MiaMe Skrevet torsdag kl. 06:07 #14421 Skrevet torsdag kl. 06:07 Bjerka skrev (15 timer siden): For å få litt underholdning nå og da 😁 Det blir som en såpeserie hver gang man sniker seg innpå snappen. Nå krangles det for åpent kamera og det surmules og smelles. Mye undertrykt irritasjon og sinne hos Temu, uten tvil. Og det har jeg full forståelse for. Kristin vil jo ikke engang bruke navnet hans. "Nooo skal vi spørre min kjære ektemaaan, my darling husband, saaaant den var fin sant!" Takker for svar! Det var faktisk oppklarende 1
MiaMe Skrevet torsdag kl. 06:14 #14422 Skrevet torsdag kl. 06:14 Så et videoklipp fra Ida Fladen fra podcast med Kristin. Har ikke Kritin misset hele poenget, når Ida påstår at Kristin har selv blitt som de hun en gang kritiserte? Kristin snur det hele til å dreie seg om misunnelse, istedetfor å svare på nettopp dette med å fremstille seg falskt (vidvinkel kamera, filtere etc., - kun for å se bedre ut), barneeksponering, "Se&hør-overskrifter" for å skape engasjement. ALle disse tingene var jo saker Kristin selv kritiserte en gang i tiden! Men det er klart... Lettere å kneble folk ved å dra misunnelseskortet. 15 1 13
Stjertmeis Skrevet torsdag kl. 06:41 #14423 Skrevet torsdag kl. 06:41 (endret) MiaMe skrev (1 time siden): Så et videoklipp fra Ida Fladen fra podcast med Kristin. Har ikke Kritin misset hele poenget, når Ida påstår at Kristin har selv blitt som de hun en gang kritiserte? Kristin snur det hele til å dreie seg om misunnelse, istedetfor å svare på nettopp dette med å fremstille seg falskt (vidvinkel kamera, filtere etc., - kun for å se bedre ut), barneeksponering, "Se&hør-overskrifter" for å skape engasjement. ALle disse tingene var jo saker Kristin selv kritiserte en gang i tiden! Men det er klart... Lettere å kneble folk ved å dra misunnelseskortet. Enig. Men tror ikke ho misset poenget. Ho prøvde å unngå kula ved å komme med en (skikkelig dårlig) bortforklaring. KG sitter der og hevder at hennes motstemme back in the days mot "picture perfect"-innholdet fra hennes konkurrenter skyldes at ho ikke var tilfreds i eget liv, og at de som kritiserer slik innhold må gå i seg selv og gjøre litt selvransakelse på hvorfor de reagerer som de gjør. Svaret til KG oser av kynisme og kalkulasjon: 1) KGs svar på spørsmålet er en ordentlig hersketeknikk. I stedet for å svare, skyter ho ned spørsmålsstilleren Ida, med å anklage Ida (og de som måtte være enige med henne) med at de ikke har det godt med seg selv som tenker slik. Hersketeknikken kamuflerer ho ved å innrømme at ho tidligere selv hadde samme feilen, da ho kritiserte andre. I praksis serverer ho både en hersketeknikk for å nedlate intervjueren, samtidig som ho rettferdiggjør bruken av den og gjør seg selv mindre "skytbar" ved å fortelle om egen tidligere sårbarhet. 2) KGs innrømmelse av egen misunnelse er i grunn ganske interessant, når man ser det i et mikro- og makroperspektiv. For KG innrømmer strengt tatt at ho hele veien har jobbet seg mot den type innhold ho deler nå (thinspo, vellykkethet, perfekt liv, stort og høyt forbruk, mye reklame), men at ho har bygd opp seg selv ved å tråkke ned og "belittle" andre (konkurrentene), fordi de den gang fikk til noe ho selv ikke fikk til. I et mikroperspektiv ser vi jo at dette er en type adferd ho også utøver i enkeltsaker og enkeltsituasjoner. Eksempelvis på hjemmebane med Temu eller venninner om de sier ho litt i mot. Hele bedriften hennes er altså tuftet på samme nedlatende og arrogante holdninger til de, som ho opplever, står i veien for hennes suksess. 