Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, JaVel skrev:

Takk for infoen! Er vel mer kulturelt, altså mennesker som kommer fra korrupte land hvor det ofte er en nødvendighet å lyve og trikse, for å klare seg økonomisk?

Helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, omarel skrev:

@den1m

Husker du det eksempelet jeg ga deg om en esel som bærer bøker? Det er deg! Du vil aldri forstå noe som helst. 

I over to uker har jeg gjentatt meg og forklart men til ingen nytte. Andre har forstått og oppsummert det de har forstått, men du gjentar deg som en papegøye.

Derfor virker det for meg som om du er en krysning mellom papegøye og en esel. Av den grunn kommer jeg ikke til å svare  deg. For det hjelper ikke å snakke  til en vegg og i hvertfall ikke til en krysning mellom en esel og papegøye.

Så når koranen er full av oppfordring til vold og sånne blod-dryppende vers som jeg postet her, og som passer så merkelig godt med hvordan islam er i praksis, som vi kan se her (postet av en annen her inne nå nettopp):

http://www.dagen.no/Meninger/midtøsten/En-kristen-drepes-hvert-femte-minutt-204209

..så er det bare fordi islam er "missforstått"? Er det det du prøver å inbille oss? Eller er det fordi det er akkkuratt dette her islam er?

Det er akkuratt derfor du praktiserer taqqiya, som fremstiller islam som noe helt annet enn hva det egentlig er for å selge det til godtroende vestlige:

 

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, den1m skrev:

Så når koranen er full av oppfordring til vold og sånne blod-dryppende vers som jeg postet her, og som passer så merkelig godt med hvordan islam er i praksis, som vi kan se her (postet av en annen her inne nå nettopp):

http://www.dagen.no/Meninger/midtøsten/En-kristen-drepes-hvert-femte-minutt-204209

..så er det bare fordi islam er "missforstått"? Er det det du prøver å inbille oss? Eller er det fordi det er akkkuratt dette her islam er?

Det er akkuratt derfor du praktiserer taqqiya, som fremstiller islam som noe helt annet enn hva det egentlig er for å selge det til godtroende vestlige:

 

Jeg velger å gjenta meg:

Husker du det eksempelet jeg ga deg om en esel som bærer bøker? Det er deg! Du vil aldri forstå noe som helst. 

I over to uker har jeg gjentatt meg og forklart men til ingen nytte. Andre har forstått og oppsummert det de har forstått, men du gjentar deg som en papegøye.

Derfor virker det for meg som om du er en krysning mellom papegøye og en esel. Av den grunn kommer jeg ikke til å svare  deg. For det hjelper ikke å snakke  til en vegg og i hvertfall ikke til en krysning mellom en esel og papegøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Jeg velger å gjenta meg:

Husker du det eksempelet jeg ga deg om en esel som bærer bøker? Det er deg! Du vil aldri forstå noe som helst. 

I over to uker har jeg gjentatt meg og forklart men til ingen nytte. Andre har forstått og oppsummert det de har forstått, men du gjentar deg som en papegøye.

Derfor virker det for meg som om du er en krysning mellom papegøye og en esel. Av den grunn kommer jeg ikke til å svare  deg. For det hjelper ikke å snakke  til en vegg og i hvertfall ikke til en krysning mellom en esel og papegøye.

Du har ikke kommet med noe annet her inne enn taqqiya, dvs bedrag. Det du sier, stemmer ikke engang med koranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, den1m skrev:

Du har ikke kommet med noe annet her inne enn taqqiya, dvs bedrag. Det du sier, stemmer ikke engang med koranen.

Som sagt så har jeg bevist flere ganger at du har feil. Du ser bort fra fakta og holder på løyn for så å dedikere det som fakta. Det syntes jeg er ondt gjort av deg. Du viser til ikke muslimer som sprer falsk lære om islam. Skam deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Som sagt så har jeg bevist flere ganger at du har feil. Du ser bort fra fakta og holder på løyn for så å dedikere det som fakta. Det syntes jeg er ondt gjort av deg. Du viser til ikke muslimer som sprer falsk lære om islam. Skam deg!

