Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, den1m skrev:

Gud lot menneske styre på jorda, han er ikke der for å fortelle deg hva du skal kle på deg, om du skal ha blå eller brune bukser osv. Men han utvalgte seg et spesielt folk han holdt for seg selv, jødene, og alt de gjorde, har en eller annen symbolsk betydning mht vårt forhold til Gud, for å vise oss hvem Gud er, hvorfor vi er adskilt fra ham etc. 

Men Han gir overordnede lover, disse er i Koranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, omarel skrev:

Men Han gir overordnede lover, disse er i Koranen.

Nei, for oss hedninger så har han siste ordet mht retningen samfunnet går i, myndighetene er til syvende og sist Gud som velter eller etablerer (etter hans vilje, hvis mennesket går for langt, noe jeg tror Hitler gjorde), men det er opp til oss om vi vil kjenne den ene sanne Gud og stort sett lar han oss gjøre som vi vil, for hvis Gud skulle stoppe all ondskap, hadde vi alle vært i problemer.

Detaljregulering av folks liv ga han kun til jødene, fordi jødene fungerte som prester for Gud, og mange av disse lovene og forordningene hadde en symbolsk betydning for verdens messias som skulle komme (Jesus).

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, den1m skrev:

Nei, for oss hedninger så har han siste ordet mht retningen samfunnet går i, myndighetene er til syvende og sist Gud som velter eller etablerer, men det er opp til oss om vi vil kjenne den ene sanne Gud. Detaljregulering av folks liv ga han kun til jødene, fordi jødene fungerte som prester for Gud, og mange av disse lovene og forordningene hadde en symbolsk betydning for verdens messias som skulle komme (Jesus).

Hvor i koranen står det at vi kan lyve! Kan du vise meg det. For jeg har aldri lest at vi kan ovenfor ikke muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, omarel skrev:

Du går rundt grøten. Vis meg vers nummer. David wood sprer falsk info.

Kan du vise meg verset?

 

Ja ok, og da bruker vi David Wood igjen, for å vise at han ikke sprer falsk info, for han referer til koranen her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Hvor i koranen står det at vi kan lyve! Kan du vise meg det. For jeg har aldri lest at vi kan ovenfor ikke muslimer.

Du gjør jo det nå, når du sier at David Wood sprer falsk info. Vi kan jo alle her inne bare trykke "play" på videoene hans og søke opp koranversene selv. Og se at joda, det står der faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, den1m skrev:

Ja ok, og da bruker vi David Wood igjen, for å vise at han ikke sprer falsk info, for han referer til koranen her:

 

Hvilket vers referer du til?

Hvis du ikke klarer det er du like falsk som han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, den1m skrev:

Du gjør jo det nå, når du sier at David Wood sprer falsk info. Vi kan jo alle her inne bare trykke "play" på videoene hans og søke opp koranversene selv. Og se at joda, det står der faktisk.

Du skal stå inne for sine falske anklager ikke hans!

Hvilket vers?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Hvilket vers referer du til?

Hvis du ikke klarer det er du like falsk som han!

Den som er falsk her, er du. Det er bare å trykke "play" på videoene her inne av David Wood og søke selv. Du er ikke verdt å kaste bort tiden på. Og fram til du snur om, så er dette her bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, den1m skrev:

Den som er falsk her, er du. Det er bare å trykke "play" på videoene her inne av David Wood og søke selv. Du er ikke verdt å kaste bort tiden på. Og fram til du snur om, så er dette her bortkastet tid.

Skal sove nå. Vis meg det verset du og David Wood bruker til for å spre falsk lære!

Det finnes ikke noe og derfor tør du ikke fremlegge noe som du vet ikke stemmer!

Jeg har vist deg vers fra Koranen sier :"Si sanheten fra din Herre og den som vil tro kan tro og den som vil fornekte kan fornekte. (Koranen 18:29)

Det finnes ikke et eneste vers i Koranen som motstrider dette verset og det du og din falskhetenes guru  David Wood kommer med er falsk og vranglære! Derfor klarer du ikke å henvise til noe fordi du vet at det vil bli avslørt og du vil bli strippet for all troverdighet i kunskap om Islam. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, omarel skrev:

Skal sove nå. Vis meg det verset du og David Wood bruker til for å spre falsk lære!

