Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, den1m skrev:

Jeg tar og legger opp denne her, som riktignok er katolsk (jeg liker ikke så godt den kirka jeg heller) men den summerer veldig godt opp Jesus gamle testamentet UTEN at jeg trenger poste en masse vers du ikke gidder å lese:

 

Selvfølgelig den kristne ovrrsettelsen. Hva forventer man? Spør en rabbiner så forkaster han det meste.

Og si at alle jødene ikke oppfylte loven er feil. Gjennom tiden hat loven fra Gud gitt i Toraen blitt oppfylt av jødene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, den1m skrev:

Jeg tar og legger opp denne her, som riktignok er katolsk (jeg liker ikke så godt den kirka jeg heller) men den summerer veldig godt opp Jesus gamle testamentet UTEN at jeg trenger poste en masse vers du ikke gidder å lese:

 

Og dette sier rabineren Tovi Singer om Jesus i gamle testamentet:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Selvfølgelig den kristne ovrrsettelsen. Hva forventer man? Spør en rabbiner så forkaster han det meste.

Og si at alle jødene ikke oppfylte loven er feil. Gjennom tiden hat loven fra Gud gitt i Toraen blitt oppfylt av jødene. 

Har jødene rett i sin tolkning av skriftene, så er hele bibelen et eventyr. De har ventet i flere tusen år på messias. I Daniel 9 ser vi indikasjoner på når han skulle komme som passer med når Jesus kom. I Jesaja 53 ser vi den lidende messias akkuratt som det nye testamentet beskriver Jesus. I Salme 22 ser vi om den lidende messias og hvordan de kastet lodd om klærne hans, akkuratt som skjedde på korset i nye testamentet. I Mika 5 står det om en hersker fra gammelt av som skal bli født i betlehem, og jødene gå ut til hele verden, akkuratt der Jesus, etterkommer av David, ble født og som ellers skjedde akkuratt etter skriften. Osv.

Jødene venter på Ben Josef (den lidende messias) og Ben David (den seirende messias). Jesus er begge, Jesus er (etter loven) sønn av Josef, og etterkommer av kong David. Det er bare å google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

Og dette sier rabineren Tovi Singer om Jesus i gamle testamentet:

 

Jepp, og har han et eneste gyldig poeng? NEI. Han bare viser at han er like dum når det gjelder hva kristne tror på som det du er. Jeg har ikke sett noen ting fra ham som jeg ikke kan tilbakevise med engang, og jeg har sett flere, for han er notorisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, den1m skrev:

Jepp, og har han et eneste gyldig poeng? NEI. Han bare viser at han er like dum når det gjelder hva kristne tror på som det du er. Jeg har ikke sett noen ting fra ham som jeg ikke kan tilbakevise med engang, og jeg har sett flere, for han er notorisk..

Hehe og du er smart på islam og jødendm.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, omarel skrev:

Hehe og du er smart!

Nei, men Jesus har det med å få brikkene til å falle på plass. La oss ta for oss punktene her:

- Rabbinerne til jødene har gitt SEG SELV retten til å "tolke" og overstyre Tanakh/Gamle testamentet, for ikke noe menneske i dag klarer å følge loven som beskrevet der. De har ALLE MULIGE forklaringer på hvem messias kan være, så lenge det ikke er Jesus, selv om skriftene deres ikke gir noen annen forklaring enn at han var messias. Men rabbinere som tolker bibelen som sanhedrin/fariseerne gjorde er de som styrer jødene nå og så som sagt Jesus som en konkurrent og fikk ham korsfestet som skriftene deres sa ville skje.

- Muslimene PÅSTÅR at Jesus faktisk er messias, men at bibelen må være korrupt, fordi hvis de ikke påstår det så har ikke islam noe eksistensgrunnlag.

