Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg har også sterke eggløsningssmerter, sterkere enn ved mensen :) Men er ikke fosterstilling-vondt hos meg, bare ganske ubehagelig. I enkelte tilfeller er det greit, sånn som nå når jeg ikke har fått tilbake mensen etter fødsel i sommer, så vet jeg ca når den kommer og slipper en plutselig pinlig episode! Og da vi prøvde å få barn var det greit med en pekepinn på når eggløsning var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lidis88 skrev:

Jeg har også sterke eggløsningssmerter, sterkere enn ved mensen :) Men er ikke fosterstilling-vondt hos meg, bare ganske ubehagelig. I enkelte tilfeller er det greit, sånn som nå når jeg ikke har fått tilbake mensen etter fødsel i sommer, så vet jeg ca når den kommer og slipper en plutselig pinlig episode! Og da vi prøvde å få barn var det greit med en pekepinn på når eggløsning var :)

Ja, det blir i alle fall ganske tydelig! Hvis det fortsetter sånn trengs ikke flere EL-tester i alle fall😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cati skrev:

Kjenner alltid veldig godt når jeg har eggløsning. Spesielt venstre side gjør veldig vondt ☺️

Det er godt å høre! Var faktisk venstre side som gjorde mest vondt igår hos meg også! Var nytt for meg dette, men tydeligvis noe folk opplever! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 8.57, FruFiolett skrev:

Hei - og velkommen tilbake er kanskje passende å si da☺️ Jeg brukte bare Provera den ene gangen jeg altså, syklusen er presis som en klokke etter oppstart på Letrozol😅 Veldig spennende å se on du har effekt av Letrozol - tar du enkel dose? Krysser fingrene for deg også, håper det klaffer fort! 🤞🏼

Det var veldig kjekt med disse fancy testene altså, da fikk man liksom fulgt prosessen enda bedre! Og igår fikk jeg heldigvis et smilende ansikt som ikke blinket, men vet du hva? Det smilende fjeset står faktisk på skjermen i 48 timer, så man ikke skal fortsette å teste etter at det først kommer opp! 😅🙈 Ganske irriterende sånn med en gang, men veldig lurt også da, for det er jo ingen grunn til å teste videre nå! 🙈

Så bra at letrozol hjalp til med å få syklusen tilbake! Spent på om det skjer med meg også 😅 Jeg tar enkel dose ja. Men jeg mener han sa at vi kunne vurdere dobbel hvis jeg ikke får eggløsning. Jeg kjenner ingen tegn på kroppen til at eggløsningen skal ha skjedd. Er på syklusdag 19 idag. Så det spørs om det funket på første forsøk med letrozol..

Ja det leste jeg om de testene, hørtes veldig greit ut! Skal teste de ut i neste pp (regner med det blir flere 🙈). 

Krysser fingrene for at du får klaff denne perioden! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FruFiolett skrev:

Altså, kan man ha kraftige eggløsningssmerter? Eller burde jeg begynne å bli bekymret for noe annet nå? Idag har jeg hatt litt murring nederst i mageregionen sånn av og på hele dagen, men nå i kveld har det vært perioder hvor jeg har måttet krype sammen i fosterstilling😳 Det er akkurat samme smerter som ved mensen - men det skal vel ikke være sånn nå? 😱🤔

Har ikke pleid å ha det som jeg kan huske - men ifølge Flo (app) så hadde jeg eggløsning på mandag, og både søndag og mandag hadde jeg ordentlige menssmerter. Så det går tydeligvis an 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, _kvikklunsj skrev:

Har ikke pleid å ha det som jeg kan huske - men ifølge Flo (app) så hadde jeg eggløsning på mandag, og både søndag og mandag hadde jeg ordentlige menssmerter. Så det går tydeligvis an 😅

Så bra vi er flere som erfarer dette sånn plutselig da😅 Jeg har heller ikke hatt det så ekstremt noen gang altså, det var faktisk overraskende vondt! Men ingen tegn til sånt idag, så da er vel hele eggløsninga over☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så bra at letrozol hjalp til med å få syklusen tilbake! Spent på om det skjer med meg også 😅 Jeg tar enkel dose ja. Men jeg mener han sa at vi kunne vurdere dobbel hvis jeg ikke får eggløsning. Jeg kjenner ingen tegn på kroppen til at eggløsningen skal ha skjedd. Er på syklusdag 19 idag. Så det spørs om det funket på første forsøk med letrozol..

Ja det leste jeg om de testene, hørtes veldig greit ut! Skal teste de ut i neste pp (regner med det blir flere 🙈). 

Krysser fingrene for at du får klaff denne perioden! 😍

Ja, det samme sa min gynekolog, men jeg testa positivt på blodprøven på dag 23-24, så da holdt det med enkel dose🙄 Men må innrømme at jeg tviler litt siden jeg ikke har blitt gravid enda, og kan ikke unngå å tenke at jeg kanskje burde hatt dobbel dose allikevel🤔 Men, jeg må bare stole på gynekologen her, og får heller ta det opp med han hvis vi ikke lykkes🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsninga er over m, og ventetiden er igang. Igjen. Hjelpes som jeg hater denne ventetiden. Er det litt i overkant å kalle det tortur? 🤔😅 Jeg antar at EL var på tirsdag, og har ganske sterke indikasjoner på at det stemmer etter de ganske så intense smertene. Det betyr at jeg er 2 dpo idag. Så ja, da er det bare å si, for 10ende gang; la ventetid og symptomjakt begynne! IKM forventes tirsdag 19. februar, det vil si om ca 300 år🙄

