Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, LuxLucet skrev:

Er du ute etter en dato?
Han var den høyest rangerte engelen, han "var fullkommen i sin ferd fra den dagen han ble skapt, helt til det ble funnet misgjerning i han" (Esek. 28:15). Satan var den engelen som stod nærmest Jesus, men han begynte å tvile på hvorfor alle andre engler knelte for Jesus, mens han - som arrangerte musikken og var den mektigste engelen - ikke ble tilbedt på noen som helst måte, og heller ikke fikk ta del i Rådet som Gud Faderen, Gud Sønnen og Den Hellige Ånd tok del i.
I sjalusi og misunnelse spredte han løgn blant sine medengler i håp om å svekke Guds rettferdighet.
Bibelen sier at "det brøt ut krig i himmelen", og Guds engler kjempet mot de englene som hadde alliert seg med Lucifer, "men de (Lucifer og hans medsvorne) fikk ikke overtaket. Det ble heller ikke funnet plass for dem i himmelen lenger. Så ble den store dragen kastet ut, den gamle slangen, han som kalles djevelen eller Satan, han som forfører helle verden." (Åp. 12:7-9).
Så da han ble kastet ut av himmelen fikk han tilnavnet Satan som beskriver hva han er.

Er det denne:

Du var hel i din ferd
          fra den dagen du ble skapt,
          til det ble funnet urett hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

men han begynte å tvile på hvorfor alle andre engler knelte for Jesus, mens han - som arrangerte musikken og var den mektigste engelen

Hvor finner jeg dette i bibelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LuxLucet skrev:

Satan var den engelen som stod nærmest Jesus, men han begynte å tvile på hvorfor alle andre engler knelte for Jesus,

Hvor finner jeg dette i bibel.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Er det denne:

Du var hel i din ferd
          fra den dagen du ble skapt,
          til det ble funnet urett hos deg.

Du siterer en moderne bibel, men ja.
Og ja, Tyrus nevnes, siden han hadde en karakteristisk slik som Satan. Men vi vet at intet menneske er eller har vært "en salvet kjerub med dekkende vinger", så det er tydelig at dette er ord som beskriver Satan.

Jeg har gitt deg bibelvers tidligere, og det hjalp ikke. Så jeg vil derfor anbefale deg å lese the Great Controversy, den er også lagt ut på nettet. Bibelen er ikke alltid like lett å forstå, og det som hører Guds Ånd til, må "bedømmes åndelig" (1.Kor. 2:14).
Her er det beskrevet en del om hvordan ting oppstod og hva som foregår i denne tiden. Kanskje du vil finne den nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, LuxLucet skrev:

Satan var den engelen som stod nærmest Jesus, men han begynte å tvile på hvorfor alle andre engler knelte for Jesus, mens han - som arrangerte musikken og var den mektigste engelen

Hvor finner jeg dette i bibelen at alle andre engler knelte for sin skaper Jesus og det førte til at Skapelsen Lucifers begynte å tvile på sin Skaper Jesus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, omarel skrev:

Hvor finner jeg dette i bibelen at alle andre engler knelte for sin skaper Jesus og det førte til at Skapelsen Lucifers begynte å tvile på sin Skaper Jesus?

Hva er det med deg og denne holdningen? Du viser ikke det samme bildet av deg selv som du gjorde her tidligere.
Allikevel skal jeg ta meg tid til å svare deg, selv om du i all din kraft kommer til å protestere og benekte det jeg sier..

Lucifer var en kjerub. En kjerub er en opphøyd engel – en mektig engels om står på venstre side av Guds trone, og en annen på Guds høyre side (Sal. 99:1).

Han ønsket å bli tilbedt slik som Gud, for han sa i sitt hjerte "til himlene vil jeg reise min trone. .. jeg vil bli lik Den Høyeste" (Jes.14:13,14). Da Satan fristet Jesus i ødemarken, forsøkte han å få Han som skapte ham til å tilbe han – "alt dette vil jeg gi Deg hvis Du vil falle ned og tilbe meg" (Matt.4:9).

Vi vet at Jesu skapte alle ting, siden "i begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.. Alt ble til ved Ham.." (Joh. 1:1-4). Hvordan vet vi Ordet er Jesus? "Og Ordet ble kjød og tok bolig iblant oss.." (Joh. 1:14). Alle vet at Jesus var Gud og tok på Seg menneskers skikkelse, men vi får enda en forsikring i Åpenbaringen: ".. en hvit hest. Og Han som sitter på den, heter Trofast og Sannferdig, og Han både dømmer og fører krig i rettferdighet.. og Hans navn er Guds Ord" (Åp.19:11,13).