- KRISTNE påstår at bibelen verken er korrupt, eller at vi har noe rett til å overstyre Guds ord, fordi messias har kommet, akkuratt som jødenes skrifter sa ville skje, Messias var Jesus, og hans verk var ferdig med det han gjorde på korset, noe muslimene påstår må være en korrupsjon selv om bibler på Muhammeds tid som kom nesten 600 år etter, sier det samme som bibler i dag.

Så hva er konklusjonen her? Jo dette: Ene gruppen (rabbinere) har gitt seg selv retten til å overstyre og overtolke bibelen, muslimer har gitt seg selv på falskt grunnlag retten til å avfeie bibelen som korrupt, kristne er de eneste som faktisk følger Guds ord som det står skrevet i skriftene.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, den1m skrev:

Muslimene PÅSTÅR at Jesus faktisk er messias, men at bibelen må være korrupt, fordi hvis de ikke påstår det så har ikke islam noe eksistensgrunnlag.

Hvis du tror at islams eksistensgrunnlagg hviler på kristendommen så vet du absolutt ingenting om Koranen. Jesus er kun nevnt 27 ganger med navn, Moses derimot er nevnt 143 ganger, så hvor hat du kommet fram til at islams eksistensgrunnlag hviler på kristendommen?😁

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, omarel skrev:

Hvis du tror at islams eksistensgrunnlagg hviler på kristendommen så vet du absolutt ingenting om Koranen. Jesus er kun nevnt 27 ganger med navn Moses er nevnt 143 ganger, så hvor hat du kommet fram til at islams eksistensgrunnlag hviler på kristendommen?😁

Fra deres egne skrifter der dere påstår at dere er en "ny åpenbaring" av den ene sanne Gud bibelen har åpenbart, først for jødene, så for kristne, også ifølge dere selv for muslimene, noe dere ikke har noe som helst grunnlag for å si. Muslimer påstår både at bibelen er korrupt uten et fnugg av bevis, og holder fram bibelen som bevis for sin egen eksistens. For hvis vi skal tro på noe av det som står i bibelen, så er muhammed en falsk profet.

Skal vi ta noen koranvers igjen for å minne deg på dette her? (postet ivertfall 2-3 ganger før her inne)

PS: Det hjelper deg ikke å tro på Jesus, hvis du tror Jesus var en 30 år gammel kvinne med blondt hår fra Bodø. Muslimer kjenner ikke Jesus, og kjenner dere ikke Jesus, så kjenner dere heller ikke Gud.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du fordømmer Paulus her, men koranen bekrefter faktisk at Paulus var utsending fra Gud (som dere kaller Allah), og at du er en dårlig, vantro muslim som ikke følger din egen tro seriøst - spesielt siden det hviler på prestasjonene dine, noe som understreker det jeg har sagt før her, at gode muslimer som søker Gud, blir kristne:

 

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, den1m skrev:

Fra deres egne skrifter der dere påstår at dere er en "ny åpenbaring" av den ene sanne Gud bibelen har åpenbart, først for jødene, så for kristne, også ifølge dere selv for muslimene, noe dere ikke har noe som helst grunnlag for å si. Muslimer påstår både at bibelen er korrupt uten et fnugg av bevis, og holder fram bibelen som bevis for sin egen eksistens. For hvis vi skal tro på noe av det som står i bibelen, så er muhammed en falsk profet.

Skal vi ta noen koranvers igjen for å minne deg på dette her? (postet ivertfall 2-3 ganger før her inne)

PS: Det hjelper deg ikke å tro på Jesus, hvis du tror Jesus var en 30 år gammel kvinne med blondt hår fra Bodø. Muslimer kjenner ikke Jesus, og kjenner dere ikke Jesus, så kjenner dere heller ikke Gud.

For det første så er ikke åpenbaringen til jødene den første. Gud sier at det er flere sendebud og profeter som ikke er nevnt. Det her vært sivilisasjoner i både latin og nord Amerika, Europa, Asia, Afrika og Australia. Gud har ikke latt mennesker uten lys eller veiledelse og i mørket. Han har alltid sendt sendebud og veiledelse med profeter med dette budskapet: "Be en Gud alene og ikke sett annen guddom ved Hans Guddommelighet.