2) Kristin er ikke ute og promoterer pod-episoden? Jeg har ikke sett noe av det hvert fall. Ho er kanskje ikke er helt fornøyd? Ho bygger jo fortsatt mye av sitt image på at ho liksom har en så sterk stemme og at ho en en som tør å stå på barrikadene. Ikke så ålreit å få den slengt i fleisen på lufta i en pod-episode at ho er blitt lik de ho selv før kritiserte - og indirekte at intervjueren har mistet respekten for ho. Endret torsdag kl. 07:29 av Stjertmeis Rettet skrivefeil 12 18
Snikmos Skrevet torsdag kl. 07:21 #14424 Skrevet torsdag kl. 07:21 Det diskuterers den dobbeltmoralske holdningen hennes og hvordan hun holder på. Fra å snakke såpass høyt ang kropp og slikt til å blitt en av de selv som ønsker å fremme kroppen sin mer og mer for eksempel 9 2
Stjertmeis Skrevet torsdag kl. 07:23 #14425 Skrevet torsdag kl. 07:23 Jeg har over tid dokumentert KGs brudd på markedsføringsloven, og nå, etter Bak Glansbildene kom, har jeg intensivert dokumentasjonen, og tatt meg tida til å systematisere alle skjermdumpene og skjermopptakene. Jeg har jo visst at KG begår en god del unnlatelsessynd mht. reglene om merking av kommeriselt innhold, men når jeg nå sitter og går systematisk gjennom alt, slår det meg hvor mye verre og omfattende den umerka reklamen er. Det er faktisk nesten ikke til å tro. Og det pågår fremdeles daglig, selv nå mens Bak glansbildene ruller på skjermene og debatten om nettopp umerket reklame går varmt. Til tross for at jeg har skjermdumpet i mange måneder, er jeg faktisk litt blåst av banen over hvor mye det er. Og jeg får garantert ikke med meg alt heller. Men dette viser nettopp hvor vanskelig det er å oppdage det, og hvor lett det er for influensere å gi beng i reglene. For man må nesten følge de med argusøyne, jevnt og over tid, for å se det. Den åpenbare reklamen med tannbørsten merkes. Men så er det alt det andre, som er vanskeligere å få øye på som reklame fordi det eksponeres over tid og i settinger som ikke fremstår som reklame, men som nettopp av den grunn har kommersiell verdi for både KG og hennes samarbeidspartnere. Det er grovt! 3 16
Stjertmeis Skrevet torsdag kl. 07:36 #14427 Skrevet torsdag kl. 07:36 Irja skrev (1 minutt siden): 1.8 mill kom det bryllupet på 👀 Vet vi om det er medregna all sponsen/samarbeidet/rabattene, eller om det er det de har betalt? For det bryllupet var jo en eneste stor reklamekampanje. 8 1
Fru Uperfekt Skrevet torsdag kl. 07:45 #14428 Skrevet torsdag kl. 07:45 Hulderen skrev (På 5.9.2026 den 7.07): Denne badekåpen i knallgul og rosa fikk jeg lyst på! https://kavastudio.no/products/bathrobe-2-color-princess-yellow-pear-4609bb66 Men 1.600 er vel omtrent det dobbelte av hva jeg syns en badekåpe bør koste. Ser ut som noe en får på Sparkjøp 4 5
skeiv-ostepop Skrevet torsdag kl. 07:46 #14429 Skrevet torsdag kl. 07:46 Stjertmeis skrev (18 minutter siden): Jeg har over tid dokumentert KGs brudd på markedsføringsloven, og nå, etter Bak Glansbildene kom, har jeg intensivert dokumentasjonen, og tatt meg tida til å systematisere alle skjermdumpene og skjermopptakene. Jeg har jo visst at KG begår en god del unnlatelsessynd mht. reglene om merking av kommeriselt innhold, men når jeg nå sitter og går systematisk gjennom alt, slår det meg hvor mye verre og omfattende den umerka reklamen er. Det er faktisk nesten ikke til å