Når alt ble til ved Ham, så er det naturligvis en selvfølge at Han er Skaperen, og at Han fortjener tilbedelse av skapelsen. Dette kan vi også forstå da Satan ønsket tilbedelse av Jesus, slik jeg siterte over. Satan hadde ikke bedt om tilbedelse dersom Jesus var Én som Selv tilba andre.
Har vi andre steder som vitner om at Jesus skal tilbes? Absolutt. Selve Åpenbaringsboken er "Åpenbaringen av Jesus". Han er Selve kjernen, det er Han som kommer tilbake ned fra himmelen for å hente Sine trofaste etterfølgere, og det er også derfor Bibelen sier så fint "Denne verdens riker tilhører nå vår Herre og Hans Kristus, og Han skal herske som konge i all evighet… og vi takker Deg, Herre Gud, Du Allmektige.." (Åp. 11:15,17).

Jesus sa "Jeg er Alfa og Omega, Den Første og Den Siste, Begynnelsen og Enden" (Åp. 22:13). Hvordan vet vi at Jesus sa dette? For det første fordi hele Bibelen vitner om det, men også fordi tre vers senere sier Han "Jeg, Jesus, … Jeg er Davids Rotskudd og Ætling, Den strålende Morgenstjernen."
Med rette står det skrevet:
"Derfor har også Gud høyt opphøyet Ham og gitt Ham Navnet som er over ethvert navn, for at i Jesu navn skal hvert kne bøye seg, deres som er i den himmelske verden, og dere som er på jorden, og dere som er under jorden, og for at hver tunge skal bekjenne at Jesus Kristus er Herre, til Gud Faders ære." (Fil. 2:9-11).
Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, LuxLucet skrev:

Hva er det med deg og denne holdningen? Du viser ikke det samme bildet av deg selv som du gjorde her tidligere.
 

Det stemmer og det er fordi @den1m har invitert til dette. Det er ikke noe jeg ønsker og har gjentatte advart mot. Men tydeligvis så vil han være krigersk. Han sprer vranglære om Islam og påstår at muslimske syndere represener islam. Så han får det han ner om. 

Prinsipielt sett er ikke dette noe jeg ønsker, da jeg tror at alle påberoper seg Den absolutte sanhet og det finnes kun en sannhet. Balansen er å leve i fred og harmoni. Men å drive og angripe andres tro og trosfeller fordomsfylt og løgnaktig, det aksepterer jeg ikke.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, omarel skrev:

Det stemmer og det er fordi @den1m har invitert til dette. Det er ikke noe jeg ønsker og har gjentatte advart mot. Men tydeligvis så vil han være krigersk. Han spres vranglære om Islam og påstår at muslimske syndere represener islam. 

Men du sprer jo vranglære om kristendommen, så hvorfor er du så mye bedre?
Det er ikke min hensikt å irritere deg, men til tross for den vranglæren du kommer med, så kommer jeg ikke til å behandle enhver muslim deretter, eller dra alle muslimer under én og samme kam.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LuxLucet skrev:

Men du sprer jo vranglære om kristendommen, så hvorfor er du så mye bedre?
Det er ikke min hensikt å irritere deg, men til tross for den vranglæren du kommer med, så kommer jeg ikke til å behandle enhver muslim deretter, eller dra alle muslimer under én og samme kam.
 

Jeg har ikke hensikt å spre vranglære, men å belyse at det allid vil være noen som tolker ens lære annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, omarel skrev:

Det stemmer og det er fordi @den1m har invitert til dette. Det er ikke noe jeg ønsker og har gjentatte advart mot. Men tydeligvis så vil han være krigersk. Han sprer vranglære om Islam og påstår at muslimske syndere represener islam. Så han får det han ner om. 

Prinsipielt sett er ikke dette noe jeg ønsker, da jeg tror at alle påberoper seg Den absolutte sanhet og det finnes kun en sannhet. Balansen er å leve i fred og harmoni. Men å drive og angripe andres tro og trosfeller fordomsfylt og løgnaktig, det aksepterer jeg ikke.

Jeg diskuterer ikke for å bli populær. Kristne har aldri diskutert for å være populære, men for å representere den ene sanne Gud. Det er ikke alle som blir frelst, Gud bestemmer til syvende og sist hvem som blir det, og kristendom er heller ikke ment å være noe massebevegelse for selv om Gud ikke vil at noen skal gå fortapt så ligger det i kortene når du leser bibelen at det er en tro for de få, men at det er fornuftige verdier å grunnlegge et samfunn på er jeg helt enig i.

