Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Idag er jeg altså så trøtt! 😴😴😴 Jeg har sovet åtte og en halv time i natt (og når skjedde det sist liksom?), men det føles seriøst som om jeg har vært våken i 48 timer i strekk. Jeg ble helt stressa av å kjøre bil til jobb idag, jeg føler reaksjonsevnen min tilsvarer 4 i promille😱 I tillegg begynner puppene å bli ømme nå, og den stikkingen nederst i magen er ganske intens. Så ja, hurra for symptomer, men hjelpes så slitsomt det er å være så trøtt! Var absolutt ikke så trøtt sist, da var jeg kvalm. Så venter i spenning på om det skal komme på toppen her denne gangen også😅🤔 

Jeg snakket med gynekologen idag, han som satt med på Letrozol, og han mente at det var greit å gjøre en tidlig UL i uke 7/8 ettersom jeg ble gravid på Letrozolen. Lurer i ettertid på hva han egentlig mente med det?🤔 Er det større sjans for at det ikke går bra på Letrozol liksom? Eller er det større sjans for tvillinger? 😱 Uansett positivt å få en sjekk såpass tidlig da, selv om det er over to uker til😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til symptomer jeg 😅😅 

Jeg mener jeg har lest et sted tidligere at det både er bittebittelitt større sannsynlighet for spontanabort og flerlinger... Greit å få en sjekk at alt står bra til så tidlig da 😊❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Idag er jeg altså så trøtt! 😴😴😴 Jeg har sovet åtte og en halv time i natt (og når skjedde det sist liksom?), men det føles seriøst som om jeg har vært våken i 48 timer i strekk. Jeg ble helt stressa av å kjøre bil til jobb idag, jeg føler reaksjonsevnen min tilsvarer 4 i promille😱 I tillegg begynner puppene å bli ømme nå, og den stikkingen nederst i magen er ganske intens. Så ja, hurra for symptomer, men hjelpes så slitsomt det er å være så trøtt! Var absolutt ikke så trøtt sist, da var jeg kvalm. Så venter i spenning på om det skal komme på toppen her denne gangen også😅🤔 

Jeg snakket med gynekologen idag, han som satt med på Letrozol, og han mente at det var greit å gjøre en tidlig UL i uke 7/8 ettersom jeg ble gravid på Letrozolen. Lurer i ettertid på hva han egentlig mente med det?🤔 Er det større sjans for at det ikke går bra på Letrozol liksom? Eller er det større sjans for tvillinger? 😱 Uansett positivt å få en sjekk såpass tidlig da, selv om det er over to uker til😅

Hvilken uke har du kommet til nå? :) Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne komme til kontroll om et par uker, for å se hvordan det går. Har selv brukt Letrozol og Ovitrelle så er greit å sjekke hvordan det går. Dagene går så tregt syntes jeg😆 Det hjelper mye å få høre hjertelyd☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Gleder meg til symptomer jeg 😅😅 

Jeg mener jeg har lest et sted tidligere at det både er bittebittelitt større sannsynlighet for spontanabort og flerlinger... Greit å få en sjekk at alt står bra til så tidlig da 😊❤️

 

Ja, vet du, jeg har egentlig gledet meg til symptomer i et års tid, så jeg skal absolutt ikke klage! ❤️ Hmm, ja, men da er det i alle fall kjekt å få sjekket opp da! Skal krysse hvert eneste ledd i kroppen for at alt står bra til inni der🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Safira07 skrev:

Hvilken uke har du kommet til nå? :) Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne komme til kontroll om et par uker, for å se hvordan det går. Har selv brukt Letrozol og Ovitrelle så er greit å sjekke hvordan det går. Dagene går så tregt syntes jeg😆 Det hjelper mye å få høre hjertelyd☺️

Jeg er 5 + 0 idag, og føler jeg har vært gravid en evighet allerede😅🙈 Dagene går virkelig helt utrolig sakte🙄 Men ja, skal bli greit å få sjekket ut status! ☺️ Når skal du på kontroll? Og hvilken uke er du i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruFiolett skrev:

Ja, vet du, jeg har egentlig gledet meg til symptomer i et års tid, så jeg skal absolutt ikke klage! ❤️ Hmm, ja, men da er det i alle fall kjekt å få sjekket opp da! Skal krysse hvert eneste ledd i kroppen for at alt står bra til inni der🤞🏼

Jeg krysser alt jeg har jeg også for deg 🤞🏻❤️ De som trøbler på veien (lite eller mye) «fortjener» litt ekstra å bli gravide - ønsket er så stort, så skal det være så utrolig vanskelig for mange å komme i mål (inkludert meg selv) 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, FruFiolett skrev:

Jeg er 5 + 0 idag, og føler jeg har vært gravid en evighet allerede😅🙈 Dagene går virkelig helt utrolig sakte🙄 Men ja, skal bli greit å få sjekket ut status! ☺️ Når skal du på kontroll? Og hvilken uke er du i? 

Da er vi nesten likt da jo. Er 4+5 i dag :) Skal på kontroll om 2 uker :) Blir helt sprø av å vente i hele to uker på å få en slags bekreftelse på det som skjer😆 Får ta en dag om gangen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Patriotpaula skrev:

Jeg krysser alt jeg har jeg også for deg 🤞🏻❤️ De som trøbler på veien (lite eller mye) «fortjener» litt ekstra å bli gravide - ønsket er så stort, så skal det være så utrolig vanskelig for mange å komme i mål (inkludert meg selv) 😩

Tusen takk❤️ Og helt enig med deg! Når folk blir gravide bare av å se på hverandre tenker jeg i mitt stille (bitre😅) sinn at de hadde fortjent litt motgang de og😅 Håper det klaffer snart for deg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Safira07 skrev:

Da er vi nesten likt da jo. Er 4+5 i dag :) Skal på kontroll om 2 uker :) Blir helt sprø av å vente i hele to uker på å få en slags bekreftelse på det som skjer😆 Får ta en dag om gangen☺️

Oi! Så spennende! Du har menstermin sånn 3.november eller noe sånt du da? To uker for meg også, føles umenneskelig lenge😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk❤️ Og helt enig med deg! Når folk blir gravide bare av å se på hverandre tenker jeg i mitt stille (bitre😅) sinn at de hadde fortjent litt motgang de og😅 Håper det klaffer snart for deg❤️

Enig 🙊 Det her finnes det ikke noe rettferdighet i. Kjenner ei som er noen år eldre enn meg og hun ble uplanlagt gravid (hun har også tatt abort før). Hun velger å beholde barnet fordi hun har passert 30 og begynner å bli «voksen» 😬 Jeg visste ikke at vedkommende hadde kjæreste en gang, så det er veldig ferskt forhold. Det stikker litt i magen min når mye av grunnen for at hun vil holde beholde babyen denne gangen er pga hennes alder.. Og jeg som gjør alt jeg kan for å bli gravid med IVF og har et så sterkt ønske om å bli mamma... DET føles urettferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruFiolett skrev:

👏🏼❤️

FB1C624D-E245-4946-82DC-4A002F88F67A.jpeg

Fantastisk å se 😄 milepæl å få 3 +. Så at du hadde fått snakker med gynekologen din. Sa hun at hun kunne se på foster eller 😊? Er betryggende med ultralyd altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Enig 🙊 Det her finnes det ikke noe rettferdighet i. Kjenner ei som er noen år eldre enn meg og hun ble uplanlagt gravid (hun har også tatt abort før). Hun velger å beholde barnet fordi hun har passert 30 og begynner å bli «voksen» 😬 Jeg visste ikke at vedkommende hadde kjæreste en gang, så det er veldig ferskt forhold. Det stikker litt i magen min når mye av grunnen for at hun vil holde beholde babyen denne gangen er pga hennes alder.. Og jeg som gjør alt jeg kan for å bli gravid med IVF og har et så sterkt ønske om å bli mamma... DET føles urettferdig. 