tro. Og det pågår fremdeles daglig, selv nå mens Bak glansbildene ruller på skjermene og debatten om nettopp umerket reklame går varmt. Til tross for at jeg har skjermdumpet i mange måneder, er jeg faktisk litt blåst av banen over hvor mye det er. Og jeg får garantert ikke med meg alt heller. Men dette viser nettopp hvor vanskelig det er å oppdage det, og hvor lett det er for influensere å gi beng i reglene. For man må nesten følge de med argusøyne, jevnt og over tid, for å se det. Den åpenbare reklamen med tannbørsten merkes. Men så er det alt det andre, som er vanskeligere å få øye på som reklame fordi det eksponeres over tid og i settinger som ikke fremstår som reklame, men som nettopp av den grunn har kommersiell verdi for både KG og hennes samarbeidspartnere. Det er grovt! Kudos til deg for at du gjør dette. Ja det er utrolig omfattende. Og når en ser på hvor mye som ble sendt til FT av Sara Emilie, og de ender opp med å gi bøter kun for 6 andre innlegg, så kan det nesten virke som om FT ikke gidder. Men samtidig er praksisen så vanlig og omfattende blant influensere (og idrettsprofiler ser jeg) at det er lett å forstå at det er vanskelig å ta tak i det. Nå har du kun sett på KG (antar jeg) men om en ser på KG, Sara Emilie og Isabel Raad så er det ikke utenkelig at FT fort kunne gitt de tre en bot tilsvarende 50 mill totalt sett. Og med det kunne de jo styrket sin evne til å ta tak i problemet. Mitt tips er, om du bestemmer deg for å sende dette til FT, og samtidig sende til Line fra TV 2 og kanskje et par andre journalister. For uten press fra journalistene frykter jeg at ingenting skjer. 8 12
Stjertmeis Skrevet torsdag kl. 07:59 #14430 Skrevet torsdag kl. 07:59 skeiv-ostepop skrev (11 minutter siden): Kudos til deg for at du gjør dette. Ja det er utrolig omfattende. Og når en ser på hvor mye som ble sendt til FT av Sara Emilie, og de ender opp med å gi bøter kun for 6 andre innlegg, så kan det nesten virke som om FT ikke gidder. Men samtidig er praksisen så vanlig og omfattende blant influensere (og idrettsprofiler ser jeg) at det er lett å forstå at det er vanskelig å ta tak i det. Nå har du kun sett på KG (antar jeg) men om en ser på KG, Sara Emilie og Isabel Raad så er det ikke utenkelig at FT fort kunne gitt de tre en bot tilsvarende 50 mill totalt sett. Og med det kunne de jo styrket sin evne til å ta tak i problemet. Mitt tips er, om du bestemmer deg for å sende dette til FT, og samtidig sende til Line fra TV 2 og kanskje et par andre journalister. For uten press fra journalistene frykter jeg at ingenting skjer. Jeg tenker at FT ikke har noe valg mht. å intensivere kontrollarbeidet mot influensere. Samtidig er det et spørsmål om midler, ressurser og prioriteringer, og her er medias rolle og dekning ganske essensiell for at FT både skal prioritere riktig, men også for at de kan få mer midler. 9
Nøytral-80 Skrevet torsdag kl. 10:29 #14431 Skrevet torsdag kl. 10:29 (endret) Stjertmeis skrev (På 1.10.2026 den 8.41): Enig. Men tror ikke ho misset poenget. Ho prøvde å unngå kula ved å komme med en (skikkelig dårlig) bortforklaring. KG sitter der og hevder at hennes motstemme back in the days mot "picture perfect"-innholdet fra hennes konkurrenter skyldes at ho ikke var tilfreds i eget liv, og at de som kritiserer slik innhold må gå i seg selv og gjøre litt selvransakelse på hvorfor de reagerer som de gjør. Svaret til KG oser av kynisme og kalkulasjon: 1) KGs svar på