Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, den1m skrev:

Quran (3:28) - This verse tells Muslims not to take those outside the faith as friends, unless it is to "guard themselves" against danger, meaning that there are times when a Muslim may appear friendly to non-Muslims, even though they should not feel friendly.

Dette verset handler om deg @den1m og ikke troende i din kategori som misjonerer og presser muslimer til å forlate sin religion.

Det vil si hvis det å omgås slike som deg fører til å bli svekket i sin tro så kan man for å beskytte seg selv ikke omgås slike som deg.

@den1m. Dette er bevis på hvordan du har null kompetanse og inteligens. Det står for å "guard themselves"  det vil på norsk si for å beskytte seg selv. Kan jeg spørre, har du fullført videregående skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, den1m skrev:

Quran (66:2) - "Allah has already ordained for you the dissolution of your oaths..."

Dette verset er vers nummer to i kapittel 66 og er tatt ut av kontekst og sammenheng. Vers 1 sier dette:

Du profet, hvorfor forbyr du det Gud har tillatt deg idet du søker å tekkes dine hustruer? Gud er tilgivende, nåderik. (66:1)

Gud har foreskrevet dere løsningsmåten fra deres eder. Gud har omsorg for dere. Han er den Allvitende, den Vise.(66:2)

Da profeten betrodde en av sine hustruer en sak, og hun fortalte det videre og dette avslørte Gud for ham, så hadde han fortalt noe av det og holdt noe tilbake. Når han så forela dette for henne, sa hun: «Hvem har fortalt deg dette?» Og han svarte: «Den Vise, den Innsiktsfulle har fortalt meg.» (66:3)

Og viser teil dette verset.

Gud tar ikke fatt for et uoverlagt ord i deres eder, men Han vil ta dere fatt for det dere påtar dere ved ed! Soning for mislighold er bespisning av ti fattige med vanlig familiekost, eller deres bekledning, eller frigjøring av en slave. Den som ikke finner utvei til dette, skal faste i tre dager. Dette er soning for eder dere har avlagt. Men hold deres eder! Slik klargjør Gud Sitt ord for dere, så dere må vise takknemlighet! (5:89)

Så enhver ed som tas uoverlagt er opphevet. Dette er forståelse fra Gud i form av hans barmhjertighet og kjærlighet. 

@den1m Jeg anbefaler deg å ta deg kurs på juss for å lære deg juridisk metode. Det kan hjelpe deg godt på vei til å forstå Guds lov som en overordnet lov og andre lovtekster. Det vil også hjelpe deg men en brukbar utdannelse som du vil dra nytte av her i livet. Det er nytting også for å forstå andre reglmeeter her i livet og kansje den dag du skal flytte hjemmefra så kan du lære å finne frem til § slike henvisninger.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, den1m skrev:

Quran (3:54) - "And they (the disbelievers) schemed, and Allah schemed (against them): and Allah is the best of schemers." The Arabic word used here for scheme (or plot) is makara, which literally means 'deceit'. If Allah is supremely deceitful toward unbelievers, then there is little basis for denying that Muslims are allowed to do the same. (See also 8:30 and 10:21)

Jeg ser ikke at dette er noe galt med dette og din religion. Har ikke Gud støttet de fromme og Gudfryktige i krig og og kommend endetid med Jesus.. Hvis Gud støtter en part framfor en annen så betyr det urettferdig overtak fra Herren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, den1m skrev:

Hadith and Sira

Sahih Bukhari (52:269) - "The Prophet said, 'War is deceit.'" The context of this is thought to be the murder of Usayr ibn Zarim and his thirty unarmed companions by Muhammad's men after they were "guaranteed" safe passage (see Additional Notes below).

Sahih Bukhari (49:857) - "He who makes peace between the people by inventing good information or saying good things, is not a liar." Lying is permitted when the end justifies the means.

Sahih Bukhari (84:64-65) - Speaking from a position of power at the time, Ali confirms that lying is permitted in order to deceive an "enemy."  The Quran defines the 'enemy' as "disbelievers" (4:101). 

Sahih Muslim (32:6303) - "...he did not hear that exemption was granted in anything what the people speak as lie but in three cases: in battle, for bringing reconciliation amongst persons and the narration of the words of the husband to his wife, and the narration of the words of a wife to her husband (in a twisted form in order to bring reconciliation between them)."