Det finnes ikke noe og derfor tør du ikke fremlegge noe som du vet ikke stemmer!

Jeg har vist deg vers fra Koranen sier :"Si sanheten fra din Herre og den som vil tro kan tro og den som vil fornekte kan fornekte. (Koranen 18:29)

Det finnes ikke et eneste vers i Koranen som motstrider dette verset og det du og din falskhetenes guru  David Wood kommer med er falsk og vranglære! Derfor klarer du ikke å henvise til noe fordi du vet at det vil bli avslørt og du vil bli strippet for all troverdighet i kunskap om Islam. 

Det du kommer med her er taqiya. David wood forklarer dette her utmerket godt, men hvis du absolutt vil ha det i tekstform, så skal du få det:

Quran

Quran (16:106) - Establishes that there are circumstances that can "compel" a Muslim to tell a lie.

Quran (3:28) - This verse tells Muslims not to take those outside the faith as friends, unless it is to "guard themselves" against danger, meaning that there are times when a Muslim may appear friendly to non-Muslims, even though they should not feel friendly.

Quran (9:3) - "...Allah and His Messenger are free from liability to the idolaters..." The dissolution of oaths is with pagans who remained at Mecca following its capture. They did nothing wrong, but were evicted anyway.  (The next verse refers only to those who have a personal agreement with Muhammad as individuals - see Ibn Kathir vol 4, p 49)

Quran (66:2) - "Allah has already ordained for you the dissolution of your oaths..."

Quran (40:28) - A man is introduced as a believer, but one who had to "hide his faith" among those who are not believers.

Quran (2:225) - "Allah will not call you to account for thoughtlessness in your oaths, but for the intention in your hearts"

Quran (3:54) - "And they (the disbelievers) schemed, and Allah schemed (against them): and Allah is the best of schemers." The Arabic word used here for scheme (or plot) is makara, which literally means 'deceit'. If Allah is supremely deceitful toward unbelievers, then there is little basis for denying that Muslims are allowed to do the same. (See also 8:30 and 10:21)

Hadith and Sira

Sahih Bukhari (52:269) - "The Prophet said, 'War is deceit.'" The context of this is thought to be the murder of Usayr ibn Zarim and his thirty unarmed companions by Muhammad's men after they were "guaranteed" safe passage (see Additional Notes below).

Sahih Bukhari (49:857) - "He who makes peace between the people by inventing good information or saying good things, is not a liar." Lying is permitted when the end justifies the means.

Sahih Bukhari (84:64-65) - Speaking from a position of power at the time, Ali confirms that lying is permitted in order to deceive an "enemy."  The Quran defines the 'enemy' as "disbelievers" (4:101). 

Sahih Muslim (32:6303) - "...he did not hear that exemption was granted in anything what the people speak as lie but in three cases: in battle, for bringing reconciliation amongst persons and the narration of the words of the husband to his wife, and the narration of the words of a wife to her husband (in a twisted form in order to bring reconciliation between them)."

Sahih Bukhari (50:369) - Recounts the murder of a poet, Ka'b bin al-Ashraf, at Muhammad's insistence. The men who volunteered for the assassination used dishonesty to gain Ka'b's trust, pretending that they had turned against Muhammad. This drew the victim out of his fortress, whereupon he was brutally slaughtered.

---

Her har du altså svart på hvitt akkuratt det David Wood sier, at du er fri til å lyve så mye du vil, lyve så det renner av deg, til oss vantro.

Det er også taktikken din med å angripe Paulus, ikke fordi koranen underkjenner noe i bibelen (tvert imot bekrefter koranen at bibelen er Guds ord), men ved å fortsette å påstå at bibelen er "korrupt" uten et fnugg av bevis, når den underkjenner hele islams eksistensgrunnlag og fremstille det som islam har noe "imot Paulus" siden han forfulgte kristne før han ble kristen, så tror dere, feilaktig, at dere har noe å komme med når dere diskuterer med kristne. 