spørsmålet er en ordentlig hersketeknikk. I stedet for å svare, skyter ho ned spørsmålsstilleren Ida, med å anklage Ida (og de som måtte være enige med henne) med at de ikke har det godt med seg selv som tenker slik. Hersketeknikken kamuflerer ho ved å innrømme at ho tidligere selv hadde samme feilen, da ho kritiserte andre. I praksis serverer ho både en hersketeknikk for å nedlate intervjueren, samtidig som ho rettferdiggjør bruken av den og gjør seg selv mindre "skytbar" ved å fortelle om egen tidligere sårbarhet. 2) KGs innrømmelse av egen misunnelse er i grunn ganske interessant, når man ser det i et mikro- og makroperspektiv. For KG innrømmer strengt tatt at ho hele veien har jobbet seg mot den type innhold ho deler nå (thinspo, vellykkethet, perfekt liv, stort og høyt forbruk, mye reklame), men at ho har bygd opp seg selv ved å tråkke ned og "belittle" andre (konkurrentene), fordi de den gang fikk til noe ho selv ikke fikk til. I et mikroperspektiv ser vi jo at dette er en type adferd ho også utøver i enkeltsaker og enkeltsituasjoner. Eksempelvis på hjemmebane med Temu eller venninner om de sier ho litt i mot. Hele bedriften hennes er altså tuftet på samme nedlatende og arrogante holdninger til de, som ho opplever, står i veien for hennes suksess. 2) Kristin er ikke ute og promoterer pod-episoden? Jeg har ikke sett noe av det hvert fall. Ho er kanskje ikke er helt fornøyd? Ho bygger jo fortsatt mye av sitt image på at ho liksom har en så sterk stemme og at ho en en som tør å stå på barrikadene. Ikke så ålreit å få den slengt i fleisen på lufta i en pod-episode at ho er blitt lik de ho selv før kritiserte - og indirekte at intervjueren har mistet respekten for ho. Takk for oppsummering! Utifra klippet som ligger på IG så synes jeg jeg ikke Ida gjør en særlig god jobb som intervjuer. Det handlet vel aldri om kritikk av flotte ferier og reiser, men kroppspress og normalisering av plastikk kirurgi blant annet? Kristin innrømmer altså det veldig mange har tenkt. Hun var aldri opptatt av kroppspress eller «Brazilian buttlift i beste sendetid på TV2». Hun var bare syk av misunnelse på kvinner som var yngre og mer suksessrike enn henne selv. Det burde føles rimelig flaut for henne å prøve å smiske seg inn med de «rette folk» nå da. Men hun har antagelig ikke selvinnsikt nok eller ydmykheten til å kjenne på flauhet. Følgere som kjøpte dette tullet om at Kristin var en motvekt til en ellers falsk influencerbransje, avfølger de nå, gir de faen eller lar de seg fortsatt lure? En liten (men viktig!) ting Kristin ikke helt har tenkt over, Raad og Sophie Elise har faktisk utseende å spille på. Det har hun ikke selv. Så hvordan planlegger hun å holde seg relevant i fremtiden, mon tro! Endret fredag kl. 08:07 av Nøytral-80 7 12
Bjerka Skrevet torsdag kl. 10:33 #14432 Skrevet torsdag kl. 10:33 Stjertmeis skrev (3 timer siden): Enig. Men tror ikke ho misset poenget. Ho prøvde å unngå kula ved å komme med en (skikkelig dårlig) bortforklaring. KG sitter der og hevder at hennes motstemme back in the days mot "picture perfect"-innholdet fra hennes konkurrenter skyldes at ho ikke var tilfreds i eget liv, og at de som kritiserer slik innhold må gå i seg selv og gjøre litt selvransakelse på hvorfor de reagerer som de gjør. Svaret til KG oser av kynisme og kalkulasjon: 1) KGs svar på spørsmålet er en ordentlig hersketeknikk. I stedet for å svare, skyter ho ned spørsmålsstilleren Ida, med å anklage Ida (og de som måtte være enige med henne) med at de ikke har det godt med seg selv som tenker slik. Hersketeknikken kamuflerer ho ved å innrømme at ho tidligere selv hadde samme feilen, da ho kritiserte andre. I praksis serverer ho både en hersketeknikk for å nedlate intervjueren, samtidig som ho rettferdiggjør bruken av den og gjør seg selv mindre "skytbar" ved å fortelle om egen tidligere sårbarhet. 