Endret av FruFiolett
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt innafor å kalle det tortur! Jeg skal jaggu tenke litt på deg hver dag og krysse det som krysses kan - nå må det da være deres tur 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, _kvikklunsj skrev:

Synes det er helt innafor å kalle det tortur! Jeg skal jaggu tenke litt på deg hver dag og krysse det som krysses kan - nå må det da være deres tur 😄

Tusen takk! 😘 Jeg håper naturen er enig med deg! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg 😬 Tiden frem til EL og tiden etter EL kan ikke sammenlignes... Men det «forverres» vel litt av at tiden etter EL også er ventetid, et håp om en positiv test... Håper det blir deres tur veldig snart 🤞🏻 Unner alle her som sliter med å bli gravide en positiv test (inkludert meg selv) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Føler med deg 😬 Tiden frem til EL og tiden etter EL kan ikke sammenlignes... Men det «forverres» vel litt av at tiden etter EL også er ventetid, et håp om en positiv test... Håper det blir deres tur veldig snart 🤞🏻 Unner alle her som sliter med å bli gravide en positiv test (inkludert meg selv) ❤️

Helt enig, det er jo som to forskjellige tidsberegninger det altså! Helt uoverkommelig lange uker i vente nå🙄 Har like dårlig magefølelse denne gangen som forrige, og da hadde jeg jo rett, så er redd det samme gjelder nå også altså🙄 Men, krysser fingrene for at det var akkurat nå det skulle klaffe🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 dpo, og dagene snegler seg avgårde. Denne gangen har jeg seriøst bare lyst til å grine, for det går så sakte! I dagene etter EL hadde jeg sykt vondt i puppene, type sånn inni, men det har gitt seg, og det har sikkert vært pga hormonforandringene som skjer etter eggløsninga. Jeg har blanda følelser til testing denne måneden - som sist tenker jeg at jeg ikke orker den skuffelsen med negative tester hver morgen i flere dager før mensen kommer. Men denne dpo-perioden har seriøst vart så ufattelig lenge allerede, at jeg blir helt fysisk kvalm (graviditetstegn eller?🙈🤣🤔) av tanken på å vente enda en heeeel uke uten å vite noe. Så vi får se når vi bikker dag 10 hvordan mentaliteten er da🤔

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo idag, og føler meg like lite gravid som alltid. Og tro meg, jeg kjenner etter🙄😅🙈 Har ikke testet enda, og veksler annenhvert sekund om jeg skal teste eller vente på mensen. Jeg er seriøst kvalm av å vente, kvalm av å grue meg til kommende skuffelse, kvalm av å aldri bli gravid. Enn om jeg bare kunne vært kvalm av et svangerskap isteden! Er bare så inni granskauen lei😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Cati skrev:

Jeg fikk tydelig positiv på 10 dpo ☺️

Ja, det hører jeg mange som får altså, og det er vel det som frister med å bare teste nå☺️ Meeeen, hvis jeg tester negativt nå, så kommer jeg allikevel til å gå de neste dagene og håpe at jeg er en av dem som ikke tester positivt før IKM, og derfor tviholde litt på håpet allikevel - om du skjønner🙄 Og det burde jeg egentlig prøve å unngå🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo, ingen test idag heller. Men symptomjakten når stadig nys høyder, og jeg holder på å bli tullerusk. Men ok, aktuelt symptombilde er som følger:

- stikninger nederst i magen (det hadde jeg jo sist også, så det betyr vel ingen ting🙄)

- massivt mye kviser (men det kan jo like gjerne være fordi mensen kommer snart)

- jeg er ekstremt trøtt (men det er ikke så uvanlig etter en jobbuke, og denne uka har vært et rent helvete, så det kan jo være derfor)

- har tissa innmari mye idag (men så drakk jeg altfor mye vann etter en litt for lang skitur i formiddag, og det vannet må jo ut🙄)

- av og til kjenner jeg et liiiite hint av noe som kan minne bittelitt om ømhet i puppene, men altså, jeg skal være den første til å innrømme at det skal en god dose godvilje til for å kjenne det altså🤔

 

Så, jah, det er i utgangspunktet ikke så mye å gripe fatt i her nei😳 Men, jeg vet jo helt sikkert om maks noen få dager uansett nå🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, FruFiolett skrev:

11 dpo, ingen test idag heller. Men symptomjakten når stadig nys høyder, og jeg holder på å bli tullerusk. Men ok, aktuelt symptombilde er som følger:

- stikninger nederst i magen (det hadde jeg jo sist også, så det betyr vel ingen ting🙄)

- massivt mye kviser (men det kan jo like gjerne være fordi mensen kommer snart)

- jeg er ekstremt trøtt (men det er ikke så uvanlig etter en jobbuke, og denne uka har vært et rent helvete, så det kan jo være derfor)

- har tissa innmari mye idag (men så drakk jeg altfor mye vann etter en litt for lang skitur i formiddag, og det vannet må jo ut🙄)

- av og til kjenner jeg et liiiite hint av noe som kan minne bittelitt om ømhet i puppene, men altså, jeg skal være den første til å innrømme at det skal en god dose godvilje til for å kjenne det altså🤔

 

Så, jah, det er i utgangspunktet ikke så mye å gripe fatt i her nei😳 Men, jeg vet jo helt sikkert om maks noen få dager uansett nå🙄

Alt håpet er ikke ute enda 🤞🏻 Du kjenner jo kroppen din best og mange kjenner vel langt på vei hva som er i vente ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...