Jeg prøver å få deg til å se at den loviske tilnærmingen din til religion, gjør at dere muslimer gjør ondt, ikke godt. Når lovløse ateister oppfører seg bedre enn muslimer som er slaver under loven, burde du se at noe er feil. Når vi ser messias (Jesus) som var syndefri i natur og levde etter loven, gjorde han godt, men når Paulus som var synder og levde etter loven, gjorde han ondt. Det var når han ble frelst han snudde om, og det var Guds verk, ikke hans eget.

Kristendommen lærer at alle innerst inne vet hva som er godt og ondt, det kalles samvittighet, loven løfter fram og forsterker dette her, men uten kjærlighet og den forvandlinga Jesus er, så er loven det kristendommen kaller dødens tjeneste, for loven skiller menneske og Gud om du ikke søker mot messias, som viste oss den ene sanne Gud. 

Jeg prøver og å vise at bibelen står over koranen. Du avfeier bibelen og kaller den korrupt uten et fnugg av bevis, du sier dine "bevis" for at koranen er guds ord hviler på den samme boka - bibelen - som etter det du sier ikke kan ha mer troverdighet enn en eventyrbok fra Asbjørnsen og Moe.

Men det er IKKE det din egen koran sier, den autentiserer den bibelen vi har nå. Og når du sier så mye som strider imot koranen så lurer jeg på om du egentlig står for det du sier du står for, hvis ikke, hvorfor fremstiller du det da i et falskt lys, når jeg drar fram taqqiya som en mulig forklaring så sier du dette her er shia-taktikk, men ved nærmere undersøkelser så ser jeg at det og blir brukt av sunnier, men i mindre omfang. Hvis det ikke er taqqiya /religiøst bedrageri) hva er det da du holder på med?

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, den1m skrev:

Jeg diskuterer ikke for å bli populær. Kristne har aldri diskutert for å være populære, men for å representere den ene sanne Gud. Det er ikke alle som blir frelst, Gud bestemmer til syvende og sist hvem som blir det, og kristendom er heller ikke ment å være noe massebevegelse for selv om Gud ikke vil at noen skal gå fortapt så ligger det i kortene når du leser bibelen at det er en tro for de få, men at det er fornuftige verdier å grunnlegge et samfunn på er jeg helt enig i.

Jeg prøver å få deg til å se at den loviske tilnærmingen din til religion, gjør at dere muslimer gjør ondt, ikke godt. Når lovløse ateister oppfører seg bedre enn muslimer som er slaver under loven, burde du se at noe er feil. Når vi ser messias (Jesus) som var syndefri i natur og levde etter loven, gjorde han godt, men når Paulus som var synder og levde etter loven, gjorde han ondt. Det var når han ble frelst han snudde om, og det var Guds verk, ikke hans eget.

Kristendommen lærer at alle innerst inne vet hva som er godt og ondt, det kalles samvittighet, loven løfter fram og forsterker dette her, men uten kjærlighet og den forvandlinga Jesus er, så er loven det kristendommen kaller dødens tjeneste, for loven skiller menneske og Gud om du ikke søker mot messias, som viste oss den ene sanne Gud. 

Jeg prøver og å vise at bibelen står over koranen. Du avfeier bibelen og kaller den korrupt uten et fnugg av bevis, du sier dine "bevis" for at koranen er guds ord hviler på den samme boka - bibelen - som etter det du sier ikke kan ha mer troverdighet enn en eventyrbok fra Asbjørnsen og Moe.

Men det er IKKE det din egen koran sier, den autentiserer den bibelen vi har nå. Og når du sier så mye som strider imot koranen så lurer jeg på om du egentlig står for det du sier du står for, hvis ikke, hvorfor fremstiller du det da i et falskt lys, når jeg drar fram taqqiya som en mulig forklaring så sier du dette her er shia-taktikk, men ved nærmere undersøkelser så ser jeg at det og blir brukt av sunnier, men i mindre omfang. Hvis det ikke er taqqiya /religiøst bedrageri) hva er det da du holder på med?

Du gjør en veldig forferdelig dårlig jobb med å overbevise meg, for du beviser en ting og det er at du ikke kjenner til min religion. Det du beviser er at du henter ting fra det andre sier.

Hvis du tillater deg å belære meg så må du også tillater meg å belære deg. Og jeg trenger ikke din kristendom, den kan du ha fir deg selv. Hadde kristendommen gitt deg noe godt gitt deg visdom, det kristendommen har gitt deg har du bevist i disse dager. Og det er alt annet en fornuft.