Sahih Bukhari (50:369) - Recounts the murder of a poet, Ka'b bin al-Ashraf, at Muhammad's insistence. The men who volunteered for the assassination used dishonesty to gain Ka'b's trust, pretending that they had turned against Muhammad. This drew the victim out of his fortress, whereupon he was brutally slaughtered.

Disse hadithene er tatt ut fra en side som heter: https://www.thereligionofpeace.com

Hele formålet med denne siden er å bekjempe islam. Ut ifra henvisningene i koranen som du feilaktig har brukt forslår at jeg henter riktige henvisninger.

I mellom tiden kan du svare meg på når lucifer ble satan i bibelen. Jeg har ennå ikke fått noe svar på det fra deg!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@den1m sier at bibelen er Guds ord og alikevell er det flere tusen feil i den. Hvis du mener at det er Guds ord og alikvell feil av feil kan du forklare disse motsigelsene?

https://infidels.org/library/modern/donald_morgan/contradictions.html

Det er masse steder. Du kan kommentere disse først.

GE 1:3-5 On the first day, God created light, then separated light and darkness. 
GE 1:14-19 The sun (which separates night and day) wasn't created until the fourth day.

GE 1:11-12, 26-27 Trees were created before man was created. 
GE 2:4-9 Man was created before trees were created.

GE 1:20-21, 26-27 Birds were created before man was created. 
GE 2:7, 19 Man was created before birds were created.

GE 1:24-27 Animals were created before man was created. 
GE 2:7, 19 Man was created before animals were created.

GE 1:26 Man is to have dominion over fish, birds, cattle, and all wild animals, yet-- 
GE 2:15-17 It is wrong to be able to tell good from evil, right from wrong.

GE 1:26-27 Man and woman were created at the same time. 
GE 2:7, 21-22 Man was created first, woman sometime later.

GE 1:28 God encourages reproduction. 
LE 12:1-8 God requires purification rites following childbirth which, in effect, makes childbirth a sin. (Note: The period for purification following the birth of a daughter is twice that for a son.)

GE 1:31 God was pleased with his creation. 
GE 6:5-6 God was not pleased with his creation. 
(Note: That God should be displeased is inconsistent with the concept of omniscience as well as with the fact that God allegedly does not change his mind: NU 23:19-20, 1SA 15:29, JA 1:17.)

GE 2:4, 4:26, 12:8, 22:14-16, 26:25God was already known as "the Lord" (Jahveh or Jehovah) much earlier than the time of Moses. 
EX 6:2-3 God was first known as "the Lord" (Jahveh or Jehovah) at the time of the Egyptian Bondage, during the life of Moses.

GE 2:17 Adam was to die the very day that he ate the forbidden fruit. 
GE 5:5 Adam lived 930 years.

GE 2:15-17, 3:4-6 It is wrong to want to be able to tell good from evil. 
HE 5:13-14 It is immature to be unable to tell good from evil.

GE 4:4-5 God prefers Abel's offering and has no regard for Cain's. 
2CH 19:7, AC 10:34, RO 2:11 God shows no partiality. He treats all alike.

GE 4:9 God asks Cain where his brother Able is. 
PR 15:3, JE 16:17, 23:24-25, HE 4:13 God is everywhere. He sees everything. Nothing is hidden from his view.

GE 4:15, DT 32:19-27, IS 34:8 God is a vengeful god. 
EX 15:3, IS 42:13, HE 12:29 God is a warrior. God is a consuming fire. 
EX 20:5, 34:14, DT 4:24, 5:9, 6:15, 29:20, 32:21 God is a jealous god. 
LE 26:7-8, NU 31:17-18, DT 20:16-17, JS 10:40, JG 14:19, EZ 9:5-7The Spirit of God is (sometimes) murder and killing. 
NU 25:3-4, DT 6:15, 9:7-8, 29:20, 32:21, PS 7:11, 78:49, JE 4:8, 17:4, 32:30-31, ZP 2:2 God is angry. His anger is sometimes fierce. 
2SA 22:7-8 (KJV) "I called to the Lord; ... he heard my voice; ... The earth trembled and quaked, ... because he was angry. Smoke came from his nostrils. Consuming fire came from his mouth, burning coals blazed out of it." 
EZ 6:12, NA 1:2, 6 God is jealous and furious. He reserves wrath for, and takes revenge on, his enemies. "... who can abide in the fierceness of his anger? His fury is poured out like fire, and rocks are thrown down by him." 
2CO 13:11, 14, 1JN 4:8, 16 God is love. 
GA 5:22-23 The fruit of the Spirit of God is love, joy, peace, patience, kindness, goodness, faithfulness, gentleness and self-control.