Vi har koran-sitatene som viser at du bruker taqqiya på andre siden her om hva islam faktisk er, som er noe helt annet enn det du prøver å fremstille islam som, og hva islam er, ser vi her, noe som stemmer godt med de voldelige koransitatene fra den forrige siden:

http://www.dagen.no/Meninger/midtøsten/En-kristen-drepes-hvert-femte-minutt-204209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, den1m skrev:

Vi har koran-sitatene som viser at du bruker taqqiya på andre siden her om hva islam faktisk er, som er noe helt annet enn det du prøver å fremstille islam som, og hva islam er, ser vi her, noe som stemmer godt med de voldelige koransitatene fra den forrige siden:

http://www.dagen.no/Meninger/midtøsten/En-kristen-drepes-hvert-femte-minutt-204209

Slik jeg har forstått det er det bare lov å lyve når man er i krig eller ved alvorlige trusler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Slik jeg har forstått det er det bare lov å lyve når man er i krig eller ved alvorlige trusler.

Da har du ikke forstått det.

gå hit: www.google.no

Søk på: tawriya, kitman, muruna (og taqqiya) ... her kan du lese om bedrag, halvsannheter/fordekning osv i samtaler med vantro. Det er akkuratt hva omarel har benyttet seg av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, den1m skrev:

Da har du ikke forstått det.

gå hit: www.google.no

Søk på: tawriya, kitman, muruna (og taqqiya) ... her kan du lese om bedrag, halvsannheter/fordekning osv i samtaler med vantro. Det er akkuratt hva omarel har benyttet seg av her.

Og det har du med den falske læren om Islam du formidler?!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Omarel, hva eller hvem er  Ahl as-Sunnah? De forbindes med tawriya.

Det er sunaens folk, de som følger sunna ut ifra tilgjengelige tekster og tolkninger som ikke strider med Koranen.

Ikke muslimer som er ute etter å angripe islam er merkelige.  De finner opp begreper og klistrer det på islam. Det sjokkerende er at se bruker så mye krefter og ressurser på det.

Jeg ble nysgjerrig og søkte dette ordet på arabisk og fant absolutt ingenting som linket betydningen til religionen Islam. Så søkte jeg ordet Tawria på latinsk og fikk meget begrenset resultat på engelsk.

På arabisk skrev jeg تورية og fikk fram litteratrær stoff. Dette er en poesi kunst som poetere bruker ved å være mystiske og indirekte i sitt budskap.

Dette er et ord som er meget ukjent for meg i teologisk sammenheng. Så hvorfor blir slike språkliterære begreper merket på Islam. Før dette har ikke noe fundament i Islam og heller ingen referanse i sunnaen, veien til Profeten, og i Koranen.

Dette betyr kun en ting og det er at fiender av islam villeder og lyver for folk om Islam. Det er viktig at man går til skilden og lærer islam slik muslimer lærer om Islam.

Å være sunni betyr å være ahl assuna og merke slik umoral er umoralsk i seg selv. Skal man lære om islam bør man gå til kilden og ikke fienden.

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omarel skrev:

Ikke muslimer som er ute etter å angripe islam er merkelige.  De finner opp begreper og klistrer det på islam. Det sjokkerende er at se bruker så mye krefter og ressurser på det.

De satser på at ingen gidder å Google ordene de slenger ut av seg. Nok av mennesker som leser at muslimer har lov til å lyve om det meste, og de tror øyeblikkelig på det uten å lære seg hva  taqqiya betyr og hva islamske lærde sier om dette. Jeg googlet islam.qa, og der så jeg fort at disse påstandene om at muslimer har lov til å lyve til ikke-muslimer rett og slett var feil.Tok meg 5 minutter å få tak i den informasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, JaVel skrev:

De satser på at ingen gidder å Google ordene de slenger ut av seg. Nok av mennesker som leser at muslimer har lov til å lyve om det meste, og de tror øyeblikkelig på det uten å lære seg hva  taqqiya betyr og hva islamske lærde sier om dette. Jeg googlet islam.qa, og der så jeg fort at disse påstandene om at muslimer har lov til å lyve til ikke-muslimer rett og slett var feil.Tok meg 5 minutter å få tak i den informasjonen.