Så derfor har jeg skjønt du benytter deg av taqiya. Og derfor er du ikke verdt tia mi, det er ingen vits å diskutere med en religiøst drevet løgner.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, omarel skrev:

...

Vi kan og ta med begrepet Dar al-Harb, som oversatt betyr "krigens hus", om landene til oss "vantro", som millioner av muslimer flokker til, som er viktig for oss "vantro" å vite om for å skjønne hvordan vi skal forholde oss til muslimer, og hva de tenker om oss:

https://en.wikipedia.org/wiki/Divisions_of_the_world_in_Islam

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, den1m skrev:

Quran (16:106) - Establishes that there are circumstances that can "compel" a Muslim to tell a lie.

Dette sier Koranen 

Whoever disbelieves in Allah after his belief... except for one who is forced [to renounce his religion] while his heart is secure in faith. But those who [willingly] open their breasts to disbelief, upon them is wrath from Allah, and for them is a great punishment;

Det ikke noe løyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, omarel skrev:

Dette sier Koranen 

Whoever disbelieves in Allah after his belief... except for one who is forced [to renounce his religion] while his heart is secure in faith. But those who [willingly] open their breasts to disbelief, upon them is wrath from Allah, and for them is a great punishment;

Det ikke noe løyn!

Nei, det er vel satt i sammenheng med det andre, at vi som avfeier islam er fiender av allah og derfor pr definisjon i krig med islam.

Og det forklarer jo også hvorfor du har brukt ordet "krig" her når du har referert til meg og mine inlegg ivertfall 2 ganger nå, selv om min agenda med denne debatten her ikke har vært krig, men ganske enkelt å si sannheten.

Så når sannheten betyr krig, og å ikke lyve er det samme som at man må hente glocken, 223'en og kevlarvesten i våpenskapet, så burde det fortelle oss ganske mye om hva islam er for slags vesen.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, den1m skrev:

Nei, det er vel satt i sammenheng med det andre, at vi som avfeier islam er fiender av allah og derfor pr definisjon i krig med islam.

Og det forklarer jo også hvorfor du har brukt ordet "krig" her når du har referert til meg og mine inlegg ivertfall 2 ganger nå, selv om min agenda med denne debatten her ikke har vært krig, men ganske enkelt å si sannheten.

Så når sannheten betyr krig, og å ikke lyve er det samme som at man må hente glocken, 223'en og kevlarvesten i våpenskapet, så burde det fortelle oss ganske mye om hva islam er for slags vesen.

Du har en rik fantasi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, omarel skrev:

Du har en rik fantasi

Tja, det er den veien det har gått alle andre steder Islam har albuet seg fram.

Men dette her er en krig dere muslimer får ta med ateistene som har invitert dere inn hit, for jeg tror faktisk basert på bibelprofetier at i god tid før europa blir muslimsk, så vil det skje andre ting. Jeg er ivertfall ikke bekymret (for min del, for din del er det en annen sak)

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, den1m skrev:

Tja, det er den veien det har gått alle andre steder Islam har albuet seg fram.

Men dette her er en krig dere muslimer får ta med ateistene som har invitert dere inn hit, for jeg tror faktisk basert på bibelprofetier at i god tid før europa blir muslimsk, så vil det skje andre ting. Jeg er ivertfall ikke bekymret.

Kriger med ingen for en muslim er en som freder med sin hånd og munn har Mohammad sagt fred være med han.

Du får manne til krig du som er så krigersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, omarel skrev:

Kriger med ingen for en muslim er en som freder med sin hånd og munn har Mohammad sagt fred være med han.

Du får manne til krig du som er så krigersk.

Å preke fred når dere er underdog og krig når dere bør være "uppermost" (i overtak) er jo islam.