GE 4:16 Cain went away (or out) from the presence of the Lord. 
JE 23:23-24 A man cannot hide from God. God fills heaven and earth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JaVel skrev:

Slik jeg har forstått så er det lov for en muslim å lyve når det er krig, og hvis han / hun ønsker forsoning med et annet menneske? Uansett, så er det dessverre slik at mange muslimer lyver ovenfor nav etc. En jeg kjenner som jobber som psykolog, sa at hun hadde vanskeligheter med å ha muslimske klienter, rett og slett fordi de løy veldig ofte for å få fordeler ala trygd etc. Hvorfor er det slik? Handler det om at mange har vokst opp i kulturer hvor man må lyve for å klare seg økonomisk og at de ikke er vant med offentlige institusjoner ala Nav hvor de kan få penger ved sykdom? At de ikke føler skam på samme måte ved å lure til seg penger? Ps, selvfølgelig finnes det etniske norske som lyver ovenfor Nav slik at de urettmessig kan få penger fra Nav, men slik jeg forstod min venninne var dette mer vanlig blant muslimske klienter.

Det er trist og leit og det stemmer det du sier. Fe fleste navmisbrukere er fra muslimske land. Det er ikke til å skjule. Men det har ikke noe med religionen å gjøre. Ingen tekst fra Koranen eller hadith oppmuntrer eller støtter slik urett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, omarel skrev:

Det er trist og leit og det stemmer det du sier. Fe fleste navmisbrukere er fra muslimske land. Det er ikke til å skjule. Men det har ikke noe med religionen å gjøre. Ingen tekst fra Koranen eller hadith oppmuntrer eller støtter slik urett.

Nei det regner jeg heller ikke med, det finnes mange muslimer som svindler og lurer, med andre ord har de ikke mye gudsfrykt i seg. Og de som i sitt private liv absolutt ikke lever etter Allahs ord, har ingen problemer med å ytre seg negativt om nabo-muslimen som ikke bruker hijab. De lever etter ære i det ytre, men det er ikke mye ære når de går hjem og banker konen og ungene..satt på spissen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JaVel skrev:

Nei det regner jeg heller ikke med, det finnes mange muslimer som svindler og lurer, med andre ord har de ikke mye gudsfrykt i seg. Og de som i sitt private liv absolutt ikke lever etter Allahs ord, har ingen problemer med å ytre seg negativt om nabo-muslimen som ikke bruker hijab. De lever etter ære i det ytre, men det er ikke mye ære når de går hjem og banker konen og ungene..satt på spissen.

Helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, omarel skrev:

Disse hadithene er tatt ut fra en side som heter: https://www.thereligionofpeace.com

Hele formålet med denne siden er å bekjempe islam. Ut ifra henvisningene i koranen som du feilaktig har brukt forslår at jeg henter riktige henvisninger.

I mellom tiden kan du svare meg på når lucifer ble satan i bibelen. Jeg har ennå ikke fått noe svar på det fra deg!

Hva så?

Du påstår koranen sier "noe" som den ikke gjør.

F.eks Koranen kapittel 3 vers 28:

28. Let not the believers take the disbelievers as Auliya (supporters, helpers, etc.) instead of the believers, and whoever does that will never be helped by Allah in any way, except if you indeed fear a danger from them. And Allah warns you against Himself (His Punishment), and to Allah is the final return.

---

Det står ikke "sånne som meg", det står vantro med bredt strøk, dvs sånne som ikketroende nordmenn som leser her inne.

Sahih al-Bukhardi får folk lese om og gjøre egen research selv, jeg kan ikke tenke for folk:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sahih_al-Bukhari

Det er merkelig hvordan denne nettsiden beskriver virkeligheten for "vantro" i muslimske land på en mye mer realistisk måte enn det du med din taqiya fremstiller islam som, for har du rett i din tolkning av islam og andre muslimer tenkte som deg så hadde ikke det her skjedd:

https://www.frontpagemag.com/fpm/269558/islams-slow-motion-genocide-christians-raymond-ibrahim

...mens her sitter du i et (tidligere) kristent land, og har fått alt servert på et sølvfat, inkludert ytringsfrihet. 