2) KGs innrømmelse av egen misunnelse er i grunn ganske interessant, når man ser det i et mikro- og makroperspektiv. For KG innrømmer strengt tatt at ho hele veien har jobbet seg mot den type innhold ho deler nå (thinspo, vellykkethet, perfekt liv, stort og høyt forbruk, mye reklame), men at ho har bygd opp seg selv ved å tråkke ned og "belittle" andre (konkurrentene), fordi de den gang fikk til noe ho selv ikke fikk til. I et mikroperspektiv ser vi jo at dette er en type adferd ho også utøver i enkeltsaker og enkeltsituasjoner. Eksempelvis på hjemmebane med Temu eller venninner om de sier ho litt i mot. Hele bedriften hennes er altså tuftet på samme nedlatende og arrogante holdninger til de, som ho opplever, står i veien for hennes suksess. 2) Kristin er ikke ute og promoterer pod-episoden? Jeg har ikke sett noe av det hvert fall. Ho er kanskje ikke er helt fornøyd? Ho bygger jo fortsatt mye av sitt image på at ho liksom har en så sterk stemme og at ho en en som tør å stå på barrikadene. Ikke så ålreit å få den slengt i fleisen på lufta i en pod-episode at ho er blitt lik de ho selv før kritiserte - og indirekte at intervjueren har mistet respekten for ho. Glimrende skrevet! 👏🏽 Så kynisk er hun altså. Det er til å bli 🤢 av. 11 1
Bjerka Skrevet torsdag kl. 10:39 #14433 Skrevet torsdag kl. 10:39 Nøytral-80 skrev (6 minutter siden): En liten (men viktig!) ting Kristin ikke helt har tenkt over, Raad og Sophie Elise har faktisk utseende å spille på. Det har hun ikke selv. Så hvordan planlegger hun å holde seg relevant i fremtiden, mon tro! Selv Raad og Sophie Elise kommer til å eldes, selv om Sophie fremdeles spiller på det utvaska "ung jente" imaget i en alder av 31 😂 Forskjellen er at Kristin er 10 år eldre enn dem. Jeg lever i håpet om at hun en dag må ta seg et ærlig ærbe som vanlige folk, men tviler... 2 2
Hulderen Skrevet torsdag kl. 11:11 #14434 Skrevet torsdag kl. 11:11 Nøytral-80 skrev (39 minutter siden): En liten (men viktig!) ting Kristin ikke helt har tenkt over, Raad og Sophie Elise har faktisk utseende å spille på. Det har hun ikke selv. Så hvordan planlegger hun å holde seg relevant i fremtiden, mon tro! Raad kjenner jeg ikke til. Men Sophie Elise stakkar har ikke lenger en fint utseende. Hun har ødelagt både kropp og ansikt med utallige operasjoner. 11 4
Nøytral-80 Skrevet torsdag kl. 11:17 #14435 Skrevet torsdag kl. 11:17 Hulderen skrev (4 minutter siden): Raad kjenner jeg ikke til. Men Sophie Elise stakkar har ikke lenger en fint utseende. Hun har ødelagt både kropp og ansikt med utallige operasjoner. Det er jeg enig i. Det har de vel begge to. Men de kan fortsatt spille på det på en måte Kristin ikke kan. 6
