg, og det skal det absolutt ikke bli! Så idag gjør jeg et forsøk på å sortere tankene mine, sånn at jeg kanskje kan legge deler av denne skuffelsen bak meg. 
    ⁃    Det som er mest skuffende akkurat nå er at det er så lenge til neste ordentlige prøveperiode, og at jeg derfor hadde ekstra høye forventinger til denne perioden her. Jeg er så elendig på å vente, og nå er det virkelig ekstremt lenge å vente også.
    ⁃    Jeg ønsket meg virkelig et vårbarn. Med prøving i september kan det tidligst bli termin i juni, og vi går dermed sommeren neste år i møte med en nyfødt. Ikke et voldsomt problem, men skuffelsen over at det ikke blir noe vårbarn på meg er dessverre med på å bidra til den nedturen jeg har følt på nå.
    ⁃    Jeg får sommerfugler i magen av å tenke på permisjonstid sammen med min bestevenninne, og verker etter å ringe henne med positiv test i hånda. Jeg innser liksom nå at det kan bli ganske lenge til jeg kan ta den telefonen, og mye av hennes permisjon kan dessverre allerede være over hvis dette skal ta så lang tid. 
    ⁃    Jeg bruker mye energi på være sjalu, og det er fryktelig energitappende. Jeg skulle ønske det var en bryter jeg kunne skru av! Men jeg er sjalu på alle med et barn av hvert kjønn, jeg er sjalu på alle som får jentebaby, og jeg er sjalu på alle som kan annonsere at de er gravide. Og når man er kvinne i starten av 30-årene så er dette representert i ganske stort omfang i omgangskretsen altså!

Jeg vet så godt at dette er tidenes i-landsproblematikk, og jeg vet jo om så mange som hadde gjort hva som helst for å få det ene barnet jeg allerede har. Jeg håper ikke noen føler seg tråkket på av at jeg sutrer for det som absolutt er små bagateller, men akkurat nå er det disse små bagatellene som opptar livet mitt, og jeg må bare få forholde meg til dem. Takk og pris for denne dagboka, hvis ikke tror jeg faktisk mannen min hadde gått helt fra vettet hvis han måtte høre på alle de tankene jeg har om dette til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke skal få utløp for frustrasjon og det som er i sin egen dagbok, hvor skal man få det da? :klemmer:

Skulle ønske jeg kunne gjort noe, du kan låne kolikkjenta mi hvis du vil. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Hvis man ikke skal få utløp for frustrasjon og det som er i sin egen dagbok, hvor skal man få det da? :klemmer:

Skulle ønske jeg kunne gjort noe, du kan låne kolikkjenta mi hvis du vil. :laugh:

❤️

Altså, det er fristende å si ja takk! Men usikkert på hvor lurt det er, du risikerer å ikke få henne igjen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruFiolett,

har kun lest første innlegg og så de siste, så mulig du har skrevet noe om det..men når prøver dere i fht eggløsning? Man har best sjanser med sex dagen før selve EL.

Om dere prøver den uken, bør dere price annenhver dag for at mannen skal få spreke svømmere (går sikkert fint med kun en dag mellom også, men om man prøver daglig over flere dager, er det ikke max futt på slutten). 

Vet ikke alderen din, men har du tatt test for visse hormonverdier? Dumt om slikt er kommet i veien og kan fikses med hormonbehandling, men man ikke vet det. 

Hilsen en som prøvde systematisk med utfordringer i fht jobbreiser (og lyktes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Limbo 2014 skrev:

FruFiolett,

har kun lest første innlegg og så de siste, så mulig du har skrevet noe om det..men når prøver dere i fht eggløsning? Man har best sjanser med sex dagen før selve EL.

Om dere prøver den uken, bør dere price annenhver dag for at mannen skal få spreke svømmere (går sikkert fint med kun en dag mellom også, men om man prøver daglig over flere dager, er det ikke max futt på slutten). 