Er det ytringsfrihet i f.eks saudi arabia? Kan jeg dra dit og bygge en kirke?

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

@den1m sier at bibelen er Guds ord og alikevell er det flere tusen feil i den. Hvis du mener at det er Guds ord og alikvell feil av feil kan du forklare disse motsigelsene?

https://infidels.org/library/modern/donald_morgan/contradictions.html

Det er masse steder. Du kan kommentere disse først.

GE 1:3-5 On the first day, God created light, then separated light and darkness. 
GE 1:14-19 The sun (which separates night and day) wasn't created until the fourth day.

GE 1:11-12, 26-27 Trees were created before man was created. 
GE 2:4-9 Man was created before trees were created.

GE 1:20-21, 26-27 Birds were created before man was created. 
GE 2:7, 19 Man was created before birds were created.

GE 1:24-27 Animals were created before man was created. 
GE 2:7, 19 Man was created before animals were created.

GE 1:26 Man is to have dominion over fish, birds, cattle, and all wild animals, yet-- 
GE 2:15-17 It is wrong to be able to tell good from evil, right from wrong.

GE 1:26-27 Man and woman were created at the same time. 
GE 2:7, 21-22 Man was created first, woman sometime later.

GE 1:28 God encourages reproduction. 
LE 12:1-8 God requires purification rites following childbirth which, in effect, makes childbirth a sin. (Note: The period for purification following the birth of a daughter is twice that for a son.)

GE 1:31 God was pleased with his creation. 
GE 6:5-6 God was not pleased with his creation. 
(Note: That God should be displeased is inconsistent with the concept of omniscience as well as with the fact that God allegedly does not change his mind: NU 23:19-20, 1SA 15:29, JA 1:17.)

GE 2:4, 4:26, 12:8, 22:14-16, 26:25God was already known as "the Lord" (Jahveh or Jehovah) much earlier than the time of Moses. 
EX 6:2-3 God was first known as "the Lord" (Jahveh or Jehovah) at the time of the Egyptian Bondage, during the life of Moses.

GE 2:17 Adam was to die the very day that he ate the forbidden fruit. 
GE 5:5 Adam lived 930 years.

GE 2:15-17, 3:4-6 It is wrong to want to be able to tell good from evil. 
HE 5:13-14 It is immature to be unable to tell good from evil.

GE 4:4-5 God prefers Abel's offering and has no regard for Cain's. 
2CH 19:7, AC 10:34, RO 2:11 God shows no partiality. He treats all alike.

GE 4:9 God asks Cain where his brother Able is. 
PR 15:3, JE 16:17, 23:24-25, HE 4:13 God is everywhere. He sees everything. Nothing is hidden from his view.

GE 4:15, DT 32:19-27, IS 34:8 God is a vengeful god. 
EX 15:3, IS 42:13, HE 12:29 God is a warrior. God is a consuming fire. 
EX 20:5, 34:14, DT 4:24, 5:9, 6:15, 29:20, 32:21 God is a jealous god. 
LE 26:7-8, NU 31:17-18, DT 20:16-17, JS 10:40, JG 14:19, EZ 9:5-7The Spirit of God is (sometimes) murder and killing. 
NU 25:3-4, DT 6:15, 9:7-8, 29:20, 32:21, PS 7:11, 78:49, JE 4:8, 17:4, 32:30-31, ZP 2:2 God is angry. His anger is sometimes fierce. 
2SA 22:7-8 (KJV) "I called to the Lord; ... he heard my voice; ... The earth trembled and quaked, ... because he was angry. Smoke came from his nostrils. Consuming fire came from his mouth, burning coals blazed out of it." 
EZ 6:12, NA 1:2, 6 God is jealous and furious. He reserves wrath for, and takes revenge on, his enemies. "... who can abide in the fierceness of his anger? His fury is poured out like fire, and rocks are thrown down by him." 
2CO 13:11, 14, 1JN 4:8, 16 God is love. 
GA 5:22-23 The fruit of the Spirit of God is love, joy, peace, patience, kindness, goodness, faithfulness, gentleness and self-control.

GE 4:16 Cain went away (or out) from the presence of the Lord. 
JE 23:23-24 A man cannot hide from God. God fills heaven and earth.

