Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Daryl Dixon
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er veldig trist, men sånn er Dubai. Selv om jeg ikke opplevde noe sånt.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Sånn er Dubai. Men allikevel er det greit å dra dit og se gjennom fingrene.. Da blir det litt dobbelt moralsk å si at du brenner for kvinnesyn osv, ved å ikke handle på h&m. Man er priviligert når man kan velge bort prinsippene sine i ny og ne. Du opplevde ikke noe negativt, du er heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ikke skylden på offeret, tvert imot. Da tror jeg du leser det jeg skriver feil, for jeg syns det står ganske tydelig at jeg ikke mener det er offeret sin skyld.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Du skrev hvis man oppfører seg etter hvor man er osv, med andre ord så mener du da at de eksempler som er nevnt her i tråden ikke oppførte seg som de burde, eller på andre måter er ansvarlig for det som skjedde de, da?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Både H&M og Zara skårer bra på Fashion Transparency Index. 

https://issuu.com/fashionrevolution/docs/fr_fashiontransparencyindex2017?e=25766662/47726047

Anonymkode: 65bd9...92d

Har du sett sweatshop? Hvis ikke så anbefaler jeg deg det. Da får du et innblikk i hvordan arbeiderene der har det, og det er helt grusomt.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Testosteron skrev:

Vi har fått det med oss nå at du ikke liker Dubai. 

Jeg prøver fortsatt å finne ut hva som liksom gjør Dubai så fantastisk.

Og jeg prøvde faktisk å se litt av Dubai. Betalte blant annet i dyre dommer for en sightseeing-tur. Holdt på å kjede meg ihjel. Jada, det var et par flotte bygninger og slikt, men det var liksom så... lite. Etter turen satt jeg igjen med følelsen av at Dubai var nærmest blottet for steder det er verd å besøke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Sånn er Dubai. Men allikevel er det greit å dra dit og se gjennom fingrene.. Da blir det litt dobbelt moralsk å si at du brenner for kvinnesyn osv, ved å ikke handle på h&m. Man er priviligert når man kan velge bort prinsippene sine i ny og ne. Du opplevde ikke noe negativt, du er heldig. 

Man kan desverre ikke gjøre alt. Noen velger å ikke dra til Dubai, andre velger å ikke handle på H&M.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så klart opp til hvert enkelt individ hva de ønsker. Jeg anbefaler til de som er interessert :) Det er ingen tvil om at plassen er flott og menneskenne hyggelige. Vi snakket faktisk med flere som jobbet der som sa de valgte frivillig å flytte dit fordi de tjener vesentlig mer enn i sitt eget hjemland. De vi snakket med som jobbet der var fornøyde. Men så klart, det er ikke sikkert det er sånn for alle. Og det er mye jeg er uenig i, men jeg fikk uansett et veldig godt inntrykk av byen Dubai.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Jeg lurer på om et homofilt kjærestepar/ektepar hadde opplevd at det var like hyggelig der nede. Nei vent, de ville blitt dømt og fengslet for homofili. 

Anonymkode: 66f29...8f5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Du skrev hvis man oppfører seg etter hvor man er osv, med andre ord så mener du da at de eksempler som er nevnt her i tråden ikke oppførte seg som de burde, eller på andre måter er ansvarlig for det som skjedde de, da?

Det mente jeg ikke, nei. Hadde du lest alt jeg skrev hadde du forstått at jeg ikke mente det. Så klart er det aldri offeret sin skyld, men noen er uheldige å opplever det selvom.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om et homofilt kjærestepar/ektepar hadde opplevd at det var like hyggelig der nede. Nei vent, de ville blitt dømt og fengslet for homofili. 

Anonymkode: 66f29...8f5

De hadde nok ikke det. Men nå skal man ikke ha nærkontakt offentlig uansett, så da ville de ikke lagt merke til det uansett.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett sweatshop? Hvis ikke så anbefaler jeg deg det. Da får du et innblikk i hvordan arbeiderene der har det, og det er helt grusomt.

Anonymkode: 6fc1b...52c

H&M og flere andre har prøvd å rydde oopp de siste årene. Jfr Fashion Transparency Index 2016 og 2017. Hvilke produsenter handler du klær fra? Vet du hvilke forhold deres klær produseres under?

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan desverre ikke gjøre alt. Noen velger å ikke dra til Dubai, andre velger å ikke handle på H&M.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Og noen klarer begge deler, og mere til. 

Endret av Daryl Dixon
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mente jeg ikke, nei. Hadde du lest alt jeg skrev hadde du forstått at jeg ikke mente det. Så klart er det aldri offeret sin skyld, men noen er uheldige å opplever det selvom.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Nei, det er aldri offeret sin skyld, men den plassen du sitter her og snakker så ekstremt varmt og fint om har en rettspraksis som tar et voldtektsoffer og tramper på det mens det ligger nede. Ikke bare har en blitt voldtatt og alt der forferdelige det medfører, men så kommer man til en rettsinstanse som peker fingeren på deg og attpåtil sperrer en inne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

H&M og flere andre har prøvd å rydde oopp de siste årene. Jfr Fashion Transparency Index 2016 og 2017. Hvilke produsenter handler du klær fra? Vet du hvilke forhold deres klær produseres under?

Anonymkode: 65bd9...92d

Og Dubai har blitt mer vestlig med tiden, med andre ord så er det ikke like strengt som før. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Og klarer begge deler, og mere til. 

Så bra at du klarer begge deler :) 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Nei, det er aldri offeret sin skyld, men den plassen du sitter her og snakker så ekstremt varmt og fint om har en rettspraksis som tar et voldtektsoffer og tramper på det mens det ligger nede. Ikke bare har en blitt voldtatt og alt der forferdelige det medfører, men så kommer man til en rettsinstanse som peker fingeren på deg og attpåtil sperrer en inne. 

Dette blir for dumt. Det jeg sier blir vridd og vrengt i alle retninger.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å mellomlande i Dubai og de landa der, jeg støtter ikke land med dårlig kvinne/menneskesyn. Dubai har et forkastelig kvinnesyn og måten de behandler kvinner på er ille! Jeg hadde ikke klart å kose meg på et sted der kvinner blir arrestert for alt mulig. Ingen land er perfekte men det finnes nok av steder som er finere og har mer respekt for kvinner. 

Kan nevne Australia, Mexico, Panama, Kapp Verde, Spania, Karibien +++++ 

Anonymkode: 7b968...2c0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Dubai har blitt mer vestlig med tiden, med andre ord så er det ikke like strengt som før. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

MER vestlig? Du er klar over at kvinner blir arrestert hvis de kysser en mann offentlig? Og det samme ved voldtekt som flere nevner. Er du homofil så er vel straffen halshogging. Det er ikke mye vestlig over den slags holdninger og handlinger. Steinaldersystem spør du meg. Jeg NEKTER å reise til sånne drittland. 

Anonymkode: 7b968...2c0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. Det jeg sier blir vridd og vrengt i alle retninger.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ja, dette er jo en fin måte å avslutte diskusjonen på når en ikke kan svare for seg... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å mellomlande i Dubai og de landa der, jeg støtter ikke land med dårlig kvinne/menneskesyn. Dubai har et forkastelig kvinnesyn og måten de behandler kvinner på er ille! Jeg hadde ikke klart å kose meg på et sted der kvinner blir arrestert for alt mulig. Ingen land er perfekte men det finnes nok av steder som er finere og har mer respekt for kvinner. 

Kan nevne Australia, Mexico, Panama, Kapp Verde, Spania, Karibien +++++ 

Anonymkode: 7b968...2c0

Så bra at du velger å gjøre det på den måten 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...