Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Lidis88 skrev:

Åååh krysser fingrene 🤞

(Selv om det er pp10 så er det på en måte ikke det siden du har hatt samleie flere dager før EL tidligere, og hatt mindre sjanse for å bli gravid da!)

Lykke til denne gangen 😊

Tusen takk! 

Jeg tenker jo egentlig at det uansett teller som pp, fordi samleie en/to/tre dager før EL skal i utgangspunktet holde hvis alt er i orden! Men, jeg har jo ikke hatt eggløsning de første 7 av disse 10 pp, så sånn sett kan man nesten ikke telle dem - på en måte. Så jeg må nesten tenke at det egentlig er pp 3 denne gangen, i alle fall tredje gang med forholdene til rette for å lykkes🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.1.2019 den 11.06, FruFiolett skrev:

Så var mensen over - igjen, og ny prøveperiode er igang - igjen. Nå er det faktisk prøveperiode nr 10, og det føles ganske rart. Hvem hadde trodd det i april liksom? Det er tredje pp på Letrozol, og jeg har veldig liten tro på dette altså. Hvorfor har det ikke klaffet de to første rundene, og hvorfor i alle dager skal det plutselig klaffe på runde tre i så fall? Uansett er det syklusdag 7 idag, og jeg forventer positiv EL-test førstkommende søndag. Føles som en hel evighet til - som vanlig. 

Krysser fingrene for at denne PP`en blir den som klaffer🤞 Er selv inn i min 3. runde med Letrozol, men vi får håpe at alle gode ting er 3. Kjenner selv at man mister motet da det ikke fungerer, men prøver å holde motet oppe. Venninna mi ble gravid på Letrozol etter mange PP`er. Usikker om det var 6 eller 7. Det klaffet til slutt. Du får jo El på tablettene, så tablettene gjør det de skal. Nå må det bare klaffe med resten☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cati skrev:

Vi ble gravide på Letrozolkur nr 4, ikke gi opp!

Åååh, er det sant? Tusen takk, det må være det beste jeg kunne høre akkurat nå! Da er det håp i alle fall☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Safira07 skrev:

Krysser fingrene for at denne PP`en blir den som klaffer🤞 Er selv inn i min 3. runde med Letrozol, men vi får håpe at alle gode ting er 3. Kjenner selv at man mister motet da det ikke fungerer, men prøver å holde motet oppe. Venninna mi ble gravid på Letrozol etter mange PP`er. Usikker om det var 6 eller 7. Det klaffet til slutt. Du får jo El på tablettene, så tablettene gjør det de skal. Nå må det bare klaffe med resten☺️

Da krysser jeg fingrene for oss begge to! 🤞🏼 Det er så bra å høre at det faktisk kan klaffe etter mange PP’er også, det gir jo håp for oss☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er frustrert over at ting ikke klaffer, men nå er det jo håp ettersom at du får eggløsning på Letrozol! Det er jo mange som må prøve opptil et år før det klaffer helt på egenhånd også, bare fordi kroppen ville det sånn. Og uten eggløsning har dere jo ikke hatt sjans de forrige månedene.. Jeg har trua på at det ikke går lange tiden før spiren sitter nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Skjønner at du er frustrert over at ting ikke klaffer, men nå er det jo håp ettersom at du får eggløsning på Letrozol! Det er jo mange som må prøve opptil et år før det klaffer helt på egenhånd også, bare fordi kroppen ville det sånn. Og uten eggløsning har dere jo ikke hatt sjans de forrige månedene.. Jeg har trua på at det ikke går lange tiden før spiren sitter nå :)

Ja, veldig sant det altså, men jeg kjenner bare at jeg blir helt deprimert av å tenke på alle månedene kastet bort, og ikke minst av tanken på å skulle prøve i mange måneder til kanskje helt uten resultat. Men, jeg er negativ av natur, så kan kanskje ikke vente annet av meg selv heller😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt - eller en hel del😅 - om redusert sædkvalitet, har jeg lært meg at det tar 3 måneder å skape sædceller! 😱 Og så vidt jeg hat skjønt (korriger meg gjerne hvis dette ikke stemmer!), så er det ikke sånn at hyppige utløsninger tvinger kroppen til å lage nye, det blir heller flere «løsskudd» neste gang🙄 Sååå, denne perioden har vi bestemt at det blir ingen sex mellom eggløsningene! Jeg veit det høres helt sykt ut, og det er klart verst for mannen dette altså, men nå setter jeg hardt mot hardt (hahaha🙊), og skal ikke sløse med noen svømmere mellom eggene! Jeg aner ikke om det har noe å si, men jeg begynner for alvor å bli desperat🙄

 