Det gidder jeg ikke. Men andre som føler de har ork og interesse for sånt, har alt besvart alle "selvmotsigelsene" flere steder, bl.a her:

http://www.genesispark.com/essays/contradictions/answered/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, omarel skrev:

Dette er kjernen i denne tråden:

...

Er kristendom og islam avgudsdyrkelse?

Tovia Singer har som jeg alt har forklart absolutt ingenting å fare med, å høre på ham var noe av det første jeg gjorde som kristen, for jeg var enda usikker i troa, å høre på ham gjorde meg bare enda mer sikker, for det han sa, var rett og slett tull og bekreftet det jeg tenkte om de jødiske rabbinerne. Dette her er rabbinere etter sanhedrin/fariseisk tradisjon å tolke skriftene på, det var disse her som trakk Jesus for retten. Du vet mao. antageligvis like mye om kristen tro, som Tovia Singer. Talmud er IKKE Guds ord, og det er det de har gitt seg selv autoriteten til å tolke skriftene igjennom. I bibelen leser vi om "satans synagoge", og det sikter antageligvis til den gjengen der. Selvfølgelig vil Tovia Singer føle seg "nærmere" islam, for dere har jo begge satt dere i arv til Ishmael i bibelen, slaver under loven, men dere lyver begge for dere selv, for der Tovia Singer sier det han sier - fordi han benekter at Messiah har kommet - så sier muslimer det de sier - fordi Messias har kommet - men dere påstår at bøkene Tovia Singer begrunner sin avvisning av Jesus som messias på (med en arrogant og utrolig lettvint måte å lese skriftene på), så påstår dere at bøkene til Tovia Singer er "korrupte" uten noe som helst bevis for det (igjen, vi har dødehavsrullene, septuagint etc, som bekrefter at Guds ord i dag er hva det var i oldtiden). Sanhedrin-rabbinere mener mao. det stikk motsatte av muslimene, og likevel tar du Tovia Singer til inntekt for din avvisning av kristendommen. 

Og dette her har jeg vært inne på her før.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, den1m skrev:

Det gidder jeg ikke. Men andre som føler de har ork og interesse for sånt, har alt besvart alle "selvmotsigelsene" flere steder, bl.a her:

Så da avslutter vi å kommentere hverandre. Du kan legge ut det du vil om islam uten hensyn til fakta og jeg kan gjøre det sanne om kristendommen. Valget er ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, omarel skrev:

Så da avslutter vi å kommentere hverandre. Du kan legge ut det du vil om islam uten hensyn til fakta og jeg kan gjøre det sanne om kristendommen. Valget er ditt!

..eller jeg kan fortsette dette her med selvmotsigelser fra koranen:

http://1000mistakes.com/1000mistakes/index.php?Page=002_008_001_001

https://carm.org/contradictions-quran

At du har din måte å tolke koranen på er greit, men det er DIN måte, og jeg kan ikke lese tankene dine, om du bruker taqqiya eller om du er ærlig i troa di. Det er godt mulig du er ærlig, og jeg sier ikke muslimer ikke kan ha gode intensjoner om å misjonere islam her.

Men jeg er mer opptatt av å se på hvordan praktiseringen av den boken du påstår er "inspirert av Gud" utarter seg i praksis, for jeg har lurt veldig på hva det kan ha seg at det begås folkemord mot både jøder, kristne og andre folkegrupper i muslimske land, og praksis har det med å stemme merkelig bra med korantekster vi kan lese lagt ut på flere "islamfiendtlige" nettsider. Islam har det i seg å bli en verdensreligion og jeg kan ikke se hvordan islam kan bli det uten å praktisere vold og forfølgelse av vantro, noe islam både sier selv i diverse koranvers og hadither og som jo er hva vi ser i praksis. Disse "islamfiendtlige" nettsidene oppfordrer da heller ikke til vold mot muslimer, men å være mer restrektive mht innvandringspolitikken (og hva slags moskeer som får statsstøtte e.l).