Så enig med deg! ❤️ Men tenk så ufattelig høyt den babyen du får en vakker dag kommer til å bli elsket! Det blir jo den heldigste babyen på jord❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cyndaquil skrev:

Fantastisk å se 😄 milepæl å få 3 +. Så at du hadde fått snakker med gynekologen din. Sa hun at hun kunne se på foster eller 😊? Er betryggende med ultralyd altså 

Ja, veldig stas! Nå er det liksom ikke noen flere trinn på de digitale testene! 

Ja, snakket med gynekologen, og han skulle ta en UL, så det gleder jeg meg veldig til selvfølgelig! Må jo bare krysse fingrene for at alt er bra inni der! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 + 3 idag, og jeg er fortsatt så ufattelig trøtt! I natt har jeg sovet i ni timer, men det føles seriøst som tre😅😴 Heldigvis er det bare noen timer mellom meg og helgen nå, så forhåpentligvis får vi ladet litt opp i helgen - det spørs bare om min lille spirrevipp hjemme er helt enig i den planen😅

Men, fortsett fra å være så trøtt så kjenner jeg faktisk ingen tegn til graviditet. Og det gjør meg selvfølgelig litt bekymret, både det lille ømme jeg kjente i puppene og stikningene i livmora er helt borte, og det er vel ikke akkurat så positivt? 🤔 En og en halv uke til UL, og det er virkelig lenge til! 😱 Håper håper håper alt står bra til inni her altså🤞🏼🤞🏼 

Jeg har også tenkt på om jeg skal gå over til å skrive en svangerskapsdagbok istedenfor denne (altfor lange) prøvedagboka, men avventer til etter første tidlige UL før jeg gjør det. Så kan jeg heller vurdere det da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker jeg var livredd for at jeg mistet symptomene mine de dagene jeg ikke hadde noen(bortsett fra trøttheten, da), men hver dag var virkelig forskjellig! Ingen dag var lik med symptomer. Noen dager kunne jeg ha kvalme, ømme pupper og stikking, mens andre dager var jeg helt "vanlig". Sitter her med et knøtt på snart 6 mnd, så det gikk veldig fint her, og tror det er veeeldig vanlig at symptomene kommer og går :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Jeg hadde veldig lite symptomer før uke 7. Da kom kvalmen for fullt. Første gravidiet hadde jeg symptomer som kom og gikk hele tiden.. Så det er nok helt normalt å ikke kjenne noe hele tiden! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test👏🏻😁 er godt når det endelig skjer etter lang prøveperiode! Vi prøvde i 2 år så vet hvor stas det er når det endelig skjer😃 så er det de bekymringene som kommer når man endelig er gravid da, som du skriver😅 jeg husker jeg hadde veldig mye symptomer av å på til å begynne med også, og jeg gikk nesten konstant med hjertebank den første tiden for jeg var vel kanskje over gjennomsnitte redd for å miste😅 men det gikk jo bra, jenta mi er snart et år nå 😊 så av å på med symptomer er veldig normalt! Husker jeg hadde flere dager av å på der jeg ikke kjente noen ting 😊 men så kom kvalmen og kastet opp hver dag en lang stund og da skjønte jeg ikke hvorfor jeg ville ha alle de symptomene tidligere🤣 så nyt dagene før de evt kommer for fult😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg husker jeg var livredd for at jeg mistet symptomene mine de dagene jeg ikke hadde noen(bortsett fra trøttheten, da), men hver dag var virkelig forskjellig! Ingen dag var lik med symptomer. Noen dager kunne jeg ha kvalme, ømme pupper og stikking, mens andre dager var jeg helt "vanlig". Sitter her med et knøtt på snart 6 mnd, så det gikk veldig fint her, og tror det er veeeldig vanlig at symptomene kommer og går :hjerte:

Åh, det er bra da - da satser jeg på at det samme skjer med meg☺️ Har kjent mye stikninger igår kveld og i natt faktisk, så det går opp og ned her også😅 Satser på at jeg etterhvert sitter et knøtt også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...