I tillegg tror jeg kanskje vi skal vente med sex en dag lenger enn vi har gjort til nå🤔 Altså, vi har jo hatt sex den første dagen med positiv EL-test, men siden jeg har hatt positiv test i to dager, har jo den første sexen vært i overkant av to døgn før selve eggløsninga, og selv om vi har hatt sex igjen to dager senere så har det kanskje vært minimalt med svømmere igjen til da? Så ja, jeg tror det kanskje er lurt å avvente til siste dag med positiv EL-test, eventuelt kanskje til dagen etterpå til og med? Men da er jeg plutselig redd for at egget allerede er forbi🤔 Hmm, ja, vi får se når det skjer - jeg forventer i alle fall positiv test søndag kveld OG mandag, så EL da trolig skjer på tirsdag i så fall.

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste sier vel heller tvert om at jevnlig utløsning (hver 3. Dag) er bra for svømmerne, blir det for lenge, kan sædcellene som kommer være dårligere! Skjønner du er desperat altså, men alt jeg har lest og hørt handler heller om at jevnlig utløsning (men ikke for ofte!!) Er positivt! Tar han noe kosttilskudd? Sink er positivt for produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Det aller meste sier vel heller tvert om at jevnlig utløsning (hver 3. Dag) er bra for svømmerne, blir det for lenge, kan sædcellene som kommer være dårligere! Skjønner du er desperat altså, men alt jeg har lest og hørt handler heller om at jevnlig utløsning (men ikke for ofte!!) Er positivt! Tar han noe kosttilskudd? Sink er positivt for produksjonen.

Oi, er det sant? Hvor leser du dette? Syns det ble avkreftet på de stedene jeg har lest nemlig🙄 Han har begynt med sink og C-vitaminer nå, det skulle være bra, så håper det kan påvirke i alle fall bittelitt🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FruFiolett skrev:

Oi, er det sant? Hvor leser du dette? Syns det ble avkreftet på de stedene jeg har lest nemlig🙄 Han har begynt med sink og C-vitaminer nå, det skulle være bra, så håper det kan påvirke i alle fall bittelitt🤞🏼

Husker ikke nøyaktig hvor jeg har lest det, men min gynekolog bekreftet og dette. Samt de på fertilitetsavdelingen☺ tenker det ikke er vits å ha sex mer enn hver 3-4 dag, men litt jevn utløsning mener jeg er positivt. Når vi skal inn til IVF skal det f.eks ikke være lengre enn 4 dager siden sist utløsning.

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2019 at 9:05 AM, FruFiolett said:

Tusen takk for all støtte og gode tanker dere, tenk at man kan få så mye støtte fra mennesker man ikke engang vet hvem er! Det er veldig verdifullt faktisk, så tusen takk❤️ Jeg må si at dette virkelig blir tyngre og tyngre for hver gang nå, og nå begynner jeg til og med å tvile på den Letrozolen. Virker den ikke som den skal allikevel? Skal vi virkelig aldri få barn nummer to?

Det er tøft å være på jobb idag altså, det må jeg bare si. Både fordi jeg føler meg skikkelig trist og lei meg idag, og fordi ingen vet hva vi går igjennom nå, så jeg må jo bare late som om alt er som vanlig. Æsj altså.

Ser du er i tvil på Letrozol. På oss så funket den gang 3, 4 og 5. 
Kanskje kroppen måtte ha et par mnd på å finne ut av det?
Men to første ble det spontanabort i uke 4 og 5. Siste nå, ble det MA i uke 7+5. 
Bare nedturer her også, er så skuffa over at når jeg endlig blir gravid så sitter det ikke. 

Ser også dere bare skal ha sex i perioden. Det har jeg og mannen gjort i ca 6 mnd nå. Sex er ikke gøy og kos lengre. Det er kun plikt. Men om det hjelper for å bli gravi, kanksje? Vi har jo blitt det de tre siste mnd 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, bondekone skrev:

Husker ikke nøyaktig hvor jeg har lest det, men min gynekolog bekreftet og dette. Samt de på fertilitetsavdelingen☺ tenker det ikke er vits å ha sex mer enn hver 3-4 dag, men litt jevn utløsning mener jeg er positivt. Når vi skal inn til IVF skal det f.eks ikke være lengre enn 4 dager siden sist utløsning.

Åhja, hmm, det sier jo sitt igrunn det da! Men det funket jo ikke de to foregående rundene dessverre, men kanskje alle gode ting er tre? 🤔

Et oppfølgingsspørsmål: har mannen din også redusert kvalitet? Eller er dette normene ved normal sædkvalitet liksom? 🤔

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Palme skrev:

Ser du er i tvil på Letrozol. På oss så funket den gang 3, 4 og 5. 
Kanskje kroppen måtte ha et par mnd på å finne ut av det?
Men to første ble det spontanabort i uke 4 og 5. Siste nå, ble det MA i uke 7+5. 
Bare nedturer her også, er så skuffa over at når jeg endlig blir gravid så sitter det ikke. 