Stjertmeis Skrevet torsdag kl. 11:59 #14436 Skrevet torsdag kl. 11:59 Nøytral-80 skrev (1 time siden): Takk for oppsummering! Utifra klippet som ligger på IG så synes jeg jeg ikke Ida gjør en særlig god jobb som intervjuer. Det handlet vel aldri om kritikk av flotte ferier og reiser, men kroppspress og normalisering av plastikk kirurgi blant annet? Kristin innrømmer altså det veldig mange har tenkt. Hun var aldri opptatt av kroppspress eller «Brazilian buttlift i beste sendetid på TV2». Hun var bare syk av misunnelse på kvinner som var yngre og mer suksessrike enn henne selv. Det burde føles rimelig flaut for henne å prøve å smiske seg inn med de «rette folk» nå da. Men hun har antagelig ikke selvinnsikt nok eller ydmykheten til å kjenne på flauhet. Følgere som kjøpte dette tullet om at Kristin var en motstemme til en ellers falsk influencerbransje, avfølger de nå, gir de faen eller lar de seg fortsatt lure? En liten (men viktig!) ting Kristin ikke helt har tenkt over, Raad og Sophie Elise har faktisk utseende å spille på. Det har hun ikke selv. Så hvordan planlegger hun å holde seg relevant i fremtiden, mon tro! Enig i dette også. Og at Ida skuffer i rollen. Ho ser ganske ukomfortabel ut, og er for forsiktig i spørsmålene, med resultat at KG sluker ho. Nå har jeg kun sett denne sekvensen, så jeg veit ikke hvordan resten av intervjuet/praten gikk, men ho burde tørre å utfordre KG mer, spesielt når ho får tåkesvar. Om ikke for å "spikre" KG, så kunne det blitt langt bedre refleksjoner (dvs. pod-innhold) av det. 10 2
adriana32 Skrevet torsdag kl. 14:34 #14437 Skrevet torsdag kl. 14:34 Stjertmeis skrev (2 timer siden): Enig i dette også. Og at Ida skuffer i rollen. Ho ser ganske ukomfortabel ut, og er for forsiktig i spørsmålene, med resultat at KG sluker ho. Nå har jeg kun sett denne sekvensen, så jeg veit ikke hvordan resten av intervjuet/praten gikk, men ho burde tørre å utfordre KG mer, spesielt når ho får tåkesvar. Om ikke for å "spikre" KG, så kunne det blitt langt bedre refleksjoner (dvs. pod-innhold) av det. Jeg så også denne seansen og syns nesten synd I Ida. Det sleske smilet til Kristin, det lille nikket og var det et blunk mot Ida som liksom: du skjønner hva jeg mener liksom. Utrolig hersketeknikk og ekkel fremtoning. Og misunnelig? Hva er det å være misunnelig på? 6 17
Klump Skrevet torsdag kl. 15:05 #14438 Skrevet torsdag kl. 15:05 Hvordan går det med vasefirmaet til hun og Temu? Han har vel ingen annen jobb så vidt jeg vet 3
Whitesnake69 Skrevet torsdag kl. 20:17 #14439 Skrevet torsdag kl. 20:17 skeiv-ostepop skrev (12 timer siden): Kudos til deg for at du gjør dette. Ja det er utrolig omfattende. Og når en ser på hvor mye som ble sendt til FT av Sara Emilie, og de ender opp med å gi bøter kun for 6 andre innlegg, så kan det nesten virke som om FT ikke gidder. Men samtidig er praksisen så vanlig og omfattende blant influensere (og idrettsprofiler ser jeg) at det er lett å forstå at det er vanskelig å ta tak i det. Nå har du kun sett på KG (antar jeg) men om en ser på KG, Sara Emilie og Isabel Raad så er det ikke utenkelig at FT fort kunne gitt de tre en bot tilsvarende 50 mill totalt sett. Og med det kunne de jo styrket sin evne til å ta tak i problemet. Mitt tips er, om du bestemmer deg for å sende dette til FT, og samtidig sende til Line fra TV 2 og kanskje et par andre journalister. For uten press fra journalistene frykter jeg at ingenting skjer. Bare idag har jeg sett manglende reklame da hun maler. 2 1
Stjertmeis Skrevet fredag kl. 04:19 #14440 Skrevet fredag kl. 04:19 Whitesnake69 skrev (8 timer siden): Bare idag har jeg sett manglende reklame da hun maler. Ja, Fargerike-reklamen er ett av samarbeidene ho synder stort på. Der er det særdeles lite merking. 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå