Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi opplevde ingenting ukomfortabelt. Nå drakk vi heller ikke alkohol under turen, og kom aldri i noen ekle situasjoner. Dette er min erfaring, jeg mener ikke at alle skal være enige i den. Så lenge man oppfører seg vil jeg tro at turen vil gå fint :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, men så lenge man oppfører seg så går det bra. Dubai har veldig mye flott å tilby som resten av verden ikke kan tilby. Alt ettersom hva man ønsker med ferien sin :)

Anonymkode: 6fc1b...52c

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun er det du har å komme med, er det ganske tydelig at du aldri har vært der. Med den tryggheten jeg opplevde i Dubai, kan jeg ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt. Men sånt skjer, og det er så klart trist. Men så lenge man oppfører seg vil jeg tro at man ikke vil oppleve det. Det er vel ytterst sjeldent at man bare blir voldtatt helt tilfeldig på gata? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Kan du vennligst slutte med å legge skylden på offeret?

Jeg får, om mulig, enda mindre lyst til å reise til Dubai når jeg leser innleggene dine.

Anonymkode: 58393...75c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, jabx skrev:

Ok, så de har to tårn og et museum... og så kan man fly helikopter til en eller annen vill pris sikkert. Hva mer?

Butikker finner man over hele verden.

Jeg syns byen hadde mye å tilby. Om du er interessert kan du søke opp Dubai på google så finner du mange ting du kan finne på :-) 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vi skal bare oppføre oss, og ikke bli voldtatt?

Anonymkode: 7cf30...b91

Jeg sier at så lenge man oppfører seg vil jeg tro at sjansen er liten for at det skjer. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde du skulle nevne noe som faktisk var spesielt. Alle steder har egne bygninger, museum og steder du kan handle. Høres ut som en helt vanlig storby. 

Anonymkode: e691f...4b6

Du kan godt se på Dubai som en helt vanlig storby, men jeg likte Dubai veldig godt.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis man ikke bryr seg så mye, og ønsker å støtte en slik samfunnsstruktur. De      homofile, de voldtatte, de utro og slavene har nok ikke det samme inntrykket som du har av landet.

Anonymkode: 65bd9...92d

Det går desverre ikke an å tenke på alt og alle til enhver tid. Jeg klarer hvertfall ikke det, men hvis du gjør det er det veldig bra.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sier at så lenge man oppfører seg vil jeg tro at sjansen er liten for at det skjer. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Du vil kanskje ikke forstå? 🙉🙈🙊

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint. Skyld på den som blir voldtatt. Genialt.

Anonymkode: e691f...4b6

Jeg legger så absolutt ikke skylden på de som blir voldtatt. Jeg sier jo at det er trist at det skjer, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men det å bli voldtatt kan like så godt skje i Norge som i Dubai, eller Thailand også. Jeg mente at hvis man oppfører seg etter hvor man er, vil man gjøre det man kan for å unngå det. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vi skal bare oppføre oss, og ikke bli voldtatt?

Anonymkode: 7cf30...b91

Det er virkelig trist om du ikke forstår poenget mitt i det jeg skriver.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går desverre ikke an å tenke på alt og alle til enhver tid. Jeg klarer hvertfall ikke det, men hvis du gjør det er det veldig bra.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Så egentlig sier du at du blåser i hvordan andre mennesker har det der du reiser, bare du har det fint på din ferie? 🙄

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de fastboende eller slavene som blir voldtatt har ikke «oppført seg»? Eller turister som blir voldtatt av andre turister? Det virker som du har et ganske snevert syn med tanke på voldtekt.

Anonymkode: 65bd9...92d

Som jeg svarte i en kommentar lenger opp: Jeg legger så absolutt ikke skylden på de som blir voldtatt. Jeg sier jo at det er trist at det skjer, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men det å bli voldtatt kan like så godt skje i Norge som i Dubai, eller Thailand også. Jeg mente at hvis man oppfører seg etter hvor man er, vil man gjøre det man kan for å unngå det, selv om det alltid finnes noen som vil gjøre det uten grunn desverre.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Ikke PH-unge. Heldigvis.

Så bra for deg. Jeg er stolt av min generasjon :) Vi er åpne for veldig mye, og det er en bra ting.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Hulderen skrev:

Du kan ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt i Dubai? :sjokk:

Så norske Marte bare inbilte seg at hun ble voldtatt og fengslet? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

Og den britiske kvinnen her? Hun ble vodtatt av to britiske menn. Da hjelper det ikke at du opplever at de innfødte var vennlige: 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

Du skal ikke lefle med sharialovene: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

Som jeg har svart på et par kommentarer over: Jeg legger så absolutt ikke skylden på de som blir voldtatt. Jeg sier jo at det er trist at det skjer, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men det å bli voldtatt kan like så godt skje i Norge som i Dubai, eller Thailand også. Jeg mente at hvis man oppfører seg etter hvor man er, vil man gjøre det man kan for å unngå det. 