Ser også dere bare skal ha sex i perioden. Det har jeg og mannen gjort i ca 6 mnd nå. Sex er ikke gøy og kos lengre. Det er kun plikt. Men om det hjelper for å bli gravi, kanksje? Vi har jo blitt det de tre siste mnd 😂

Åh, takk for svar! Hmm, så det støtter jo egentlig teorien om at det funker bra - men har mannen din redusert sædkvalitet? 🤔🙄

Så innmari trist med disse SA/MA’ene! Hvordan takler du det? 😱❤️ Er det større sjans for spontanabort hvis man blir gravid på Letrozol? 🤔

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruFiolett said:

Åh, takk for svar! Hmm, så det støtter jo egentlig teorien om at det funker bra - men har mannen din redusert sædkvalitet? 🤔🙄

Så innmari trist med disse SA/MA’ene! Hvordan takler du det? 😱❤️ Er det større sjans for abort hvis man blir gravid på Letrozol? 🤔

Nei, han har ikke redusert kvalitet. 
Beklager jeg har ikke lest meg gjennom hele dagboken din. (den er litt lang ;) )

Jeg takler egentlig SA greit, det er likesom ikke så mye jeg kan gjøre. Det var supernedtur dagen hos gynekologen. Dagen jeg tok pillene/aborten var det helt greit. Var inneforstått med at det ikke var noe liv der inne. 
Jeg er mest lei av å prøve og prøve og prøve, og at det ikke skal bli vår tur. 

Har ikke hørt at det er større sjanse for abort med Letrozol. Jeg ble overrasket over at det fungerte på meg, for jeg har hatt fast eggløsning, eller hvertfall mesen fast hele livet. Skjønte at disse pillene skulle hjelpe om man har uregelmessig menstruasjon. 
Men jeg har jo blitt gravid flere ganger på rad, kontra 0 fra før, så det må jo fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, FruFiolett skrev:

Åhja, hmm, det sier jo sitt igrunn det da! Men det funket jo ikke de to foregående rundene dessverre, men kanskje alle gode ting er tre? 🤔

Et oppfølgingsspørsmål: har mannen din også redusert kvalitet? Eller er dette normene ved normal sædkvalitet liksom? 🤔

Første test for snart et år siden viste redusert kvalitet, derfor leste jeg meg litt opp på emnet😅 men nå er den prima, så akkurat dette er normene uansett. Spermen som skal brukes til IVF må jo være av best mulig kvalitet 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, bondekone skrev:

Første test for snart et år siden viste redusert kvalitet, derfor leste jeg meg litt opp på emnet😅 men nå er den prima, så akkurat dette er normene uansett. Spermen som skal brukes til IVF må jo være av best mulig kvalitet 😉

Oi, og da MÅ jeg jo spørre: hva har han/dere gjort for at den skal bli så bra? 🤞🏼☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Palme skrev:

Nei, han har ikke redusert kvalitet. 
Beklager jeg har ikke lest meg gjennom hele dagboken din. (den er litt lang ;) )

Jeg takler egentlig SA greit, det er likesom ikke så mye jeg kan gjøre. Det var supernedtur dagen hos gynekologen. Dagen jeg tok pillene/aborten var det helt greit. Var inneforstått med at det ikke var noe liv der inne. 
Jeg er mest lei av å prøve og prøve og prøve, og at det ikke skal bli vår tur. 

Har ikke hørt at det er større sjanse for abort med Letrozol. Jeg ble overrasket over at det fungerte på meg, for jeg har hatt fast eggløsning, eller hvertfall mesen fast hele livet. Skjønte at disse pillene skulle hjelpe om man har uregelmessig menstruasjon. 
Men jeg har jo blitt gravid flere ganger på rad, kontra 0 fra før, så det må jo fungere?

Haha, heeeeelt i orden du, den har blitt flittig brukt disse månedene😅🙈

 

Ja, da har jeg absolutt troa på at det har noe å si altså, og da håper jeg det funker hos meg også🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Oi, og da MÅ jeg jo spørre: hva har han/dere gjort for at den skal bli så bra? 🤞🏼☺️

Ingenting, antakelig bare en tilfeldighet. Sykdom, f.eks, kan jo gjøre det litt dårligere☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lurt å vente for lenge heller, da blir ofte sædkvaliteten dårligere den første utløsningen. En gynekolog jeg snakket med anbefalte samleie syklusdag 10, deretter annenhver dag frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...