Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, den1m skrev:

Skal jeg dele nye testamentet med deg?

Hvem laget det nye testamente? hva slags folk var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, omarel skrev:

Det er det som er problemet med kristendommen! Fordi Jesus sanne budskap er borte og fordi Jesus kom for å stadfeste loven fra Gud i det som er i Toraen så kunne ikke romere følge Jesus lære. Jesus lære var rettet kun mot jødene ikke hedningen. Det var apostlene som brakte den falske lære gjennom å oppheve det Jesus kom for å stadfeste fra Gud Herren. 

Den eneste måten oppheve Guds lov var å påstå at den ikke er gyldig. Denne handlingen er den største djevelske handling i følge meg mot Gud og Jesus!

Du påstår det fantes et evangelie som aldri har eksistert eller vært i bruk i noen kirker. De evangeliene vi har, var spredt verden over i forskjellige kirker som sier det samme. Derfor vet vi at vi har det orginale evangeliet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Hvem laget det nye testamente? hva slags folk var det?

Det var oldtidskirken det. Du kan jo google dette her selv. Skriftene vi har i dag sier det samme som da, og dette var hundrevis av år FØR Muhammed. Så hvis koranen ikke refererer til DET evangeliet, hvilket "evangelie" er det du mener koranen snakker om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle testamentet snakker ikke om at det er noe som skal "stadfeste noe lov", det er en løgnaktig fremstilling av jødenes skrifter. Jeremia 31:31-34 forteller oss hva den nye pakten ville være, og det er ifra GAMLE testamentet. Og i Jesaja 53 og Daniel 9, kan vi lese om messias. Det gamle testamenttet bekrefter akkuratt det vi leser om i det nye testamentet. Det var bare Jesus som var rettferdig/syndefri under den gamle loven, det var akkuratt derfor han var Messias, og vi fikk nye testamentet.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere burde gi dere. Ingen av dere kommer til å bli enige frem til dommens dag noe som dere begge tror på. Legg opp og jobb for fred sammen. Sånne diskusjoner fører ingen vei når man ikke TROR på det samme. Fellesverdiene for mennesker får være kardemommelovene som man finner i både islam og kristendommen og menneskelig natur. Simpelt liv. Lev og la leve. 

Anonymkode: 9321a...170

Jeg har ikke noe problem å gi meg. Jeg har strekket ut hånd til han flere ganger og anmodet han om fred, men han har et kall og er manisk besatt av å spre vranglære om islam og hat mot muslimer og da gir jeg meg ikke.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, den1m skrev:

Du påstår det fantes et evangelie som aldri har eksistert eller vært i bruk i noen kirker. De evangeliene vi har, var spredt verden over i forskjellige kirker som sier det samme. Derfor vet vi at vi har det orginale evangeliet.

Spør Pulus som forfulgte og drepte de som levde med Jesus og var de sanne kristne.,

Det dere har er evangelier etter apostler, men ikke etter Jesus!

Gud i koranen sier at Han har åpenbart Toraen, Gospelet og andre skrifter. Dette er sannheten fra Herren.

Du har ennå ikke svart meg når lucifer faktisk ble Satan!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, omarel skrev:

Spør Pulus som forfulgte og drepte de som levde med Jesus og var de sanne kristne.,

Gud i koranen sier at Han har åpenbart Toraen, Gospelet og andre skrifter. Dette er sannheten fra Herren.

Du har ennå ikke svart meg når lucifer faktisk ble Satan!

Helt riktig, og han fulgte den gamle loven, som fikk ham til å gjøre sånne ondskapsfulle ting, akkuratt som dere muslimer holder på og anklager oss kristne for å ikke følge.

Det var etter Paulus møtte Jesus han ble den trofaste disippelen vi kjenner i nye testamentet. Så stor forandring som vi ser manifistert i Paulus liv er det å gå fra dødens tjeneste (loven) til Jesus og livets tjeneste.

Hvordan kan dere ta det dere mener er en "korrupt bok" (uten noe bevis, vi har alt fra dødehavsrullene til septuagint 1000 år før muhammed kom) til inntekt for noe som helst? Hvorfor ikke like gjerne velge en eventyrbok av Asbjørnsen og Mo e.l, og bygge en ny religion på det? Det er jo i praksis det dere sier at dere gjør.

Og lucifer er satan .... hvor har du spurt om det og hva slags relevans har det?

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, den1m skrev:

Helt riktig, og han fulgte den gamle loven, som fikk ham til å gjøre sånne ondskapsfulle ting, akkuratt som dere muslimer holder på og anklager oss kristne for å ikke følge.

Det var etter Paulus møtte Jesus han ble den trofaste disippelen vi kjenner i nye testamentet. Så stor forandring som vi ser manifistert i Paulus liv er det å gå fra dødens tjeneste (loven) til Jesus og livets tjeneste.

Dette er den djvelske løynen paulus har kommet med og slik har han forrådt Jesus. Paulus opphevet Jesus lære!