Men om du var en buddhist, så hadde det vært lettere å leve sammen med deg, fra et kristent ståsted, men jeg ville likevel argumentert for det kristne synet, for jeg er overbevist om at buddhisten har feil, men jeg kan ikke se at buddhisten er en trussel mot kristendom på noen måte, om det så var buddhistisk flertall her. Ikke noe mer enn om det er ateistisk flertall her, og det er det allerede, men kristendommen har lagt det moralske "grunnlaget" for kulturen vi lever i, for humanisme o.l bygger på bibelske verdier vi fikk når vår del av verden gikk bort ifra middelalderens katolsk lære, fikk boktrykkerkunsten så bibler kunne trykkes opp i millioner av eksemplar, utover 1700-1800-tallet ble noe ALLE kunne lese i ettersom man begynte å lære seg å lese og kunne se hva det sto i bibelen selv. Millioner av europeere gjorde dette her i flere hundre år, og da ble vi faktisk FRIE, Jesus ga seg til utrykk i kulturen, USA og den amerikanske grunnloven kom ut av kristne pilegrimmer som dro til USA for å frigjøre seg fra forfølgelse her, vi avskaffet slaveriet osv - FORDI vi leste bibelen, og verdiene som står der, fikk gjennombløte hele kulturen og samfunnet. Derfor ble vi et samfunn preget av tillit, nestekjærlighet og høy grad av aksept for andres meninger.

Det er mer enn noe annet grunnen til at sjokket av at tyskerne valgte en figur som Hitler var så stort - fordi han kom til makta her - i et (tidligere) kristent land - hadde han kommet til makta i Kina eller Iran f.eks der folk har et annet trossystem de har bygd samfunnet på, så hadde ikke folk, verken jøder eller andre, vært spesielt overrasket.

Og når folk peker på den katolske kirka (særlig) sine overgrep opp igjennom historien, så kan jeg som kristen være helt enig i at det er mye fælt der, og i deler av protestantisk kirke (spesielt når staten lagde lover som forbød lekmenn å predikere - som er mot bibelen, eller nektet svarte i kirka, i deler av USA). Men så var det og i flere hundre år forbudt å lese bibelen i Europa under middelalderen, den katolske kirka forfulgte kristne som gjorde det. For selv om det ikke er noe i Jesus sin lære som underbygger den versjonen av bibelen den katolske kirka forfektet da, f.eks når folk som sa at jorda var rund risikerte dødsstraff. Bibelen sier verken at jorda er flat, eller at folk skal ha dødsstraff for å være uenige med innholdet i bibelen.

Jesus kom for å sette oss fri, og er verdens lys. Så jeg gir Jesus æren for at "vesten" ble til hva det er i dag.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, den1m skrev:

 

Men om du var en buddhist, så hadde det vært lettere å leve sammen med deg, fra et kristent ståsted, men jeg ville likevel argumentert for det kristne synet, for jeg er overbevist om at buddhisten har feil, men jeg kan ikke se at buddhisten er en trussel mot kristendom på noen måte, om det så var buddhistisk flertall her. Ikke noe mer enn om det er ateistisk flertall her, og det er det allerede, men kristendommen har lagt det moralske "grunnlaget" for kulturen vi lever i, for humanisme o.l bygger på bibelske verdier vi fikk når vår del av verden gikk bort ifra middelalderens katolsk lære, fikk boktrykkerkunsten så bibler kunne trykkes opp i millioner av eksemplar, utover 1700-1800-tallet ble noe ALLE kunne lese i ettersom man begynte å lære seg å lese og kunne se hva det sto i bibelen selv. Millioner av europeere gjorde dette her i flere hundre år, og da ble vi faktisk FRIE, Jesus ga seg til utrykk i kulturen, USA og den amerikanske grunnloven kom ut av kristne pilegrimmer som dro til USA for å frigjøre seg fra forfølgelse her, vi avskaffet slaveriet osv - FORDI vi leste bibelen, og verdiene som står der, fikk gjennombløte hele kulturen og samfunnet. Derfor ble vi et samfunn preget av tillit, nestekjærlighet og høy grad av aksept for andres meninger.

Det er mer enn noe annet grunnen til at sjokket av at tyskerne valgte en figur som Hitler var så stort - fordi han kom til makta her - i et (tidligere) kristent land - hadde han kommet til makta i Kina eller Iran f.eks der folk har et annet trossystem de har bygd samfunnet på, så hadde ikke folk, verken jøder eller andre, vært spesielt overrasket.