Vi hadde en diskusjon hvor jeg viste deg at bibelen inneholder motstridene vers. Og dere kristne innrømmer selv at bibelen ble satt sammen av mennesker som plukket og valgte evangelier som passet. Så har de også eksludert evangelier som de mente ikke passet inn. En slik sammensetting av bibelen er gjort av mennesker og ikke av Gud eller Jesus. Dette vet du så inderlig godt! og da kan du ikke si at bibelen er Guds ord! Det er som å si at Gud skapte Tesla, når Gud skapte jordkloden og alt som er i den og alt rundt den av syv himler!

Hvis du mener at bibelen er Guds ord, så hvorfor han Han ikke fortalt når Lucifer ble satan? Og vet du når Lucifer ble Satan? Dette er et av mange eksempler jeg kan komme med. Men siden du påstår at bibelen er Guds ord så kan du fortelle om det? Når ble Lucifer satan? 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

For det første så er ikke åpenbaringen til jødene den første. Gud sier at det er flere sendebud og profeter som ikke er nevnt. Det her vært sivilisasjoner i både latin og nord Amerika, Europa, Asia, Afrika og Australia. Gud har ikke latt mennesker uten lys eller veiledelse og i mørket. Han har alltid sendt sendebud og veiledelse med profeter med dette budskapet: "Be en Gud alene og ikke sett annen guddom ved Hans Guddommelighet.

Vi hadde en diskusjon hvor jeg viste deg at bibelen inneholder motstridene vers. Og dere kristne innrømmer selv at bibelen ble satt sammen av mennesker som plukket og valgte evangelier som passet. Så har de også eksludert evangelier som de mente ikke passet inn. En slik sammensetting av bibelen er gjort av mennesker og ikke av Gud eller Jesus. Dette vet du så inderlig godt! og da kan du ikke si at bibelen er Guds ord! Det er som å si at Gud skapte Tesla, når Gud skapte jordkloden og alt som er i den og alt rundt den av syv himler!

Hvis du mener at bibelen er Guds ord, så hvorfor han Han ikke fortalt når Lucifer ble satan? Og vet du når Lucifer ble Satan, for det sier Gud i Koranen. Dette er et av mange eksempler jeg kan komme med. Men siden du påstår at bibelen er Guds ord så kan du fortelle om det noen som helt er fortalt når faktisk Lucifer ble satan? 

Dette her er rent tøv. Gamle testamentet ble satt sammen av en hel nasjon - jødene. Det var mao. et helt statsapparat bak gamle testamentet. Det nye testamentet var laget av folk som gikk med Jesus.

Dette vet vi godt. Samtidig bekrefter din egen koran at bibelen er Guds ord, og at Guds ord ikke kan bli korrupt. Og hvis du vil, kan du se hvordan muslimer anklager kristne for å ikke "lese bibelen skikkelig" fordi vi ikke "skjønner at muhammed er profeten" fordi de påstår det står "åpenbart" i skriftene våre, når det stikk motsatte er tilfelle. I tillegg har vi skrifter og komplette bibler hundrevis av år før muhammed, noe som gjør at vi ikke kan konkludere med annet enn at muhammed var en falsk profet.

Og hvem som helst kan lese bibelen og konstruere "selvmotsigelser", det kan de med koranen og. Jeg postet en lenke som viste 300+ selvmotsigelser i koranen. Nå er koranen i seg selv en eneste stor selvmotsigelse, men med din egen logikk, så får ikke koranen vært Guds ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, den1m skrev:

Jeg ser du fordømmer Paulus her, men koranen bekrefter faktisk at Paulus var utsending fra Gud (som dere kaller Allah), og at du er en dårlig, vantro muslim som ikke følger din egen tro seriøst - spesielt siden det hviler på prestasjonene dine, noe som understreker det jeg har sagt før her, at gode muslimer som søker Gud, blir kristne:

Du er som en papegøye. Du går rundt og rundt grøten og viser Youtube uten å ha egne formeninger om noe.