Hvis du forteller meg at Jesus var Gud så fornekter jeg det kategorisk og uten å blunke. Hvis du forteller meg at det i det gamle testamentet står at Jesus var Gud så fornekter jeg det uten å blunkte fordi det er løyn og falsk lære. 

Hvis du forteller meg at Jesus var profetert om i gamle testamentet så har jeg faktisk ikke problemer med å akseptere det, for det er Guds vei at Han forteller søsken i profetskap om deres kommende søsken. 

Verken Jesus eller Moses fortalte om Paulus! Johannes evangeliet har ukjent forfatter og ukjent mottaker! 

Venter fremdeles på å få vite når Lucifer ble satan i det du kaller Guds ord, bibelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, den1m skrev:

Så stor forandring som vi ser manifistert i Paulus liv er det å gå fra dødens tjeneste (loven) til Jesus og livets tjeneste.

Dette heter endring i taktikk!

Hvis han hatet Jesus og hans følgere så inderlig at han forfulgte og drepte dem så var denne taktiske endringen genial! Verdi den høye intelligens som du sa at jødene hadde! (Hvis jeg husker riktig så sa du det, hvis ikke så trekker jeg det tilbake og beklager)

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Dette er den djvelske løynen paulus har kommet med og slik har han forrådt Jesus. Paulus opphevet Jesus lære!

Hvis du forteller meg at Jesus var Gud så fornekter jeg det kategorisk og uten å blunke. Hvis du forteller meg at det i det gamle testamentet står at Jesus var Gud så fornekter jeg det uten å blunkte fordi det er løyn og falsk lære. 

Hvis du forteller meg at Jesus var profetert om i gamle testamentet så har jeg faktisk ikke problemer med å akseptere det, for det er Guds vei at Han forteller søsken i profetskap om deres kommende søsken. 

Verken Jesus eller Moses fortalte om Paulus! Johannes evangeliet har ukjent forfatter og ukjent mottaker! 

Venter fremdeles på å få vite når Lucifer ble satan i det du kaller Guds ord, bibelen!

Her var det mye tull fra en som aldri har lest i bibelen. Jeg har lest nye testamentet flere ganger, Paulus sine brev bekrefter bare det de andre disiplene sier. Faktisk gjør koranen det og, skal vi ta en ny runde mht de videoene om Paulus vs Muhammed jeg har lagt opp flere av før her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, den1m skrev:

Her var det mye tull fra en som aldri har lest i bibelen. Jeg har lest nye testamentet flere ganger, Paulus sine brev bekrefter bare det de andre disiplene sier. Faktisk gjør koranen det og, skal vi ta en ny runde mht de videoene om Paulus vs Muhammed jeg har lagt opp flere av før her?

Du behøver ikke å komme med dine video, ut ifra den kunnskapen du har om islam så er det bare svada du ser på. Kom med referanser og tekst hvis du vil. 

PS, Jeg venter fremdeles på at du svarer meg når Lucifer ble satan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, omarel skrev:

Dette heter endring i taktikk!

Hvis han hatet Jesus og hans følgere så inderlig at han forfulgte og drepte dem så var denne taktiske endringen genial! Verdi den høye intelligens som du sa at jødene hadde! (Hvis jeg husker riktig så sa du det, hvis ikke så trekker jeg det tilbake og beklager)

Her ligger litt av kjernen i problemet ditt. Du er ikke istand til å ta innover deg hva Gud kan gjøre i folks liv, fordi du verken tilber den sanne levende Gud eller er av Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Du behøver ikke å komme med dine video, ut ifra den kunnskapen du har om islam så er det bare svada du ser på. Kom med referanser og tekst hvis du vil. 

PS, Jeg venter fremdeles på at du svarer meg når Lucifer ble satan!

Det er godt forklart her, med sitater fra koranen (jeg har lagt postet sitater her flere ganger før, f.eks i denne tråden), men videoformat er jo mye mer underholdende:

PS: Det har jeg svart på. Lucifer er bare et annet navn på satan, akkuratt som baal/beelzebub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det godt Omarel. Stå på. Noen ganger trenger folk å bare møte alrighte muslimer og det er nok. Disse nettkrigerne har satte seg mål om å kjempe og krige ¨de onde¨, men de lager ikke annet enn kaos selv. De som har bestemt seg har bestemt seg. Måtte Allah vise vei. Ameen. 

Anonymkode: 9321a...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, den1m skrev:

Helt riktig, og han fulgte den gamle loven, som fikk ham til å gjøre sånne ondskapsfulle ting, akkuratt som dere muslimer holder på og anklager oss kristne for å ikke følge.D

Det var etter Paulus møtte Jesus han ble den trofaste disippelen vi kjenner i nye ttestamentet. Så stor forandring som vi ser manifistert i Paulus liv er det å gå fra dødens tjeneste (loven) til Jesus og livets tjeneste.

Hvordan kan dere ta det dere mener er en "korrupt bok" (uten noe bevis, vi har alt fra dødehavsrullene til septuagint 1000 år før muhammed kom) til inntekt for noe som helst? Hvorfor ikke like gjerne velge en eventyrbok av Asbjørnsen og Mo e.l, og bygge en ny religion på det? Det er jo i praksis det dere sier at dere gjør.