Og når folk peker på den katolske kirka (særlig) sine overgrep opp igjennom historien, så kan jeg som kristen være helt enig i at det er mye fælt der, og i deler av protestantisk kirke (spesielt når staten lagde lover som forbød lekmenn å predikere - som er mot bibelen, eller nektet svarte i kirka, i deler av USA). Men så var det og i flere hundre år forbudt å lese bibelen i Europa under middelalderen, den katolske kirka forfulgte kristne som gjorde det. For selv om det ikke er noe i Jesus sin lære som underbygger den versjonen av bibelen den katolske kirka forfektet da, f.eks når folk som sa at jorda var rund risikerte dødsstraff. Bibelen sier verken at jorda er flat, eller at folk skal ha dødsstraff for å være uenige med innholdet i bibelen.

Jesus kom for å sette oss fri, og er verdens lys. Så jeg gir Jesus æren for at "vesten" ble til hva det er i dag.

Anbefaler deg på det sterkeste å ta exphil på universitet, en innføring på hvor tafatt kristen teologi er når det gjelder moralske og etiske spørsmål. Beklager å måtte korriere din kunnskapsløshet, men kristendommen har tapt kampen om vestlig framgang. Den var vunnet av alle andre enn kristne. Hadde Norge vært kristen hadde vi ikke hatt noe framgang eller utvikling. Dere påstår jo at jorden er flat.

Men jeg forstår godt at du ser på islam som en trussel. Du har ikke klart å vise at Koranen oppmuntrer til løyn. Alt det du har kommer med av vers er enten fabrikat eller tatt ut av kontekst. Du har ikke kommet med et eneste vers som oppfordre til taqya. Vær ærlig og slutt å fornekt Sanheten.

Du viser til en side med motsigelser i Koranen og du har ikke fremlagt en eneste motsigende tekst.

Jeg har derimot kommet med tekster fra bibelen som tyder på en ting. Og det er at bibelen ikke er Guds ord. Det kan ikke være Guddomelige fullkomment ord, fordi det er motsigelser over alt. Så i sin desperasjon og hat gjentar du løyn om islam.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, omarel skrev:

Anbefaler deg på det sterkeste å ta exphil på universitet, en innføring på hvor tafatt kristen teologi er når det gjelder moralske og etiske spørsmål. Beklager å måtte korriere din kunnskapsløshet, men kristendommen har tapt kampen om vestlig framgang. Den var vunnet av alle andre enn kristne. Hadde Norge vært kristen hadde vi ikke hatt noe framgang eller utvikling. Dere påstår jo at jorden er flat.

Nei, kristne påstår ikke at jorda er flat i det heletatt. Jeg har aldri påstått det, men at det fins sekter som tror dette her, for så være, de representerer ikke det brede lag av kristne eller det som står i bibelen. Det står nemlig ikke i bibelen at jorda er flat.

Åndelig sett er det ateismen som er kristendommens største fiende, fordi den er mest utspekulert uten å nødvendigvis være voldelig (om vi ikke snakker kommunisme). Ateismen har fått folk til å tro at vi i ytterste konsekvens er guder i vår egen verden. Men jeg og millioner av andre kristne, vet Gud finnes. Vi har kontakt med den åndelige dimensjonen.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, den1m skrev:

Nei, kristne påstår ikke at jorda er flat i det heletatt.

Åndelig sett er det ateismen som er kristendommens største fiende. Ateismen har fått folk til å tro at vi i ytterste konsekvens er guder i vår egen verden. Men jeg og millioner av andre kristne, vet Gud finnes. Vi har kontakt med den åndelige dimensjonen.

Sannheten er at kristendommen har lagt grunnlaget for ateismen fremvekst. Bibelens motsigelser og fanatisk tro på Gud og Jesus som trening Gud for folk til å tvile på Gud. Du så det så godt at det å være kristen betyr å ha 1 000 spørsmål. Derfor blir folk enten agnostikere, ateister og muslimer blant kristne.

Sist nevnte er trussel ikke ateisme før deg. Ateisme er ikke trussel for islam og heller ikke kristendommen. Kristendommen er ulogisk og ateismen er forståelig.

Kristendommen dreier seg om å ta i mot Jesus uten å bruke intellekt, mens ateisme er intellekt i den forstand at de tror kun på det de ser. Sånt sett er de smartre enn å tro på 1+1+1=1.😁

Den eneste åndelige dimensjoner du er i kontakt med er demonenes dimensjon.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Sannheten er at kristendommen har lagt grunnlaget for ateismen fremvekst. Bibelens motsigelser og fanatisk tro på Gud og Jesus som trening Gud for folk til å tvile på Gud. Du så det så godt at det å være kristen betyr å ha 1 000 spørsmål. Derfor blir folk enten agnostikere, ateister og muslimer blant kristne.