Vet ikke alderen din, men har du tatt test for visse hormonverdier? Dumt om slikt er kommet i veien og kan fikses med hormonbehandling, men man ikke vet det. 

Hilsen en som prøvde systematisk med utfordringer i fht jobbreiser (og lyktes)

Hei! ☺️ Vi har prøvd i dagene før eggløsning, men ikke dagen da EL-testene (strimmel) er positiv. Så nærmeste er da altså ca to døgn før EL, ettersom strimmeltesten jo viser positivt omtrent et døgn før egget slipper. Dette er fordi vi prøver ut alle de tips og triks som finnes for å få jentebaby, og teoriene sier at guttesædcellene kun overlever det første døgnet mens jentecellene lever lenger og derfor er de som ligger igjen når egget slipper ca to døgn senere. 

 

Hm, har ikke sjekket hormonnivåene - kan det være lurt? Jeg er 31, og fikk et barn for to år siden som satt på aller første forsøk. Har du testet hormonverdier? Hvordan foregår det i så fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gøy å lese igjennom dagboka de, spennende med jenteprosjekt😀 så kjenner jeg meg så igjen ift at andre nærme blir gravide! Husker at en veldig nær kollega nylig fant ut hun var gravid når vi var i første prøveperiode. Når det ikke gikk sa hun at det klaffer snart, og at vi helt sikkert får noe permisjon isammen. Nå er den muligheten forbo😩 så noen mnd etter ble svigerinna mi (og nær vennine) gravid, og kjente jeg hadde så innmari lyst å gå gravid sammen med henne. Men neida😕 får håpe for din del at det klaffer snart! Og uansett om det skiller noen mnd på graviditetene vil dere jo få mye glede sammen gjennom det uansett ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Hei! Gøy å lese igjennom dagboka de, spennende med jenteprosjekt😀 så kjenner jeg meg så igjen ift at andre nærme blir gravide! Husker at en veldig nær kollega nylig fant ut hun var gravid når vi var i første prøveperiode. Når det ikke gikk sa hun at det klaffer snart, og at vi helt sikkert får noe permisjon isammen. Nå er den muligheten forbo😩 så noen mnd etter ble svigerinna mi (og nær vennine) gravid, og kjente jeg hadde så innmari lyst å gå gravid sammen med henne. Men neida😕 får håpe for din del at det klaffer snart! Og uansett om det skiller noen mnd på graviditetene vil dere jo få mye glede sammen gjennom det uansett ☺

Hei bondekone, så hyggelig at du har tittet innom her! Men så trist at det har tatt så lang tid for deg å bli gravid! Har du barn fra før? Har du prøvd så lenge at dere snart kan få utredning/oppfølging/hjelp? Håper det plutselig klaffer for deg snart, det er jo helt utrolig slitsomt å gå sånn å håpe og håpe og håpe! Jeg for min del kan egentlig ikke klage, vi har tross alt ikke hatt mange perioder, men allikevel syns jeg dette er krevende og energitappende. Så jeg håper det skjer fort for oss begge nå! ☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, FruFiolett skrev:

Hei bondekone, så hyggelig at du har tittet innom her! Men så trist at det har tatt så lang tid for deg å bli gravid! Har du barn fra før? Har du prøvd så lenge at dere snart kan få utredning/oppfølging/hjelp? Håper det plutselig klaffer for deg snart, det er jo helt utrolig slitsomt å gå sånn å håpe og håpe og håpe! Jeg for min del kan egentlig ikke klage, vi har tross alt ikke hatt mange perioder, men allikevel syns jeg dette er krevende og energitappende. Så jeg håper det skjer fort for oss begge nå! ☺️🤞🏼

Om vi ikke blir gravide ila sommeren blir vi henvist videre til gynekolog☺ ingen barn fra før av nei,så er en veldig spennende, og som du sier, energikrevende prosess!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...