Hvis kristendommen lærer samvittighet så mener du at menneske ikke trenger lover og regler som regulere samfunn. Det beviser kun en ting. Og det er en utopisk lære.

Du nevner taqia. Hvor er referanse for det i Koranen?

Og vil du fortsette denne tråden så kan du forklare meg når Lucifer ble satan. Venter på svar fra DEG!

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, omarel skrev:

Du gjør en veldig forferdelig dårlig jobb på å overbevise meg, for du beviser en ting og det er at du ikke kjenner til min religion. Det du beviser er at du henter ting fra det andre sier.

Hvis du tillater deg å belære meg så må du også tillater meg å belære deg.

Hvis kristendommen lærer samvittighet så mener du at menneske ikke trenger lover og regler som regulere samfunn. Det beviser kun en ting. Og det er en utopisk lære.

Du nevner taqia. Hvor er referanse for det i Koranen?

 

Å lyve for troa, er lov mot ikke-muslimer i sunni islam, i shia islam er det og lov inad mellom muslimer:

https://en.wikipedia.org/wiki/Taqiya#Sunni_Islam_view

Det er og andre begreper her jeg nevnte i samme "kategori" ang å lyve og islam. Muslimer lager seg en masse unntaksregler så de kan være like ille, eller rettferdiggjøre seg til å gjøre enda værre ting, enn det en ateist som følger samvittigheten sin ville gjort.

Kristendom har aldri lært at et samfunn ikke trenger lover og regler, kristne er ikke anarkister. Du evner ikke å se forskjellen på det, og loven som skiller oss fra Gud, og hva kristne mener når vi kaller Gud for "Faderen" og at vi kristne har fått en "ny natur".

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, den1m skrev:

Kristendom har aldri lært at et samfunn ikke trenger lover og regler, kristne er ikke anarkister. 

Det er akuratt det som er poenget mitt. Hvis du fikk velge mellom Guds lov på jord og menneske lov på jord, hva ville du valgt?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, omarel skrev:

Vis meg verset i Koranen!

 

Du er muslim og vet da dette, du er da og religiøst forpliktet til å være fiende av kristne og jøder, så anklager du oss kristne for å yppe til strid? Det viser hvor falsk islam er.

Det holder da å lese wikipedia eller her med linker til koranvers:

https://quotingislam.blogspot.no/2011/06/we-muslims-smile-in-face-of-some-people.html

Her har vi flere:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, den1m skrev:

 

13 minutter siden, omarel skrev:

Du gjør en veldig forferdelig dårlig jobb på å overbevise meg, for du beviser en ting og det er at du ikke kjenner til min religion. Det du beviser er at du henter ting fra det andre sier.

Hvis du tillater deg å belære meg så må du også tillater meg å belære deg.

Hvis kristendommen lærer samvittighet så mener du at menneske ikke trenger lover og regler som regulere samfunn. Det beviser kun en ting. Og det er en utopisk lære.

Du nevner taqia. Hvor er referanse for det i Koranen?

 

Å lyve for troa, er lov mot ikke-muslimer i sunni islam

 

Dette beviser kun en ting, og det er at du har null kunskap om Islam. Det eneste du vet om Islam er det som ikke vet om Islam skrivet.

Det du skriver er feil og vranglære. Jeg har studert min religion og aldri lært dette. Så mener du at dette er sunni islam så kan du legge fra vers fra Koranen som sier det eller støttet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, den1m skrev:

Du er muslim og vet da dette, du er da og religiøst forpliktet til å være fiende av kristne og jøder, så anklager du oss kristne for å yppe til strid? Det viser hvor falsk islam er.

Det holder da å lese wikipedia eller her med linker til koranvers:

https://quotingislam.blogspot.no/2011/06/we-muslims-smile-in-face-of-some-people.html

Her har vi flere:

 

Du går rundt grøten. Vis meg vers nummer. David wood sprer falsk info.

Kan du vise meg verset?

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, omarel skrev:

Det er akuratt det som er poenget mitt. Hvis du fikk velge mellom Guds lov på jord og menneske lov på jord, hva ville du valgt?

Gud lot menneske styre på jorda, han er ikke der for å fortelle deg hva du skal kle på deg, om du skal ha blå eller brune bukser osv. Men han utvalgte seg et spesielt folk han holdt for seg selv, jødene, og alt de gjorde, har en eller annen symbolsk betydning mht vårt forhold til Gud, for å vise oss hvem Gud er, hvorfor vi er adskilt fra ham etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...