Sist nevnte er trussel ikke ateisme før deg. Ateisme er ikke trussel for islam og heller ikke kristendommen. Kristendommen er ulogisk og ateismen er forståelig.

Kristendommen dreier seg om å ta i mot Jesus uten å bruke intellekt, mens ateisme tror kun på det de ser. Sånt sett er se smartre enn de som tror på 1+1+1=1.😁

Ja det var godt sagt fordi djevelen putter 1000 spørsmål i hodet til alle kristne som kommer utenifra og er trent opp til en ateistisk tenkemåte, men som har blir besvart etterhvert. 

I endetiden står det om antikrist og den falske profeten. Om du følger samfunnsdebatten bør du ha lurt på hvorfor den radikale venstresiden ser ut til å være så "gode venner" med muslimer (det er og mye denne siden av politikken som har invitert muslimene inn hit), for de står for det stikk motsatte (på papiret), og der islam påstår seg å være løsningen på den sexuelle umoralen venstresiden har kjørt fram så er muslimer ivertfall fra england og en artikkel jeg postet her ikke mindre enn over 170 ganger mer sannsynlig til å være involvert i sexuelle overgrep enn en hvit engelskmann.

Begge oppfyller kriteriene bibelen bruker om antikrist og falske profeter så og si til bokstaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, den1m skrev:

Ja det var godt sagt fordi djevelen putter 1000 spørsmål i hodet til alle kristne som kommer utenifra og er trent opp til en ateistisk tenkemåte, men som har blir besvart etterhvert. 

Det du sier er at kristne er trent opp til å svare uten bibelen, fordi bibelen ikke svarer gir svar til ateistene.

Vel hadde bibelen vært Guds ord så hadde ikke Gud etterlatt dere med så mange ubesvarte spørsmål. Dette beviser at Bibelen ikke er fra Gud. Ikke rart til at kristendommen står for fall og ateismen vokser og vokser blant kristne.

Du har ennå ikke klart å svare meg når ble Lucifer forkastet. Du har ikke fremlagt et eneste vers fra den boken du kaller Guds ord.

Et enkelt spørsmål klarer du ikke å svare på!😉 hvordan kan du kalle bibelen Guds ord når den enten ikke gir noe svar og får man svar så er det motstridende😉. Da kjønner jeg hvorfor kristne mister troen på kristendommen.

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, omarel skrev:

Det du sier er at kristne er trent opp til å svare uten bibelen, fordi bibelen ikke svarer gir svar til ateistene.

Vel hadde bibelen vært Guds ord så hadde ikke Gud etterlatt dere med så mange ubesvarte spørsmål. Dette beviser at Bibelen ikke er fra Gud. Ikke rart til at kristendommen står for fall og ateismen vokser og vokser blant kristne.

Du har ennå ikke klart å svare meg når ble Lucifer forkastet. Du har ikke fremlagt et eneste vers fra den boken du kaller Guds ord.

Et enkelt spørsmål klarer du ikke å svare på!😉

 

Eh... Nei... det er det ikke. Bibelen er heller ingen håndbok i å spalte atomer, men det er vel ikke koranen heller? Lærer koranen deg hvordan du skal reparere en sykkel, eller lage plutonium?

Lucifer kan du lese om bl.a her, jeg skjønner ikke hvorfor du maser om dette her, men en annen her inne postet da en bok til deg, hva med å kjøpe den?

https://no.wikipedia.org/wiki/Lucifer

Den ydmyke syndefrie Jesus står i skarp kontrast til den arrogante stolte satan som dere tilber og deler karakteristikker med, og der Jesus er mild og tilgir, er satan den som kommer med loven og fordømmer. Som satan er en løgner og kalles bedrageren i bibelen, bruker muslimer løgn for å fremme sin religion, og tilber en gud som kaller seg den store bedrageren. I tillegg står det i mekka mener jeg å huske, der denne svarte steinen dere bøyer dere for er, at Gud ikke hadde noen sønn. Satan har satt opp islam for å stje fra folk frelse, jeg ser ingen annen forklaring når jeg leser koranen og ser hvordan muslimer oppfører seg.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...