For samtidig som Muhammed prekte fred når han var underdog har han sagt dette når han har overtaket, som er den krigerske andre halvdel av koranen dere muslimer ikke liker å snakke høyt om, og som stort sett ikke nevnes for vantro før "tiden er inne":

...og her er vi jo da inne på taqqiya igjen (lyve til vantro), og bedragerguden deres allah, bedre kjent som satan i bibelen.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått så er det lov for en muslim å lyve når det er krig, og hvis han / hun ønsker forsoning med et annet menneske? Uansett, så er det dessverre slik at mange muslimer lyver ovenfor nav etc. En jeg kjenner som jobber som psykolog, sa at hun hadde vanskeligheter med å ha muslimske klienter, rett og slett fordi de løy veldig ofte for å få fordeler ala trygd etc. Hvorfor er det slik? Handler det om at mange har vokst opp i kulturer hvor man må lyve for å klare seg økonomisk og at de ikke er vant med offentlige institusjoner ala Nav hvor de kan få penger ved sykdom? At de ikke føler skam på samme måte ved å lure til seg penger? Ps, selvfølgelig finnes det etniske norske som lyver ovenfor Nav slik at de urettmessig kan få penger fra Nav, men slik jeg forstod min venninne var dette mer vanlig blant muslimske klienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, den1m skrev:

Ja ok, og da bruker vi David Wood igjen, for å vise at han ikke sprer falsk info, for han referer til koranen her:

 

her er David woods 15 største løyn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, den1m skrev:

Det du kommer med her er taqiya. David wood forklarer dette her utmerket godt, men hvis du absolutt vil ha det i tekstform, så skal du få det:

Quran

Quran (16:106) - Establishes that there are circumstances that can "compel" a Muslim to tell a lie.

Nå skal jeg ta for hver av dine falske henvisninger, falske oversettelser som du referer til. Dette er i seg selv bevis på at dine påstander er feil, falske, og løgnaktige.

Du viser til kapittel 16, vers 106 som du hevder at dette står:

Quran (16:106) - Establishes that there are circumstances that can "compel" a Muslim to tell a lie.

Dette er falskhet, vranglære, falsk og fabrikat. Kildeteksten eller i arabisk koran står dette:

مَن كَفَرَ بِاللّهِ مِن بَعْدِ إيمَانِهِ إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِيمَانِ وَلَـكِن مَّن شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَيْهِمْ غَضَبٌ مِّنَ اللّهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ 

Dette står i Einar Bergs oversettelse:

Den som fornekter troen på Gud etter å ha trodd, ikke den som er under press og hvis hjerte har troens fred – men den som åpner sitt bryst for vantro, den skal Guds vrede ramme, den venter en svær straff. (16.106)

Dette står i Sahih international:

Whoever disbelieves in Allah after his belief... except for one who is forced [to renounce his religion] while his heart is secure in faith. But those who [willingly] open their breasts to disbelief, upon them is wrath from Allah, and for them is a great punishment. (16:106)

 

@den1m 

Dette beviser at du henviser til vers som er fabrikert som om det skulle være Koranen, det er det ikke. Du sprer falskhet @den1m. Din kunnskap om islam er lik null, og du har akuret ved dette bevist din inkompetanse som person og misjonær!

Du har ingen henvisning i koranen som oppmuntrer til løyn. Det dette verset henviser til er det motsatte. Nemlig at den som under press med makt, blir presset til å frafalle islam som med sverd, våpen eller lignende. Slik vil Gud ta hensyn til. Dette er kjærlighet og barmhjertighet fra Gud den allmektige overfor den som er svak. 

Dette strider ikke mot vers : "Si sanheten fra din Herre og den som vil tro kan tro og den som vil fornekte kan fornekte. (Koranen 18:29)

Å si sannheten fra Herren betyr at man skal si Sannhet om det som handler om Gud og hans religion dvs Islam. Å fornekte tro hvis man med makt blir presset til å fornektet sin sin så vil Gud vise velvilje så lenge Gud vet at hjerte er full av tro. 

Slutt å spre falskhet! Gud har aldri bedt noen i koranen om å lyve. Det han sier er at Han viser forståelse. 

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...