Jeg mener ikke at jeg er så trangsynt at det ikke skjer. Jeg mener at jeg følte meg så trygg der at jeg har vanskeligheter for å forstå at det har skjedd. Jeg vet jo at det skjer, men det skjer også her i Norge.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du hadde en fin tur.

Jeg har vært i Dubai to ganger, en gang på ferie, en gang på jobbreise.
På jobbreisen kjeda jeg meg ihjel. Syns hele plassen kun handlet om penger, shopping og et liv i overflod. 
På ferieturen ble vi kjent med to indiske jenter, som jobbet på et hotell i nærheten av vårt, og de gjorde turen mye bedre. Da fikk vi kommet oss litt på "innsiden" av miljøet, og fikk oppleve restauranter og attraksjoner som ikke var designet for å vise et plettfritt, rikt Dubai.
Men det var fryktelig å se hvor hardt de jentene jobbet for luselønn. Holder kontakten med de, og hun ene har flyttet tilbake til familien sin, og vil heller satse på et arrangert ekteskap. Som hun sier selv, og jeg parafraserer; "så hardt var det å jobbe i Dubai, at jeg vil heller gifte meg med en fremmed".

Så jeg kommer nok ikke til å kaste bort penger på å reise til den delen av verden igjen. Ordet jeg sitter igjen med er "overvurdert".
 

Anonymkode: 9470b...0a9

Trist at du fikk den opplevelsen, og veldig trist det med hun venninna di. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Har bare mellomlandet i Dubai. Aldri fristet meg å feriere der. Jeg regnes og som kriminell der, og er da ikke ønsket som turist går jeg ut i fra. 

Så trist.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger så absolutt ikke skylden på de som blir voldtatt. Jeg sier jo at det er trist at det skjer, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men det å bli voldtatt kan like så godt skje i Norge som i Dubai, eller Thailand også. Jeg mente at hvis man oppfører seg etter hvor man er, vil man gjøre det man kan for å unngå det. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ja, men det er i Dubai de fengsler den som blir voldtatt. Det er ulovlig å ha sex utenfor ekteskapet, spiller ingen rolle om det var frivillig eller ikke. I Norge så kaster vi ikke offeret i fengsel. I Thailand kaster vi ikke offeret i fengselet.

Du mener at om man oppfører seg og gjør det man kan for å unngå det, men likevel ender opp med å bli voldtatt så fortjener man da den fengselstraffen? 

Anonymkode: e691f...4b6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Kan du vennligst slutte med å legge skylden på offeret?

Jeg får, om mulig, enda mindre lyst til å reise til Dubai når jeg leser innleggene dine.

Anonymkode: 58393...75c

Som jeg har skrivd til noen over: Jeg legger så absolutt ikke skylden på de som blir voldtatt. Jeg sier jo at det er trist at det skjer, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men det å bli voldtatt kan like så godt skje i Norge som i Dubai, eller Thailand også. Jeg mente at hvis man oppfører seg etter hvor man er, vil man gjøre det man kan for å unngå det. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil kanskje ikke forstå? 🙉🙈🙊

Anonymkode: 65bd9...92d

Jeg forstår, men jeg har selv vært der og fått min egen erfaring. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger så absolutt ikke skylden på de som blir voldtatt. Jeg sier jo at det er trist at det skjer, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men det å bli voldtatt kan like så godt skje i Norge som i Dubai, eller Thailand også. Jeg mente at hvis man oppfører seg etter hvor man er, vil man gjøre det man kan for å unngå det. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Dersom du blir voldtatt i Norge vil du få hjelp og oppfølging. Voldtas du i Dubai kan du se langt etter den samme oppfølgingen. Du blir i stedet fengslet. Ser du virkelig ikke forskjellen, eller har du bare beleilig nok valgt å drite i den?

Anonymkode: 58393...75c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er i Dubai de fengsler den som blir voldtatt. Det er ulovlig å ha sex utenfor ekteskapet, spiller ingen rolle om det var frivillig eller ikke. I Norge så kaster vi ikke offeret i fengsel. I Thailand kaster vi ikke offeret i fengselet.

Du mener at om man oppfører seg og gjør det man kan for å unngå det, men likevel ender opp med å bli voldtatt så fortjener man da den fengselstraffen? 

Anonymkode: e691f...4b6

Hvis man blir voldtatt i Dubai får man la vær å anmelde det, siden det er ulovlig å ha sex utenfor ekteskap. Det er så absolutt feil av de å gjøre det på den måten, men sjansen for at man opplever det er ganske liten og jeg vil påstå at man er ordentlig uheldig hvis det skjer. Jeg kan desverre ikke uttale meg om det, for jeg har ikke opplevd det - men jeg anbefalte Dubai fordi jeg elsket plassen. De har noen helt idiotiske lover, men det er ikke noe vi får gjort noe med. Heldigvis er Dubai mer enn å bli voldtatt og straffet. Dubai har mye å tilby.

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra for deg. Jeg er stolt av min generasjon :) Vi er åpne for veldig mye, og det er en bra ting.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Hvor gammel er du? :) 

Anonymkode: e691f...4b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...