Det eneste du hittil har vist til som beviser din drivkraft er hat mot muslimer og derfor viser du til kriminelle muslimske syndere. 

Istad var rabbineren Tovi Singer dum fordi han ikke kjente til sin egen hellige skrift og det samme var jeg, men nå topper du det hele med å si at jeg er dårlig vantro muslim som ikke følger egen tro seriøst. Hører du deg selv hvor tåpelig du er? Det du beviser er dårskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

Du er som en papegøye. Du går rundt og rundt grøten og viser Youtube uten å ha egne formeninger om noe.

Det eneste du hittil har vist til som beviser din drivkraft er hat mot muslimer og derfor viser du til kriminelle muslimske syndere. 

Istad var rabbineren Tovi Singer dum fordi han ikke kjente til sin egen hellige skrift og det samme var jeg, men nå topper du det hele med å si at jeg er dårlig vantro muslim som ikke følger egen tro seriøst. Hører du deg selv hvor tåpelig du er? Det du beviser er dårskap!

Ordet om korset er dårskap for alle som går fortapt, og den Jesus vi leser om i nye testamentet er den eneste som får pusliespillet til å gå opp. Hvis ikke, så finnes ikke Gud. Muslimene har ingen troverdighet, og heller ikke rabbinerne. Det er faktisk ikke værre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, den1m skrev:

Det nye testamentet var laget av folk som gikk med Jesus.

Så kanskje du kan dele det med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Så kanskje du kan dele det med oss?

Skal jeg dele nye testamentet med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært kristen og vurderer islam. Tror kun på en allmektig skaper. Så da hviler det på den islamske læren om Gud. Allah betyr allmektig skaper på arabisk. Han er ingen mann eller kvinne, kun hovedkraften bak alt og som styrer alt. Ingen menneske er han og ingen har han avlet som sin sønn. Treenigheten gir ikke noen mening så for min del blir det kun tro på en skaper. 

Anonymkode: 9321a...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere burde gi dere. Ingen av dere kommer til å bli enige frem til dommens dag noe som dere begge tror på. Legg opp og jobb for fred sammen. Sånne diskusjoner fører ingen vei når man ikke TROR på det samme. Fellesverdiene for mennesker får være kardemommelovene som man finner i både islam og kristendommen og menneskelig natur. Simpelt liv. Lev og la leve. 

Anonymkode: 9321a...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Jeg sluttet å tro på eventyr den dagen jeg tok mamma på fersken i det hun var i ferd med å sette nissemasken på pappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera skrev:

Ingen av delene. Jeg sluttet å tro på eventyr den dagen jeg tok mamma på fersken i det hun var i ferd med å sette nissemasken på pappa. 

Haha!:laugh:

Anonymkode: 9321a...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, den1m skrev:

Ordet om korset er dårskap for alle som går fortapt, og den Jesus vi leser om i nye testamentet er den eneste som får pusliespillet til å gå opp. Hvis ikke, så finnes ikke Gud. Muslimene har ingen troverdighet, og heller ikke rabbinerne. Det er faktisk ikke værre!enn det.

Det er det som er problemet med kristendommen! Fordi Jesus sanne budskap er borte og fordi Jesus kom for å stadfeste loven fra Gud i det som er i Toraen så kunne ikke romere følge Jesus lære. Jesus lære var rettet kun mot jødene ikke hedningen. Det var apostlene som brakte den falske lære gjennom å oppheve det Jesus kom for å stadfeste fra Gud Herren. 

Den eneste måten oppheve Guds lov var å påstå at den ikke er gyldig. Denne handlingen er den største djevelske handling i følge meg mot Gud og Jesus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...