Og lucifer er satan .... hvor har du spurt om det og hva slags relevans har det?

Jeg skrev de sanne kristne som fulgte Jesus og du svarer at han fulgte den gamle loven og tidligere sa du at jødene ikke fulgte loven. Hører du deg selv?

Så når du sier at Paulus ble en disippel og valgt av Jesus, noe som er løyn fra Paulus, så sier du indirekte at:

Jesus ikke styrte sin egen skjebne og at korsfestelsen var utidig

At Jesus ikke fullførte sitt budskap og at han valgte en etter han til å komme med et budskap som var stikk i strid med det Jesus sa

Dette er med på svekke troverdigheten på Gud som allmektig Gud. Det i seg selv gjør Gud ufullkommen!.Dette får meg til å spørre, hvorfor kommer ikke treenighetens lære så tydelig og klar slik den strikte monoteismen fremkommer i det gamle testamentet? Dette i seg selv er bevis på at læren om Gud i det nye testamentet ikke er sann! For Gud er En og alene i sin Guddommelighet!

Kan du svare på når Lucifer ble satan? Jeg ønsker å vite om Gud har sagt noe om dette i det du kaller for Guds ord!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, omarel skrev:

Kan du svare på når Lucifer ble satan? Jeg ønsker å vite om Gud har sagt noe om dette i det du kaller for Guds ord!

Har ikke jeg svart deg på dette for lenge siden?
Satan betyr "motstander". Lucifer ble Satan da han gjorde opprør mot Gud og ble kastet ut fra himmelen.
Ja, Gud har fortalt dette i det jeg - med god grunn - kaller for Guds Ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, LuxLucet skrev:

Har ikke jeg svart deg på dette for lenge siden?
Satan betyr "motstander". Lucifer ble Satan da han gjorde opprør mot Gud og ble kastet ut fra himmelen.
Ja, Gud har fortalt dette i det jeg - med god grunn - kaller for Guds Ord.

Jeg har aldri stilt dette spørsmålet før. Når gjorde han opprør og hva slags opprør?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, omarel skrev:

Når gjorde han opprør og hva slags opprør?

Er du ute etter en dato?
Han var den høyest rangerte engelen, han "var fullkommen i sin ferd fra den dagen han ble skapt, helt til det ble funnet misgjerning i han" (Esek. 28:15). Satan var den engelen som stod nærmest Jesus, men han begynte å tvile på hvorfor alle andre engler knelte for Jesus, mens han - som arrangerte musikken og var den mektigste engelen - ikke ble tilbedt på noen som helst måte, og heller ikke fikk ta del i Rådet som Gud Faderen, Gud Sønnen og Den Hellige Ånd tok del i.
I sjalusi og misunnelse spredte han løgn blant sine medengler i håp om å svekke Guds rettferdighet.
Bibelen sier at "det brøt ut krig i himmelen", og Guds engler kjempet mot de englene som hadde alliert seg med Lucifer, "men de (Lucifer og hans medsvorne) fikk ikke overtaket. Det ble heller ikke funnet plass for dem i himmelen lenger. Så ble den store dragen kastet ut, den gamle slangen, han som kalles djevelen eller Satan, han som forfører helle verden." (Åp. 12:7-9).
Så da han ble kastet ut av himmelen fikk han tilnavnet Satan som beskriver hva han er.

Endret av LuxLucet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, omarel skrev:

Jeg skrev de sanne kristne som fulgte Jesus og du svarer at han fulgte den gamle loven og tidligere sa du at jødene ikke fulgte loven. Hører du deg selv?

[også om Paulus osv..]

Vel, de sanne kristne leser den samme bibelen i dag som de sanne kristne gjorde på 600 tallet da muhammed levde, kristendommen var veletablert da og der er Paulus med akkuratt som i dag, så det er ingen bevis for verken noe korrupt bibel, eller noe annet evangelie enn det vi har i nye testamentet.

Og hvis du klarer å inrømme det (du kan jo gå til en eller annen historieprofessor som er ateist, hindu e.l og spørre f.eks, hvis du synes det er vanskelig å tro på meg når jeg sier det fordi jeg er kristen), så får du ta utgangspunkt i det som står i nye testamentet, og det er noe helt annet enn det du inbiller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, den1m skrev:

Vel, de sanne kristne leser den samme bibelen i dag som de sanne kristne gjorde på 600 tallet da muhammed levde, kristendommen var veletablert da og der er Paulus med akkuratt som i dag, så det er ingen bevis for verken noe korrupt bibel, eller noe annet evangelie enn det vi har i nye testamentet.

Og hvis du klarer å inrømme det (du kan jo gå til en eller annen historieprofessor som er ateist, hindu e.l og spørre f.eks, hvis du synes det er vanskelig å tro på meg når jeg sier det fordi jeg er kristen), så får du ta utgangspunkt i det som står i nye testamentet, og det er noe helt annet enn det du inbiller deg.

Du er morsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...