Du velger jo selv å hente "informasjonen" din fra (en engelsk nettside drevet av salafister), men du burde kanskje sjekke nærmere om det gjelder der muslimer mener de erobrer nytt landeområde, eller uttaler seg til vantro. 

Osama bin laden var f.eks salafi...

https://en.wikipedia.org/wiki/IslamQA.info

https://en.wikipedia.org/wiki/Salafi_jihadism

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, den1m skrev:

Du velger jo selv å hente "informasjonen" din fra (en engelsk nettside drevet av salafister), men du burde kanskje sjekke nærmere om det gjelder der muslimer mener de erobrer nytt landeområde, eller uttaler seg til vantro. 

Å erobre nytt landområde anser jeg for krig og dermed kan muslimer lyve. Ekstreme islamister tror jeg nok benytter seg av taqqiya, samtidig vil ikke den moderate muslim være enig i deres oppførsel. Ja det finnes mange muslimske ekstremister på verdensbasis, samtidig er de fleste muslimer IKKE ekstremister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Å erobre nytt landområde anser jeg for krig og dermed kan muslimer lyve. Ekstreme islamister tror jeg nok benytter seg av taqqiya, samtidig vil ikke den moderate muslim være enig i deres oppførsel. Ja det finnes mange muslimske ekstremister på verdensbasis, samtidig er de fleste muslimer IKKE ekstremister.

Føler du deg moderat når du sitter og lærer deg om islam fra salafi-nettsider? Du er klar over at den siden du postet lenke fra er fra samme ideologiske leir som osama bin laden?

Ekstrem eller ikke, hvor er protestene fra alle de moderatene muslimene mot de muslimske voldtektsgjengene i england?

http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, den1m skrev:

Føler du deg moderat når du sitter og lærer deg om islam fra salafi-nettsider? Du er klar over at den siden du postet lenke fra er fra samme ideologiske leir som osama bin laden?

Ekstrem eller ikke, hvor er protestene fra alle de moderatene muslimene mot de muslimske voldtektsgjengene i england?

http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up

Måtte Gud veilede deg og gi deg nyttig lære som kan øke din visdom.

Salafister er bokstavtro, ja de er ekskluderende og snevre i sine tolkninger av teologiske tekster og islamsk juss forståelse. Deres største svakhet er politikk. Og dette kommer til utrykk i det politiske liv.

Og Osama bin laden var politisk og militær jihadist som tolket ting snevert. Den salafistiske metode for kvalitetssikring av hadith har faktisk tygde i islamske fagmiljøer, så det er viktig å skille mellom friksjoner i en lære. Deres lære munner ut fra de første genrasjoner muslimer som levde med og etter profeten. Problemet deres er at de ikke tilpasser seg sted og tid innen for rammen av Koranen og sunna når de tolker. De forholder seg til fortiden og derfor kaller de seg for salafister som kommer av ordet salaf, som betyr det som var. Det i seg selv gir et pekepinn for den som ønsker å vite om ting i islam.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, den1m skrev:

Føler du deg moderat når du sitter og lærer deg om islam fra salafi-nettsider?

Jeg søkte opp den nettsiden fordi den er så streng i sin lære,og hvis noen kunne være enig i  taqqiya, så var det dem, men tvert imot så skrev de det motsatte. Løgn er ikke tillatt, bortsett fra i ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JaVel skrev:

Spørsmålet er ikke om man kan bli forvirrer eller ikke, men:

Hvem som står bak hjemmesiden

Hvilken referanse har de og er referansen tatt ut av sammenheng og referansene troverdig .

De er disse to stenge man må alltid ta. Derfor sa profeten, se hvem dere tar deres religion fra.

islaminfo.dk virker ikke som om det er en teologisk islamsk side. Den har et formål og det kan en lese og se i stoffer det representerer. Det tar ikke for seg primære ting i islam. Stoffet er målrettet. Jeg hadde ikke hentet min kunskap fra en slik side.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...